Od niedawna rozpocząłem swoją pracę w bankowości. Pytanie kieruje głównie do osób, które mają doświadczenie z tą branżą oraz do tych, którym prawo pracy nie jest obce.
Jaka jest odpowiedzialność pracownika za ewentualne błędy popełnione wzgledem banku i które działają na szkodę finansową tego przedsiębiorstwa? Wiemy, że banki to przemysł który manipuluje bardzo wysokimi kwotami. Pomyłki zdarzają się każdemu szczególnie kiedy tej pracy jest dużo. Dosyć stresujące wydaje się pokrywanie szkód wyrażonymi w setkach tysięcy a czasem w milionach :(
Zatem co dzieje się w momencie popełnienia takiego błędu skutkującymu stratami finansowymi dla banku?
Tego pewnie nigdy się nie dowiemy bo osoby co działały na szkodę banku zostały usunięte z życia publicznego :D.
Jeżeli szkoda została przez pracownika wyrządzona nieumyślnie, wtedy wysokość odszkodowania nie może przekroczyć kwoty trzymiesięcznego wynagrodzenia pracownika. Jeżeli szkoda została wyrządzona umyślenie, pracownik zobowiązany jest do naprawienia szkody w całości. Umyślna szkoda występuje zawsze, gdy pracownik dokonał czynu z zamiarem bezpośrednim lub ewentualnym.
Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-odpowiedzialnosc-materialna-pracownika