Half-Life Alyx - dokładna data premiery
2->3?
Czy ten numer ma jakieś ukryte znaczenie?
btw - lewy górny róg :]
Lubię uniwersum HL, ale to przejdę na Youtube. W dodatku brak wersji PL, co to za problem dla takiego molocha jak Valve zrobić chociaż pieprzone napisy...
A co to za problem przejść to grę po angielsku?
To że Ty znasz dobrze angielski, nie znaczy że każdy zna... pewnie będzie jak ddawdad pisze, albo moderzy spolonizują.
Miał być 3, a nie 23
Z tymi minimalnymi to dowalili, chyba że są mocno przesadzone. Rozumiem że ktoś mógłby chcieć kupić gogle za parę tysi ale ze do tego jeszcze kupować kartę na poziomie pewnie co najmniej 2070 to już chyba lekka przesada. Ja rozumiem przesuwać granice, ale podawać w minimalnych najpopularniejsze karty?
Minimalne są wysokie, bo to gra dla VR, która musi mieć te 120-180 fps w wysokiej rozdzielczośći. Gdyby to była "zwykła" gra to do grania w 1080p30fps spokojnie wystarczyłby dużo słabszy sprzęt
Jak to było?
Konsole hurr durr psują rynek.
Poziom grafiki hurr durr nie wzrasta.
Hurr durr jakby robili grę tylko na PC to by wyglądała o wiele lepiej.
No to macie grę na PC i realne wymagania, gdy się nie projektuje gry na konsolę.
A, że VR? VR to wizytówka PC, wykorzystuje moc sprzętu. Tak jak kiedyś Half Life2 czy Crysis. Mamy 2020, chcecie tylko grafiki?
Teraz może się zastanówcie, czy konsole to takie zło ;)
Od dawna było wiadome, że poziom wizualny tej gry będzie skromny jak na 2020 rok. Pewnie trochę lepiej będzie niż czysta wersja Half Life 2 i Black Mesa (remake HL1), bo one powstały na silniku Source, a HL Alyx na Source 2.
Sukces poprzedniczek uważam jest nie do powtórzenia. Gra głównie ma zaoferować immersje dzięki VR.
Half Life 1 z 1998 dał rewelacyjne SI wrogów, szereg pomysłów niezłych na gameplay i był pierwszym FPS z jakąś fabułą. Od tego czasu SI nie zrobiło w grach tak znaczącego postępu jak wtedy. F.E.A.R 2005 bazował na tym co było w HL1, a ma bardziej chwalone SI od serii Crysis 2007-2013, gdzie też było to na solidnym poziomie :)
Half Life 2 z 2004 wymiatał pod względem wizualnym i fizyki.
Wizualnie taki Dishonored z 2012 nie widać, by znacznie lepiej wyglądał, bo jakość wielu tekstur ma podobną jak czysta wersja HL2. Gry z dobrą fizyką przez te ostatnie 15 lat bazują na tej grze i nie było kolejnego boom w tym względzie od 2004. Zresztą większość obecnych gier nawet nie ma takiej fizyki. Wizualnie Half Life 2 z dużym modem - Cinematic mod 18gb wygląda do dziś rewelacyjnie.
I teraz mamy Half Life Alyx, który ma spopularyzować VR, ale pewnie będzie grą wyraźnie słabszą niż Half Life 1 i 2. Do tego bez szans na rewolucje jak poprzedniczki.
Co do konsol. Konsole to największy target. Największa sprzedaż. Gry co dekadę były upraszczane obserwując całość branży, a nie wyjątki od reguły w niszowych pozycjach. Zwłaszcza jest to więc odczuwalne przy tytułach popularnych i znanych. Skoro mają największy wpływ gracze konsolowi pokazując swoimi portfelami na jakie gry najwięcej wydają kasy pod nich branża się dostosowała. Masz odpowiedź co popsuły konsole i gracze konsolowi. Czemu gry stały się tak łatwe co dla wielu jest olbrzymią wadą. Obecnie nie ma już podziału żadnego, bo gry, które są exami pod Pc niczym się nie różnią od tytułów multi platformowych czy exów z konsol. Branży opłaca się produkować tytuły jak najbardziej przystępne co daje większe szanse na duży zysk. Większość lubi łatwe gry.
Takie tytuły jak Unreal 1998 i Crysis 2007 pojawiają się raz na 10 lat, które uciekają konkurencji wyglądem i mają tak wysokie wymagania sprzętowe, że na kompach kupionych 2 lata po ich premierze nie było wybitnej wydajności. To jest nieopłacalne, bo wpływa negatywnie na sprzedaż, bo największe zyski są z pierwszych miesięcy, bo wtedy najwyższa cena. Crysis zyskał rozgłos i długofalowo ładnie sprzedawał się. Ale i tak stracił sądzę, bo z dużo słabszym wyglądem COD - MW sprzedawał się znacznie lepiej w 2007-2008. Tak sądzę.
Widać, że nawet nie wiesz o czym mówisz.
Bym sobie zainstalował HL2 i Dishonored, żeby zrobić Ci porównanie, ale z takim fanatykiem jak Ty nie idzie rozmawiać, bo zawsze musi mieć rację.
Nawet nie wiesz jak tekstury działają, skoro masz mody, które poprawiają o 16x. W jakiej rozdzielczości masz wtedy tekstury? 32k? LOL
Jestem jestem, nie bylo mnie :P Trochę lipa, bo liczyłem, ze będzie na moje urodziny, ale jest ok. Pamiętaj, ze podbilismy do 10zl. Ocena poniżej 8/10 i jeszcze tego samego dnia masz przelew. ;) Oczywiście mówimy o Golu? Ustalmy to teraz, by potem nie było, źe znów się wykręcam. Masz teoretycznie szanse, bo trochę niskie wymagania i martwi mnie, czy za grafike nie będzie obsuwy. Taki Boneworks wymaga GTX'a 1070. Co prawda gorszegy procek, ale i tak nie podobami sie to.
Liczycie na ocene gry VR na Golu? No to powodzenia zycze. Wezcie sobie lepiej pod uwage meta.
Boneworks GPU minimum 970 gtx / zalecane 1080 gtx. Grafika sprzed dekady.
Tu minimum to 1060 gtx. Wiec nie są mniejsze
Przy tym tytule jest szansa na 25 głosów by ruszyć ocene :)
Metaverse - to będzie prawdopodobnie najgłośniejszy tytuł pierwszej połowy roku, poza tym, było nie było, jest to nowa część legendarnej i bardzo popularnej także w Polsce marki. Nie ma szans żeby GOL tego nie zrecenzował.
Nie chcę brać Meta pod uwagę, bo tam nieposiadacze VR mogą dawać jedynki. Chodzi o ocene redskcji, nie nas ;zp
ssling
to będzie prawdopodobnie najgłośniejszy tytuł pierwszej połowy roku, poza tym, było nie było, jest to nowa część legendarnej i bardzo popularnej także w Polsce marki. Nie ma szans żeby GOL tego nie zrecenzował.
80 lub więcej z recenzji na meta lub 8,0 lub więcej na GOL jest wręcz pewne, jeśli gra jest dopracowana nawet jak będzie przestarzała wizualnie więc Hydro2 tym razem wygra. Zakładać się można w tym wypadku o średnią recenzji na meta 90, bo ta granica to zawsze niepewność. Nawet przy najbardziej popularnych hitach.
Powiedzmy, że 4 największe premiery pierwszej połowy tego roku to Doom Eternal, Half Life Alyx, Re 3 remake i TLOU 2.
Oczywiście z przewagą TLOU 2 w popularności. HL Alyx tylko VR więc wiadomo, że nie sprzeda się tak dobrze jak inne popularne tytuły.
Gdyby HL Alyx nie był pod VR i miał premierę 10 lat temu to pewnie byłby największą premierą roku jako HL3.
Tymczasem minęło 13 lat od HL2 - Episode Two. Trochę dużo. I to VR, które ma nadal mały procent ludzi. A do tego tytuł jest spin-offem, a nie pełnoprawną częścią.
HL2 starzeje się godnie. Wystarczy nadmienić, że czysta wersja pod względem tekstur, fizyki, SI nie przegrywa z Dishonored 2012. A po dograniu Cinematic mod zarówno tekstury i efekty w staruszku HL2 są znacznie lepsze niż w dużej grze z 2012. Porównania dlatego robię z tym tytułem, bo studio Arkane Studios nieco naśladowało gry Valve. Najpierw zakupiło od nich silnik Source i na nim tworzyli Dark Messiah of Might & magic, a później Dishonored 1 i 2 czy Prey też mają pewne cechy wspólne z gameplayem HL2.
Scena modderska dla HL2 nawet niezła. Cinematic mod do HL2.
Black Mesa remake HL2 na silniku Source od drugiej części.
Opposing Force 2 jako kontynuacja kultowego dodatku do jedynki na silniku Source.
Project Borealis, który jeszcze nie jest ukończony i ma być czymś w rodzaju HL2: Episode Three.
Ośmieszasz się mówiąc, że HL2 graficznie wygląda lepiej niż Dishonored.
Już pomijając fakt, że są to dwa różne style graficzne, to i tak HL2 jest lata świetlne z tylu.
Przecież to jest realistyczne xD
Jedzenie w takich czasach trzeba oszczędzać
Twórcy zastosowali starą i dobrze znaną zasadę "Jak ja nie widzę ich, to oni nie widzą mnie!"
Szary-Wilku
To ty się ośmieszasz.
Ostatni raz załączałem HL2 Episode Two czystą wersje i HL2 + Cinematic mod w niedzielę ubiegłą.
Dishonored 1 i 2 przechodziłem ponownie w tym tygodniu.
Dishonord 1 z 2012 ma wiele brzydkich tekstur, gdy przyjrzymy się murom, które nie robią specjalnie większego wrażenia niż Half Life 2 bez modów. A HL2+Cinematic mod ma lepsze tekstury. Oczywiście porównuje tylko do Dishonored 1, a nie do Dishonored 2, gdzie tekstury podłoża, ścian są na o wiele wyższym poziomie i nie zauważyłem niskiej jakości w żadnych miejscach. I żeby nie było nie pisze, że całościowo wygląd czystych wersji HL2 = Dishonored, a o dbałości o detale w wielu miejscach.
Dużo nowych gier ma nadal bardzo duże niedociągnięcia wizualne co widać. Wiele gier ma mody, gdzie tekstury są o 4 razy lepsze, 8 razy lepsze, a nawet 16 razy lepsze jak np: HD Project do Resident evil 4. Lubie jarają się jakimiś rozdzielczościami ekranu, gdy siła w poprawie wyglądu to tylko wygląd tekstur i ich rozmiar.
Widać, że nawet nie wiesz o czym mówisz.
Bym sobie zainstalował HL2 i Dishonored, żeby zrobić Ci porównanie, ale z takim fanatykiem jak Ty nie idzie rozmawiać, bo zawsze musi mieć rację.
Nawet nie wiesz jak tekstury działają, skoro masz mody, które poprawiają o 16x. W jakiej rozdzielczości masz wtedy tekstury? 32k? LOL
2 marca będą bonusy sprzedażowe do Indexów.
Cudownie to wygląda. Obstawiam średnią na poziomie 94-95. Portal 2 i HL2 to ścisła czołówka gier w jakie grałem.
Me 2
Przy Cyberpunku 2077 i The last of Us 2 najbardziej oczekiwana przeze mnie gra tego roku ! chyba że jeszcze z zaskoczenia wyjdzie BG3 :)
Czekam !
recka GOLa ? może się najpierw dowiedz czy w ogóle mają jakieś VR w redakcji bo ilość recenzji gier VR na GOLU wynosi całe ZERO :)
Skoro pisza wszystkie możliwe newsy o HL Alyx, to nie widzę opcji, by nie bylo recki. Co więcej: gier VR z "wyższej półki" w tym roku będzie dużo, a w artykule o najbardziej oczekiwanych grach 2020 jedyną wymieniona gra VR w zestawieniu jest właśnie HL: Alyx, więc na 100% będzie recka i tu akurat mogę postawic nawet 100 zł. Chyba, że redakcja teraz to przeczyta i specjalnie nie napisze recki, bym przegrał zakład :E BTW - dla tej gry ... zmieniłem całą platformę, taki jestem jej pewien :P Co prawda skok bez szału, ale zawsze coś :)
Hydro2 - jak nie zamówili Indexa od Valve to recka i tak będzie niepełna m.in ze względu na różnice w manipulatorach / w tej grze akurat wykorzystają możliwości ich całkowicie.
Na 100% chociaż jedna osoba z redakcji ma Indexy. Ta sama osoba zaoewne przygotuje recenzję :)
Hydro2 - wychodzi tak dużo dobrych a czasami i świetnych gier VR a na GOLu zero recenzji więc z tym "chociaż jedna osoba" to rozumiem że wyjąłeś szklaną kulę i to zobaczyłeś :) Nawet mniejsze portale już coś o grach VR piszą a na golu to jak jakiś temat tabu.
A.l.e.X ma tutaj 100% racji. A jak chcesz przykladu bardzo dobrej gry VR do ktorej nie ma recki na to prosze bardzo: The Walking Dead: Saints & Sinners - aktualne oceny Metascore 81/100 based on 24 Critic Reviews, User Score 88/100 based on 62 Ratings. I ja sie z tymi ocenami zgadzam. Jeszcze tego nie skonczylem a gra mi sie tak swietnie ze w tej chwili daje temu mocne 9/10
Z tym, ze Gol nie zrobi recki nie ma racji. Nie będzie ani jednej redakcji growej, która jej nie zrobi.
Stawiam, że po jakimś czasie wyjdzie wersja bez VR na standardowego PC-ta.
Twórcy mówili o tym, że mechanika gry na to nie pozwala. Nawet zwykłe otwieranie drzwi, przeładowanie broni, podnoszenie przedmiotów bez VR pozbawiloby ją zbyt wielu aspektów. Bylaby to zwykla gra 2D nie różniąca sie od innych, ktora by mogła zabic oczekiwania wszystkich czekających na trójkę.
Minimalne faktycznie wysokie. Pytanie, jak to się ma realnie do wyglądu gry na goglach? Doświadczenie pewnie nie jest takiego samego rodzaju, jak przy zmianie ustawień graficznych na monitorze i TV?
Z moich doświadczeń wynika, że choć gry VR na monitorze może nie wyglądają spektakularnie, to gdy założy się gogle wrażenie jest niesamowite. W ogóle się nie odczuwa, że grafika jest gorsza, bo immersja robi swoje. Piszę z perspektywy użytkownika Indeksa, o innych goglach nie mogę się wypowiedzieć.
Obstawiam, ze gry nextgenowe tez beda mialy podobne minimalne wymogi jak nie ciut wieksze