Recenzje Dreams - kolejny znakomity tytuł ekskluzywny na PS4
Dobra ale niech ktoś wytłumaczy jak to będzie z prawami autorskimi, bo w tej grze możesz wykreować wszytko .
Czyli teoretycznie jak ktoś przeniesie do tego Warcraft, to blizzard będzie mógł żądać usunięcia tego dzieła?
Wiec teoretycznie cały ten dream jest poza tym ze jest świetnym kreatorem, to tez możne służyć do nielegalnego kopiowanie innych gier. Ciekawe jak do tego odniosą się deweloperzy, bo raczej nie ma przyzwolenia na modowanie ich dziel
Mieli rozszerzyć ofertę, że dany "scenariusz" można pobrać i odtworzyć na komputerze, dodatkowo dreams oferuje możliwość modyfikacji projektów użytkowników, także możliwości tylko ogranicza kreatywność użytkowników...
Ja nie mowie o nowych treściach, ale przeniesienie produkcji 1 do 1 to już nie jest fan art
https://www.youtube.com/watch?v=PhKvH9pvDWU
to jest fan art czy kopia?
Przecież nie raz były jakieś awantury z przenoszeniem jakieś starej gry na nowy silnik przez moderów i zazwyczaj taki projekt kończył w śmietniku, uwalony przez właściciela praw autorskich.
Oby twórcy Dream nie poszli z torbami jak się pozwy posypia
Wydaje mi się, że dopóki nie zaczniesz udostępniać publicznie, albo czerpać zysków, to nie powinno być większych problemów.
Poza tym... to jest narzędzie. A licencja na użytkowanie tego narzędzia nie może wpływać na licencje innych produktów. Tak więc nie możesz stworzyć kopii Warcrafta, niezależnie od użytego do tego narzędzia i jego licencji.
Zawsze też pozostaje argument, że to zostało odtworzone w dreams (od zera)... Także dalej uważam że problemu z tym nie będzie, to coś jak robisz kultowe postaci w programach do 3D.
Dlatego dalej traktuję to jak fanart, albo coś z "portfolio"...
Wybacz ale to jest infantylne myślenie, podziw to możne wzbudzić jak wygrasz zakład o to kto się najwięcej podciągnie na trzepaku pod blokiem a nie przeniesienie czyjeś ciężkiej pracy do innej gry bo z tego kasy nie maja.
Zobaczymy jak przeniosą jakaś grę Activision lub EA na dremsa, już czyje jak płyną "respecty" od ich prawników. A najlepiej niech się ktoś wypowie co ma pojecie od strony prawnej
Zobacz czym jest dreams, a dopiero takie uwagi dawaj- tłumaczę najprościej jak można, a ty sobie ubzdurałeś że to plagiat jest... Dopóki twórcy dreams tak nie zdecydują to nie ma co się martwić... Masz ochotę zrobić Silient Hills na tym to dawaj (sama platforma powstała aby robić co chcesz)... Pewnie monitorują rzeczy niepoprawne z ich polityką (pornografia, rasizm itp.)
Dają Ci tylko narzędzia.
Jeśli komuś w głowie kiełkuje, że zrobi z pomocą tego kolejnego Call of Duty, to niech sobie później użera się z prawnikami faktycznego wydawcy COD'a.
Z środowiskiem moderskim jest podobnie. Dopiero kiedy coś tam powstanie pod GTA V, to Rockstar zaczyna to zdejmować i raczej nie godzi tutaj niczym w stronę twórców silnika do modowania wszystkiego co się da, a tych którzy odpowiadają za ten mod. Ci znowu raczej mogli być tego świadomi, że tak to się zakończy. Ja znowu jako firma nie będę się wstrzymywał przed stworzeniem silnika, tylko dlatego, że spośród 7 miliardów ludzi, ktoś wpadnie na chęć zrobienia w tym czegoś tam. Co mnie to, ja tylko daję możliwości na zrobienie czegoś. Czegokolwiek, czy z licencjami, czy bez, obojętnie. Niech się dogadują.
Zabrońmy sprzedaży wideł, bo ktoś jeszcze kogoś nimi zabije, a producent za to zapłaci.
Skopiują grę, to zostaną ukarani, co ty się za kogoś martwisz xd
Ale ja własnie o to pytam, kto za to będzie odpowiadał, cz twórcy Deams, którzy jak by nie było czerpią z jego sprzedaży zyski i powiedzmy ze za pieniądze udostępniają narzędzia, które mogą służyć do nielegalnego kopiowania treści, czy tez bezpośrednio moderzy którzy dokonają takiego czynu.
Wiesz z widłami to jest taki problem ze są dedykowane do pewnych rzeczy i producent wie ze będą w 99% przypadków służyć do przerzucania siana, natomiast myślę ze twórcy Dreams maja świadomość ze sprzedają nieograniczony edytor, za pomocą którego można kopiować inne gry
Do LittleBigPlanet ludzie przenosili różne rzeczy. Widziałem kiedyś poziomy z Minecrafta i jakieś rzeczy z Pusheenem. Ogólnie #nikogo to było względem praw autorskich, również dlatego, że od premiery minęło kawałek czasu, ale z Dreams może być inaczej, gdzie nie jesteś ograniczony do tworzenia platformówki z boku ekranu, tylko możesz starać się o jakieś zubożone kopiowanie gry. Niemniej jednak trzeba się wczytać w regulamin, bo na pewno autorzy Dreams to przewidzieli.
Za dużo tych recenzji póki co to nie ma, więc wstrzymałbym się z tego typu podsumowaniami.
tworzyć zaawansowane gry oraz prawdziwe dzieła sztuki, a następnie dzielić się nimi ze światem
Jeśli chodzi o te zaawansowane gry to czy jeśli ktoś stworzy w tym jakiś hit to będzie mógł go potem przerobić na wersję komercyjną?
A czy wszystko musi się obracać wokół pieniędzy?
Czy jeżeli ktoś Ciebie dzięki temu dostrzeże, zareklamuje, nie daj ktoś zatrudni, to będziesz odpalał twórcom % swojej pensji?
Nie spienięży gry w Dreams, nie dostanie też pewnie zezwolenia na sprzedaż gry poza platformą na silniku Dreams. Taka osoba będzie pewnie zmuszona do stworzenia gry na innym silniku bez potrzebnych praw na pomysł.
Choć obiło mi się o ucho, że podobno jest na rynku gra stworzona przy pomocy narzędzi Dreams, jest sprzedawana komercyjnie. Ale to już raczej kwestia dogadania z twórcami Dreams.
Jeśli ktoś wymyśli jakieś innowacyjne mechaniki, to może je przenieść poza Dreams, bo mechaniki gier nie są objęte licencjami i prawem autorskim. Oczywiście później będzie robił nie na silniku Dreams, tylko własnym. Jeśli w Dreams stworzy jakieś story i świat, może być już ciężej, zależy od regulaminu, jaki tam przyjęli. Ale ogólnie powinien móc.
Ja nie wiem po co tu dyskusje na durny temat.
1. Kup grę.
2. Przeczytaj umowę licencyjną w całości.
3. Zrozum ją.
4. Jak nie zrozumiesz to zapłać prawnikowi by ci wytłumaczył.
Jeśli masz zamiar przenieść WoW 1:1 na silnik Dreams to:
- powodzenia :)
- naiwność ehhh...
- po przeczytaniu umowy licencyjnej powinieneś wiedzieć na czym stoisz i co możesz robić
- na wszelki jednak wypadek przeczytaj umowę licencyjną WoW i się dowiesz, czy w ogóle masz prawo kopiować jakiekolwiek elementy gry na inny silnik.
Kumasz teraz czaczę?
Jeszcze jakieś pytania?
Otóż wyobraź sobie co może być dla Ciebie trudne, że dyskutuje się własnie po to no cóż.. by dyskutować i rozwiewać wątpliwości. Idź trolowac gdzieś indziej. elo
Logika to dla ciebie trollowanie? Wyobraź sobie, co może być dla ciebie trudne, że odpowiedź na twoje pytanie istnieje...
O ile zakład, że w umowie licencyjnej tak WoW jak i Dreams masz odpowiednie zapisy dotyczące twojego pytania? Samo pytanie nie jest głupie, jednak dyskutowanie jest już głupie. Odpowiedź brzmi: przeczytaj umowy licencyjne obu produkcji.
Dyskusja powinna być poparta wiedzą.
Dopóki nie masz wiedzy (nie przeczytałeś umów licencyjnych obu produkcji) jest to pusta i durna dyskusja.
Coś jak dyskusja dwóch rolników na temat fuzji jądrowej. Nie wiedzą o czym gadają i tyle.
Czy Dreams na tryb singleplayer z jakąś kampanią, jak było to w przypadku LittleBigPlanet? Nawet taką, która uczy tworzenia? Czy pobieranie poziomów użytkowników wymaga wykupionego PS Plus, czy jest jak w LittleBigPlanet?
Dreams ma fantastyczną, ale krótką gierkę pokazującą możliwości silnika. Jej ukończenie to jakieś 2 godziny. Pobieranie gier stworzonych przez innych userów nie wymaga posiadania PS Plus.
Czyli to jest takie Super Mario Maker PS4 edyszyn?
Nie, to jest coś jak "Garry's mod", dają ci narzędzia z którymi możesz robić co tylko chcesz, nie tylko poziomy do przechodzenia.
Ani to ani to, bo i Garry's mod i Super Mario Maker to popierdółki przy tym narzędziu.
Dalej nie wiem czym jest ta gra i co tam jest?
To jakiś silnik w którym się pisze komendy (padem?) I robi warstwę wizualna, a gra to później kompiluje czy jak?
Czy z grą będzie podręcznik z komendami?