Zwolnienia w studiu odpowiedzialnym za System Shock 3
OtherSide to ci od Underworld Ascendant... Nie ma czego żałować.
Nie dziwię się, Underworld Ascendant był w opłakanym stanie, to nie była nawet beta tylko wersja alpha, jakby ktoś wrzucił na rynek rozebrany samochód i rzucił części do niego (nie wszystkie) na odchodnym.
Odświeżona wersja System Shock 2 i tak nie miała sensu a oni się męczą z trzecią częścią i remasterem pierwszej części to o czym my w ogóle mówimy...
Przy odświeżeniu System shock 1 pracuje inna ekipa i nie jest to remaster, a pełnoprawny remake.
Remaster pierwszej części mieliśmy już w 2015. Ale praktycznie za wiele wyglądu nie poprawił. Dzięki niemu bez problemu odpalisz jednak SS1 na nowych systemach. Czyli podobny zabieg jak z np:
Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour 2016 i Blood: Fresh Supply 2019. Niewielki lifting i wersje przystosowane do nowych systemów bez konieczności dogrania fixów czy modów graficznych,
by odpaliły na Win 7/8/10.
Bo za taki duży projekt nie powinno się brać małe studio, tym bardziej które się kupy nie trzyma
Czyli nie zrobią tej trójki. Proste. Szkoda, bo zapowiadał się taki Prey2017/Bioshock a takich gier jest bardzo mało.
Bioshock 1 to przecież mocno wykastrowany System Shock 2. Ale podobieństw było od groma.
To samo studio wyprodukowało SS2, Bioshock 1, Bioshock Infinite. Ale co nowsza ich gra tym bardziej jednowymiarowa i prostsza w gameplayu.
SS2 możesz przechodzić na 3 sposoby. Bioshock 1 w sumie możesz poznać niemal całkowicie przy jednej rozgrywce i sama gra jest znacznie prostsza. Bioshock Infinite to bardziej film niż gra. Nawet hakowania nie było.
Generalnie jednak Bioshock 1 skopiował z SS2 bardzo wiele rzeczy.
Przy System Shock 1 i 2 jest więcej kombinowania niż przy grach serii Bioshock.
Fabuła System Shock 2 = Bioshock 1 + Dead Space 1 (oczywiście nie kropka w kropkę)
Cóż, gówno.
Tak trochę jestem rozdarty między ubolewaniem a uczuciem ulgi, że wyszedł by następny ascendant. Dla każdego choć trochę nie laika, było chyba jasne, że nikt jeszcze nie zrobił bardzo dobrej gry FPP na tym silniku. A oni mierzyli bardziej w AA niż Indie.
Levine albo Arkane, teraz czas na was. Macie możliwości i budżet, pora by legenda dostała trochę należytego jej wysiłku i szlifu.
Arkane jest w rękach ZeniMax a Levine nie robi już gier AAA( chyba, ze o czymś nie wiem). Tak czy inaczej, nic z tego nie będzie.
No ja ... p... łaczę. Po kiego c... hleba studia próbują swoich sił w robieniu/rerobieniu System Shock, skoro każdy, każdy absolutnie każdy dev prędzej czy później się wysypuje. Ta gra to jakieś przekleństwo. Próba wskrzeszenia legendy, przeklętej legendy. Nawet jak ktoś w końcu to zrobi, to gra okaże się gniotem.