Zobacz pierwsze 10 minut rozgrywki z Doom Eternal
Dość powiedzieć, że pierwszego oponenta położymy trupem w ciągu niespełna pięciu sekund po przejęciu kontroli nad bohaterem.
Czyli jak w poprzedniej części.
Wygląda to bardzo miodnie :D Jedynie zastrzeżenie mam do muzyki, ale liczę, że zmienią ją na bardziej metalową i napędzającą rzeźnię :D
W porównaniu do poprzedniej gry to ten soundtrack już jest o wiele bardziej metalowy.
Muza jest kozak !!!! Mocna, agresywna i przejmująca ! Taka jaka powinna właśnie być :).. Ale gra się szykuje !! Uuuuhhhh
Doom 2016 to całkiem fajny remake pierwszej części Doom, a Doom Eternal to remake mojej ulubionej drugiej części Doom dziejącej się na ziemi. Tak wyszło, że najpierw przeszedłem Doom II 1994, a potem Doom 1993 więc sentyment może większy do dwójki. Rzeźnia nr 2 !!!
Jedne zastrzeżenie jakie mam do nowych Doom to takie, że szkoda, że nie są bardziej mroczne i jeszcze bardziej brutalne (nie chodzi o krew) w stylu Blood 1997.
Fajnie byłoby, gdyby postał remake Blood 1997, Unreal 1998 oraz Clive Barker's Undying 2001. Nawet mogliby wyprodukować go ludzie odpowiedzialni za najnowsze gry Doom, gdyby nabyli praw do marki wymienionych przeze mnie shooterów FPP staroświeckich. Byleby tylko przyłożyć się nad klimatem i lokacjami. Mogło by to wypalić skoro nowy Doom wypalił.
Reboot jest często mylony z remakiem, bo oba wiążą się z opowiedzeniem znanej historii z oryginału po raz kolejny.
Reboot często nie podejmuje identycznych wątków, ale jest tak też w remakach, gdzie pewne wątki nie pojawiają się, a wstawione są nowe. Także to jest dość luźna granica między nimi.
Sequel, prequel, remaster, remake to oczywista sprawa.
A między remakiem, a rebootem jest cienka granica i wiele razy jest to mylone, gdy się przyjrzymy nawet przez niby fachowców.
Choćby film "Piątek trzynastego" 2009, który oficjalnie jest nazywany remakiem, a według wszelkich regułek to reboot, a nie remake.
A może warto by się posłuchać tego, co mówią twórcy gry, zamiast upierać się jak osioł przy swoim? https://www.vg247.com/2014/07/18/doom-4-details-quakecon-2014-reboot/
"Executive producer Marty Stratton introduced the demo, explaining that the reason the new shooter is called Doom rather than Doom 4 is because “it’s an origin game, reimagining everything about the originals”. In other words, a reboot. The story kicks off outside a research facility on the surface of Mars, but the demo also included a cave system."
No ale po co robić research. Idealnie byś się nadawał na redaktora GOLa.
Ja już nic nie oglądam. To co widziałem do tej pory mi wystarczy. Oni mnie już kupili jak pokazali pierwszy gameplay na e3 :) Tylko ta data premiery dalej jest odległa :(
dziwne, pierwszy z komentarzy pod filmem na youtube był 19h temu, a przecież video pojawiło sie 40 minut temu.... ???
W drugiej części, tutorial jest już niepotrzebny i tylko zabija klimat, także efekt piniaty po zabiciu przeciwnika. Zagram dla dokończenia historii, o ile będzie zakończenie.
Mnie tylko denerwuje ta tęcza która się wylewa z demonów w postaci amunicji i życia. Nie pasuje graficznie.
No i strój pretora w 2016 miał lepszy design taki nie przekombinowany.
Zna ktoś koncepcję zmiany stroju w Eternal?
Ciesze się, że to kolejny materiał w dobrej jakości 4K/60fps.
Choć chciał bym też zobaczyć wersje 2K/144fps. :D
Niestety, ale ktoś tam nie ma kompletnie pojęcia o klimacie i konsekwencji, niedobrze się robi od tych wszystkich kolorów i światełek, hud strasznie cukierkowy, podświetlanie wrogów i podpowiedzi jak dla dzieci, to jest niepoważne.
Może gdy usłyszą żalenie się fanów, to wprowadzą możliwość stonowania kolorów w opcjach, a jeśli nie to zostaje czekać na mody.
Mnie to denerwuje jak można było pomyśleć że to będzie pasować. Widać jakieś naleciałości LGBT czy coś...
Nie wiem, może ktoś z rage 2 "pomagał" :-)
Na serio nie zagram w tą grę bez modów pozbywających się tych kolorków, podświetleń i huda.
Intro genialne - to odwołanie do początku poprzednika, zbrojenie się Slayera do wyprawy na Ziemię, przerobione At Doom's Gate w tle... Tylko no właśnie...
spoiler start
Jak Slayer zaprogramował AI spowrotem do działania? Jak dostał tą bazę? Gdzie został odesłany przez Haydena pod koniec 2016?
spoiler stop
Nie podoba mi się brak wyjaśnienia tych kwestii. Zrozumiałbym, gdyby to był nowy start marki, jak przy 2016, no ale sequel powinien jednak poświęcić chwilę na wyjaśnienie nam co się stało przez te 2 lata, zwłaszcza z takim cliffhangerem na końcu.
Sama walka wygląda ciekawie, mniejsze skupienie na arenach to krok do przodu, jakkolwiek D2016 nie było genialne, tak areny bywały trochę irytujące, głównie w małych i dość ciasnych pomieszczeniach. Albo jak w Centrum Przetwarzania VEGI, gdzie co chwila stało jakieś gówno nie pozwalające swobodnie manewrować, ech.
Te tutoriale faktycznie spowalniają tempo, ale ponoć da się je wyłączyć. Z kolei te wszędobylskie kolory też mnie nie cieszą, niby to być informatywne, a póki co to się zlewa z otoczeniem. HUD też badziewny, zobaczymy na ile personalizacja UI pozwoli.
Szkoda też braku zawartości w porównaniu do poprzedniej gry - multi to tylko Battlemode, Snapmap nie ma (a zamiennik w postaci modów nadal jest 'rozważany'), nie wiadomo też, czy jest tryb Arcade i możliwość rozegrania klasycznych map.
Nie mniej, pozostaje czekać na premierę.
spoiler start
Nie zaprogramował VEGI - Doom Slayer przed przegrzaniem rdzenia w poprzedniej części skopiował AI na zewnętrzny nośnik.
Wyjaśnienia na pewno będą - w poprzednich zwiastunach mieliśmy chociażby pokazane szczątki Haydena, stacje Phobos itd,.
spoiler stop
Twórcy najpewniej nie chcieli robić długich wstawek zanim przejdziemy do akcji, wszystko pewnie będzie wyjaśniane na bieżąco, tj. po zabiciu 3 kapłanów.
spoiler start
Tak, wiem o backupie VEGI - sam zresztą komuś o tym przypominałem wczoraj na FB. :P Moje pytanie dotyczyło czegoś innego, ale nieważne.
spoiler stop
I zrozumiałbym to, gdyby nie fakt, że to nie jest nowe otwarcie jak w DOOM 2016 - tam można było przymknąć na to oko, bo dopiero co zaczynaliśmy przygodę w tym uniwersum. A tak rzucamy się w wir akcji nawet nie odnosząc się do cliffhangera z poprzedniej części. Ludzie narzekali na to, że nie poznaliśmy początków Najwyższego Porządku w nowych SW, a tutaj jest dokładnie to samo. Może dostaniemy coś na wzór DMCV, gdzie był w menu filmik wprowadzający w fabułę serii i wyjaśniający tło pod najnowszą część. Albo niestety rozwiążą to poprzez Codex, co będzie trochę słabym ruchem, bo Codex jest raczej pod poboczne historie, nie zaś pod główne punkty fabularne.
To, o czym piszesz - będzie wyjaśnione w fabule gry. Po prostu nie w pierwszych 10. minutach ;)
>>"To, o czym piszesz - będzie wyjaśnione w fabule gry. Po prostu nie w pierwszych 10. minutach ;)"
Zadałeś sobie jakiś minimalny trud, żeby doczytać do zdania "Zrozumiałbym, gdyby to był nowy start marki, jak przy 2016, no ale sequel powinien jednak poświęcić chwilę na wyjaśnienie nam co się stało przez te 2 lata", czy po prostu tak napisałeś, bo nie wiesz co napisać?
Ba, dwa razy napisałem co myślę o tym rozwiązaniu. To że zostanie to wyjaśnione to mogę się domyśleć, ale to powinno być najważniejsza rzecz, jeśli zaczyna się kontynuację do czegoś, co było cliffhangerem. Bo na ten moment wygląda to tak, jakby po prostu kompletnie olali końcówkę poprzedniej gry. W TYM LEŻY PROBLEM.
Również nie podoba mi się ten tęczowy rzyg, ale czy naprawdę wszędzie muszą być zaznaczone cele - czy serio każdy gracz w tych czasach musi być w nawet liniowej oldchoolowej strzelance prowadzony za rączkę wraz z informacją ile metrów mu zostało?
Gram teraz w Dooma 3 BFG VR i ta gra gniecie czworke i Eternal razem wzięte. 3 ma taki Half lifowo kosmiczny klimacik (i przeładowanie broni) i przede wszystkim fabułę z Quick Savami a nie bezsensownymi checkpointami, a tutaj już od pierwszych sekund sama rozwalka jak w Serious Samie. Zagram, ale trójka u mnie wygrywa. A w VR to w ogóle gniecie choćby VFR, bo nie gry teleportami a normalnym poruszaniem się i obsługa kontrolerów ruchowych będąc jednocześnie jedną z najlepszych gier VR, w jakie grałem :D
Przecież ty nie grałeś ani w DOOMa 2016 ani w Eternal więc jedyne co masz zgniecione to mózg od noszenia tego vr.
To samo mogę napisać o każdym filmie DC/MC 3D 1080p że gniecie te wszystkie nowe wypusty 4k HDR
Ale z szacunku do tego co kto lubi nie sram tym przy każdej pozycji. Graj i ciesz sie tymi pixelami. Większość nawet nie wie co to to VR, w tym ja
Trójka ma to do siebie, że demony zaprojektowane pod Doom zupełnie nie sprawdzają się w ciasnych przestrzeniach, z jakimi w trójce mamy do czynienia. Tam potwory są szybkie i bardzo silne, a protagonista rusza się jakby miał czołg w pośladach.
Dochodzą jeszcze kwestie przeładowania broni, którego w Doom praktycznie NIE MA, chodzenie naprzemiennie z latarką albo bronią palną, strzelba mająca praktycznie zerową celność, albo te idiotyzmy związane z szukaniem haseł do szafek w audiologach.
Trójka może i broni się klimatem, ale przy Silent Hill czy Resident Evil to to jest bajka dla dzieci, a nie horror.