Nowy gameplay z System Shock z komentarzem deweloperów
Fajnie widzieć, że coś się dzieje z tym projektem, ale przeniesie wszystkie z Unity na UE4 nie zrobiło efektu wow, przynajmniej na mnie. Graficznie widać, że niedomaga. Trzeba poczekać na demo lub bliżej premiery i zobaczyć co z tego wyszło.
W tragicznym stanie jest ten "rimejk". Nie dość, że graficznie wygląda to paskudnie to jeszcze w ilu klatkach to chodzi? W 20? I premiera tego potworka ma być w tym roku?
Teoretycznie mają czas jeszcze, i dopiero przed premierą wezmą się za optymalizację i poprawę grafiki, tak jak jakiś deweloper się wczoraj wypowiadał, z czego na GoL'u był news.
Ale moim zdaniem ciekawiej i lepiej wyglądał ten Remake który anulowali, bo fajnie było że gra odbiegała od oryginału, bo w końcu to remake, można go zrobić na własnych zasadach jedynie bazując na oryginale, teraz poszli 1:1 względem oryginału, i dla nowych odbiorców rozgrywka może być mniej przystępna, no ale wyjdzie to zobaczymy.
Ten developer mówił o tym, że przed premierą robi się ostatnie szlify graficzne, kompresuje tekstury oraz wycina się z gry te które nie są potrzebne bądź nie dają dużej poprawy jakości.
Tymczasem tutaj masz ewidentnie problem z tym, że gra co chwila się przycina bez względu na to w którym miejscu postać się znajduje (co karta graficzna renderuje). To raczej oznacza syf w kodzie gry, takich rzeczy nie naprawiasz kilka miesięcy przed premierą tylko przed rozpoczęciem pracy projektujesz porządnie żeby później tego nie zmieniać.
Ciekawe czy w ogóle zdążą w tym roku wydać.
Ja póki nie zagram w pełną wersję i nie przejdę całości osobiście to powstrzymuje się od prorokowania. W tej serii liczyły się przełomowe rozwiązania, mechaniki, pomysły, kilka sposobów na przechodzenie gry, klimat, fabuła (tu mówię o 2 części, bo nie znam dokładnie tej z 1 części), to coś co pchało do przodu. I dobrze, że nie robią kolejnego przystępnego casuala, który zanudzi starszego gracza.
Jeśli gra będzie miała dużo z tego co wyszło tak dobrze w SS2 to będę zadowolony, a SS1 nigdy nie ukończyłem całości więc mam chrapkę na tą wersję bardzo. Im bliżej 1 do 1 tym może dla mnie nawet lepiej, by poznać dobrze wszystkie zalety oryginału. Projekt przez te ostatnie kilka lat zmieniał się. Raz chcieli być bardziej wierni, później odeszli od tego i teraz znów stawiają na większą wierność z oryginałem. Zmieniał się także silnik gry i lawirowali między silnikiem Unity i Unreal Engine 4. Osobiście nie znam żadnej gry, która ładnie wyglądałby na Unity, a na Unreal engine 4 są takie gry.
Od siebie dodam, że preferuje o wiele bardziej odświeżenia 1 do 1 stąd trzymam na dysku ok 230 gier zmodowanych graficznie oraz ponad 50 remasterów.
Natomiast z remakami bywa różnie. Nie podchodzą mi, bo prawie zawsze mi przeszkadza coś co w nich wyszło gorzej lub wycięli to co było dobre. Jedyny remake dla mnie, który przebił oryginał to Resident evil 2002 GC, który był odświeżony w 2015, bo przebił Re 1996. Natomiast dwa inne remaki powiedzmy były na równi dla mnie. Sid Meier's Pirates! 2004 dorównał wersji z 1987. Giana Sisters: Twisted Dreams 2012 dorównała wersji z 1987. Ale bardzo w nich przyłożyli się. Nawet Re 2 remake 2019 mimo, że udany był to dla mnie dość wyraźnie słabszy od Re 2 1998, bo wiele rzeczy zrobił gorzej. A już zwłaszcza porównując co robiło większe wrażenie przy premierze. Bez porównania przegrywał.
Warto przypomnieć, że powstaje też System Shock 3 więc czeka nas sporo nowego w uniwersum.
Mam podobne odczucia. System Shock wyglądał jak wyglądał, bo to były lata 90. Uproszczenia graficzne i pewna umowność były koniecznością i nikomu to specjalnie nie przeszkadzało. Dziś ta "bryłowatość" lokacji moim zdaniem razi nienaturalnością, a cytadela nie przypomina faktycznego i praktycznie zaprojektowanego miejsca, przystosowanego dla ludzi. Pierwsza wersja to zmieniała, ale niestety postanowili być bardziej wierni oryginałowi i wyrzucili ją do kosza ;(.
Coś się zmieniało z grafiką niedawno i jak ktoś porównał wersje, to nowsza jest brzydsza od poprzedniej. Teraz widzę kolorystkę, która mi się nie widzi a gra jakaś taka zblurowana :/
Jak dla mnie wszystko wyglada zbyt plastikowo. Wersja na poprzednim silniku byla duzo lepsza.
Wolałbym już remake na silniku 2 (Dark Engine, ten od Thiefa). Coś w tej stylistyce jest, że brak efektu zaszczucia znanego z dwójki. W jedynkę nie grałem, więc byłaby dobra okazja nadrobić.