Half-Life Alyx - skala gry porównywalna z Half-Life 2
Juz widzę mine na premiere po ocenach tych, co zagrac nie chcieli. Oj juz widze to narzekanie :D Od premiery Crysisa 1 nie było gry,na którą bym aż tak czekał. Przecież to, co tam zobaczę, to prawdopodobnie najfajniejsza rzecz growa, jaką zobaczę za swojego życia. Gdzie do tego nawet Cyberpunkowi i The Last of Us? Te dwie to mimo wszystko tylko gry, a Half Life w zasadzie nie bedzie zadna grą, to juz bedzie foznanie, transport w inny świat, ale w sumie nie muszę tego mówić, bo powie to zapewne każdy jeden youtuber, ktory przedstawi Alyx tym, ktorzy tego nie beda mogli doznać :)
Do redakcji: jak dla mnie, piszcie o Hl: Alyx nawet po kilka razy dziennie. W koncu ilość newsow o Cyberpunku wszystkim się przejadła, a do premiery Alyxa jest zbyt mało czasu, by inni czuli znudzenie ilością newsów.
Czyli będzie gra roku w końcu?
No właśnie nie do końca gra. Bardziej doznanie czegoś nierealnego. I już w październiku mówiłem, ze nie roku, a dekady. Grą roku może byc co najwyżej CP czy Tlou 2.
Hydro2 pisałeś też, że Cyberpunk 2077 jest poza wszelką konkurencją w 2020 roku, a teraz ta sama śpiewka z
Half-Life Alyx :)
Zabawne tak pisać, gdy nawet gry nie przeszło się całej i wróżenie z fusów. Half Life w 1998 i Half Life 2 2004 przypominam, że to gry, które są rewolucyjne z tym co wprowadziły. Half Life 1 zaskoczył całą branżę SI, fizyką, pomysłami w gameplayu oraz fabułą w grze FPS itp, ale i tak cięli podczas tworzenia projektu, bo mogło być jeszcze bardziej ambitnie. Z tego co wiadomo przed premierą był problem z wydaniem gry, bo obawiano się braku sukcesu gry z powodu takiego, że jest zbyt ambitna jak na FPS. W dużej mierze sukces Half Life i odwaga twórców przyczyniły się do tego, że powstało zaraz po nim równie rewolucyjne System Shock w 1999 i Deus Ex w 2000. Natomiast Half LIfe w 2004 był rewolucyjny w fizyce w grach. Przy Half-Life Alyx postawili na VR obawiam się z tego powodu, bo tym razem nie mają żadnych innych mocnych asów w rękawie, by zrobić coś jako pierwsi w grach video. Ale może się mylę.
Osobiście ciężko mi się przekonać do gier science-fiction. Filmy i książki tak, ale z grami mam opór.
Jedyne gry science-fiction, które mnie na maxa oczarowały to:
System Shock 2 1999 + mody graficzne + PL, Deus Ex 2000 + mod Revision + PL, Half Life 1998 + Opposing Force, Half Life 2 2004 + dodatki + mody graficzne, Black Mesa 2012-2020, KOTOR 2003 + mody graficzne + PL.
Mass Effect 2007-2012 + mody graficzne.
Ale podoba się mi też kilka innych np:
Duke Nukem 3d 1996 + High Resolution Pack 5.4, Unreal 1998 + mody graficzne,
Aliens vs Predator Classic 2000 + Classic Redux mod, Aliens vs Predator 2 2001 + HQP High Resolution Textures,
KOTOR 2 2005 + mody, Crysis 2007 + HD textures + BlackFire's Mod, Crysis 2 2011 + HD textures,
Dead Space 1 i 2 2008-2011, trylogia Bioshock 2007-2013 + dodatki do trójki, Deus Ex - Human Revolution 2011, Alien Isolation 2014, SOMA 2015.
Inne gry science-fiction nie przypominam sobie, by zrobiły na mnie duże wrażenie. Coś słabo jak na liczbę tytułów, które przeszedłem.
Liczę, że dobrymi grami okażą się Half-Life Alyx, Cyberpunk 2077, System Shock remake.
Tutaj gdyby to chodziło tylko o VR, to w życiu bym nie postawił tego tak wysoko, ale tu mamy VR + Half Life'a - 2 hit combo ideałów. To nie ma prawa się nie udać. Przypominam, ze Half Life to jedyna istniejąca ze wszystkich gier swiataseria, której każda część oceniłem na 10/10. Oprócz tego w życiu ode mnie 10 dostały tylko: Dark Seal, Tomb Raider 1-3, Crysis 1, Ignition i Need for Speed 2 Special Edition :) Tak to absolutnie żadnej grze się to nie udało. Żadnej przez 40 lat (bez miesiaca i 2 tygodni). Fajnie by bylo, gdyby "gra" wyszla na moje urodziny :P
Hal Life: Alyx oby się udała. W końcu to Half Life. Im lepiej wyjdzie ta część i im lepsze zbierze oceny tym bardziej zachęci młodszych po sięgnięcie po poprzednie części. Poza tym jak Hal Life: Alyx zarobi i będzie zainteresowanie spore to jest szansa w przyszłości nawet na Half Life 3 co wydawało się niemożliwe do niedawna. Sądzę, że Valve bada rynek VR.
Osobiście wolałbym, by ewentualne Half Life 3 miało też zwykłą wersję bez VR jak zrobiono z Doom 2016, gdzie zaoferowano dwie wersje.
Cyberpunk 2077 prawdopodobnie rozmachem i dopracowaniem pozamiata w tym roku. Oby nie zawiodła fabuła, mechaniki gry i miodność. Sądzę, że gameplay będzie oferował znacznie więcej niż trylogia Mass Effect czy Deus Ex - Human Revolution. Ciekawe jak będzie w Cyberpunk wyglądało hakowanie. Hakowanie najbardziej mi podobało się w System Shock 2 i Deus Ex 1, ale w miarę dawało mi frajdę też to w Bioshock 1, Mass Effect 1, Mass Effect 2, Deus Ex- Human Revolution. Każde było trochę inne. Pytanie dlaczego zrezygnowano z hakowania przy Mass Effect 3.
A za co tak bardzo lubisz i doceniasz Need for Speed II:SE ?
Pytam, bo też lubię najmocniej pierwsze 5 części serii + Most Wanted, ale na szczycie zawsze widziałem
NFS III:Hot Pursuit, które mnie zmiażdżyło w 1998 roku grafiką, trasami, muzyką, autami, przyjemnością jazdy, miodnością. Trasa "Hometown" kultowa :)
W NFS II i IV mnie trochę wkurzały zbyt wąskie ulice, gdzie dłużej trwało opanowanie do perfekcji tras.
NFS 1 lubiłem, że miał w sobie dużo z symulatora i było czuć, że EA szło drogą Test Drive. Dopiero od dwójki to były arcadowe wyścigi. Choć odsłona Porsche z 2000 roku też poniekąd miało coś z symulatora.
Dla mnie takim ideałem gry wyścigowej jest NFS III, a rajdowej Colin Mc Rally 2.0 z 2000 roku. Bardzo dużą ilość godzin spędziłem przy nich.
NFS Hot Pursuit 2010 było niezłe, bo najlepszy NFS ostatnich 15 lat, ale to taka namiastka po NFS III-Hot Pursuit 1998, bo bliżej jej było do NFS - Hot Pursuit II z 2002.
Dirt Rally 2015 znów to miły ukłon dla fanów Colin Mc Rally 2.0. Najlepsza gra rajdowa od kilkunastu lat.
Tryb Wild, split screen, rushhour, pioneer, idealne sterowa
Pamiętasz zakład recenzja poniżej 8 i przegrywasz 5 pln a tak prawdopodobnie będzie
mnie pozostaje obejrzeć to doświadczenie na yt... ale i tak czekam, bo spragniony jestem historii ze świata h-l.
I to są wypowiedzi, które aż miło przeczytać :)
Śniło mi się, że w to grałem. Spotkamy Gordona, który pierwszy raz w historii serii przemówi i nie będzie to miła rozmowa, bo będzie wkurzony, że tyle lat milczał ;)
Nie będzie Gordona, ponieważ w tym czasie był zupełnie gdzie indziej. Ci co grali w jedynkę i dwójkę doskonale wiedzą gdzie.
Właśnie może byc Gordon, bo w grze mają byc tez wydarzenia równolegle z dwójką (zwłaszcza pod koniec), choć przez większość czasu będą między jedynką, a dwójka, więc wcale się nie zdziwię, jeśli bedzie Gordon :)
Pożyjemy, zobaczymy. Jak narazie to nie mam pieca a co dopiero mówić o sprzęcie do VR. Jeśli tytuł okaże się przełomowy dla tej technologii i jeśli spowoduje to jakimś cudem wylew podobnych tytułów AAA na VR to kiedyś mogę rozważyć kupno sprzętu potrzebnego do zabawy.
Rozważajcie zakup, oglądajcie na YT, śnijcie o tym. Ja za to na wiosnę odpalam to na swoim Rift S. Polecam i Wam.
Ja to tam zakładam sobie jednego Vivea PRO na jedno oko a drugiego na drugie. Osiągnięty obraz o rozdzielczości 3200x5760 wygląda niesamowicie do tego dwa komputery w każdym 2080Ti w SLI dzięki odpowiedniemu skonfigurowaniu powoduje że obraz jest ultra płynny i zarazem realistyczny.
Polecam każdemu.
Vive Pro ma fatalny obraz i SDE bijące po oczach, więc słaby trolling.
Wiem że to kosztuje, ale technologia się rozwija. W promocji niecałe 2tys to wydatek podobny to dobrego telefonu. Jakość obrazu jest znacznie lepsza niż w pierwotnych goglach od Oculusa i HTC. Za kilka lat nie obejrzycie się a VR będzie integralną i całkowicie normalną częścią rynku. Sporo zależy od posunięć Valve w tej kwestii.
Tłumaczenie na język Polski nie jest planowane. (Za to mamy oby języki chińskie)
„Will Half-Life: Alyx be dubbed in other languages ?
We will be doing subtitles at launch for ten total languages: English, French, German, Spanish-Spain, Japanese, Korean, Russian, Simplified Chinese, Spanish-Latin America, and Traditional Chinese. VO in other languages is something we're still considering.”
No jak w Polsce HL:Alyx kupiłoby jakieś 100 osób, to nic dziwnego.
A ja oczywiście mocno kibicuję, żeby to był bardzo dobry tytuł
Dubbed to nie translated. Sorry, ale ja nie chcę dubbingu ;) Napisów PL nikt nie wyklucza ;) W opcjach Steama pr,y Half Lifie Source też nie ma POLISH, a jednak gra ma napisy PL i nie jest to żaden mod.
Nigdy nie rozumiałem kultowości tej serii.
Jedynki w zasadzie nawet nigdy nie ukończyłem, a robiłem z 3 podejścia. Mimo to doceniam miejsce jakie w historii gamingu mają poprzednie części Half - Life'a.
Natomiast ten projekt to aż nazbyt widoczny skok na kasiorę. Gaben stwierdził że ma trochę okularków do opędzlowania więc zapytał sam siebie co najszybciej sprzeda ten sprzęt, i wymyślił.
To normalne że wśród marek które Valve posiada to Half - Life jako jedyny ma moc "opychania" sprzętu.
Nie twierdzę że to źle, to może być naprawdę świetny tytuł. Ale ja bym raczej poczekał z obwoływaniem tego tworu "grą dekady" czy innym "mesjaszem" elektronicznej rozrywki.
bo ta gra nigdy nie będzie żadną "grą dekady", jedynie w kategorii VR, bo nigdy wcześniej nie było tak głośnego tytułu AAA na VR. Ot cała tajemnica podjarki Hydro :)
Pewnie też byłbym podjarany gdybym kupił sprzęt za kilka tysięcy i dowiedział się że będzie go można w końcu odkurzyć żeby pograć w coś innego niż tytuł indie we wczesnym dostępie
Post 2.6 wszystko wyjaśni odnośnie mojej "podjarki" ;)
https://www.youtube.com/watch?v=rdedfzJAUl4
Sam mod do Doom3 robi swietna robote dodajac amatorski mod VR niz takie sklepowe Doom VFR czy Wolfenstein: Cyberpilot. HL2VR byl dawno temu grywalny na DK2, dziwne ze nie ma zadnego wsparcia nie liczac grania w VR poprzez Gmoda
https://www.youtube.com/watch?v=on-ZD8OzaIk
dla mnie to taka próba "rozpoznania bojem" - testowanie technologii i możliwości sprzężenia jej z mechaniką rozgrywki, a także wybadanie, czy Half-Life wciąż rozpala graczy.
nie wątpię, że pełnoprawny trzeci Half-Life wciąż jest w planach.
Czy byłbyś w stanie napisac jakaś krótką instrukcję do HL2 (i epizodów), by działały kontrolery (i ogólnie całe VR)? Będę mega wdzięczny. Jeśli jedyna droga to Garry's mod, to jakbys mi podal linki do wszystkich obiektów, jakie sa wymagane (i gdzie je wkleić i co robic w jakiej kolejności, czyli mówiąc krótko instrukcję w punktach), to już w ogóle będę Ci wisial skrzynie bronksów :D
sorry mate ale w HL2 sie nie bawilem w takim wydaniu. Pewnie wszystko na yt jest ladnie opisanie badz reddit
Na YT jest instrukcja, ale obiekty to masakra.
Gra to gra i żadne Alyx tego nie zmieni. Przykład - RE7. I oby zostało to tylko na VR.
Muszę przyznać, Valve pięknie czesze hajsy na naiwniakach jadąc na sukcesie marki aby upchnąć google VR.
I dlatego te naiwniaki będą się cieszyć najlepszym doznaniem gejmingowym w swoim życiu, tobie zostaną filmiki na YT, ale nie martw się, mój też tam bedzie.
Hydro, ale zrozum, że VR nie musi każdego jarać.
VR może nie, ale VR plus HL jeśli komukolwiek się gra nie spodoba, to jednocześnie mam identyczną szansę trafić 6 w lotto. Takie same prawdopodobienstwo. W koncu również nie każdy ma szansę trafić 6 w lotto :) Ilościowo mw podobna ilość nielubiacych graczy (słowo klucz) VR z Alyxem w zestawie, co tych, co wygrali 6 w lotto :)
No i można nie lubic VR, ale pisanie o tym, ze wszyscy, co kupili Indexy to naiwniaki, jest zwykła ignorancją.
Vr na razie raczkuje, oby nie skończył jak 3D.
Zdanie Hydro #nikogo jak zawsze od jakiś 10 lat
Jestem prawie pewny ze wiekszosc ocenia VR po poczatkach jakim bylo DK1/DK2, cardboard i HTC Vive ktory wyszedl pierwszy z kontrolerami ruchowymi jako sklepowe VR. Quest i Link to "mobilny zestaw PC", bo mozna pogrywac w gierki Questowe, a na swoim/kogos po podlaczeniu kablem usb posiadac bibloteke gier PC.
Zestaw to kabel usb, Quest, 2 kontrolery i tyle - zadnych baz, sensorow, masy kabli jak PSVR, moze nowsze modele maja tego mniej ale malo kto widzial cos w VR w ostatnich latach na nowych sprzetach a z roku na rok VR rosnie, rozwija sie i ciezko Kowalskiemu pogodzic sie ze trzeba bedzie co jakis czas robic update sprzetu, lepsze to niz telefon za kilka k.
Dobrze, ze nie jestem jakims fanem serii, bo bym musial kupic jakies google.
Odpaliłem po raz trzeci wczoraj Titanfall'a 2 i gra mnie tak wessała, ze skonczylem cala na dwa posiedzenia i gralem jeszcze troche w multi. Dla porównaniu dwa dni temu odpaliłem HL2 i po 2h mi się odechciało.
Wiem, ze HL to pierwszy fps z jakas tam fabula (umowmy sie jest biedna) i chyba dlatego ma takie ulgi wsrod graczy, ale moze sie myle i jest tam cos czego nie widze
Coz mi nawet sam klimat nie do konca siedzi
To już nie ma w co grać, że 3 raz odpalasz to samo?
Z HL jest jak z MGS, tylko dla fanów marki. Ja fanem HL nigdy nie byłem, MGS owszem.
umowmy sie jest biedna
Umówmy się, nie jest
No wlasnie nie ma w co grac, przeszedłem wszystkie gry ktore mnie interesował z 2019 roku i pozostały powroty do przeszlosci.
Na Death Stranding, Control czy RE2 jeszcze za wczesnie, wiec cofnalem sie dalej
O ile się z gosciem rzadko, kiedy się zgadzam, czesto gada od rzeczy (tak jak z tym ze na konsolach nie dalo sie grac w strzelankach tak jezeli o hl2 to sie z nim zgadzam w 100%)
https://www.youtube.com/watch?v=KX3au_0VWpM&feature=youtu.be&t=26m01s
HL2 to swietna gra, tzn dla mnie swietna, ale nie az tak jak niektorzy mowia, ale fabuly to tam jest tyle co kot naplakał, samych dialogow jest bardzo malo wiec z czym do ludzi
No cóż, jak jesteś fanem współczesnych szybkich FPS-ów, to normalne że ci Hl2 nie zbyt podchodzi, bo to dość powolna jak na FPS-y, gra.
I zgaduje że grałeś w tą starą wersje bez HL2:Update i Hl2:MMOD, no to jeszcze bardziej normalne że ci HL2 nie podchodzi, ale...
Może gdy sobie zainstalujesz (co naprawdę polecam) te dwie rzeczy do gry, to ci się będzie lepiej grało. (ładniejsza grafika,
lepsze animacje i działanie broni, bohater ma normalną animacje chodzenia, zamiast "ślizgać" się po ziemi itp.)
ale fabuly to tam jest tyle co kot naplakał, samych dialogow jest bardzo malo wiec z czym do ludzi
Właśnie fabuła jest na prawdę dobra, tylko trzeba sporo poszukać smaczków i detali ukrytych w świecie gry (Hl 2 to taki trochę Dark souls jeśli chodzi o opowiadanie historii)
Tempo rozgrywki to mi akurat odpowiada i generalnie wole raczej starsze fpsy niz te nowsze
Glownym problemem jest chyba niemy bohater
Glownym problemem jest chyba niemy bohater
Taa...sumie rzeczywiście, dziwnie są te "interaktywne cutscenki" gdy bohater nic nie mówi.
No ale jak sam napisałeś, ta gra ma sporo lat, wtedy twórcy nie mieli aż tyle doświadczenia, ale zależało im żeby gracz był jak najbardziej wchłonięty w świat gry, no to chyba dlatego zrobili niemego bohatera.
No i najwyraźniej niezbyt im to wyszło, ale w następnych ich grach to już lepiej robili np. Portal 2 gdzie główna bohaterka też nic nie mówi, ale przynajmniej fabularnie to sensownie wyjaśnili
Niemi bohaterowie w grach są wtedy, by zostawić w tym miejscu dialog graczowi. Zauważcie, że to, co Wy byście chcieli odpowiedzieć mówiącemu do Was NPC-owi, zawsze się sprawdza (zróbcie sobie taki eksperyment i zdziwicie się rezultatowi, a przy okazji zobaczycie, jak pogłębicie w ten sposób imersję). Już to tłumaczyłem kiedyś przy okazji Metro i nawet redaktor pewnego artykułu mnie w pełni poparł :P
Dlatego ta gra jest idealna pod VR - to przygoda fpp a nie szybka strzelanka gdzie w VR takie rzeczy sie srednio udaja, bo to nie pad/klawiatura. Z reszta gdy gralem w niego na DK2 to wlasnie tak okreslalem gre, to gra przygodowa a nie strzelanka, "run and gun" a do tego dodac wstepne kontrolery pod VR jako Razer Hydra to juz wtedy to bylo cos...
https://www.youtube.com/watch?v=9zJISM7hDzs
Niemy bohater to najgorszy element najnowszej części Metra. Nawet sami twórcy nie wiedzieli jak do tego podejść, gdy czasami faktycznie można było coś odpowiedzieć samemu, między poziomami Artem normalnie opowiadał streszczenie podróży, a gdy ktoś chciał się skontaktować przez krótkofalówkę - rozmówcy zawsze zachowywali się tak, jakby nie otrzymali żadnej odpowiedzi.