Grałem w Doom Eternal i co za dużo... to na zdrowie!
Ale będzie czad. Tóż to może być najlepsza GRA w tym roku.
A ja dzisiaj ciągle słucham tego cuda: https://www.youtube.com/watch?v=Akx48dLnccQ&feature=emb_title
Już nie mogę się doczekać kolejnych przygód Doominika Slayerskiego. :)
1 z 2 gier które w tym roku biorę bez zastanowienia, więcej tego samego, tyle mi trzeba.
A ja dzisiaj ciągle słucham tego cuda: https://www.youtube.com/watch?v=Akx48dLnccQ&feature=emb_title
Już nie mogę się doczekać kolejnych przygód Doominika Slayerskiego. :)
Mam nadzieję, ze jest reload weapon. Brak tego, to była największa wada 2016. I jak widać jest fabuła, a nie tylko sama rozwałka. Dlatego ponawiam pytanie: czy trzeba znać zakończenie 2016, by wiedzieć od samego początku, o co chodzi w fabule Eternal? Uprzedzajac: nie czytałem felietonu (poza zauważonym fragmentem ze slowem "fabuła") przeczytam w domu, ale chciałbym znac odpowiedź na te pytania wcześniej.
Zagraj to poznasz
Lol. Co ty gadasz. Przeładowanie broni tylko by spowolniło grę, po co to komu? W grach chodzi o fun, nie realizm.
Masz to w Rage2. Szukasz wad na sile, ale i tak by ich brak Cie nie przekonał :)
Strzelanie bez przeładowania to żadna zabawa. Podobnie jak atakowanie kogoś, kto nawet nie umie zablokować ciosu.
odpowiedź jest prosta :) i tak i nie :)
Ja szczerze polecam zagrać w STARE Doom1 i 2 oraz 3ke :) gry są nadal świetne i grywalne :)
Następnie polecam Brutal DOOM 64! świetny adaptacja dooma z nintendo 64!
Następnie doom 2016 i ten nowy Eternal :)
darkpalladinPL
Wszystkie gry z serii Doom prócz trójki były dynamiczne i hardcorowe nastawione na miodność w stylu pierwowzoru.
Doom Reborn to najładniej wyglądające odświeżenie Doom 1993. Oczywiście to mod do Doom 3. Przechodziłem sobie tak przy okazji, gdy ogrywałem Doom 3 na modach graficznych także kampanię jedynki odświeżoną.
Doom 2016 to był taki remake gry z 1993 z krwi i kości, bo nie da się ukryć, że Doom 3, który też był remakiem postawiono na coś innego - elementy horroru oraz jakąś szczątkową fabułę (szukanie nagrań)
Doom Eternal do remake mojej ulubionej 2 części Dooma :)
Akcja nie na Marsie, a Ziemi.
Być może dlatego Doom 2 bardziej lubiłem niż Doom 1, bo pierwszy mój kontakt z serią w 1995 roku u kuzyna na Pc to właśnie Doom 2. A u siebie w 1997 roku miałem dopiero obie części.
Brutal DOOM 64 nigdy nie grałem. Piszesz, że to gra z Nintendo. Rozumiem, że to jest kontynuacja Doom 1 i 2 tak ?
Z ciekawości sobie sprawdzę co to jest.
Gra, która została zaprojektowana pod właśnie brak przeładowania niech dostanie przeładowanie bo... No właśnie nie wiadomo po co.
DOOM stawia na szybkość, zarówno ogólną jak i reakcji, a przeładowanie broni tylko niepotrzebnie by grę spowalniało. To nie CoD czy jakiś Rainbow Six, gdzie chowasz się po kątach.
Tu trzeba skupiać sie na finisherach - zabiciach chwały. Nie ma czasu na reload
A cutscenki polecam ci hydro zobaczyć na yt u jakiegoś gracza. Może to zainteresuje cie by sprawdzić reszte miedzy nimi :)
Doom 1 i 2 to ciągle bardzo grywalne produkcje, do których jest masę modów/map packów(czy jak kto woli megawadów).
Sam w oczekiwaniu na Eternal ogrywam sobie całą serię i dalej jest miodnie choć zdecydowanie łatwiej niż lata temu.
Doom Ultimate odhaczony, Doom 3 z dodatkiem odhaczony, podobnie SI6IL. Został mi tylko Doom z 2016, 64(tutaj już sobie poczekam na wersje dodawaną do Eternala), Doom 2, Master Levels, TNT Evilution i Plutonia, cholerna Plutonia...
Trójka miała przeładowanie i byłaby najlepszą odsłoną serii, gdyby...miała dynamikę z czwórki. Brak tej dynamiki skutecznie zniechęciło wiele osób do gry. Tak czy inaczej klimatem niszczyła czwórkę po całości. A brak przeładowania bardzo mnie zniechęciło do czwórki. Za każdym razem szukałem guzika od RELOADED. I nie przesadzajcie. Profesjonalne przeładowanie to macie w grze Boneworks, ale nie w żadnej grze 2D, chyba, że jakimś symulatorze multiplayerowym. A co do Dooma 4 - Dziś sobie zagram na nowo, może się do niej przekonam (przy okazji robiąc z 2 dni przerwy od VR).
Da się zrobić przeładowania w grach tak żeby pozostawić dużą dynamikę, jak na przykład w Serious Sam 3. Tylko że jednak trochę tej dynamiki ucieknie, do gier tego typu moim zdaniem nie pasuje, chociaż jakoś bardzo mi nie przeszkadza.
Jak ja na tą grę czekam. Pierwsza gra w tym roku którą biorę w dzień premiery i nie ma mowy żebym czekał dzień dłużej !! :D
Dawać ten marzec bo nie ma w co grać, a w marcu ori, doom i re3!
Alyx ważniejsza. Dooma obstawiam oceny 8-8+, a HL same 9-10 bez ani jednego 8.5 w dół, chyba, że z góry ktoś odejmie punkt za wymóg VR :P
Ale będzie czad. Tóż to może być najlepsza GRA w tym roku.
Biorę na premierę! Wersja z 16r. to jest miazga a nówka zapowiada się jeszcze lepiej :D
Ja lubię wszystkie cześći Dooma a moja przygoda zaczeła się w szkole z 1 i 2 na informatyce kiedy miało się zaledwie 11/12 lata teraz w szkole by to nie przeszło.
Dlaczego dosłownie każdy polski recenzent/redaktor growy/jutuber/inny twórca narzeka na te elementy platformowe? W zagranicznych serwisach rzadko jest to problem, natomiast w Polsce każdy na to narzeka. Takie moje małe spostrzeżenie, pewnie błędne.
Dla mnie te elementy platformowe do doskonały sposób na urozmaicenie rozgrywki, szczególnie że w poprzednim Doomie sekcje pomiędzy arenami wiały nudą, a same areny nie były znacząco ciekawsze.
Dlaczego dosłownie każdy polski recenzent/redaktor growy/jutuber/inny twórca narzeka na te elementy platformowe?
Bo biali nie potrafią skakać. ;)
Elementy platformowe to najlepsze, co spotkało gry. Bez nich ... nie byłbym dziś graczem i nigdy nie wszedł na to forum.
Może dlatego, że grali i im się to nie podoba?
A zagranica cóż... Tu przeczytałem wrażenia Arasza. Zagranicy nie czytałem. Masz czas czytać 5 czy 10 wrażeń i recenzji? W sumie.... Chwali się. Taki Hydro zaczął tu komentować przed przeczytaniem do czego się przyznał ;)
Poprzedni DOOM był świetny. Dobrze, że nie zmieniają na siłę czegoś co tak dobrze wyglądało. Szkoda, że twórcy ostatniej części Wolfenstein'a tyle pozmieniali. The New Order i The New Colossus były świetne, a Youngblood przemilczę.
Youngblood to gra dla 2 osób i tu wypełnia zadanie, nie można jej stawiać obok poprzedników
W stylu ostatnich Wolfensteinów, które naśladują jak dla mnie styl Duke Nukem 3d widziałbym to tak:
Duke Nukem 3d + tekstury HD High Resolution Pack 5.4 - 9,5
Wolfenstein - A New Order 2014 - 8,5+
Wolfenstein II 2017 - 7,5
Wolfenstein Youngblood - 5,5
Natomiast Old Blood jest trochę w innym stylu i bardziej przypomina mi RTCW.
Wolfenstein II zbyt bezpieczny i nie robił już takiego wrażenia jak "A New Order", który nie powiem miło zaskakuje, że ma fajne patenty ze strzelanki lat 90' i podobną miodność/grywalność jak starsza gra co jest rzadkie.
Sekwencja z Wenus to kopiuj/wklej z księżycem.
Wadą obu części Wolfenstein jest pobyt w bazie, gdzie jest mocno wyhamowane tempo gry i nie pasowało mi to do tych gier w ogóle. W Doom 2016 nie ma czegoś takiego i dobrze. Jazda bez trzymanki na całego bez chwili na oddech.
I jeszcze jedno: w poprzednim doomie ... wyłączał się dźwięk na słuchawkach bezprzewodowych. Ciekawe, czy to naprawili
Czekam, biorę nawet jak by krzyczeli 500+
edit. oddam dzieciaka (nie swojego) za Doom Eternal
Co omi mają z tym skakaniem?
Painkiller Battle Out of Hell, Serious Sam Second Encounter, Quake 3, teraz Doom.
Nie znam przypadku nastawionego na czystą rozwałkę fpsa, który zyskiwał na rozbudowaniu elementów platformowych.
Chcesz skakania, robisz TPP.
Poziomy na Xen ich skrzywdziły :]
Takie pytanie: ogrywaliście to na PC? Czy ruchy postaci są tam takie... "ślamazarne" jak na filmach z YT, czy jest tak jak w DOOM 2016?
Szkoda, że takie gry nudzą mnie po ok. 20 minutach grania.
Wolałbym koncepcje z ciekawymi mrocznymi misjami a zamiast platformy, trudne sekrety
Przez TVGRYpl czytając artykuł słyszałem w myślach głos lektora arasza.
Pół biedy skakanie platformowe, ale jak wsadzom elementy logiczne i lamiglowki to dopiero bedzie zgrzytanie zebami. Doom 16 tez nie mial gowniane opcje to rozwijanie umiejetnosci na czas , jakie to bylo glupie.
A bossy to byla tragedia, ostatniego nawet nie chcialo mi sie zabijac taki byl slaby.
DOOMa nie ukończyłem, fajna w nim jest ta bezpardonowa rzeźnia jednak jakoś leży na kupce wstydu i nie mogę się przemóc, Eternal zapowiada się na więcej tego samego trzeba wreszcie dać poprzedniczce szansę na dłuższą sesję
Też grałem w Doom Eternal na X019 zanim jeszcze Arasz o tej grze usłyszał! :-) Zapowiada się kawał dobrej gry, ale łatwa to ona nie jest.
Próbowałem podejść do Dooma i już pamiętam, co mnie odtrąciło od tej gry:
- brak reloadu broni
- wyłączanie się dźwięku w słuchawkach bezprzewodowych po każdym filmiku, zgonie, czy zmianą levelu
- zbyt łatwo przegapić jakąś jedną rzecz i można się zbyt łatwo zaciąć. Nie są to zagadki, tylko np gdzieś tam leży jakiś mikro kluczyk, czy trzeba stanąć w odpowiednim miejscu by skrypt ruszył na przód, przez co co najmniej 3x utknąłem ... w pierwszej godzinie gry na .... 15 minut w górę chodząc w górę. Za pierwszym razem utknąłem na dobre 5 minut ... w drugiej scenie gry, czyli po pierwszych pięciu minutach. Jak tak dalej będzie to dziękuję. Mam nadzieję, że w Doomie Eternal będą normalne zagadki, a nie takie coś.
Dla tej gry warto kupic PC. Gracie na padzie i w 30 fps (zakładam że może będzie 60 i okropna grafika) mija się z celem.
nie mija siez celem bo doom jest swietnie zoptymalizowany nawet na niskich doom 2016 wyglada oblednie, wiem bo gralem na kompie z 2007 roku i wszystko smigalo az milo
Wyrocznia74 przedmówcy chodziło dokładnie o:
NIE MA SENSU GRAĆ NA KONSOLACH :)
Napewno na konsoli szlo lepiej niż na kompie z 2007. Chyba w 800x600 leciało
Nie zmienia faktu, że 30 fps w dynamicznych FPS to skandal
Gracie na padzie i w 30 fps (zakładam że może będzie 60 i okropna grafika) mija się z celem.
Doom z 2016 roku chodził w 60 fps na konsolach. A granie na padzie nie sprawiało mi żadnych problemów (kwestia przyzwyczajenia), wystarczy tylko dostosować sobie czułość celowania.
Może się mylę, ale chyba wszystkie popularniejsze shootery (oprócz far cry) na konsolach trzymają 60 fps. Po za tym Doom 2016 był na tyle dobrze zoptymalizowany, że wyglądał ładnie nawet na kalkulatorach.
Na konsolach chyba też będzie 60 klatek, chociaż najgorsza wada takich gier na konsolach to moim zdaniem brak dynamiki tzn. ciężko jest coś takiego zrobić na padzie:
https://www.youtube.com/watch?v=72S2aAxtZOs
13:20-14:15
Wydaje się być lepszy od tego z 2016. Z drugiej strony to więcej tego samego a poprzedni Doom mi się nie podobał zbytnio. Uważam go za najgorszy tytuł z serii Doom.