Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: problem z korzystaniem z serwisu Gry-Online

15.01.2020 16:19
Drendron
📄
1
Drendron
125
Generał
Image

problem z korzystaniem z serwisu Gry-Online

Problem jest następujący: na GOL mam konto od wieeeluu lat i mam od ok. dwóch miesięcy następujący problem: strona jakby nie doładowywała interfejsu graficznego i niektórych elementów serwisu, czyniąc go nieczytelnym i nieużywalnym.
Nie jest to zależne od ustawień przeglądarki (testowane w najnowszym Chrome, Firefox, Edge) ani cookies (tryb prywatny i czyszczenie ustawień było), ani też urządzenia (testowane różne), ale od mojego IP. Wchodząc z normalnego, domowego IP (osoby z działu technicznego odsyłam do logów logowania, które z pewnością macie, podpowiem tylko, że chodzi o ten z końcówką .210) mam ten problem, wchodząc z komputerów w innych lokalizacjach lub nawet domowego, ale przez VPN - problemów nie mam.

Bana również nie mam, nic nie pisałem tutaj od miesięcy/lat, do niedawna aktywny abonament.

Problem zgłaszałem GOL mailowo już w listopadzie, ale nie zrobiono z tym nic. Proponowano kontakt z cloudflare, bo niby to ich DNS mnie blokuje, ale nie mam tego problemu na żadnej innej z setek stron (poza GOL), które korzystają z ich usług, więc raczej mylny trop. Plus-cloudflare ma lekko upośledzony support, szczególnie dla nie-klientów, więc generalnie zderzyłem się ze ścianą. Ich klientem jest GOL. Nie rozumiem więc, czemu mój problem dalej nie jest rozwiązany - bo został zgłoszony i szczegółowo opisany już dawno temu.

Dodam tylko, że żeby móc wysłać ten post musiałem korzystać z VPN, bo bez tego guzik do tworzenia wątku jest po prostu nieaktywny...

W każdym razie-skoro zgłaszanie sprawy mailami nic nie dało, to czy rozgrzebanie sprawy ma forum publicznym sprawi, że ktoś techniczny naprawi ten niesamowicie irytujący problem?

Załączam screeny w czym problem:

post wyedytowany przez Drendron 2020-01-15 16:44:06
15.01.2020 16:19
Drendron
2
odpowiedz
Drendron
125
Generał
Image

[2]

15.01.2020 16:19
Drendron
3
odpowiedz
Drendron
125
Generał
Image

[3]

15.01.2020 21:27
Soulcatcher
4
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

1. Z jakiej lokalizacji się łączysz (kraj i miasto, firma czy dom)?
2. Jaki jest twój dostawca internetu? Jak potrafisz napisz jak się łączysz z internetem.
3. Czy używasz programów do blokowania reklam?
4. Jaki masz system operacyjny?
5. Czy problem jest tylko gdy jesteś zalogowany na GOLu?

Jak to napiszesz to może będę ci w stanie coś więcej powiedzieć.

W to że wchodzisz z różnych urządzeń, z różnych lokacji i wszędzie masz ten sam problem nie wierzę, bo to nie jest możliwe.

Patrząc wyłącznie po screenach i zgodnie z twoją sugestią że przez VPN ci działa mogę dosyć dokładnie zdiagnozować twój problem. Przez twoje łącze nie przechodzi część plików przesyłana za pomocą CDNu (serwerów buforujących przesyłane pliki). Co oznacza że twój dostawca internetu lub twoje urządzenie (komputer lub telefon) lub twój modem internetowy lub twój router filtruje w niestandardowy sposób ruch sieciowy.

Nie ma żadnego powodu dla którego akurat twoje IP miało mieć jakieś ograniczenia z naszej strony.
Gdyby miało nie zobaczył byś nic lub wyłącznie komunikat że strona nie jest dla ciebie dostępna.

Co możesz zrobić:

1. Włącz komputer, otwórz przeglądarkę i sprawdź GOLa - rozumiem że to zrobiłeś i ci nie działa.
Odinstaluj Chrome, przebuduje komputer i zainstaluj chrome ponownie, bez żadnych dodatków.
2. Weź smartfon, odłącz się od WiFi, połącz się za pomocą sieci komórkowej, wejdź na GOLa, otwórz recenzję gry, zrób screena i opublikuj go w tym wątku.
3. Jeżeli 2 ci nie zadziała, połącz się smartfonem jak będziesz daleko od domu i spróbuj z tamtąd.
4. Otwórz GOLa z dowolnego komputera spoza twojej sieci, od znajomego, od kogoś z rodziny i sprawdź czy ci działa.

post wyedytowany przez Soulcatcher 2020-01-15 21:31:34
15.01.2020 21:36
Soulcatcher
5
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Przyszedł mi do głowy jeszcze taki pomysł że twój provider i internetowy korzysta sam z serwera do buforowania plików i choć wczytujesz nową wersję strony to te pliki które my buforujemy on też buforuje, tylko ma ich stare wersje które nie pasują do nowej strony.

Tak czy inaczej zrób to co ci napisałem powyżej.

17.01.2020 18:40
Drendron
📄
6
odpowiedz
Drendron
125
Generał

1. Z jakiej lokalizacji się łączysz (kraj i miasto, firma czy dom)?

Polska, z domu. Dokładne miejsce w kraju - wynika z IP widocznego w logach, ze względu na prywatność wolałbym tutaj nie podawać :).

2. Jaki jest twój dostawca internetu? Jak potrafisz napisz jak się łączysz z internetem.

Co do ISP-jak wyżej, prywatność ;). Łącze kablowe do domu, po domu router (testowane dwa-zero zmian), część urządzeń po kablu, część po wifi. Zarówno po kablu i wifi problemu z GOL, na różnych urządzeniach.

3. Czy używasz programów do blokowania reklam?

Tak, ublocka, testowane z nim i bez niego-zero zmian.

4. Jaki masz system operacyjny?

Windows 10 1909 64 bit. Przeglądarki - Chrome 79, Firefox 72.0.1 i Edge.

5. Czy problem jest tylko gdy jesteś zalogowany na GOLu?

Zalogowanie/wylogowanie konta nic nie zmienia.

6. W to że wchodzisz z różnych urządzeń, z różnych lokacji i wszędzie masz ten sam problem nie wierzę, bo to nie jest możliwe.

Nigdy tak nie twierdziłem. Problem jest z jedną lokalizacją-moją domową. I to tylko gdy nie maskuję IP VPN-em jak np. w tym momencie. W domu niezależnie od systemu, przeglądarki i urządzenia mam problem. Jak tylko sfałszuję sobie IP VPN-em - problem znika, co sugeruje, że problem leży w moim IP.

7. . Weź smartfon, odłącz się od WiFi, połącz się za pomocą sieci komórkowej, wejdź na GOLa, otwórz recenzję gry, zrób screena i opublikuj go w tym wątku.

Screen z telefonu (podłączonego po domowym Wifi, więc dalej ten sam IP) - załączam do posta. Po sieci komórkowej działa dobrze, rzecz jasna (bo identyfikuję się tam jako inne IP i inny ISP...). Jak widać problem jest i na desktopie na Windows i na telefonie na Androidzie. Dołączam też screena na Linux Mint (też w domowej sieci wifi, ten sam IP) - dalej ten sam problem.

8. Otwórz GOLa z dowolnego komputera spoza twojej sieci, od znajomego, od kogoś z rodziny i sprawdź czy ci działa.

No działa, jakby w tym jest cały problem, że nie działa mi w domu, na domowym IP... Działa mi poza domem, działa też po 4G w telefonie. Działa też po VPN. Nie działa w domu-w żadnym wypadku, gdy występuję pod swoim "normalnym" IP.

post wyedytowany przez Drendron 2020-01-17 18:54:17
17.01.2020 18:40
Drendron
7
odpowiedz
Drendron
125
Generał
Image

Na Android ->

17.01.2020 18:41
Drendron
8
odpowiedz
Drendron
125
Generał
Image

Na Linuksie ->

20.01.2020 11:08
Soulcatcher
9
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Z tego co napisałeś wyraźnie wynika że problem nie leży po stronie GOLa, ani twojego komputera czy smartfona. Obawiam się więc że niestety nie będę ci w stanie pomóc, jak również nikt z GOLa nie będzie ci w stanie pomóc.
Mamy tak a nie inaczej skonfigurowane połączenia sieciowe na naszych serwerach. Nie ma żadnego znanego mi powodu dla którego miało by ci to nie działać w normalnych warunkach.

Z tego co piszesz, problem jest z twoim dostawcą internetu.
Albo filtruje ruch odcinając niektóre źródła albo ma swój własny system do bufforowania treści który nie uaktualnia się odpowiednio.
Elementy których ci brakuje są doczytywane z serwerów bufforujących niektóre elementy naszej strony (niektóre style CSS i ilustracje), jest tak robione w celu przyspieszenia ich działania i zmniejszenia ruchu na naszych serwerach.

Powód może być również innych ale tego nie jestem w stanie powiedzieć na odległość.

Podanie miasta i twojego dostawcy internetu nie narusza w żaden sposób twojej prywatności.
Przeszukiwanie naszych logów w celu zidentyfikowania twojej osoby łamie je w sposób istotny i bez poważnego powodu nie mogę tego zrobić.

20.01.2020 11:21
Soulcatcher
10
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Wczytaj ten link i zrób screena z tego co ci się pojawia na ekranie i opublikuj tu:

https://cdn.gracza.pl/im/svg/gol-logo.svg

i tu masz drugi link, zrób to samo:

https://cdn.gracza.pl/c/go19.css?v=20200108

21.01.2020 08:49
Drendron
11
odpowiedz
Drendron
125
Generał
Image

Podanie miasta i twojego dostawcy internetu nie narusza w żaden sposób twojej prywatności.
Przeszukiwanie naszych logów w celu zidentyfikowania twojej osoby łamie je w sposób istotny i bez poważnego powodu nie mogę tego zrobić.

Rozumiem, ale jednak w mojej ocenie narusza, dlatego dane te wysłałem Ci na maila. Ten ksywka @ nazwa_strony_gdzie_jesteśmy, mam nadzieję, że aktualny ;).

Pierwszy link na Chrome ->

post wyedytowany przez Drendron 2020-01-21 08:53:00
21.01.2020 08:49
Drendron
12
odpowiedz
Drendron
125
Generał
Image

Drugi link na Chrome ->

21.01.2020 08:49
Drendron
13
odpowiedz
Drendron
125
Generał
Image

I Firefox, który podaje nieco więcej danych o błędzie ->

21.01.2020 10:55
Soulcatcher
14
1
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Dziekuję, dzisiaj ci odpiszę.

21.01.2020 14:44
Soulcatcher
15
3
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Zadzwoniłem i napisałem do twojego providera i opisałem mu problem. Czekamy na odpowiedź.

27.01.2020 11:56
Soulcatcher
16
4
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Drendron ---> niestety nie potrafię ci lepiej pomóc.

Po kontaktach i kolejnych próbach kontaktu z twoim providerem jedyne co mogę ci poradzić to zmiana dostawcy internetu.
Firma w której masz internet to jakaś dziecinada, błąd leży po ich stronie.
Podobno w twojej miejscowości jest już konkurencja. Orange też będzie dobry.

31.01.2020 08:10
Drendron
😁
17
odpowiedz
1 odpowiedź
Drendron
125
Generał

Soulcatcher ->
Po kontaktach i kolejnych próbach kontaktu z twoim providerem jedyne co mogę ci poradzić to zmiana dostawcy internetu.
Firma w której masz internet to jakaś dziecinada, błąd leży po ich stronie.
Podobno w twojej miejscowości jest już konkurencja. Orange też będzie dobry.

Wielkie dzięki za zainteresowanie się sprawą i dojście do jej sedna!
Problem został jakimś cudem przez providera naprawiony, właśnie piszę posta z mojego normalnego IP.
Chyba na szczęście obejdzie się bez zmiany dostawcy, nad którą już serio myślałem ;).
Serio dzięki wielkie za pomoc :).

post wyedytowany przez Drendron 2020-01-31 08:10:39
31.01.2020 08:33
Soulcatcher
17.1
3
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Czyli jednak coś zrobili, powodzenia.

Forum: problem z korzystaniem z serwisu Gry-Online