Gogle Valve Index wyprzedane niemal wszędzie. Efekt Half-Life Alyx?
Wow w Polsce widać też się wyprzedał. Nie spodziewałem się.
Dobrze że coś się dzieje na rynku VR.
Oby nie będą więcej exclusive gier tylko dla VR kosztem klasyczne konsoli i PC, bo tylko tego mi brakowało... Choć to tylko pobożne życzenia w moich snach.
Wszystko zależy od preferencji.
Na przykład Hydro2 pisał, że kiedyś kończył całe gry, a te nowe gry go już nudzą i rzadko kończy całe, a VR jest dla niego super ze względu na immersje i doznania więc to go kręci.
Być może dla Half-Life Alyx kupię gogle VR. Zwłaszcza, że to przyszłościowe, a wielu ludzi chwaliło VR w Re 7 oraz Doom.
Racja. Z drugiej strony, VR za szybko męczą oczy i mózg, co na dłuższy metę nie jest to dobry pomysł.
Ale nie zapominaj, że masz do czynienia z słynny i legendarny Hydro, który jest mistrzem w pisanie bzdury i absurdalne teksty. XD
P.S. Owszem, monitory też męczą oczy, ale nie w takim stopniu co VR.
Gdy byłem młodszy w pierwszej połowie lat 90' siedziałem przy monitorze, który miał słabe odświeżanie przy C-64/Amidze. To męczyło oczy. Mój kuzyn całkowicie zniszczył sobie wzrok, bo siedział w dzieciństwie zbyt wiele przy dużym TV 60Hz bardzo blisko. Jeszcze gorzej.
Monitory pod Pc CRT 85hz i tym bardziej 100Hz to był luksus w latach 1997-2003, bo 60Hz były kiepskie, bo niewiele lepsze od Tv CRT.
Ale dopiero przejście w 2005 roku na monitor LCD 85hz było dla mnie mocno odczuwalne na plus dla oczu. Nigdy nie poczułem większego przeskoku. Można było posiedzieć dłużej bez pieczenia oczu.
Ale przy zmianie na monitor LED 144hz też było dla mnie na plus. Jeszcze dłużej można na przykład czytać tekst bez zmęczenia oczu.
Ostatecznie i tak najważniejsze dla oczu jest:
-wyspanie dobre
-dotlenienie oczu najlepiej od rana np: wyjść gdzieś (ja codziennie rano najpierw sport uprawiam)
-pamiętać o mruganiu oczu, by nie dopuszczać do suchości
-krótsze sesje na raz nie przekraczając 2-3 godziny od razu
-popularne są też suplementy typu Maxiluten, które dają większą moc dla oczu tego samego dnia.
Moim zdaniem miało to nadal znaczenie w kwestii jak szybko zmęczą się oczy.
Rpg z bardzo dużą ilością drobnego tekstu, internet czy czytanie książek online.
Oczywiście różnica między CRT 60hz, a CRT 100Hz to kolosalna różnica.
Przy LCD owszem miało to mniejsze znaczenie, ale nadal miało, bo LCD 60hz gorzej użytkowało się. Ja to odczuwałem, gdy byłem u kolegów czy kuzynów z LCD 60 Hz. Odczuwałem dyskomfort, że jest gorzej.
LED 85Hz, a 144hz to też w tej kwestii dla mnie różnica.
Nie mówiąc, że mamy też 200hz i 244hz, ale jeszcze nie użytkowałem.
Od Cosmosa i Reverba w górę oczy juz nie bolą, bo to SDE głównie powodowalo ten ból głowy. Dodatkowo na Indexach mamy 120 i 144hz, co już w ogóle niweluje ten problem.
Czy masz migotanie obrazu, to możesz sprawdzić tego:
http://www.lagom.nl/lcd-test/clock_phase.php
-krótsze sesje na raz nie przekraczając 2-3 godziny od razu
Lepiej jest zrobić przerwy 15-30 min. co 1-2 godziny, a nie 2-3.
Ok. Dopiero każdy się przekona sam na ile są silne bóle głowy i oczu od VR.
Znam osoby, które nie narzekały na filmie w 3d i po wyjściu z kina nawet jak film trwał blisko 180 minut.
A znam takich, że już w trakcie seansu musieli zrezygnować i wyjść z kina, bo czuli potężne bóle głowy. Oczywiście wiem, że to nie to samo 3d i VR.
(...) w której ufam tylko sobie i tym, którzy w VR siedzą min od roku 2016-17.
trzeba okazywać legitymację czy wystarczy Paszport Polsatu?
Nudności i zmęczenie to efekt bmbraku przywyczajenia do sprzętu. Ja do teraz mam problem z gwałtownym nieregularnym ruchem. Jeżeli chodzi o gry w których tego nie ma (czyli prawie wszystkie) to po paru godzinach nie powinno to być już uciążliwe bo błednik się przywyczaja że tak to ujme. Jedyny problem to ból głowy od paska ale to już urok psvr i tego mocowania na ścisk oraz ciężaru urządzenia które w nastepnej generacji ma być mniejsze tak czy tak.
Sa drogie ale tylko dla polakow i dalej w strone rusków, dla niemca czy hiszpana wydanie od tak 250zł to jest nic.
Sa drogie ale tylko dla polakow i dalej w strone rusków, dla niemca czy hiszpana wydanie od tak 250zł to jest nic.
Tak tak. Szczególnie dla przeciętnego Hiszpana 60 euro to jak splunąć...
Alyx ma kosztować 193 zł, a dla posiadaczy Indexów sa za darmo ;) Więc to lekka różnica wzgledem Waszych wypowiedzi ;)
Hydro głupolku koszt gry miał pokazać jedynie kontekst, że ludzie nie chcą kupować drogich gier, ale rzucają się na niebotycznie drogi gadżet (czyt. okulary VR)
Ale właśnie Ci udowodniłem, że to nie jest droga gra mimo, że zapowiada się na lepszą niż Cyberpunk i The Last of Us 2 razem wzięte...głupolku :)
chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, więc narysuję ci to kredkami:
OP wyśmiał wszystkich narzekaczy, którzy psioczą na ceny gier (słowo klucz - gier, NIE tej konkretnej gry tylko ogólnie cen gier), ale nie mają problemu z wydaniem kilku tysięcy PLNów na okulary VR.
Tu nie chodzi o to, ile kosztuje Alyx, bo autorowi komentarza nie chodziło o ten tytuł konkretnie tylko o fakt, że pomimo kosmicznej ceny ludzie rzucają się na te okulary, a zaraz będą biadolić, czemu gry są drogie.
Sorry.... jaśniej tego wytłumaczyć się nie da.
W takim razie .... ma rację
Nie ma co się dziwić. Gra wygląda rewelacyjnie. To będzie tytuł który w 100% wykorzysta moc i strukturę VR. Gdybym miał tylko dobrego kompa to bym się zastanawiał przynajmniej jak wyprzedzeniem VR na 2 dni żeby skończyć Alyx.
W takich newsach trzeba być świadomym też tego : w wielu miejscach istnieją lub powstają salony VR. Część film handlowych zaczyna także przedstawiać ofertę poprzez prezentacje w goglach.
Jakaś część zainteresowanie Indexem to właśnie oferta komercyjna i niekoniecznie musi to oznaczać, że zwykli gracze rzucili się na dość drogi sprzęt bo Alyx.
Ale dobrze, że się dzieje. Lubie VR
Nie liczylbym na pokaz w HL Alyx. U mnie w mieście jest salon z Vivami Pro i musiałem im sporo doradzić, bo widać, że to nowicjusze i nie wiedzą wieeelu rzeczy, w tym jak poradzić sobie z licencją na udostępnianie gier VR spoza SteamVR innym. Przynajmniej mnie nie skasowali za moje ok godzinne testy, ale w tym roku cos nie słyszałem reklamy salonu w radiu. Czyżby nie dali rady chłopaki? Aż sie chyba tam przejdę na czasie z ciekawości :P Nie myśl, ze ten salon to przypadek, a HL o ile bedzie na SteamVR, o tyle z licencją nie będzie taka prosta sprawa, chyba, że bedzie to salon z samymi INDEXAMI, bo tu sorawa ma się inaczej.
Ale co za różnica czy salon będzie z Indeksami czy z innymi goglami? Z tego co wiem to Steam ma program "kafejek", który de facto służy do stawiania salonów VR, a chodzi w nim o wykupienie komercyjnej licencji na oprogramowanie, więc hardware nie ma tu nic do rzeczy. Tutaj jest to opisane: https://support.steampowered.com/kb_article.php?s=c788e8e409bf3699a0e891b9832be47f&ref=3303-QWRC-3436
Ja waham się nad kupnem albo k0ntrokerow INDEX, albo adaptera bezprzewodowego. Kontrolery Cosmosa są zajebiste (lelsze niż tpiuche Oculusa), ale współczesne gry pokazują, że kontrolery INDEX, to jest to, czego brakowalo VR. Np taki BONEWORKS to pokazuje. Tam często chwytamy różne orzedmioty, wchodzimy na siatki, ploty, trzymamy się drabiny, wspinamy na górę itd. Mając nawet tak fajne kontrolery, jak COSMOSOWE (zajebiscie też świecą w nich pierścienie skanujące dłoń) nasze dlonie po prostu zbyt szybko się męczą, podczas gdy w INDEXOWYCH wszystkie ww czynności wykonujemy wlasnymi dłońmi przez co nie ma tam czegoś takiego, jak zmęczenie. W kontrolerach COSMOS (i innych) jest tak, że pierścienie owszem skanują całą dłoń przenosząc ją do gier (na COSMOSACH dodatkowo szybkość ruchu palców też jest przeniszony do VR), ale kiedy ściskamy palce, to opieramy je na guzikach kontrolera. Dodatkowo ruch srodkowymi palcami przesuwa też dwa ostatnie, przez co np nie zrobiny fucka, ale nie to jest tam problemem (choć myślałem, ze tylko z tego rezygnuję nie kupujac INDEXÓW), tylko zmęczenie. O ile ja jestem uodporniony i mam paluchy wycwiczone, o tyle ktos nowy patrząc na BONEWORKS, czy HALF LIFE'a (a widać to już w trailerach dosłownie jak na dłoni :D) może miec problemy w późniejszym etapie tych gier. Moje pytanie jest jednak inne: do premiery HL planowslem miec adapter bezprzewodowy, ale teraz powoli się waham nad kontrolerami INDEX, tyle, czy brak sensorów sparuje mi je z headsetem? Jeśli sensory są wymagane, to dupa (kamerki mi wystarcza aż nadto, bo po ostatniej aktualizacji nie ma najmniejszych problemňw z trackingiem), bo to spory dodatkowy koszt, a do premiery HL muszę wybrać tylko jedno i tu pytanie do Was: czy wybralibyście kontrolery INDEX, czy adapter bezprzewodowy, by całkowicie uwolnić się od kabli, a te o ile w trybie siedząco leżącym kompletnie mi zwisają, tak w trybie room scale już nieco przeszkadzają. Fajnie tez by było, jakby ktos mi odpowiedział, czy sensory są wymagane do sparowamia INDEXÓW z headsetem, czy wystarczą mi kamerki. To bardzo zaważy na decyzji. Dzięki z góry
ja mam indexa. Z kontrolerami są 2 problemy, pierwszy to taki że przyciski a i b są za nisko przez co naciska się je nie opuszkiem kciuka tylko tuż poniżej zgięcia. Drugi problem to tracking palców, szczególnie na początku kontroler bardzo słabo wykrywał który konkretnie palec jest na kontrolerze, a który nie. Po kilku tygodniach widać poprawę więc może jest jakiś system uczenia się.
To co byś wybrał ? :P
Brak zdania, siedzie na Quest poprzez VD jak dobre wifi a od wczoraj testuje Link.
Tracking kontrolerów Indexa wymaga stacji bazowych (latarni). Tak jest napisane w "danych technicznych" w sekcji "śledzenie" na tej stronie: https://www.valvesoftware.com/pl/index/controllers
Jest to logiczne, ponieważ kontrolery muszą być śledzone w tym samym systemie co headset. Na poniższej stronie jest wyraźnie napisane, że kontrolery Indeksa działają ze zwykłym Vive oraz z Vive Pro. Nie ma tam nic o Cosmosie: https://store.steampowered.com/app/1059550/Valve_Index_Controllers
Przy czym Cosmos o ile wiem obsługuje śledzenie poprzez stacje bazowe (latarnie), jeżeli się takowe zakupi, więc być może wówczas te kontrolery Indeksa działałyby z Cosmosem. Trudno mi powiedzieć. Trzeba poszukać na Reddicie lub gdzieś indziej czy ktoś tego próbował.
Swoją drogą za ten adapter bezprzewodowy też sporo sobie życzą. Jak ktoś ma dużo miejsca w pokoju (i duży pokój) to może i warto, ale kompletny pakiet od HTC (Cosmos + Adapter) jest chyba w podobnej cenie co kompletny pakiet od Valve, więc średnio opłacalna jest ta oferta :/.
Jak już będziesz miał ten adapter to daj znać ile wytrzymuje na jednym ładowaniu akumulatora.
Niecałe 1500zł + 300zł za klips, więc tragedii nie ma.
Dużo nie wyprodukowali to i byle skok zainteresowania wyprzedał całość, valve w pocie czoła czeka, aż dzieci z chin za miskę ryżu szybko nadrobią braki, zawsze mogą pracować i 20h dziennie, będzie szybciej.
Niedawno sprzedałem Rift s. To jeszcze nie jest ta technologia. Trzeba czekać na premierę następnych, mnie osobiście w oczy kola te widoczne piksele i ta ciemna siatka,to samo jest na Valve mniej widoczna ale jest. Moim zdaniem to jest przyszłość ale jeszcze za10 lat.
Cosmosy, Reverby, Indexy i Pimaxy nie mają tego problemu, wiec bzdury gadasz. Tam ledwo ledwo cokolwiek widzisz i tylko, jak o tym wiesz. Po minucie SDE zanika całkowicie nawet, jak chcesz to dostrzec ;) Co ciekawe na Vive Pro SDE też jest widoczny. No i powodzenia, jak wyjdzie HL ;) Trza bylo poczekać. Będziesz żałował. Zwłaszcza, ze mogłeś poczekać te 1.5 miesiąca. Będziesz żałował. Zwłaszcza, że mogleś zrobic resolution boosta i by Cie to tak nie wkurzalp, ale skąd nowicjusz w VR mógł to wiedzieć? ;) 10 lat, hehe. :D
'Bzdury gadasz', 'będziesz żałował', 'skąd nowicjusz w VR mógł to wiedzięć'.
Jako użytkownik VR, przepraszam za Hydro.
Atrycze --> Fajnie, że spróbowałeś, przynajmniej na własnej skórze przekonałeś się co niesie ze sobą ta technologia. W cenie Oculus S można dostać HP Reverb, który problem pikseli i siatki już praktycznie rozwiązał. Oczywiście wyższe rozdzielczości (i odświeżanie przy Index) wiąże się ze sporymi wymaganiami sprzętowymi, przy takim Beat Sabre może to być nieodczuwalne, ale już do gier typu DCS, Xplane trzeba mieć rakietę.
Przeciez Reverbow nie dostaniesz teraz w tej cenie. Chyba, ze przez tydzień sie coś zmienilo. I co ja źle napisałem
Co jakiś czas idzie dorwać za 2399 zł na Xcomie, ostatnio była dostawa pod koniec grudnia, jakoś w tydzień się rozeszły więc trzeba pytać/obserwować/zamówić i w końcu się trafi.
A co źle napisałeś? Próbujesz umniejszyć współrozmówcy robiąc z niego 'nooba VR', z góry zakładając że nie próbował podbijać rozdzielczości, to tak między innymi.
A co Reverbów, to nie patrz na tŕ cenę. Dzwonilem do Xcomu jeszcze przed świętami i z dostępnością byla tska kiszka, że najtaniej można bylo kupić za 2799zl i to za werdję bez przejściowki na mini DP i z mniejsza gwarancją (mimo widniejacej ceny 2399) i czekając do 45 dni. Dziś jlna bank jes5 z tym jeszcze gorzej, zwłaszcza jak się przeczyta Wasz artykuł ;)
Przecież ty też masz prawo mówić tylko za siebie, a robisz z siebie światowego eksperta od VR i z resztą nie tylko VR.
Tak, uważam że Twoja irytacja przysłoniła merytoryczne aspekty posta (że są headsety z minimalnym SDE/można kombinować z rozdzielczością jak się ma odpowiednio mocny komputer) . Poza tym, czego ma żałować? Jak będzie miał parcie na Alyx to sobie kupi znowu jakiś VR.
No właśnie nie, opinia jak opinia, Tobie "zawracam uwagę" bo wylałeś, jak to sam nazwałeś "irytację" na innego użytkownika.
Przeczytałeś na pewno dlaczego, czy powielisz pewnych użytkowników tego forum czytajac tylko wybrane fragmenty ?
Hydro niema powodu do az takiej piany, serio :-) Tak, wedlug mnie 10 lat, to moje osobiste odczucie nie związane tylko z tą rozdzielczościa może źle się wyraziłem, ale z obecnym vr jako całość, obsługa, waga, komfort, gry vr. Sprzedałem bo poprostu jak dla mnie na ten moment ta technologia jest zbyt mało rozwinięta. Jednak nie żałuję mimo że straciłem przy zakupie nowego oculusa i odsprzedaży 350zl, sprawdziłem wiem jak to wygląda.
Wszystkie mają taki problem, mniej lub bardziej, może jedynie HP Reverb i varjo vr-1 nie mają, ale...
Reverb jest dobry tylko w tym i to w idealnej pozycji patrząc w zasadzie tylko na wprost w centrum soczewki, cała reszta to bida z nędzą, także szczere odradzam, a te drugie to cóż, drogie i niezbyt dopracowane pod gry pewno :-)
HTC są całkowicie nieopłacalne wedle niezależny testów vs konkurencja, po za tym nie wiadomo ile ta firma będzie jeszcze istnieć, bo informacje o jej stanie wskazują ostatnio na bardzo kiepską kondycję.
Mimo wszystko najpewniejsze są teraz valve index, ale też cena wyższa i nie mają na składzie chwilowo. (tak czy siak vr-1 droższe)
A hydro wie tyle co nic, wielokrotnie to udowodnił, także cokolwiek napisze, nie ma się co przejmować, wiarygodność zerowa, ten gość jest spalony na zawsze, zawsze będzie wymyślał jakieś brednie by wyszło na jego, jak on wali tekstem o "nowicjuszu vr" to jest to już farsa, w dodatku hipokryzja, bo on sam wie tyle co nic, nie jest żadnym wyznacznikiem wiedzy o vr czy jakiejkolwiek. On myśli, że jak czymś tam się bawił to posiada aktualną wiedzę.
I to nie jest moje zdanie, to potwierdzają jego komentarze.
Zresztą już zaczyna te swoje bzdury "na czym sprawdzałeś", zaraz ci napisze, że jak nie odpalałeś na pc z NASA biedaku to co ty mogłeś widzieć "nowicjuszu vr" i wszystko oczywiście się wyjaśni, że miał rację, ale oczywiście po 100 "ale" i gwiazdkach, jak w składzie parówki z papieru opisanej jako z dodatkiem mięsa :-)
No tak "nowicjusz vr" nie wie co WIDZIAŁ NA WŁASNE OCZY, bo jak wiemy do vr to nie można mieć zwykłych oczu i po prostu ocenić co się widziało, to trzeba mieć specjalne wyuczone 50 letnim stażem w wieku 25 lat OCZY VR jak hydro. (no i kompa z NASA)
Hydro..nie będę się odnosił do całej twojej wypowiedzi bo zbyt długo by pisać, aby potwierdzić swoją wiarygodność proszę w jakiś sposób udokumentuj swoją wiedzę na temat vr. Dlaczego piszesz o innych oczerniając ich ze nie mają wiedzy w tym temacie i zadasz o dowody. Czekam
W X-kom są właśnie dostępne HP Reverb za 2399, zdecydowanie najlepszy wybór.
Hydro..nie będę się odnosił do całej twojej wypowiedzi bo zbyt długo by pisać, aby potwierdzić swoją wiarygodność proszę w jakiś sposób udokumentuj swoją wiedzę na temat vr. Dlaczego piszesz o innych oczerniając ich ze nie mają wiedzy w tym temacie i zadasz o dowody. Czekam
Ty lepiej uważaj. Może on trzyma paragon z 2012 oprawiony w ramkę, razem z pisemnym potwierdzeniem od Gabena i kogo tam jeszcze.
Odnośnie cen z XKoma pisalem już o tym. Może sie cos zmienilo, ale cena widnieje caly czas.
"to ja właśnie na tym forum jestem tym, co najbardziej udowadnia, że w dzisiejszych czasach wcale nie potrzeba mocnego sprzętu, bo wystarczy już hiper leciwy sześcioletni GTX 970"
w takie banialuki to moze uwierzyć tylko ktoś kto na forum siedzi od wczoraj :) Przecież przy praktycznie każdej premierze kolejnej generacji nVidii już ogłaszasz wszem i wobec, że zaraz pędzisz do sklepu. Przy okazji słynnego już wątku o zarabianiu nawet zdradziłeś swoje "strategie" z braniem RTX-ów w ratach na 8 lat. tego GTX'a to Ty miałeś... w dniu jego premiery albo tymczasowo, bo musiałeś opylić mocną kartę żeby wymienić uszczelki w zepsutym aucie, a po chwili znowu wracasz do karty za kilka tysięcy :)
to właśnie ja się pytam w jaki sposób udowadniasz? :)
Już odpowiadam: nic nie udowadniasz, bo parafrazując ciebie z poprzednich wypowiedzi "nie masz wieloletniego doświadczenia" w kwestii słabych konfiguracji pecetowych :)
1080Ti nie jest kartą słabą (ani tanią), nie wspominając już o Twojej ostatnio sprzedanej 2080Ti, więc gdzie tu te "leciwe karty"?
Jak brać na serio wypowiedzi kogoś kto ze słabymi kartami graficznymi ma tyle do czynienia co poczytanie benchmarków w artykułach internetowych? :)
Tak więc następnym razem jak napiszesz, że jesteś "idealnym przykładem osoby, która udowadnia że nie potrzeba mocnego sprzętu bla bla bla" a jedziesz na 2080Ti (tymczasowo na 1080Ti) to tylko parsknę śmiechem :)
tylko, że ja nigdzie nie napisałem, że nie daje wiary temu naprawianiu. Bawi mnie tylko to, że w ten sposób mierzysz swoje doświadczenie :)
ps. dawaj te Geforce 1080Ti za 1500zł (oczywiście funkiel nówki)
i czy ja gdzieś pisałem, że piszesz takie głupoty, że zaraz cie będę ignorował? Nie, piszesz głupoty, ale ignorowac cie nie będę bo i po co? jak tak się pienisz to taki tip: funkcja ignorowania działa w obie strony, yo :)
1) A jak mam rozumieć ostatnie twoje zdanie we wcześniejszej wypowiedzi odnosnie "do kolekcji"? To odnośnie pierwszego zdania z tej wypowiedzi.
2) Na czym w takim razie opiera się doświadczenie, jak nie na stażu?
3) Pisalem o uzywkach, bo 1080ti jest nie do kupienia w sklepie, a dopłacać 1000zl dla samego papierku, to trochę nie halo. Jeśli ktoś uważa inaczej, niech potem nie placze, ze gry są źle optymalizowane
4) Skoro nie pisałeś, to po cholere prowokujesz? Bądź mily to i ja będę, prowokuj, a będę 2x nieprzyjemniejszy. Tak to u mnie działa.
Masz rozumieć dokładnie tak jak napisałem. Serwisant komputerowy nie robi z ciebie eksperta w kwestii doboru budżetowego sprzętu, bo to tak jakbym napisał, że wymieniłem już w swoim życiu kilka tysięcy żarówek więc posiadam wiedzę taką jak elektryk :)
Ja po prostu zapytałem gdzie, w którym miejscu udowadniasz, że tego mocnego sprzętu nie potrzeba skoro każda twoja wypowiedź dotyczy najnowszych kart graficznych dostępnych w danym momencie na rynku.
Nie dałeś się poznać jako użytkownik od budżetowych konfiguracji, a pisanie że jest zgoła odwrotnie to śmiech na sali :)
ps. no nie wiem, na allegro jest kilka nówek po 3tyś wzwyż :)
Świadczy to o tym jak bardzo silną marką jest Half-Life, którą Valve od kilkunastu lat olewał ciepłym moczem. Pewnie sami są zaskoczeni.
jeśli numer zamówienia jest to numer pozycji to milion egzemplarzy było do kupienia.
I zobacz, milion od listopada. Idzie to szybciej niz gry AAA :P
Wątpliwe skoro valve sprzedaje i sprzedawało wiele innych produktów sprzętowych, to każdy by miał od nowa nr zamówienia? Nie sądzę.
A można podłączyć Rift s do laptopa gamingowego ?
Mój laptop -> https://www.bhphotovideo.com/c/product/1454384-REG/msi_gl73_8se_028_17_3_gl73_gaming_laptop.html/specs
Dzieki.
Do tego jak najbardziej :) Musisz tylko dokupic przejściówke z displayport na mini displayport :)
Dzieki Hydro2.
Jak kupujesz Rifts niema czasem w opakowaniu takiej przejśćiówki ?
Nie mam pojęcia, wiem, że jest w Reverbach, ale też nie zawsze, np w X-Komie mieli do wyboru dwie wersje headsetów. Taka przejściówka to nie problem, jest do kupienia w każdym sklepie elektronicznym i myślę, że więcej, jak 25-30zł nie zapłacisz :)
tak naprawdę szacowanie ilości sprzedanych egzemplarzy to czysta spekulacja, póki Valve nie ujawni wyników sprzedaży, a wątpię zeby to zrobili.
Z tego co pamiętam HTC też nigdy nie ujawnił wyników sprzedaży.
Nie sądzę żeby było tego bardzo dużo, bo podeszli do tego ostrożniej żeby później nie sprzedawać za bezcen w Black Friday zalegających sztuk tak jak to było z ich przypałowymi padami :)
Wtrącę się trochę :D
Moje wrażenia z Questa są pół na pół. Jako samodzielne gogle świetne - śledzenie zaskakująco dobre, spodziewałem się problemów, przez brak czujników i śledzenie tylko za pomocą kamer, a praktycznie żadnych nie miałem.
Gry wyglądają i działają dobrze, jak na urządzenie z androidem.
Jeśli chodzi o linka to tu już jest gorzej. Póki co maksymalna przepustowość to 150MB/s i to niestety widać, zwłaszcza w ciemniejszych scenach.
Nie jest tragicznie, naprawdę da się spokojnie przechodzić gry i szacunek dla facebooka za to, że dodali to w formie darmowej aktualizacji do gogli, które z założenia miały nie mieć nic wspólnego z PC. Ale jak ktoś porówna to z typowym PCVR to różnica jest znacząca. Dodatkowo gry na steam, które nie mają trybu oculusa, potrafią mieć opóźnienie (za duża różnica między moim ruchem a tym, co się dzieje w grze) - taką grą niestety jest Boneworks i przez to nie jestem w stanie grać.
Jeśli teraz miałbym wybrać, to pewnie zamiast Questa kupiłbym Rift S - tylko dlatego, że gogle i tak nie opuszczają mojego pokoju. Ale jak komuś zależy na mobilności, albo nie ma odpowiedniego sprzętu, to Quest jest oczywistym wyborem.
Uważam Questa za dobry pierwszy krok VR - jest to pełnoprawne VR, nie mylić z oculus GO czy innymi telefonowymi VR i już przekonałem kilku sceptyków do tej technologii. A mnie link znowu utwierdził w tym, że w przyszłości kupię jakieś lepsze gogle, dedykowane pod PC.
I potwierdzam, że Quest jest cholernie niewygodny. Ja już się przyzwyczaiłem, ale naprawdę czuć ciężar.
Na samym Golu masz chyba z 10 użytkowników Indexa ;)