Pierwszy gameplay z Half-Life: Alyx
Taaaak !! GotD nadchodzi :D
Game od the day? No może.
Raczej dekady :)
Z gier pod VR być może natomiast nie ma szans z grami AAA, po pół godziny stwierdzisz pewnie nic prócz fajnych efektów VR nie ma.
To Half Life, więc choćby za to
Co może jeszcze Google VR będzie warto kupić dla tej gry
https://gamingsociety.pl/artykul/valve-index-vr-bestsellerem-steam-po-ogloszeniu-half-life-alyx-911365/ chcesz o coś jeszcze zapytać? :D
Taaaak !! GotD nadchodzi :D
A zapowiadało się całkiem nieźle :/
Nie bój się, ten tytuł jest poza moją kontrolą, więc się uda :)
Wątpię. Poza tym co sie martwisz? I tak byś nie zagrał. A nawet, jak by byla na 7/10, co sie nie stanie, to od kiedy to zła ocena?
Ten filmik jest bardzo ciekawy nie ze względu na grę, lecz ze względu na porównanie techniczne różnych gogli VR! Jeżeli zastanawiacie się jaki headset kupić to polecam obejrzeć. Bezpośrednie porównanie różnych urządzeń zaczyna się od 10:07 i trwa do końca filmu, ale warto obejrzeć całość, bo wcześniej też sporo mówią o sprzęcie i przy okazji o grze.
Jak na razie mnie do VR nie ciągnie. Chociaż muszę przyznać, że podoba mi się taka ręczna obsługa broni i jeśli coś kiedyś miałoby mnie przekonać do tej technologii, to właśnie to. Może w przyszłości pojawią się bardziej wyspecjalizowane kontrolery do VR w postaci modelu pistoletu czy karabinu, dla dodatkowych realistycznych wrażeń dotykowych z obsługi broni.
Taaa. W przyszłości...
https://www.amazon.com/Magni-Stock-Controller-Adapter-Oculus/dp/B07QFG2KBN
https://www.amazon.co.uk/Controller-BeswinVR-Adapter-Trademark-Protected/dp/B07TNJLJXT
https://www.amazon.co.uk/Qkfly-Bluetooth-Controller-Vibration-Smartphone/dp/B01MSVRCNQ
I tak dalej...
"Przyszłość" jest już z nami od jakiegoś czasu.
A jakie ceny fajne, idealnie pasujące do cen gogelków...
199/390 funtów za kawałek bazarowego plastiku.
Ale że przeciętna tygodniówka w tej samej walucie oscyluje w okolicach 500 to już umknęło...
Widzie news z tytułu filmu od VNN. Tam opisał to jako 30 min materiału, więc odrobine lepiej
Mam nadzieje ze to teleportowanie sie to jest tylko jakas opcja komfortu a nie wymog.
Możesz grac na teleporty, chodząc, leżąc w lózku, siedząc na krześle, czy nawet używać bieżni. Ta gra będzie miała ok 10 typów poeuszania się plus kolejne 10 trybów obracania sie. Z teleportów nikt raczej nie skorzysta mimo, że będą.
Są trzy główne sposoby poruszania się w grze oraz dodatkowo roomscale. Wszystko jest wymienione na oficjalnej stronie: https://www.half-life.com/en/alyx/vr
W grach VR postać nie może poruszać się szybko (z wyjątkiem sytuacji gdy gracz sam biega po pokoju, co odradzam), dlatego teleporty są nie tyle wymagane, co bardzo potrzebne.
Słabe jak RT w nowym metrze
No hydro zakładasz się o 5 zł - dobre piwo czy coś ze ta gra będzie miała notę niższa jak 8 na golu w recenzji
O to z checią i mozecie zrobic screen. Nie będę pytał jakie piwo lubisz, tylko po prostu zrobię Ci przelew :P No chyba, że bedziesz przypadkiem w ZG, to masz nawet 3 :) Ja obstawiam 8 minimum.
Ok uważam ze ocena 8 jest ok dla dobrej gry jak przypuszczasz, będzie 7,9 wygrywam, 8.0+ ty, taki zakładzik, 5 pln zawsze coś
8.0 to przeciętna ocena dobrej gry tutaj, uważam ze fair, czekam na recenzje od redakcji nie userow , aby nie było ze hejt itp.
Nie ma problemu. Tu będę konsekwentny :)
Ja tu tak tylko wpadłem żeby napisać, że dla mnie to wygląda sztywno i męcząco. Żeby chociaż był kontroler który obsługuje całą dłoń jak na filmiku. Tak to mamy kontroler imitujący ruchy ręki imitujące ruchy ręki człowieka :/
Przeciez jedyna różnica między tymi kontrolerami jest taka, ze zamiast trzecieciego i czwartego palca, na innych kontrolerach, te dwa poruszaja sie, jak jedna część, a ruch pozostałych oddzielnie masz nawet na pierwszym Oculusie dzięki touchom. A nie oszukujmy się: do czego nawet w realnym życiu uzywasz palcow nr 3 i 4? Pytam,bo w VR nie ma gry, która je wykorzysta, a i w realu mam problem poza pokazywania fucka i gry w kamień papier nożyce :P Jakbym ich nie miał, nie czuł bym się bezradny, bo i tak rzadko kiedy ich człowiek uzywa :P A w VR na innych kontrolerach niz Index zamiast je używać oddzielnie, to ruszajac dowolnym z nich, ruszasz wszystkie 3 na raz. Nie no różnica taka, że daaaam :D Poza tym co za problem dokupic Index kontrolery (lub Steamowe identyczne) np do Vive'a? Tylko po co? Do papieru, kamienia i nożyc w techdemku Valve? :D
A nie oszukujmy się: do czego nawet w realnym życiu uzywasz palcow nr 3 i 4?
Próbowałeś kiedyś coś złapać? Jeśli chcesz to przeprowadź sobie eksperyment, utnij sobie te palce i zobacz czy są bezużyteczne.
Chyba jeśli chcesz zlapać komara, albo mola :D A w VR poza Index kontrolerem jeden palec robi za 3. Oj, jakie to potrzebne. Juz tak bardzo, ze faktycznie już biegnę do sklepu :)
Pilav -> A czemu nie mozesz sie szybko poruszac ?, przeciez np na Rift S masz normalnie galki jak na dual shoku od ps4.No chyba ze mowisz o tym ze nie mozesz za szybko bo bys zygal po calym pokoju.
Tak, właśnie o tym mówię. Gry VR projektuje się inaczej, aby były rzygoodporne. Problem polega na tym, że mózg człowieka zbiera informacje o swoim pędzie z dwóch różnych źródeł: z bodźców wzrokowych oraz z błędnika, który pełni rolę akcelerometru. Dopóki bodźce z obu źródeł są ze sobą zgodne to wszystko jest OK, ale w przypadku rozbieżności pojawia się choroba morska.
Poza tym wielu ludzi ma na tyle słabe żołądki, że nawet w realu nie wytrzymaliby tak gwałtownego przemieszczania się jak robią to bohaterowie gier. Przykładowo wszystkie te rollercoastery w wesołych miasteczkach są zaprojektowane do jednorazowej przejażdżki. Gdybyś przejechał się taką kolejką trzy razy pod rząd to na pewno byś rzygał. Dlatego w takiego Dooma czy Spidermana można długo grać gdy obraz jest 2D na monitorze lub telewizorze, ale w stereoskopowym 3D jakie jest w goglach VR doświadczenie jest dużo bardziej realne i przez to wyczerpujące.
Ja wytrzymam każdy typ gameplaya. Mózg człowieka przyzwyczaja się do tego bardzo szybko. Ja np do najbardziej rzygogennych gier przyzwyczaiłem się po pierwszej godzinie i każde kolejne sesje diametralnie mi zwiększały odporność. Do tego stopnia, ze po 2 tygodniach nie było gry, by mój błędnik w jakikolwiek sposób wariował. Mogłem nawet lezeć w łóżku i grać w gry tak dynamiczne, jak Quake 3 Arena z tak samo szybkim, dynamicznym i czestym przemieszczaniem się do przodu, tylu w boki itd. To tylko kwestia czasu u każdego.
To prawda, że mózg uczy się i przystosowuje do nowych warunków. Dlatego największe problemy są na początku, a potem przyzwyczajamy się i jest dużo lepiej. Tak samo jest w realu. Pilot myśliwca czy astronauta też musi rzygnąć podczas szkolenia, aby potem podczas prawdziwego lotu być odpornym :D. Jest to jednak cecha indywidualna, niektórzy mają mocniejsze żołądki, a niektórzy słabsze. A gry projektuje się tak, by trafiały do jak największej grupy ludzi.
Dlatego w praktyce istnieją tylko dwa rodzaje gier VR:
- z teleportami, dzięki którym gracz może przemieszczać się bardzo szybko i na długie dystanse, np. Doom VFR;
- bez teleportów, ale i bez biegania, tylko wolne chodzenie gałkami analogowymi, np. Boneworks.
Rzecz jasna powyższa klasyfikacja nie dotyczy amatorskich portów gier, które pierwotnie nie były tworzone z myślą o VR. Quake 3 Arena to nie jest gra VR, nawet jeżeli została później hobbistycznie przystosowana do VR.
Half-Life Alyx był przez większość czasu projektowany pod teleporty, ale na późniejszym etapie prac dodano możliwość tradycyjnego (choć powolnego) chodzenia analogiem i teoretycznie całą grę można przejść bez korzystania z teleportu, ale byłoby to żmudne i niesatysfakcjonujące, bo teleporty nadają rozgrywce odpowiednią dynamikę (zastępują bieganie).
Fajnie by było, jakby teleporty i tradycyjne chodzenie można było ustawić jednocześnie. Mam nadzieję, że Valve nam to umożliwi :)
Z tego co wiem obie opcje będą dostępne jednocześnie i powinny być używane zamiennie w zależności od sytuacji w grze, tak jak zamiennie używa się biegania i chodzenia w zwykłych grach.
Jak tak będzie to Valve szacun. Dotychczasowe gry to albo albo. Można było w czasie gry co najwyżej zmienic sobie sposób sterowania, ale by mieć dwa typy poruszania się na jednym profilu, tego jeszcze nie było.
reakcje Hydro2 tylko utwierdzają mnie w przekonaniu, że jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie nim VR przestaną być jedynie gadżetem (drogim gadżetem ale nadal tylko gadżetem).
Na PC/konsolach taka gra przeszłaby bez większego echa, ale na VR jest orgazm, bo to pierwsza (?) gra AAA, która pojawi się na VR.
Fakt, że tytuł wygląda jak zapomniany dodatek do HL2, z wypuszczeniem którego przespali dobre 10 lat to osobna kwestia :)
No ale ludzie potrzebują zapewnienia w postaci HL: Alyx, że zakup okularów do VR był uzasadniony :)
I dlatego w pierwszym dniu wyprzedano wszystkie egzemplarze Indexów z magazynow Valve :D Znasz się, nie powiem :)
Dalej jest jeszcze lepiej -:Resident Evil 7 faktycznie przeszedl bez echa na konsolach :D W dodatku wzgledem takiego Alyxa to cos jak maluch vs BMW. Bitch please :D Nie osłabiaj mnie, nie dzisiaj :D
ale o czym Ty do mnie? :) ile tych gier zrobionych wyłącznie z myślą o VR faktycznie istnieje i nie są to twory indie a pełnoprawne tytuły AAA?
inna sprawa - jak się ma sprzedaż sprzętu VR do faktu że twórcy gier wciąż traktują to jak ciekawostkę stąd biblioteka gier... uhm... wait jakich gier :)
Kiedyś przy okazji innego wątku zapytałem Cię ile czasu w tym miesiącu odpaliłeś VR, ale udałeś że nie widziałeś pytania :D
ile tych gier zrobionych wyłącznie z myślą o VR faktycznie istnieje i nie są to twory indie a pełnoprawne tytuły AAA
Wystarczająco pokaźna biblioteka, a od marca może się to szybko zacząć zmieniać :)
Na szybkiego:
Alien Isolation, HL2 (mod z obsługą kontrolerów - także index), Visage 2, Borderlands 2, Subnautica, Doom VfR, Seeking Dawn, Fallout 4, No man's Sky, Skyrim, Hellblade, Edge of Nowhere, (wspomniany kilka razy...) Beat Saber, Super hot, Syrene, Paranormal Activity. Z tego połowa to bardziej znane tytuły, a drugie to perełki wysoko oceniane. Oczywiście gier jest zancznie więcej, to pierwsze, co wymyśliłem na szybkiego. Przejrzyj je i zobacz te popierdółki :) Wiadomo, że Alyx zgniecie je wszystkie, ale każde z nich dostarcza zabawy lepszej niż każda zwykła gra 2D. Zresztą wybierz sobie dowolny tytuł. A co do Twojego zarzutu, to owszem pytano mnie, po tym, jak dawno nie miałem Rifta. W pierwszym roku było to przy każdym włączaniu gier po kilka h. Później już malało, ale wiadomy był fakt, że wyjdzie kolejna generacja. Właśnie nastąpiła. Jak będzie tu? Zobaczymy głównie po Alyxie. Jeśli się nie uda jakimś cudem osiągnąć sukcesu poczeka się na kolejną. Chcemy czy nie chcemy, kres normalnego gamingu się kończy i co najwyżej PS5 ma szansę to zmienić. (no i Cyberpunk) :)
NMS zrobiony z myślą o VR? litości :)
Beat Saber? bez komentarza :)
Sking (Skiing Dawn) to mi nawet google nie wypluwa wyników nawet jak dopisze VR...tak więc z pewnością tytuł AAA :)
mod do HL2 to tylko mod, pewnie robiony przez jakiegoś pasjonata więc o czym Ty do mnie...
Może moje wypowiedzi traktujesz zbyt osobiście jako posiadacz VR, bo nigdzie nie napisałem, że VR nie daje frajdy.
Po prostu VR to tylko gadżet. Z nim jest trochę tak jak z kamizelką obciążeniową na siłownie - możesz wydać na to hajs ale po co jak przyda Ci się może do 2-3 ćwiczeń, które z powodzeniem możesz wykonać bez niej :)
NMS zrobiony z myślą o VR? litości :)
dlatego jest tak dobrze oceniany ? :)
Beat Saber? bez komentarza :)
jw, z tą różnicą, że własne utwory zmieniają całkowicie odbiór tej gry, zmieniając każdy bit w odpowiednio zmodyfikowaną przeszkodę. Oczywiście to najbardziej budżetowa gra z listy, tylko dostarczająca więcej frajdy niż tradycyjne gry.
mod do HL2 to tylko mod, pewnie robiony przez jakiegoś pasjonata więc o czym Ty do mnie...Pokazujesz w ten sposób swoją ignorancję. Gdybyś jeszcze czelność sprawdzić :) Brak reszty wymienionych wolę nie komentować :)
Może moje wypowiedzi traktujesz zbyt osobiście jako posiadacz VR, bo nigdzie nie napisałem, że VR nie daje frajdy.
Po prostu VR to tylko gadżet. Z nim jest trochę tak jak z kamizelką obciążeniową na siłownie - możesz wydać na to hajs ale po co jak przyda Ci się może do 2-3 ćwiczeń, które z powodzeniem możesz wykonać bez niej :)
Każde urządzenie to tylko gadżet i prędzej czy później zastąpi go coś nowego, więc tak możemy mówić z czymkolwiek. Co w takim razie nie jest tylko gadżetem ?
nie wiem co chcesz udowodnić swoimi wpisami...z pewnością nie to, że gier to ci na VR pod dostatkiem :)
Panie...ja tu pisze o grach, a nie gierkach, bo tym właśnie jest Beat Saber, do NMS VR zostało dodane na takiej samej zasadzie co budowanie baz na planetach...ot taki ficzer, ale gra nigdy nie była robiona z myślą o VR.
W którym miejscu moje stwierdzenie, że Hl2 VR robiony jest przez pasjonata widzisz problem i ignorancję? za Steam:
"Half Life 2: VR is a mod for the 2004 PC gaming classic by Valve Software. It is a community project that aims to allow players to experience the world of Half Life in a modern VR headset like the Oculus Rift or HTC Vive, and has been in development since 2013."
Sprawdz co znaczy "community project". To że robi to grupka zapaleńców, bo brakuje im gier do VR nie sprawi, że będzie to drugi HL: Alyx za które bierze się profesjonalne studio z odpowiednim zapleczem i środkami.
ps. szybki rzut okiem na fora i komentarze pokazuje, że HL2 VR to już tylko i wyłącznie mokry sen posiadaczy headsetów VR :D
Przecież ja mówię o świeżym modzie, który wyszedł 11 dni temu.
Planuję jeszcze na koniec sprawić sobie adapter bezprzewodowy. Brak jakichkolwiek kabli, chodzenie po sporym przedpokoju bez ograniczem wliczajac w to moje realne podskoki, kucania, czołgania się itd. Oby mi sie to udało, bo adapter jest drogi i o ile teraz fartem znalazlem sposób na sam headset, o tyle z adapterem będzie trudniej, choć mam juz pewien pomysł :P A jeśli się nie uda, pozostanie gra wygodna w łóżku, też będzie dobrze :) Ciekawi mnie tylko, jak Valve rozwiąże w takiej sytuacji podłogę? Np kiedy będę leżał w łóżku na środku, ale przedmiot znajdujący się na ziemi będzie poniżej poziomu łóżka. W końcu nie wbiję reki w łóżko (albo w moja panią, która bedzie leżeć obok. Dobrze, ze Cosmos ma kamerki podglądowe) :D W jednych grach (Robo Recoil) można podnosić przedmioty na odległość, w drugich dodano guzik do "wydłużania" własnych rąk (Don't Knock Twice), a jeszcze w innych (Paranormal Activity VR) jest guzik do obniżania i podnoszenia podłogi po której chodziny. Z kolei w tej samej grze w opcjach można ustawić sobie ilość metrów naszych rak od podłogi (tutaj łóżka). Ciekawe, jak to rozwiąże Valve. Przyznam szczerze, ze opcja nr 3 byłaby idealna :)
Czy korzystasz ze stacji SteamVR Tracking? Jeżeli nie, to czy są jakieś problemy ze śledzeniem kontrolerów i głowy gracza? Na powyższym filmie (tym za artykułu) autorzy narzekają na to jak Cosmos śledzi ruch kontrolerów. Podobno robi to znacznie gorzej niż Rift S mimo podobnej technologii. Jest to problemem zwłaszcza przy przybliżaniu broni do głowy, bo wtedy kontroler nie jest widoczny przez wszystkie kamery. Na szczęście do Cosmosa można dokupić stacje z Vive Pro.
Pilav, tak jak pisałem niedawno, tak na prawde dopiero od świąt będę konkretnie testować te gogle. Nie planuję póki co dokupowania latarni. Mam nadzieję, ze te 6 kamerek w zupełności sobie poradzi z trackingiem. Wiem, że na tym filmiku i w kilku reckach na to narzekali, ale mam już plan (wiedziałem o tym przed zakupem i go opracowałem), jak sobie z tym poradzić (wliczając w to namierzanie tuż przed kamerkami). Czy mój plan się powiedzie, zobaczymy. Wolałbym za kasę potrzebną na zakup latarni, dokupić wireless adapter. W okolicach świat Ci napiszę, jak headset się sprawuje w takich warunkach. Jedynie, co mogę Ci powiedzieć, to fakt, ze juz nie ma problemu z oświetleniem. Żadnego. :)
Zamiast adaptera dokup 2m kabel bo inaczej będziesz miał wieczny problem z baterią
Kup jeszcze rift s i zrób konfrontacje bo nie opłaca się tyle dopłacać do cosmosu.
Moje porównanie cosmosa:
- Gorsze kamery śledzenia kontrolerów( nie ogarną tego programowo)
- beznadziejny uchwyt na głowę bez możliwości przybliżenia ekranu do głowy
- przy szybkich ruchach ekran się trzęsie
- mały idealny punkt
- kontrolery są za duże i szybciej zajdają baterie
Rift S
- odświeżanie 80 hz ( problem jest jak ktoś wcześniej grał na 90 hz)
- dźwięk
- mniejsza rozdzielczość
-
Zamiast adaptera dokup 2m kabel bo inaczej będziesz miał wieczny problem z baterią
Mam 26 baterii alkalicznych, dam radę :)
Poza tym mówisz o bateriach, czy akumulatorze w adapterze? Jeśli to ostatnie, to tez zaden problem, bo od tego jest odpowiednia ładowarka, ktora spokojnie umożliwi mi 3h grania pod rząd, a kabli jest tak dużo, że no thx. W dodatku brak ryzyka zaplątania, magia :D
Kup jeszcze rift s i zrób konfrontacje bo nie opłaca się tyle dopłacać do cosmosu.
Mialem przez 2 lata CV1, jak robic skok, to konkretny, a nie delikatny, przynajmniej w kwestii obrazu. I może tyle, co kosztuje sie nie oplaca, ale za 2500 (a tyle dałem, czyli 1200zł taniej) za nówkę owszem :)
Gorsze kamery śledzenia kontrolerów( nie ogarną tego programowo)
Może sa gorsze, ale wielu nie narzeka, a YesYeeSee wręcz wychwala pod niebiosy, a narzekal w innych headsetach
- beznadziejny uchwyt na głowę bez możliwości przybliżenia ekranu do głowy
Przecież masz uchwyt dociskowy, a poza tym w przeciwieństwie do innych headsetów, tutaj trzeba najpierw ubierac przód, a potem resztę. Po to (i dla okukarników, gdzie Cosmos gniecie konkurencję) jest system flip-up.
Przy szybkich ruchach ekran się trzęsie
Nie, jeśli odpowiednio dociśniemy
mały idealny punkt
To juz zależy od osoby i ustawień. Jedni będą na to narzekać, inni nie. Jak będzie u mnie, napiszę na święta.
kontrolery są za duże i szybciej zajdają baterie
Wiem. Coś za coś. Przy tylu posiadanych bateriach, nie mam tego problemu :)
Tak czy inaczej, zweryfikuję dokładnie te wszystkie rzeczy i....dzięki za opinie :)
U mnie problem pojawiał się jak więcej osób wpadło pograć na okularach a tu trzeba baterie ładować do adaptera ;)
"Może sa gorsze, ale wielu nie narzeka, a YesYeeSee wręcz wychwala pod niebiosy, a narzekal w innych headsetach"
Ja tylko u niego widziałem pozytywną a tak wszędzie odradzają
"Nie, jeśli odpowiednio dociśniemy"
Nie dociśniesz bo nie ma takiej funkcji jak rift s że przez przyciśnięcie przycisku można dosunąć wyświetlacz
Jeszcze 3 dni i wszystko stanie się jasne :) Jeśli chodzi o tracking, ja chcę tylko, by był grywalny, a nie, że będę się wkur..ł co 5 minut. Tam raz na jakiś czas, jak mi na sekundę ręka "przeskoczy" to iii tam, nic się nie stanie. Pamiętaj, że min 2x w tygodniu masz firmware upgrade, więc w pewnym momencie powinni to wyeliminować całkowicie...na ile sama technologia pozwoli. Wszystko zależy od typu zastosowanych kamerek. A jak będziesz chciał sprzedać adapter, to jestem pierwszy :P Na razie brak hajsu, ale do premiery Alyxa chcę go mieć :P
Wydaje mi się że do cosmosów przeznaczony jest inny adapter z większą baterią
Ten sam. Musisz dokupic tylko klips ze specjalną baterią. Jest to dodatkowe 250zl.
Patrzaj:
https://m.euro.com.pl/okulary-vr/htc-wireless-adaptor-klips-do-vr-cosmos-htc.bhtml?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQiAovfvBRCRARIsADEmbRLr70_eIN9-Z2xnNS7jXfVaMXuBJ8UEGPmIkqVZdf7CiIEhsd_WYWkaAkS0EALw_wcB
jak na VR wygląda bardzo bardzo dobrze poza tym sporo będzie ruszania się więc dla grubasów to całkiem dobry trening na odchudzanie się :) Najważniejsze jest to że ma być to gra na 20+ godzin czyli typowa długość dla gier serii HL. Czekam na premierę :)
Dodaj do tego fakt najlepszej serii gier :)
Tytuł: "Pierwszy gameplay z Half-Life: Alyx"
Treść: "Nie jest to gameplay per se, bo materiał serwisu Tested skupia się na omówieniu wrażeń z zabawy z obecną wersją tytułu, bez bezpośredniego pokazania gry."
Uwielbiam tego typu newsy, onety, pudelki i temu podobne strony by się nie powstydziły...