Premiera MechWarrior 5. Gra wymaga dysku SSD?
Jakby chodził na cry-endżinie to bym uwierzył. Unreal nie ma problemów z doczytywaniem tekstur.
Ktoś tu zapomniał o grach na Unreal Engine 3, tym nowszym? Też się zdarza. Rzadziej, o wiele, ale jednak
UE ma przynajmniej zabezpieczenie - tekstury wolno się wczytują to pokażemy ci ohydną papkę i grać możesz dalej. W takim Kingdom Kom - masz HDD a my chcemy wczytywać każdą widzianą przez ciebie grafikę na bieżąco i dostaniesz pokaz klatek.
A mi się wydawało że to Unreal właśnie od zawsze miał problemy ze streaminigiem tekstur.
dzl - w kiepskim stanie tj. w jakim ? Gram od premiery i nie widzę w PP nic co by było kiepskim stanem wręcz więcej jak przypomnę sobie premierę xcom1 to bym powiedział ze pp jest jak na rynek gier wydana w stanie rewelacyjnym. A że gra dostanie trochę poprawek to jak każda która twórcy nie porzucają.
Co do MW5 od bety jest już świetna mam nadzieje że poza SP dodadzą jeszcze co-opa.
Jak teraz poczytałem komentarze pod grą to zdaje się że ponownie masz magiczną wersje gry, albo tak jak zwykle, zaniżone wymagania.
Jest tak samo dużo osób które grę uważa za świetną czy rewelacyjną, ale co w związku z tym ? Jednym się może podobać innym nie, jak w życiu. Dla mnie PP to świetna gra z potencjałem na arcydzieło (dodatki i dlc).
Dysk SSD jest od dawna standard, gdzie każdy powinno to mieć.
Ba! ja już na M. 2 MVME przeszedłem bo zwykły SSD mi już nie starczal:) polecam!
Standard jako dysk systemowy. Ale czy każdy kto go posiada, ma miejsce na nim na gry? :)
^ Można kupić drugi dysk SSD jako miejsce dla aktualne gry, a dysk HDD zachowasz dla zdjęcia, prace, filmy i spakowane gry. Ja już kupiłem i zdecydowanie to polecam. :)
Tym bardziej, że dyski SSD nie są tak drogie co kiedyś.
Świeża instalka systemowa to jakieś 30 GB, to daje sporo miejsca nawet przy 100 GB dysku.
świeża instalka to 30GB, potem 20GB najnowszych łatek, do tego wszelkie frameworki i Redisty C++/C# i miejsce znika. A jeszcze przydałoby się mieć na tempa sporo miejsca.
120GB dysk, wolnego miejsca mam ze 30. Sam system, 2 profile użytkowników.
U uwierz, nie należę do ludzi co nie dbają o czystość systemu.
Dla tego zainwestowałem w SSD 512GB. Teraz to chyba najbardziej opłacalne dyski na rynku. Kości MLC 3D Nand za około 400zł to świetna cena a są jeszcze tańsze bo nie każdy potrzebuje takich. NVME w grach to różnica pomijalna a w systemie to poniżej 3GB/s nie ma co schodzić. 1GB/s a 500MB/s w systemie dużej różnicy nie robi (u mnie co dziwne nawet szybciej startuje Windows na kompie z SSD na SATA niż laptop z dyskiem na M.2).
Na pewno w battletech ssd jest obowiązkowy bo jak zobaczyłem na YT ile się wgrywa mapa na hdd to aż nie mogłem uwierzyć. W MW5 ładuje się wszystko super szybko.
Premierowo chyba. U mnie z HDD, wcale nie jakiegoś szybkiego, w kilkanaście sekund do pół minuty. Jeśli to za długo, to mam małe wymagania.
To prawda, masz małe wymagania, dla mnie kilkanaście sekund do pół minuty to już zbyt długo, przestałem dawno korzystać z HDD i nie wyobrażam sobie czekać tak długo na załadowanie mapy. Ale to nic złego jeśli ci to nie przeszkadza.
Pomijając wydajność nic tak nie wyciszyło mojego komputera, jak pozbycie się HDD w 2011 r. Od tej pory tylko SSD wchodzi w grę. Z miejscem nie mam problemu, bo filmów nie przechowuję na dysku (mam jej na DVD i Blu-ray), a gry ze Steama czy UPlay odinstalowuję, gdy już w nie nie gram. Wciąż ponad 740 GB wolnego z 1 TB ADATA XPG SX8200 Pro.
Hmm, ja ostatnio dokupiłem 1 HDD i jeden SSD na złączu M.2 i jakoś mi hałas z dysków talerzowych nie przeszkadza - bo gdy nie są używane, system automatycznie je wyłącza (przechodzą w tryb uśpienia i nie pracują). A przy okazji pracują wyśmienicie, więc nie wiem, w czym problem. Dla mnie talerz zawsze pozostanie świetnym magazynem danych, zaś SSD - fajną nowinką do gier i programów wymagających szybkiego dostępu do danych.
Przeklęty egs! Epic jego mać, parszywy Tim Sweeney, oby dostał sraczki-mordercy i zapalenia pęcherza... A w sumie to nie, niech żyje i niech mu się dobrze wiedzie. Ale i tak wolałbym, żeby nigdy nie powstał w jego umyśle plan płacenia za roczną wyłączność dla swojej platformy. Bo dzięki jego działaniom i dzięki swojemu zdecydowanemu postanowieniu głosowania portfelem mogę sobie poczekać kolejny rok na grę, której premiera i tak została przełożona o ponad rok względem pierwotnego planu.
Widzę, że kolega napisał kolejny ikoniczny komentarz. Z mojej perspektywy wygląda to tak:
Przeklęty steam! Valve jego mać, parszywy, Gabe Newell, oby dostał sraczki-mordercy i zapalenia pęcherza... A w sumie to nie, niech żyje i niech mu się dobrze wiedzie. Ale i tak wolałbym, żeby nigdy nie powstał w jego umyśle plan wypożyczania gier i zniszczenia rynku gier używanych. Bo dzięki jego działaniom i dzięki swojemu zdecydowanemu postanowieniu głosowania portfelem mogę sobie zrezygnować z grania na PC i definitywnie przejść na konsole.
ci obrońcy DRM steam przypominają mi te watahy dziewczyn biegające za biberem, same nie wiedzą czemu są tak "dziwne" ;)
A Alex oczywiście dalej bezkarnie wyzywa ludzi od głupców tylko dlatego że ma inne zdanie.
kęsik - nikogo nie wyzywam tylko stwierdzam fakty, po odpowiedziach dziewczyn biegających za biberem przed koncertami na pytanie czemu tak robią : biegają i krzyczą odpowiadały "że same nie wiedzą" z obrońcami DRM steam jest tak samo : jak można w ogóle bronić lub wywyższać jedne DRM od drugiego, rozumiem jeszcze być za wolnością DRM Free jak GOG wtedy jest w tym jakaś myśl ale bronienie steam to nic innego jak bieganie za biberem :) Chcesz to biegaj nikt ci nie broni, możesz nawet mieć cały pokój wytapetowany facjatą gabena / kto co lubi :)
Alex, a może to nie jest tak że wszyscy są fanami steama, tylko tak że nie lubią Epica z powodu kwestii które były poruszane już dziesiątki razy, a które ignorujesz podobnie jak bugi w grach?
Uważam, że tym razem nie masz racji. Oczywiście, taka interpretacja i luźne podejście uważam za jak najbardziej ok, twój komentarz naprawdę mnie rozbawił. Niemniej Steam w sumie jest dosyć pożyteczny i postawienie go na równi ze sklepem Epica jakoś mi się średnio widzi. Steam jednak, chociaż wiele zabrał, równocześnie wiele dał. A Epic...? Parę darmowych gier to jeszcze za mało, żebym miał się przekonać do całej reszty jego [parszywych] działań na rynku ;]
Oczywiście pamiętam, że ostateczna decyzja należy do deweloperów, a ściślej - albo do wydawcy, albo do dyrektora generalnego. W przypadku Mechwarriora 5 tą osobą jest Russ Bullock - gość jest niesamowity, bo jednocześnie mam go i jego zespół ochotę wyściskać za przywrócenie do życia Mechwarriora, ale z drugiej strony - był taki dość długi, bo paroletni okres, że co "update" w ich grze online odczuwalny był "downgrade" całej produkcji. No i teraz to przejście na sklep Epica, po zadeklarowaniu sprzedaży na Steamie... Jako posunięcie biznesowe rozumiem, jako okłamanie paru tysięcy osób - pogardzam.
Dla mnie jedynymi zaletami cyfrowej dystrybucji są większa dostępność gier i ułatwienie w ich wypuszczaniu twórcom niezależnym. Na tym kończą się jej zalety. Mój komentarz choć napisany z jajem (a właściwie to twój przeze mnie edytowany) ma niestety w sobie sporo prawdy. Gdyby steam nie zawładnął wydaniami pudełkowymi, to nic bym do niego nie miał, bo, mógłbym sobie normalnie kupować pudełka i posiadać zakupione przez siebie gry. Niestety stało się inaczej i po paru latach pojawił się u mnie pomysł przejścia w 90% na konsole. Od jakiś 10 dni jestem szczęśliwym posiadaczem PS4 i nowe gry lub starsze, których nie mam będę kupował tylko tam. Wyjątek zrobię dla GoGa. Tam nadal czasem będę kupował, ale nie tak często, jak wcześniej.
No i teraz to przejście na sklep Epica, po zadeklarowaniu sprzedaży na Steamie
W takim przypadku rozumiem oburzenie, ale w innych już nie bardzo. Jeśli dweloper w miarę wcześnie informuje o ekskluzywności na EGS, to według mnie nie powinno mieć się takich pretensji.
Pierwsze recki https://www.metacritic.com/game/pc/mechwarrior-5-mercenaries
+ https://www.youtube.com/watch?v=9CuGDHvc0NM
jest lepiej niż gorzej, co jak na PGI jest osiągnięciem.
co jak na PGI jest osiągnięciem
Czyżbym nie tylko ja śledził ich poczynania? ^_^
Jesli chodzi o optymalizacje niema tragedii ale źle działające animacje oraz KOLOSALNA ilość bugów zatrważa.
Zamiennie można kupić 64 GB RAM. Wtedy cała gra się zmieści w pamięci kompa.
Głupie posunięcie jak dla mnie wciąż dużo osób ma dysk SSD na system a na dane ma HD zmieni się to pewnie za niedługo jak ceny SSD wyrównają się prawie do HD.
Jeste fanem ,ale epic odpada , za rok zapewne kupie a narazie pozostaje skidrow.....
tak sobie tłumacz że jesteś rycerzem na białym koniu walczącym z systemem, a nie zwykłym złodziejem który mówi o tym publicznie ;( wstyd.
Och, nie popłacz się, nie moja wina ze twórcy blokują mi opcję wyboru gdzie kupić grę. A złodziejem się nie czuje, nie muszę kraść, raczej kasy mi nie brakuje. Z systemem też nie walczę, a to że niechce gier na epic to moja sprawa. Niech chociaż zrobią preorder na steam.
do pobrania na epicu 21 GB rozpakowane będzie do chyba 48 bo tyle wskazuje alokacja miejsca zobaczymy po instalacji, beta miała niecałe 20. Nie wiem o jakich bugach mówicie bo w becie co prawda były ale traktowałem to z przymrużeniem oka bo w żaden sposób nie wpływały na rozgrywkę. Już w becie dałbym dla gry 8/10 a teraz liczę na więcej. Kampania z tego co dostałem info SP jest na 30 godzin + losowe misje w nieskończoność. Czyli dla fanów gra na wiele wieczorów.
Jak przeczytałem jakie są wymagania rekomendowane, to przez 5 minut kulałem się ze śmiechu po podłodze:D. Grafika i animacje są drewniane jak (jak w grach sprzed dziesięciu lat), ale procek 4.0, 16G ram i karta z 8 w pamięci wymagana żeby pograć na wysokich ustawieniach, których tak naprawdę ta gra w rzeczy samej nie posiada :D. ŻENADA.
Zgadzam się z tobą po za ty gra pewnie ma zrypany system wczytywania i dlatego podali dyski SSD w wymaganiach bo się by kilkanaście minut wczytywało na HD.
Grafika i animacje są drewniane (...), ale procek 4.0, 16G ram i karta z 8 w pamięci wymagana
No to, że drewno, to mi akurat nie robi. W sumie taki Elex bardzo mi się podobał, a niby też drewno... Wymagania, pomijając, że z kosmosu, to podejrzewam, że stoją za nimi obliczenia fizyki pocisków i reakcji na nie pojazdów oraz mechów. I całego środowiska ;] Ale w sumie więcej dowiem się z recenzji, na które czekam bardzo, oj bardzo. Jaram się jak za czasów Mechwarriora 4 ^_^
polskich graczy zapraszam na discorda
[link] discord.gg/qkCFdJ9
Po prostu przyspieszy to ladowanie poziomów. Ot co.
co do ssd gra wymaga min 8gb sama ładuje się do poziomu 6gb w pamięć podczas misji (ciekawe czemu nie więcej:/ )do tego unreal pack pliki małe i dużo (nawet pierdnięcie jest opisane 60 plikami po 60kb co piłuje HD)SSD wymagane do ładowania poziomów (w tle ładowania można konfigurować mechy bawić się kolarami ale i tak spowalnia)