Alaloth: Champions of the Four Kingdoms | PC
Zapowiada się bardzo dobrze, lubię taki system walki.
Na pewno będę obserwował, co wyjdzie z tego projektu.
Wygląda i zapowiada się całkiem OK,ciekawe czy są szanse na PL w dniu premiery.
Patrząc na wydawcę - jest szansa choć kto wie. To RPG więc mogą albo z opóźnieniem albo nawet zmienić zdanie...
Data premiery - kiedy dokładnie? Jak widzę sam rok to zwyczajowo zakładam, że nie będzie to ten rok.
Styl walki jest zbliżony ale dochodzą aspekty zręcznościowe jak parowanie czy uniki. Druga sprawa jest taka, że postać porusza się po "planszach" jak w Fallout 1-2. Generalnie jak na early access gra jest bardzo solidna. Początek może być mozolny jak się źle zacznie albo wybierze beznadziejne skille. No ale to z czasem gry to widać.
Procek potrzebuje sprzed 13 lat a karte grafiki sprzed 10 do tego najlepszą wtf?
Ukończyłem dwukrotnie. Gra jest misz-maszem fallouta oraz diablo z elementami zręcznościowymi. Zdecydowanie dzieło nietypowe, bo 2.5d gier rpg w czasie rzeczywistym przy jednoczesnym przemierzaniu świata map nie kojarzę. Tylko Exanima podchodziła stylem, ale tam pełny nacisk położono na walkę i minimum na resztę.
Z zalet można wymienić:
+ konstrukcja świata
+ grafika otoczenia
+ modele postaci
+ muzyka
+ styl walki z elementami zręcznościowymi
+ całkiem bogaty i różnorodny oręż jak na wczesny dostęp
+ możliwość konkurowania z innymi championami (botami), chociaż bardzo ograniczona. Zdecydowane pole do rozwoju.
+ pomimo znaczników i generalnych opisów, gra nie prowadzi za rączkę.\
+ klimat
Z wad:
- mimo wszystko widoczne niedociągnięcia
- pojedyncze błędy/bugi, ale w żaden sposób utrudniające grę
- nieco ograniczone mapy regionów, tak jakby czasem niedostosowane do elementów/postaci je wypełniających. Przykładem są ścieżki lub drogi w miastach typu dead-end. Ponadto odczułem wrażenie jakby niektóre mapy były zrobione niezależnie od npc je wypełniających i miejscami jest wyczuwalny dysonans.
- ewidentnie niewykorzystane lokacje. Najpewniej miały tam być questy/zadania ale nie zostało to ukończone
- liniowość - te same questy dające te same nagrody. Po zapoznaniu się z tytułem nie ma większego sensu ogrywanie od nowa. Jest kilka kluczowych zadań na najlepsze wyposażenie i resztę można zignorować.
- zmarnowany potencjał craftingu - obecnie mogłoby go nie być. W porównaniu do przedmiotów od wędrownych handlarzy nawet najlepsze wyposażenie craftowane to śmieci, poza nielicznymi wyjątkami.
- dubbing - jak dla mnie bardzo przeciętny, miejscami beznadziejny. W quescie z kompanem krasnoludem (neutralny) finał zadania ma ewidentnie głos generowany maszynowo.
- większość bóstw jest kompletnie beznadziejna i w zasadzie mamy wybór między dwoma. Ogólnie rozwój postaci ciekawy ale nieukończony.
Początkowo problem z sterowaniem. Wkurza strasznie reakcja gry klikniesz atak chcesz szybko unik ale gra wykonuje nadal pierwszą komendę. Trzeba uważać co się klika chcesz szybko brać questy nie czytasz i cyk pani w karczmie kradnie Ci całe złoto i cyk wszystkie skille się zmieniają na jakieś słabe. Serio nie chciało mi się tego czytać bo w większości to nie ciekawe grać Q i sobie mobki pokosić a tu takie cyrki.
A może jest jakaś gra z podobną rozgrywką i klimatem, która możecie polecić. A jak będzie po polsku to jeszcze lepiej.
Gra z dużym potencjałem, nietypowa i wciągająca, urzekła mnie grafiką i klimatem. Dla tych, którzy narzekali na brak obsługi myszki, jest ona dodana i działa całkiem nieźle. Jedyne o co poprosiłbym twórców to dodanie języka polskiego. Gra ma wiele niuansów, rozwiązań i myślę, że w pełni można ją docenić tylko grając w ojczystym języku, aby nie przegapić różnych niuansów. Obsługa jest wygodna, ale jeszcze lepiej gdyby można było samemu ustawić klawisze. Grę polecam i jestem zadowolony. Język polski jest obecnie tym czego mi w niej najbardziej brakuje.
Jeśli kupiłeś grę na Steam to możesz ustawić dowolny klawisz/przycisk lub ich kombinacje by działał jak dowolny klawisz/przycisk lub ich kombinacje na dowolnym urządzeniu typu klawiatura/mysz/pad, korzystając ze Steam Input.