Witamy w wątku gry Hearthstone!
Hearthstone to gra karciana firmy Blizzard, w której dwóch graczy toczy ze sobą pojedynek przyzywając stronników i rzucając zaklęcia. Grając awansujemy naszych bohaterów i zdobywamy nowe karty. Oprócz tego zbieramy złoto i kupujemy za nie paczki kart, z których składamy własne talie dla każdej z 9 klas postaci. Paczki kart jak i wejścia na arenę można również zakupić za prawdziwe pieniądze.
Gra jest darmowa, więc każdy kto chce, może założyć sobie konto na battle necie i rozpocząć swoją przygodę.
Pomocne linki:
http://www.heartharena.com/ - pomoc w wyborze kart na arenę + prowadzenie statystyk
http://www.hearthpwn.com/ - największe forum poświęcone HS i największa baza talii
https://hsreplay.net/ - przegląd najlepszych talii w standardzie, dziczy oraz najlepsze klasy w arenie
https://www.vicioussyndicate.com/ - raporty o mecie w standardzie
Poprzednia część:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14850393&N=1
Jutro o 19 card reveal stream z Krippem gdzie zobaczymy resztę kart.
http://twitch.tv/PlayHearthstone
5 grudnia odpadają karty z dziczy więc na parę dni wrócimy do starej mety bez evolve shamana.
A 10 grudnia premiera dodatku.
Sporo kart doszło i dalej podtrzymuję zdanie, że jest to jeden z najciekawszych i najpotężniejszych dodatków jakie kiedykolwiek wyszły.
Szzególnie moją uwagę przykuła kartą kontrująca całkowicie armor. Obecnie nie będzie mieć żadnego wpływu, bo control warrior i tak radzi sobie średnio po nerfie Booma, ale pewnie gdyby ta karta istniała wcześniej to control warrior nigdy by nie zdominował mety. W sumie to nie wiem czy się cieszę z istnienia tej karty. Myślę, że grana często nie będzie, ale sam fakt jej istnienia będzie miał spory wpływ na metę przez najbliższe półtora roku.
Ale w dziczy chyba może bardziej namieszać, bo tam jest więcej opcji generowania armora. Chociaż nie wiem, nie gram w dziczy.
Power Level kart przebił sufit np. 2/3 za 1 many bez negatywnego efektu (patrz case Warlocka i impa).
Nie wiem co planują w dłuższej perspektywie, ale serio mam obawy. Mam nadzieję, że nie wpadną na pomysł coraz mocniejszych dodatków, żeby zmuszać do jeszcze większego kupna paczek. Widziałem takie coś w fizycznych karciankach np. Yu-Gi-Oh, i naprawdę było to słabe dla mety i graczy.
Nowy patch dzisiaj wszedł i parę nowości.
- Karty z eventu opuściły standard.
- Karty z echo nie mogą kosztować mniej niż 1 więc duża zmiana w dziczy
- Nowa przygoda, która będzie w styczniu zaoferuje 35 nowych kart. Brzmi jak po prostu dodatek w starym stylu (Naxx). Ja tam się nie gniewam na więcej kart chociaż w tym wypadku koszt gry rośnie. Ciekawe czy to na stałe czy jednorazowo.
- Od premiery dodatku będzie można kupić paczki z dziczy za złoto
- Od premiery dodatku będzie można dostać skórkę Tyrande dla priesta za darmo. Pojawi się także skórka Sylvanas dla łowcy w limitowanej czasowo sprzedaży.
Sporo zmian w Battlegrounds. Trzech nowych bohaterów i dwa nowe miniony. Sporo nerfów i zmienia się pula bohaterów. Pojawiły się także zaawansowane statystyki jeżeli ma się przynajmniej 10 paczek z nowego dodatku.
Jestem trochę zawiedziony, że nie popracowano nad problemami z animacjami i problemami z timerem w Battlegroundzie.
A Sylvanas kusi. W sumie miałem Allerię kupić skoro skórki opuszczają sklep, ale chyba zaczekam na Sylvanas.
https://www.hearthpwn.com/news/7130-patch-16-0-removal-of-doom-in-the-tomb-cards-bg
Jak stare przygody wejdą po tych samych cenach to bajka :), co więcej, mam już co robić z zaległym złotem :P zacznę kupować po 30 paczek z każdego ze starych dodatków, zawsze jakaś legenda się pojawi.
Przypominam, że premiera dodatku o 19. A jak wejdziecie teraz do gry to zobaczycie odświeżony wygląd sklepu ;)
Można też już kupować paczki z dziczy za złoto.
Ja dopiero koło 22 będę otwierał paczki. Bez emocji niestety, bo i tak mam pyłu na cały dodatek :)
U mnie tak sobie. 143 paczki, 7 legendarnych. 4000 dustu z duplikatów, plus jakieś 1800 ze złotych.
Zguba Smoków dla Łowcy, Malygos dla Maga, Fiki dla łotra, Zzeraku dla warlocka, Kotwica i Deathwing dla woja i Szu'ma z neutralnych. Plus złoty Veranus z preordera.
Dostałem tylko jedną legę, którą bardzo chciałem :/
Warto kupować paczki z starych dodatków i polować na legendy? Np. kupić po 40 paczek z każdego dodatku?
Czy lepiej tą samą wartość gold przeznaczyć na nowy dodatek?
Mam tyle pyłu, że w sumie bardziej chcę polować na legendy, niż faktyczne karty. Tylko nie wiem czy stare dodatki, czy tylko nowe.
EDIT: pierwsza legenda mi się podoba, czas na serio jakiś deck highlandera ogarnąć
EDIT: pierwsza legenda mi się podoba, czas na serio jakiś deck highlandera ogarnąć
Highlander mage z Luna Pocket Galaxy całkiem przyjemny ;)
Teraz Lunę można zagrać razem ze smokiem w 6 turze, który powoduje, że następne zaklęcie jest za darmo więc nie ma aż takiej straty tempa. Zawsze też z Tortollana można rzucić i mieć do tego body 5/5.
141 paczek - 9 legend. Ujdzie.
Ale nie dostałem 3 darmowych paczek po zalogowaniu. Dziwne.
Alexstrasza z Alextraszy plus Ysera plus wszystko skopiowane do ręki przez Baristę plus pyroblast za 0 ;)
Zapomniałem wspomnieć, że drugim nowym sposobem na zagranie LPG bez utraty tempa to zagranie jej z nowym questem pobocznym dla maga. Więc obecnie są 4 sposoby na zagranie tej karty razem z jakimś body w highlander magu.
No i już wiem która karta mnie najbardziej denerwuje w tym dodatku. Faceless Corruptor. Ten 5/4 ze zrywem co przemienia innego stronnika w 5/4 ze zrywym. Obstawiam, że pierwszy kandydat do nerfa. Każda aggro talia będzie grała tę kartę.
Wczoraj chwilę pograłem Dragon Priestem i jestem rozczarowany Kronxem. Te jego Devastation wcale nie jest takie pomocne.
Też mi się tak wydaje, częściej bardziej mi się opłacało po prostu go użyć jako tutora do Galakronda.
Galakrond Shaman zaczyna wyglądać przerażająco. Ze statystyk z ostatnich dni wynika to jego najgorszy matchup to Holy Wrath paladin z którym ma...49,5%. Cała reszta ponad 50%. A przeciętny winrate 62%.
https://hsreplay.net/archetypes/346/galakrond-shaman#tab=matchups
W ogóle chyba spróbuję po raz pierwszy w życiu spróbować zrobić climb to legend. Jestem na razie na rank 5 ale zobaczymy czy mi się nie znudzi.
Ktoś ma jakiś pomysł na mirrory z Galakrond Shamanem? Większość przegranych w mirrorach mam kiedy zaczynam drugi. Po prostu pierwszy gracz, który wcześniej przejmie board zazwyczaj wygrywa. Zastanawiam się nad jakimś techem przeciwko mirrorowi. Może plaga murloków na te dwa 8/8?
Męczyłem cały czas Priesta na standardzie w różnych buildach. Nie nadaje się.
Może teraz spróbuję Druida.
https://www.reddit.com/r/hearthstone/comments/e9xt5z/info_on_upcoming_descent_of_dragons_balance/
Wow, chyba najszybsze nerfy w historii. Patch w przyszłym tygodniu, nie wiadomo jeszcze co konkretnie, ale będą targetować szamana.
Faceless Corruptor do zniszczenia. Sam go gram, ale to jest przesada.
Moc decku to jedno, ale stał się tak popularny, że na wyższych rangach (10 + i 5+), potrafię mieć po 5 meczy pod rząd z szamanem :(
Wróciłem na wild, bo tam trochę tego mniej, czekam na nerf, żeby w standard zaczęły grać inne rzeczy. Pamiętam czasy druid-stone z jade golemami, nie chcę powtórki.
Ojeju, 3 lata nic nie pisałem na forum i miło mi przeczytać stare (to nie obelga!) nicki grające w Hearthstone :)
Ja sobie pogrywam w Battlegrounds i czasami Wild Ranked. Co tam u Was? :)
Cieszy tak szybka reakcja. Dawno nie było na standardzie takiego raka, deck potrafi mieć 67WR :D. Jestem ciekaw jak zamierzają znerfic te karty i czy później będą dalej grywalne.
Jak tu często piszę, dobijam każdą klasą do 500 zwycięstw rankingowych. Miałem problemy z magiem, bawiłem się cyclone mage na standard, ale Win Rate oraz długość gier mnie nie satysfakcjonowały.
Trochę z nudów, trochę z ciekawości zrobiłem secret mage na WILD. Winy lecą jak szalone, ten deck to rak, patologia i maszynka do nabijania winów w jednym. Niektórzy poddają się w 2 turze jak zobaczą co się dzieje. Z jednej strony spoko - szybko nabiję winy, z drugiej jak ta talia psuje wild .........
Ja mam ponad 70% WR secretem. Używam go, żeby szybciej zrobić r5, ale za bardzo nudny jest. Wolę czasem na r19 standard pograć.
Wróciłem głównie do singlowego kontentu (podoba mi się), ale przy okazji premiery smoków pograłem trochę pure paladinem, byłoby nawet sympatycznie, gdyby nie ten cholerny szaman. Z innymi deckami nawet idzie sobie poradzić.
Na szamana jest dobry Galakrond Priest. Tylko że nie nadaje się do niczego innego :)
Nie było pytania, już wiem, nie miałem pyłu na tyle, myślałem że karta jest niedostępna, ponieważ karty do stworzenia są podświetlane na niebiesko, poniszczyłem karty i już można było stworzyć
Wow, pierwszy raz od bardzo dawno wpisały się więcej niż 3 osoby w wątku ;)
Wiadomo już jakie nerfy będą. Mam nadzieję, że to wystarczy. W Battlegrounds też duża zmiana skoro nie będzie Amalgama.
łatwy top 4 w battlegrounds. Weź 2x Amalgan, bufuj je wszystkim, szczególnie warto brać Trucizna + Boska Tarcza. Do tego pozostałe kilka modeli pod jakiś tribe :P Serio działało mi za każdym razem. Super zmiana na + w tym trybie
A co do zmian kart, uważam, że przystopuje szamana, co wystawi go bardziej na szybkie talie, bo w end game, nie widzę wiele zmian. Coś czuję, że to będzie agresywna meta.
Nie taki łatwy top 4, bo wszyscy grali Amalgama z trucizną i boską tarczą, Amalgama trzeba było brać żeby nie odstawać od reszty, niekoniecznie gwarantował zwycięstwo ;)
Na pewno demony mocno skorzystały skoro trucizna jest teraz tylko dla murloków i dla bestii (ale 6 tier dopiero). A demony mają największe miniony i trucizna najlepiej je kontrowała.
Mechy wydają się ucierpieć dosyć mocno. Bestie są bardzo mocne. Murloki dostały kilka nerfów, ale teraz jako jedyne mają łatwo dostępną truciznę więc ciężko powiedzieć czy ucierpiały czy wzmocniły się w wyniku patcha.
Jak dla mnie dobrze, że wywalili Amalgama, miał zbyt dobre staty na tier 2 i był zbyt uniwersalny. Myślę, że kustosz dostał dużego buffa przez to, że ma ekskluzywnie Amalgama. Chociaż miałem już dwie gry gdzie Rafaam mu go ukradł :D
No i w styczniu mają dodać smoki ;)
Nie grałem szamanem i grałem tylko przeciwko jednemu rankeda. Szaman obecnie nie ma szans przeciwko jakiejkolwiek agresywnej talii, ale przeciwko wolniejszym taliom jest pewnie tak samo skuteczny.
Jest dużo tych handbuff deathrattle rogue'ów. Pokonują wszystko oprócz hiper agresywnych talii. Więc naturalnie jest też pełno face hunterów. Trochę też pirate warriorów. Meta super aggro po nerfach. Ogólnie dosyć spolaryzowana meta. Talie kontrolne z jakimkolwiek leczeniem dają radę przeciwko aggro, ale srogo przegrywają z deathrattle rogue'iem. Aggro kontruje rogala. Rogal kontruje wszystkie wolniejsze talie. Wszystko zależy od tego jaki match up ci się trafi.
Czyli jak zwykle gra w papier nożyce kamień, a to czy wygrasz zależy od tego na kogo grasz. Ta gra już przestaje mieć sens.
Co ja pacze wczoraj ? Że warrior jest niby T1 teraz ? Zaraz po premierze dodatku lali mnie prawie wszyscy, jak próbowałem galakrond warriora.
Jak zobaczyłem wczoraj na vicious sindicate, co się dzieje, spróbowałem jeszcze raz.
To jest jakaś masakra. Wystarczyło znerfić szamana ?
To ty grasz standard? Myślałem, że dzicz only.
Galakrond Warrior nawet po nerfach ma mega słaby match up z Galakrond Shamanem, ale że szamanem nikt już nie gra to warrior skorzystał.
Ogólnie w tier 1 i tier 2 jest całkiem dużo talii. Problem tylko w tym, że wszystkie są mocno agresywne z wyjątkiem super defensywnego quest res priesta.
No, ale za trzy tygodnie dostaniemy nowe karty, oby coś zmieniły.
https://twitter.com/IksarHS/status/1213620908901822464?s=19
Kolejna runda nerfów. Wygląda na to, że sporo talii dostanie po dupie. Cieszę się, bo meta jest bardzo agresywna.
Zostało mi 2HP. Przeciwnik ma na stole 21dmg, ja 1. Czy można to wygrać ?
https://hsreplay.net/replay/JB5TyYXRNvntksX5NgTbRW
No to nowy balans kart: https://www.hearthpwn.com/news/7173-16-0-8-balance-update-coming-this-week-including
A do tego pierwsze info o nowym dodatku: https://www.hearthpwn.com/news/7176-galakronds-awakening-launching-21st-of-january
Co do balansu kart, jestem na plus, mam nadzieję, że będzie w standard więcej różnych decków, co do dodatku, skok na kasę ale chociaż zmieni metę na chwilę ;)
Czyli galakrond warrior praktycznie nie ruszony. Chyba jeszcze ani razu Sciona nie zagrałem w 3 rundzie.
W trzeciej rundzie ciężko jest go mieć aktywnym. Jest to spory nerf bo nie zagrasz go razem z Galakrondem, chyba że masz monetę.
Nie gram go nigdy z Galakrondem. Zawsze tylko do czyszczenia stołu.
Kurczę, liczyłem, że nowy bohater dla maga poniesie Highlander maga. Okrzyk bojowy jest dobry, lepsza plaga śmierci, kontruje res priesta i wszystko co ma jakąś interakcję z cmentarzem. Ale moc specjalna? Sam nie wiem. Pasywna moc, na początku twojej tury rzuć losowe zaklęcie.
Na pewno będzie kupę funu z tą kartą, ale mam nadzieję, że będzie też kompetetywna, bo jak dla mnie wszelkie talie maga są jednymi z ciekawszych talii jakimi można obecnie grać ;)
Odkryłem co zrobić żeby Galakrond Priest działał. Po prostu trzeba nie grać kart z inwokacją!
Na razie jestem talią 9-1, ale dużo więcej funu niż tradycyjny resurrect priest. Elizjana to już zwykła chciwość, ale pomaga w mirrorach z priestem.
Ma ktoś jakąś sensowną talie priesta, która jednocześnie nie kosztuje 15000 pyłu?
Potrzebuje czegoś do wbijania winów na niskich rangach, dobiłem do 250 quest priestem i mam już tego dość. Potrzebuję odmiany. Jakiś tani smoczy / Galakrond?
### Gala Priest
# Class: Priest
# Format: Standard
# Year of the Dragon
#
# 2x (0) Forbidden Words
# 2x (1) Disciple of Galakrond
# 2x (1) Power Word: Shield
# 2x (2) Firetree Witchdoctor
# 2x (2) Penance
# 2x (3) Breath of the Infinite
# 1x (4) Devoted Maniac
# 2x (4) Fate Weaver
# 2x (5) Big Ol' Whelp
# 2x (5) Chronobreaker
# 2x (5) Mass Hysteria
# 2x (5) Shield of Galakrond
# 2x (5) Time Rip
# 1x (6) Kronx Dragonhoof
# 1x (7) Galakrond, the Unspeakable
# 1x (8) Murozond the Infinite
# 1x (8) Princess Talanji
# 1x (9) Plague of Death
#
AAECAa0GBqKHA5+pA6qvA46xA+O0A8jAAwzlBJeHA+iJA5ibA5mpA9esA9qsA9ysA/KsA/6uA82vA+ewAwA=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and create a new deck in Hearthstone
# Generated by HDT - https://hsreplay.net
Albo rez.
### Kibler's Legend Quest Pr
# Class: Priest
# Format: Standard
# Year of the Dragon
#
# 2x (0) Forbidden Words
# 1x (1) Activate the Obelisk
# 2x (2) Penance
# 1x (2) Seance
# 2x (3) Breath of the Infinite
# 1x (3) Shadow Word: Death
# 1x (4) Archmage Vargoth
# 2x (4) Mass Dispel
# 1x (4) Psychopomp
# 2x (5) Convincing Infiltrator
# 2x (5) Mass Hysteria
# 2x (5) Sandhoof Waterbearer
# 1x (5) Zilliax
# 2x (6) Khartut Defender
# 2x (8) Batterhead
# 1x (8) Catrina Muerte
# 2x (9) Mass Resurrection
# 2x (9) Plague of Death
# 1x (9) Zerek's Cloning Gallery
#
AAECAa0GCNMKoIADjYID5ogD1pkDk5sDr6UD3asDC9YKl4cDgpQDmJsDmZsDg6ADoaED0aUDmakDn6kD8qwDAA==
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and create a new deck in Hearthstone
# Generated by HDT - https://hsreplay.net
Poza quest priestem jedyna sensowna talia to combo priest. Do tego jest dosyć tani, potrzebuje tylko jednej legendarki i dwóch epików.
https://hsreplay.net/decks/JZBRt5LMxCBYKFISDkqGic/#tab=overview
Zmiany w mecie po nerfach pozwoliły archetypowi wbić się do bottom tier 2, no i pojedynki są o wiele krótsze więc do farmienia winów lepszej talii nie znajdziesz.
Przypominam, że dzisiaj o 19 rusza pierwszy rozdział Przebudzenia Galakronda. Dziwne, że nie znamy jeszcze wszystkich kart ani nie wiemy jakie karty będą dzisiaj dostępne. Kupujecie? Ja tak, w przygodach zawsze były jakieś karty must have więc całą przygodę zakupię. No i co tydzień garść nowych kart to jakaś zmiana w mecie więc zapowiadają się ciekawe tygodnie w ranked przed nami.
Ciekawe czy w Ustawce będzie coś nowego. Mówili, że w styczniu wprowadzą smoki do trybu. W ogóle gracie w Ustawkę? Ja lubię od czasu do czasu. Myślę, że teraz jest bardzo dobrze pod względem balansu i funu z rozgrywki (może demony trochę op). Wywalenie Amalgama to był świetny wybór, nie ma też jakiś super OP herosów jak Brann.
No i propsy dla Blizza za poprzedni rok w Hearthstone. Naprawdę się starali żeby było co robić w okresie pomiędzy premierami dodatków. Eventy, przygody, buffy, karty z dziczy, dwumiesięczne areny, całkowicie nowy tryb. Myślę, że to był jeden z najlepszych okresów dla gry.
Ja kupuję za golda. Cała moja gra w HSa ostatnio sprowadziła się do robienia daily questów.
Żeby było śmieszniej to od kiedy są te questy na rozegranie meczów, a nie zwycięstwo to się po prostu odpalam mecz, minimalizuję grę i za 5min sprawdzam czy już przegrałem, po trzech takich akcjach quest zaliczony.
Lekko bez sensu. Nie lepiej po prostu olać tą grę ?
Ja też nie za bardzo mam już czas, ale daily robię uczciwie.
Przygodę oczywiście kupiłem z nałogu.
A może jeszcze kiedyś najdzie mnie na granie? Gold się zawsze przyda, a wysiłek/czas jaki trzeba obecnie poświęcić na questy jest praktycznie żaden.
Na razie lukę po HSie wypełnił mi Hades, strasznie mnie ta gierka wciągnęła, a jutro wychodzi kolejny major patch :)
Przygoda za golda, mam ponad 10k .... Kupuję ją dla kart, nie dla solo kontent. Ogółem, gdyby nie karty, to bym olał całkowicie.
Od momentu, gdy gram tylko po to, żeby nabić 500 winów rankingowych każdą klasą, to mam nadmiar golda i pyłu. Ogółem istnieje cień szansy, że jak ponabijam te winy, to zrobię przerwę od HS. Z jednej strony gram z przyzwyczajenia, niekoniecznie chęci, ale z drugiej nie mam sensownej alternatywy na podróże w komunikacji miejskiej.
Chciałbym, żeby zrobili HS 2.0, z sensownym przejściem dla graczy z kolekcjami, ewentualnie totalnie nowy format, ale oparty na budowaniu talii np. jak commander w mtg
Pograłem wczoraj wieczorem w Legends of Runeterra (jak już puściły serwery). Ma potencjał. Nie różni się aż tak bardzo od Hearthstone, ale trzeba bardziej główkować i liczyć. Co dla mnie jest na minus, bo nie da się przysiąść z piwkiem i po prostu rozegrać paru meczyków :)
https://youtu.be/J7h0qQvZyko?t=371
6:11
Chyba najbardziej imponujący klip z Ustawki jaki kiedykolwiek widziałem. Propsy dla gościa ;)
Nigdy o tej strategii nie słyszałem, ani nie napotkałem w grze. Ja bym pewnie przy drugiej mama bear uznał, że jest świetnie i bym przestał. A tu gościu co turę sprzedaje wszystko. Nigdy bym na to nie wpadł grając samemu :P
Taka ciekawostka. Mike Donais (twarz HSa po odejściu Ben Brode'a) odchodzi z teamu zajmującego się Hearthstone. Dalej jest w Blizzardzie, ale pracuje nad innym projektem. Nad jakim? MD napisał, że nie może powiedzieć nad jaką grą teraz pracuje więc prawdopodobnie chodzi o coś czego Blizzard jeszcze nie zapowiedział. Mike Donais zaprojektował Battlegrounds, który okazał się ogromnym sukcesem (najpopularniejszy tryb obecnie, okazuje się, że tryb ten to coś więcej niż ciekawostka), więc trochę dziwne, że odchodzi gdy jego praca okazała się sukcesem. Czyżby Blizzard pracował nad własnym autobattlerem? Albo wyda Battlegroundsy jako osobną grę? Ja bym chętnie zagrał w to jako osobną grę. Ustawka w HS jest świetna, ale jednak ma sporo ograniczeń. Osobny klient to jedyny słuszny kierunek dla tego trybu jeżeli chcą go rozwijać. Kolejny powód to monetyzacja, w Hearthstone nie mają obecnie żadnego sposobu żeby czerpać zyski z tego trybu.
No i dzisiaj rusza ostatnie skrzydło Przebudzenia Galakronda. Co sądzicie o dodatku? Według mnie najgorsza przygoda jaka kiedykolwiek wyszła. Gorsza nawet od Karazanu. To chyba pierwszy dodatek, który nie stworzył ani jednego nowego archetypu. W mecie też nie za wiele się zmieniło, dalej jest ciągła rotacja agresywnych talii. Dodatek umocnił trochę Embiggen Druida i Dragon Highlander Huntera, ale to i tak były tier 2 talie. No, ostatnio czysty Dragon Hunter sobie nieźle radzi, ale to tyle. Zmarnowana okazja na wprowadzenie jakiś defensywnych kart, które podciągnęłyby trochę wolniejsze talie. Brakuje w obecnej rotacji czegoś w rodzaju Tar Creepera albo Sludge Belchera. Wolniejsze talie praktycznie nie mają jak grać przeciwko aggro. No i dzisiejsze aggro potrafi jednocześnie generować mnóstwo value konkurując nawet z kontrolnymi taliami.
Dzisiaj po raz kolejny wypróbuję Highlander Maga z nowym Reno, ale nie nastawiam się na dobre wyniki.
Jeżeli chodzi o content PvE to również jest bardzo słabo. Wolałbym kolejny Dungeon Run. Mimo, że już tego dużo było to i tak więcej czasu nad tym bym spędził. Przygoda to przejść i zapomnieć, nawet heroika nie chce mi się ruszać.
No i czekam na patch do BG, który znerfi demony. Problemem jest to, że kluczowe karty na demon comp są na tierze 1 i 3 co powoduje, że jest bardzo dużo kopii kart, które można zatrzymać aż do lategame. Bardzo łatwo jest złożyć demon comp, a ilość kopii kart powoduje, że aż połowa zawodników może bez problemów złożyć solidny demon comp. Early Wrath Reaver plus Watcher to gwarantowane 4 miejsce przynajmniej. Watcher na tier 4 to minimum jakie oczekuję od następnego patcha.
Dawno nie grałem Druidem, a teraz wróciłem do niego za sprawą Embiggena. Fajnie się gra. Lubię mieć solidne bydlaki na stole. Tak więc karty z dodatku na plus. Sama przygoda nie warta wzmianki.
Co do odejścia tego gościa, jak Blizz wyda osobny Autbattler, co więcej na telefony, to mocno uderzy w populację HS. Pytanie co będzie bardziej opłacalne w długiej perspektywie dla firmy ;)
Co do przygody - fabuła / gameplay tragiczne, karty nie jakieś przełomowe. Dla mnie czysty skok na kasę, kasy nie must have, ale wypada je mieć, więc każdy kupuje / grinduje. Mam nadzieję, że wyjdzie HS 2.0, bo coraz ciężej mi grać w obecny HS. Chociaż jakbym skończył z HS to sporo wolnego czasu zyskam
https://www.reddit.com/r/hearthstone/comments/f5wvtw/kripp_tweet_hearthstone_summit_2020_today_at/
Czyżby coś dużego nadchodziło w tym roku? Szczerze mówiąc trochę hajpu złapałem, będę zawiedziony jeżeli zapowiedzą tylko nowy rok w formacie standardowym.
Pewnie chodzi o battlegrounds. Pewnie zaskoczyła ich popularność tego formatu i będą chcieli go jakoś spieniężyć.
No sporo ludzi jest podekscytowanych tymi zapowiedziami. Podobno mają być duże zmiany w ekonomii gry (bardziej f2p friendly). Szczegółów dużo nie ma, ale nie mogę się doczekać zapowiedzi contentu na ten rok. Pewnie powiedzą wszystko w tym tygodniu, w poprzednich latach ogłaszali nowy rok w ostatnim tygodniu lutego.
Mam nadzieję i boje się jednej rzeczy - podstawowy zestaw kart. Wywalenie go całkowicie daje dużo możliwości, ale z drugiej strony podwyższy koszt gry (liczba kart / pył). Część mnie chce tej zmiany, ale jednocześnie czuję niewiarygodną niechęć. Taka zamiana źle wprowadzona i zakomunikowana może całkowicie popsuć grę.
Wczoraj akurat trafiłem na moment streama, w którym BlackFireIce mówił o zmianach w HSie
i powiedział, że jeśli uda im się zrealizować to co przedstawili streamerom na spotkaniu to będzie bardzo dobrze. Oczywiście szczegółów zdradzić nie mógł.
A co ma powiedzieć?
Słuchajcie pojechałem kolejny raz do Blizza, żeby zobaczyć nowe zmiany i jest ujowo. Nie polecam.
Oczywiście cokolwiek nie pokażą będzie mówił, że super, bo może znowu się uda załapać na darmową wycieczkę.
Czy tylko ja wciskam f5 na reddicie? Jeżeli dzisiaj będzie ogłoszenie to o 19, jeżeli nie to trzeba będzie jeszcze poczekać :(
nie ma, pewnie czwartek :(
gdyby nie ty, nawet bym nie wiedział o takich zmianach, a tak to mnie nakręciłeś i też czekam
Mam tylko nadzieję, że nie będzie to dotyczyło wyłącznie Battlegrounds, bo zupełnie mnie ten format nie interesuje.
Ok, mamy duży update do Battlegroundsów. Smoki pojawiły się w trybie. 18 nowych stronników (tylko 2 z nich to istniejące już karty), siedmiu nowych bohaterów i kilka zmian w balansie. Największy patch jaki do tej pory się pojawił dla tego trybu.
A to na co wszyscy czekamy, czyli nie wiadomo dokładnie co, będzie ogłoszone prawdopodobnie jutro o 19 ;)
https://playhearthstone.com/en-us/blog/23312587?
Kuuuurde, jeszcze tyle czekania :(
Nowy patch do BG super. Całkowicie inaczej się gra. Deathwing chyba najbardziej OP hero jakiego wprowadzili.
Co do smoków to są całkiem ok. Minusem jest to, że w midgame są bardzo słabe. Żeby zaczęły się skalować trzeba mieć konkretne miniony z tier 5 albo 6. A w midzie nic ciekawego nie mają. Inna sprawa, że problemem obecnie jest to, że Cobalt Guardian jest super OP w midzie, to samo demony, które skalują się od początku gry.
------->
Ciekawe jakie to karty będą.
Wciąż czekam na te duże ogłoszenie :(
No zmiany mają być grube ;) Do tego ludzie z plików gry wyciągnęli grafiki "paczek / bundli klasowych". Jeżeli dodadzą coś w stylu 150 golda i paczka samych kart dla Huntera / Maga itp. to biorę w ciemno
Typowy run Deathwingiem, rat pack w drugiej turze i można sobie dać spokój z kupowaniem minionów i wciskać tylko tavern upgrade co turę.
Siódma tura, ludzie na tierze 3, 4.
Easy win.
Oj przyda się nerf dla Deathwinga, tak przegiętego bohatera to jeszcze nie było. Ewentualnie wywalić rat packa z puli, bo ta karta też ma swoje problemy.
Tirion ma wyższe win ratio niż Deathwing. Przede wszystkim to coś muszą z nim zrobić.
Zresztą problemem tak naprawdę nie są dobrzy bohaterowie, tylko ilość tych beznadziejnych.
Tyriona już nie ma, wywalili go parę dni temu. Ale jak Hsreplay podawało staty to Tirion był na drugim miejscu za Deathwingiem.
edit;
A racja, według Iksara, Tirion miał lepszy winrate. Mają znerfić mu hp do 2 golda. Wydaje mi się, że na Tyrionie łatwiej można było polegać i bardzo łatwo dostać się do top 4, a przy Deathwingu, jeżeli całe lobby go kontruje (gra dużo tokenów) to nie ma szans na dobry wynik.
Jeśli chodzi o bohaterów to wydaje mi się, że w osatnim patchu wprowadzili więcej mocnych niż słabych więc i tak jest nieco lepiej.
Chociaż dla mnie największym problemem jest Cobalt Guardian. Nie wiem jakim cudem od listopada uchował się na trzecim tierze, ale już trochę znudziło mi się granie przeciwko double cobalt + refreshe w midzie praktycznie każdego przeciwnika w każdej grze.
Też czekam, mam nadzieję, że to będzie w tym tygodniu. Jak nie jutro to pewnie w czwartek.
A co do paczek klasowych to był ostatnio bundle na same karty maga. Ale to drożej wychodziło niż normalne paczki więc średnio opłacalne. Pomysł fajny ale jak maja być droższe paczki to bez sensu.
Godlike hand. Nikt nie ma szans z takim startem Druida. Na standardzie jakoś bardziej lekko się gra :)
Całkiem niezły rajd z r13 na r7, zważywszy na to, że mam tylko 2 godziny dziennie na grę...
Zostało mi łącznie 733 wygranych i mam złoty portret dla KAŻDEJ klasy. Każdą klasą mam też wbite minimum 400 wygranych. Więc średnio po 100 na klasę, oprócz Warlocka. Pamiętam, jak tu pisałem, że brakuje mi np. 3k winów :P czas leci, wygrane się nabija.
Rady:
- bierz tanie, chore aggro talie np. Secret mage na wild
- siedz na randze 20 - 16, szybkie winy, sporo słabych graczy. Przegrywaj celowo jak jesteś blisko wbicia na 15 - 11
- jak nie lubisz klasy / talii to rób, że musisz zrobić 1 win tą klasą na dzień, i dopiero możesz grać innymi.
Inne newsy: mam 26k pyłu i 11k golda. Jednocześnie z każdego dodatku kupiłem po ~80 paczek oraz mam tą nową przygodę wykupioną tylko dla kart. Granie agro jest tanie jak barszcz, zazwyczaj przez cały rok leci się na 60% tych samych kart w decku, a wymiana jak wejdzie coś mocnego z nowego dodatku ;)
No to przyszły wtorek jakaś zapowiedź. Może w czwartek zapowiedź nowego roku standardowego, a we wtorek nowy dodatek?
Na Polygonie pojawił się na chwilę artykuł o nowym dodatku. Ashes of Outland. Skasowany, ale jest zarchiwizowana wersja.
Nowa klasa postaci. Demon Hunter. Hero power, 1 mana, daj swojemu bohaterowi +1 atak.
Nowa kampania dostępna od 2 kwietnia, DH dostępny od 7 kwietnia.
Priest ma zmieniony swój core set. Niektóre karty mają buffy, inne karty są kompletnie nowe.
Na stronie jest około 30 nowych kart pokazanych.
https://imgur.com/a/eqokSIH - Same karty
Jutro mamy dostać darmową legę. Kael'thas Sunstrider. Ma efekt, co trzecie zaklęcie jest darmowe.
Przeciek prawie na pewno jest prawdziwy. Ciekawe co jeszcze szykują, tutaj jedyne informacje jakie mamy to na temat nowej klasy postaci i zmianach w priescie.
Ludzie od kilku lat pisali żeby dodali Demon Huntera, wygląda na to że w koncu się doczekamy. To faktycznie może dać grze kopa.
Według Ciebie buff priesta uzasadniony?
Buff priesta uzasadniony, bo jego karty z classica są bardzo słabe. Ale myślę, że inne klasy też mają problemy. Na przykład druid ma teraz równie gówniany zestaw kart w classicu, przez ostatnie parę lat znerfili mu niemal wszystko co było warte włożenia do talii. Więc jeżeli podejście Blizzarda jest na zasadzie "teraz zrobimy parę większych zmian w classicu i znowu zostawimy na lata" to się z nim nie zgadzam, core set powinien się zmieniać przynajmniej raz w roku.
No ja liczę, że nowa klasa postaci to nie wszystko i jutro jednak jakaś większa bomba będzie zrzucona. Ciekawe jak z interfejsem rozwiążą sprawę. Albo co z poprzednimi dodatkami. DH zacznie z samym classiciem i tylko nowym dodatkiem? Jeżeli tak to zajmie jeszcze rok czasu żeby wyrównać dostępną ilość kart w standardzie.
Myśle że wiekszej bomby niz nowa klasa już nie będzie ale to już bardzo dużo patrząc na tempo rozwoju gry w ostatnim czasie :)
Artykułu nie widzę, Strona nie działa. Karty do priesta spoko. Ciekawe jak ograją przejście kart do Hall of Fame, w razie czego trzeba je zrobić, bo będę w sumie darmowe bo zwrócą pył.
Co do kolejnej klasy - właśnie dostałem kolejne 500 winów do wygrania :P
EDIT: z serwisów wywalają newsy np. HeartPwn, więc pewnie prawda. Albo wiedzą od dawna i nabrali wody w usta, albo Blizz mocno naciska
The next expansion, Ashes of Outlands, is a big one
Hearthstone has held steady at nine classes since the game’s launch. Each class comes from World of Warcraft and has its own hero power, a pool of unique cards, strengths, and weaknesses. While World of Warcraft would eventually add more classes, Hearthstone has kept the core nine.
Now, a new class is coming to the game: the Demon Hunter. Illidan Stormrage, the Demon Hunter, will be coming to Hearthstone in the Ashes of Outland expansion, along with a free campaign that re-tells his origin story and grants players the Demon Hunter deck they need to play the class in competitive modes.
A second story campaign, based around a new threat called the Rusted Legion, will be coming to Hearthstone in a future patch. The Rusted Legion, run by Mecha-Jaraxxus, is raising the heroes who have fallen across Outland ... and strapping buzzsaws and lasers to them.
Here’s everything coming to Hearthstone in the upcoming Ashes of Outland expansion, from big mechanics to little Easter eggs.
The Demon Hunter
“Demon Hunters are brutal, in your face attackers that wield foul magic and utilize huge demon allies,” says game developer Alec Dawson in an interview with Polygon. Much like the Warlock, they use demons in their arsenal — but the Demon Hunter tends to use big, beefy allies rather than a swarm of smaller minions.
The Demon Hunter’s hero power is Demon Claws, a 1-Mana ability that grants 1 Attack. This gives the Demon Hunter a lot of up front power compared to other classes. It’s not as safe as the Mage’s Fireball or versatile as a Rogue’s daggers, but it’s cheap. In addition, the Demon Hunter has a keyword called Outcast, which makes cards more powerful when they are played from the right- or left-most position in a player’s hand.
“[Demon Hunters] don’t have much in the way of card generation, but you can run them out of resources,” says Chadd Nervig, game designer on Hearthstone. “They have card draw, but not generation, so you can fatigue them. They’re susceptible to hard removal. They also just don’t have much in the way of hard removal themselves; if they want to clear a big minion of yours, they have to use their face to do it. They don’t have any assassinate or polymorph cards.”
While Blizzard expects one of the immediate Demon Hunter strategies will be to try and swarm the board with early overwhelming force, the class is designed to have multiple playstyles and strategies.
For those who were disappointed with Illidan’s interactions — or lack thereof — with his twin Malfurion and crush Tyrande in World of Warcraft’s Legion expansion, the three of them will have in-game interactions in Hearthstone. The Demon Hunter’s story campaign releases on April 2; the Demon Hunter is available to play on April 7.
New minions
Every existing class — except the Demon Hunter — will also get a Prime minion. These Legendary minions have two forms. The first is a standard version of the character, like Kargath Bladefist or Lady Vashj. Upon being removed from the board, a second version of these characters go into the player’s deck. Kargath Prime and Vashj Prime have much more powerful effects; Kargath has Rush, and upon killing a minion, he grants the Warrior 10 Armor. Vashj Prime comes with +1 Spell Damage, and allows a Shaman to draw three spells, and reduces their Mana cost by 3.
The second new kind of minion is the Imprisoned Demon. These minions are dormant on the board for two turns, they cannot interact with the game or be removed by the opponent. Once active, Imprisoned Demons tend to be very powerful cards. The opponent must use the time during which they are dormant to prepare a strategy or they’ll overwhelm the game.
Priest changes
Priests are also seeing a slate of changes, largely centered around solidifying their identity as a control class. These changes won’t arrive as new cards in Ashes of Outlands; Blizzard is going to the class’s core cards and making some tweaks. Some of these cards are slightly different, like costing less mana or dealing more damage. Others are totally new.
“There were aspects of their basic and classic sets that we weren’t planning to support, so they were sort of misleading Priests and taking up space,” says Nervig. “Things like Prophet Velen, which is an iconic Legendary for Priests, sounded really cool ... but really was only used for [one-turn kill strategies], which we weren’t planning to support.” These cards are now in the Hall of Fame, and can be used in the game’s Wild mode.
The first piece of Ashes of Outlands will drop on Tuesday, March 17. Players can log in and receive the Legendary card Kael’thas Sunstrider. When Kael’thas is on the board, the third spell cast every turn is free.
Takie przemyślenia na trzeźwo:
Jeżeli to prawda z dodatkową klasą, to zbieranie kart staje się trudniejsze. Więcej kart w każdym secie, mniejsza szansa w paczkach na karty, które szukamy. Ciekawe jak z Genn / Baku i tego typu kartami. Na sam koniec arena - jeżeli dodadzą tylko classic / standard karty to Demon Hunter może być słabszy na arenie, po prostu będzie trafiać się mniej jego kart, bo nie ma ich w poprednich dodatkach.
Co do zmian kapłana - dalej jestem na tak.
Co do nowych minionów (tych super mocnych), żeby nie skończyło się jak z DK, że na 2 lata ustawili metę.
Znowu jakiś cel do osiągnięcia. Jak będzie fajna klasa, to 1000 winów, jak kiepska, to 500 z zaciśniętymi zębami :)
No podobno mają być duże ułatwienia dla graczy F2P więc pewnie się to wyrówna. Jak dla mnie spoko wyjściem byłyby paczki klasowe za golda. Koszt ten sam, ale dostaje się same klasowe z obecnych setów standardowych.
Przekonamy się dzisiaj, stream o 19. Mam nadzieję, że będzie coś więcej, fajnie, że nowa klasa będzie, ale nowa klasa to tak naprawdę tylko nowe karty. Mam nadzieję, że nie będzie to największe ogłoszenie dzisiaj.
Ja obstawiam, że zapowiedzą nie jedną nową klasę, a trzy. Wcześniej były plotki o dodatku w Pandarii. Więc kolejny dodatek po Outlandzie będzie w Pandarii i doda Monka. Ostatni dodatek w roku wprowadzi Death Knighta. Po takim hajpie co zrobili, jedna nowa klasa to nie byłoby to czego się spodziewałem ;)
Czy ja dobrze zrozumiałem, bo jednym uchem słuchałem, że od nowego dodatku w paczkach nie będzie powtórek kart, aż będziemy mieli każdej po 2 (oczywiście z wyjątkiem legendarnych)
Czyli jeśli np wypadnie nam epic, to najpierw gra sprawdzi jakich epiców jeszcze nie mamy po 2 i z tych przydzieli nam nową kartę?
Jestem ciekaw ile paczek trzeba będzie teraz kupić żeby skompletować set. No i poważnie rozważam kupienie trochę paczek do dziczy i zaczęcie grania w tym trybie.
Wszystkie zapowiedziane rzeczy mi się podobają. Jedyne co zawalili to próba monetyzacji ustawki. Wyjątkowo durna cena za nic. Na pewno bym tego nie kupił ani za golda, ani za pieniądze. Nie wiem czy to nie zabije trybu. Gracze F2P będą mieli 2 bohaterów do wyboru, a gracze z passem 4. Ale prawdopodobnie biorę większy preorder dla skórki dla szamana, a tavern pass jest tam dołączony.
(oczywiście z wyjątkiem legendarnych)
Legendarnych też nie można mieć duplikatów, ale to już dosyć dawno wprowadzili ;)
Poczytałem, posłuchałem, podziałałem no i tak :D
- jak dostaniesz kartę, zdustujesz ją, to potem się nie trafi już w paczce. Dla mnie bajka. Wybieram jaką klasą nie gram i wszystko idzie na pył
- kupię chyba po upewnieniu się, że nowy system duplikatów działa, 10 paczek do classic.
Powinno dać mi wszystkie podstawowe karty. Brakowało mi ich tam dosłownie na sztuki
- dostaniemy 2 legendy dla Demon Huntera, daje to dobry start w długiej perspektywie. Nie kręci mnie ta klasa, ale zaczekam chwilę. Obecnie widzę tylko potencjał na "Me go face"
- co do całego dodatku, bardzo podobają mi się zmiany kapłana :) nowy prime dla niego też super opcja.
- mam nadzieję, że nie zaczną dodawać w tym roku bohaterów kolejnych. Jak tak się stanie to kupuję Switch. Prawie złamałem się przez ograniczenie związane z Covid ;)
- wszystko co idzie do Hall of Fame oraz Priesta zrobione w złocie, a i tak zostało mi sporo pyłu
- i w sumie pytanie, gra ktoś Jade Druidem? Ciągle daje radę na wild? Bardzo kusi mnie go zrobić, bo z tego co widzę na rankach 15 - 10 ludzie nie grają już Geista :P
Dostajemy nagrodę tylko za to co wbiliśmy, czy wszystkie poprzednie też? Ewentualnie 3 ostatnie? Nie umiem tego zrozumieć, z góry dzięki za pomoc
Bawimy się, która karta dostanie pierwsza nerfa (po wejściu dodatku)?
Ja na 99,9% jestem pewny, że ta https://www.hearthpwn.com/cards/210762-priestess-of-fury
Oglądam sobie stream Krippa i to co ta karta robi to jest po prostu rzeźnia, a jak Ci się uda zagrać ją taniej niż za 7 to praktycznie jest po grze.
Drugą przegiętą kartą jest ta https://www.hearthpwn.com/cards/210700-imprisoned-antaen
Wiem że jest wolna, ale efekt jest całkowicie z czapy, bo wali nie tylko miniony.
Mam nadzieję, że hearthstone nie zmieni się w illidanstone zbyt szybko, a jeśli już to blizzard od razu zareaguje.