PS5 i Xbox Scarlett mogą posiadać dyski NVMe SSD Samsunga
Czyli będzie wersja konsoli bez SSD, ale z gorsza jakością grania
Tylko glupiego moze to smieszyc :). Szybsze doczytywanie tekstur, brak doczytywania obiektow w locie (wiec nie bedzie tak jak teraz, ze ci drzewo wyrosnie 5m od ciebie), szybsze wczytywanie lokacji, samej gry na poczatku i po smierci.
Dla mnie to sa rzeczy, ktore wplywaja na jakosc gry
Chyba nie wiesz, co znaczy emotka, którą dodałem - wyjaśnię.
Śmieje się (do łez) z decyzji Sony, które zamiast zrobić wszystkie wersje z szybkimi dyskami, to zrobi tańsza wersję ze starym HDD, na którym gry będą o wiele gorzej działały (i nie chodzi mi tylko o czas loadingów).
OK?
Gdzie w tym newsie wyczytałeś, że Sony będzie pakować do PS5 starą technologię w postaci HDD? Mam wrażenie, że stwarzasz jakiś problem z niczego - SSD jest przecież potwierdzone, co najwyżej tańsze wersje dostaną mniejszą pojemność i tyle.
->
Plus łatwo się domyślić, że tak będzie. Dadzą wersję z HDD za jakieś 1800 polskich złotówkę i się rzuci na to więcej osób niż na droższa konsole, też z 5 w nazwie.
No ale zobaczymy za kilka miesięcy :)
Jeśli takie rzeczy wywnioskowałeś sobie z tego zdania, to szkoda, że Cie nie miałem gdy szukałem tematu pracy dyplomowej. Rzuciłbym jakieś słowo, a Ty byś mi dopisał całą historię :)
Absolutnie nie wierzę, to byłby strzał w stopę, tym bardziej, że gry i tak będą optymalizowane pod SSD. Moim zdaniem będzie tak jak napisałem wyżej, tańsza konsola = mniejsza pojemność dysku. Co może nie mieć aż takiego znaczenia, jako że SSD eliminuje duplikowanie danych (opinia deweloperów, którzy już mają devkity). A to co zaznaczyłeś, to jest standardowa formułka i nic więcej.
Sorry, ale raczej nie ma opcji, to konsola i u każdego musi jako tako działać, jeżeli gry mają wykorzystywać zalety SSD to twórcy muszą mieć gwarancję, że wszyscy mają to ssd, a nie jakieś hdd, więc wątpię czy będzie wersja bez ssd.
I tu się mylisz, ssd zapewnia szybkość głównie wczytywania danych, niekoniecznie eliminuje doczytywanie tekstur czy obiektów już podczas gry, ty chyba nie myślisz, że to jest ładowane z dysku? No pośrednio jest, więc przyspieszenie będzie, ale niekoniecznie wyeliminuje wszystko.
Przyczyną jest za mało ramu by trzymać w pamięci naraz bogate środowiskowo jakie mają nowoczesne gry, potrzeby są generalnie wyższe niż już teraz jesteśmy w stanie zaprojektować ilość detali w grze, także do likwidacji doczytywania tekstur czy obiektów bardziej przyłoży się więcej szybszego ramu i mocniejszy cpu niż ten ssd.
Bo fakty są takie, że już teraz wykorzystujemy na maks to co się da, a jak dostaniesz mocniejszy cpu, gpu, ram, ssd to tak samo będziesz chciał to na maksa wykorzystać, więc nadal mogą być doczytywania tylko, że teraz wykreowane światy będą miały 5 razy tyle detali.
>> kaszanka9
Przy odpowiedni duzej wielkosci RAMu tak, jak najbardziej ram czy SSd poprawi wczytywanie obiektow. Ba, chodza ploty, ze miedzy dyskiem SSD, a RAMem w PS5 ma znajdowac sie dodatkowy dysk/pamiec o predkosci odczytu kilku GB/s (bo w to, ze bedzie mialo te 25GB/s jak na screenach to musi byc poprawa. I tak, to jest DUZE B, a nie zadne bity).
Przypomnij sobie tez np. to demo ze Spidermanem, ktore na 'przyszlosciowym sprzecie' dzialal duuuuzo lepiej, a takze nie dochodzilo do zwiech przy poruszaniu sie po miescie z duza predkoscia.
Czy to rozwiaze WSZELKIE problemy biorac wlasnie pod uwage zwiekszenie rozmiarow gier (czy tam rozmachu?). Pewnie nie. Ale nie wierze, ze, jesli plotki sie potwierdza, to nie rozwiaze to kilku obecnych problemow z grami
Czasy wczytywania to będzie największe oszustwo tej generacji.
Już teraz na PC są dyski mające 5000MB/s odczytu, ale nie przekłada się to na szybsze wczytywanie gier. SSD na Sata wczytuje wolniej gry, ale może o 2-4 sekundy, mimo że na papierze jest 10 razy wolniejszy.
Może dlatego że wymagało by to całkowitego przeprojektowania tytułu względem konsol czyli mnóstwa godzin dodatkowej pracy? Pamiętaj że to konsole są napędem tego rynku.
Ale gdzie tu oszustwo? Nowe konsole będą porównywane z poprzednimi konsolami, więc czasy wczytywania ulegną bardzo dużej poprawie. Wiadomo przecież że PC ma to od dawna, ale dla konsol to jest postęp.
Jakie 10 razy wolniejszy na papierze, sam zaczynasz oszustwo generacji ;p
SSD pojawi się w konsolach, to większość twórców będzie robiła gry na możliwości tych dysków. Do tej pory w konsolach siedziały stare HDD. Nagle się okaże, że zwykle SATA na PC już tak wyraźnie nie idzie łeb w łeb z Nvme pod względem wczytania się gier.
Dyski SSD na SATA maja ograniczenie do 550MB/s.
Na PC mamy te dyski i nie mamy loadingów w 2 sekundy.
Nawet jak zrobią silniki wokół tych loadingów to minie trochę czasu i nie będzie to w każdej grze.
Wpływ ma, ale nie odmieniło mi to życia jak zmiana z HDD na Sata. Mimo że przenoszenie plików i kompilacja kodu działa znacząco szybciej, inne normalne funkcje niezbyt się zmieniają i nawet jeśli to tego skoku nie ma. Przy skokach ciągle tych samych, bo załóżmy 3 razy szybciej (bardzo górnolotne założenie skokóLw HDD -> Sata i SATA -> M.2), twardo, to z 9 sekund na 3 sekundy zobaczysz różnicę. Ale z 3 sekund na 1.. to już tylko 2 sekundy różnicy, ciężko wyłapać. Dopóki nie zaczniesz robić coś masowo oczywiście
No fajnie, komputery kwantowe również. Jak zaczną być wykorzystywane w każdym domu to też będziesz tak pisał? Czy to się niektórym podoba czy nie to konsole mają moc ustanawiania standardów. Jeśli konsole jako standard wprowadzą dyski SSD czy ray-tracing, to wszystko inne zacznie za tym podążać. I dopiero wtedy twórcy będą mogli skupiać się na dobrodziejstwach tych technologii, bo nie będą musieli myśleć o posiadaczach HDD.
Co z tego, że dyski ssd są już od kilku lat, skoro dopiero od niedawna ceny takich dysków są powiedzmy akceptowalne dla przeciętnego kowalskiego? Kilka lat temu dysk ssd o śmiesznej pojemności 64 GB kosztował więcej niż cała konsola, a o większych pojemnościach to już w ogóle lepiej nie mówić. Jak zatem wyobrażasz sobie wydanie PS4 czy xboxa one w 2013 roku z dyskiem ssd?
No fajnie tylko co z tego, kiedy realnie te możliwości nie są wykorzystywane przez twórców gier, bo nikt specjalnie nie będzie robić nowego kodu tylko dla SSD, tylko wszystko pisane wciąż pod architekturę HDD. Kiedy to SSD staną się z nową generacją domyślnym napędem danych, dopiero wtedy twórcy zaczną myśleć o optymalizacji swoich gier pod tego typu napęd.
Niech zgadnę, wersja z HDD trafi do polski ale będzie sprzedawana po cenie wersji sdd którą będą dostawać Niemcy