Pierwszy zwiastun i data premiery Half-Life: Alyx
Po 12 latach wreszcie się dowiem co się wydarzyło po Episode 2... Nie dowiesz sie bo to prequel...
Ok, chętnie pogram w prequel bo to wciąż świat Half-Life... Nie zagrasz bo to tylko VR...
Dzięki Valve za 12 lat czekania na nic :*
Niech to. Gdybym tylko miał zestaw VR... Wygląda to naprawdę dobrze.
Ale wrzucanie skompresowanych materiałów wideo na swój kanał to GOL mógłby już sobie w końcu odpuścić.
Przyznam że byłem nastawiony negatywnie (No bo jak to! Zamiast wydać trójkę to się bawią w jakieś "ŁiAry"!), ale zapowiada się to naprawdę dobrze. Dodać do tego jeszcze grę o tytule "Boneworks" (która też wyjdzie na VR) i okazuje się że wychodzi coraz to więcej ciekawych gier na okularki. Można nareszcie rozważać kupno VR.
Przyznam że byłem nastawiony negatywnie (No bo jak to! Zamiast wydać trójkę to się bawią w jakieś "ŁiAry"!), ale zapowiada się to naprawdę dobrze. Dodać do tego jeszcze grę o tytule "Boneworks" (która też wyjdzie na VR) i okazuje się że wychodzi coraz to więcej ciekawych gier na okularki. Można nareszcie rozważać kupno VR.
Fajnie, że nie idą w ekskluzywność na vive/index, oculus mógłby się od nich tego nauczyć.
Niech to. Gdybym tylko miał zestaw VR... Wygląda to naprawdę dobrze.
Ale wrzucanie skompresowanych materiałów wideo na swój kanał to GOL mógłby już sobie w końcu odpuścić.
Ale wrzucanie skompresowanych materiałów wideo na swój kanał to GOL mógłby już sobie w końcu odpuścić.
po czym linkujesz to samo tylko na innym kanale i na youtube, mówiąc o kompresji.
@TheCerbisNiecałe 1400 za OR S https://uploadvr.com/oculus-rift-s-349/ uważam, że warto.
Sam posiadam sprzęt - daje radę. Ale trzeba VR samemu wypróbować.
okazuje się że wychodzi coraz to więcej ciekawych gier na okularki. Można nareszcie rozważać kupno VR.
A ja mam inne zdanie. Nie mam ochotę zapłacić tyle pieniędzy dla VR tylko po to, by móc grać w gry exclusive. Nie zdziwię się, jeśli okaże się, że dokończenie historia HL znajdziecie tylko w VR.
Tym bardziej, że VR na dłuższy metę męczą oczy dużo szybciej niż tradycyjny monitor/telewizor. Czy wy tego chcecie na przyszłość?
VR ma być opcjonalna forma rozgrywka, a nie "obowiązkowa". Wolę wyłożyć więcej kasy tylko na gry, a nie na "więcej" sprzęty.
Half-Life: Alyx wygląda fajnie, ale szkoda, że tylko na VR...
VR opcjonalne ? Gry pod hełmy muszą być od podstaw inaczej designowane więc o opcjonalności nie ma mowy.
A wiesz, ile trzeba wydać na VR? I dzięki za minus.
"Nie mam ochotę zapłacić tyle pieniędzy dla VR tylko po to, by móc grać w gry exclusive"
Idzie kupić PS4 by zagrać w God of Wara
^ PC i wybrana 1 konsola jakoś to przeżyję, ale VR to już za dużo dla mnie. Wszystko ma swoje granice, jeśli chodzi o wydatki. PC i konsoli są wystarczające drogie hobby.
Wy macie dużo pieniędzy? To kupcie, jak chcecie. Ja gram po swojemu. To tylko moja osobista opinia o VR. Wy macie prawo do inne zdanie. Pozdrawiam.
Gogle VR kosztują tyle co monitor i/lub karta graficzna. Jest to wydatek do zaakceptowania przez przeciętnego konsumenta w Europie i Ameryce.
Jeżeli nie stać cię na Valve Index to kup HTC Vive lub Oculus Quest/Rift (Questa można teraz podłączyć do PC, co daje świetny stosunek jakości do ceny!), a jeżeli nie stać cię na Vive/Oculusa to kup headset w standardzie Windows Mixed Reality, bo one są najtańsze.
https://half-life.com/en/alyx/vr
@kaszanka9 -> Co ty piszesz i co masz do mnie? Ty też nie raz narzekasz.
Napisałeś o tym, że to twoja opinia o vr, natomiast nic nie piszesz o vr tylko o tym, że trzeba zapłacić za gogle, to nie jest opinia o vr tylko narzekanie, że kosztuje, no niestety, ale nie jest to wielki koszt.
Z całym szacunkiem (od dawna czytałem, od niedawna piszę) ale postaw się w roli kogoś kto ma kasę tylko na konsole lub PC. Co wtedy jest?
"Konsola ma być opcjonalną formą rozrywki, nie obowiązkową. Wolę wyłożyć więcej kasy na gry, a nie na więcej sprzętu.
GoW/Horizon:ZD czy SpiderMan wyglądają fajnie, ale szkoda, że tylko na PS4..."
Tym samym stałeś się powyższymi komentarzami hejterem oraz nowym typem gracza. PCConsoleMR. PCCMR. Gratuluję. Niczym Kojima stworzyłeś "nowy gatunek", aczkolwiek czy potrzebny (Death Stranding raczej potrzebne)? Czy może zabrakło ci zwyczajnie empatii, uczuć i zrozumienia zasad działania rynku? Zabrakło kasy i nagle jesteś takim samym hejterem jak inni?
Nie mów, że tego nie widzisz i nie tłumacz się. Chcesz zobaczyć więcej fabuły że świata HL? To płać. Tak jak fani Marvela płacą za filmy, Netflix, Disney+ oraz komiksy i ich reedycje bo do tego co czytali 40 lat temu dodano 2 strony... Sorry ale jak chcesz być na bieżąco z jakimś uniwersum to musisz bulić.
Nic szczególnego. VR aktualnie to nic nie znaczącą ciekawostka a sam tytuł nie wyróżnia się niczym interesujacym. Wiem, ze kazdy moze robic co chce, ale pytam Valve. Po co? Nikt tak naprawdę na to nie czeka. Zarobić na tym nie zarobią. Juz widzę te kolejki w sklepach po okulary, byle pograc w kilkugodzinna gierke.
Po 12 latach wreszcie się dowiem co się wydarzyło po Episode 2... Nie dowiesz sie bo to prequel...
Ok, chętnie pogram w prequel bo to wciąż świat Half-Life... Nie zagrasz bo to tylko VR...
Dzięki Valve za 12 lat czekania na nic :*
Właśnie. O to mi chodzi.
Według plotki, która wypłynęła na godziny przed oficjalnym ogłoszeniem, gra dzieje się przed 2 częścią.
Zdziwiłbym się gdyby po drugiej części alex wróciła do miasta.
Według plotki, która wypłynęła na godziny przed oficjalnym ogłoszeniem, gra dzieje się przed 2 częścią.
Bo to nie jest plotka. Akcja dzieje się między Half-Life, a Half-Life 2.
Dowie sie, bo źle gadasz. Akcja toczy sie tuz przed tym, jak Alyx ppznala Gordona, ale wg kilku plotek (co ma sens), ostatnie sceny mają byc tuz po sytiacji z Ep. 2, więc byc moze poznamy zakonczemie HL 2
Czyli w sumie jeszcze nic nie wiadomo, ale za to już wiemy ile trzeba będzie zapłacić.
W 2D. W vr urywa
Hydro wie bo widział i grał.
Grałem we wszystkie znane gry VR (na większości znanych headsetów) i Half Life'a znam na wylot. Co więcej, z VR'em mam styczność od roku 2012, w czym już wyprzedzam praktycznie 99% wszystkich graczy na tym portalu (i większości w tym kraju). A co do HL - O ile można mieć wątpliwości do jakiejkolwiek gry jaka wyjdzie (nawet Cyberpunka, choć tu akurat mam dobre przeczucie), o tyle jest oczywistą oczywistością, że HL Alyx zgarnie same 9 i 10 z góry na dół, bo to HL i VR. Wszystko na temat.
jak na rok 2016 wygląda naprawdę nieźle, a nie czekaj mamy 2020 prawie, więc powiem, że wygląda ok
No cóż teraz przynajmniej Valve nie będzie udawać ze marka jaką jest HL magicznie po E2 wyparowała z ich pamieć, no i wreszcie potwierdziły się plotki o pracach nad source 2 który będzie napędzał ta grę
Powiem to tak na pewno grę robili jakiś dłuższy czas bo to jest na bank pewne ale myślałem że to grzej im wyjdzie a tu jednak rewelacja.Teraz trzeba jeszcze poczekać na jakiś pokaz rozgrywki itp.Jeśli ten tytuł się im uda to kto wie jak to wpłynie na innych deweloperów gier ale trzeba czekać.Gorzej jak będzie znowu trzeba czekać na następna cześć 15 lat ;)
Jej half laif trzy. A nie czekaj to tylko niepotrzebny interquel i w dodatku vi ar. fight me.
Valve nie ogarnia graczy, ta gra nie osiągnie sukcesu właśnie przez to, że to tylko VR
Nic ciekawego, zbędne i mocno przesadzone efekciarstwo, wizualnie gra zatrzymała się dekadę temu. Do tego tragiczna koncepcja Half-Life'a dwójki, która nic wspólnego z pierwowzorem nie ma.
To co zrobiono z tą serią w drugiej części to dla mnie nieszmeszny żart. Gra całkowicie wywrócona o 180 stopni i pozbawiona największych atutów. Ciekawe i różnorodne poziomy kompleksu Black Mesa zostały zastąpione pustym, szarym i powtarzalnym do bólu otwartym światem. Spory regres wzlędem jedynki zaliczyła też inteligencja przeciwników.
Oprócz tego gra na siłę stara się być tajemnicza, setki różnych niedopowiedzonych wątków, które ze szczątkową fabułą i tak nic wspólnego nie mają. Pierwszy Half-Life był o wiele bardziej subtelny w tej kwestii.
Ciekawe i różnorodne poziomy kompleksu Black Mesa zostały zastąpione pustym, szarym i powtarzalnym do bólu otwartym światem
Serio? Widzę, że nie grałeś w Half-Life 2. Nie wiesz, co tracisz.
Też bardzo lubię Half-Life 1, ale Half-Life 2 też bardzo mi się podoba. Niektóre etapy są ciekawe i klimatyczne. To kwestia gustu. ;)
Half-Life 2 jest daleko do "otwarty świat".
To co zrobiono z tą serią w drugiej części to dla mnie nieszmeszny żart.
Kwestia gustu bo dla mnie to właśnie 2 jest o wiele lepsza od 1
Jeżeli to ma zwiastować powrót Valve do formy sprzed lat to czekam, ale gogli vr dla tej gry nie kupię bo objawy choroby symulacyjnej odstraszają
Witaj w klubie.
VR to przyszłość gier i nie tylko czy ludzie tego chcą czy nie. Nie mówię, że dziś czy jutro, ale jest to nieuniknione.
Nie mówię, że dziś czy jutro, ale jest to nieuniknione
Bo wspieracie na to pieniędzy. Głosujecie portfelem. :)
Klasyczne sposoby korzystania z komputera, konsoli czy telewizora trzymają się tak dobrze bo działają w przeciwieństwie do wynalazków, które się pojawiały a chwilę później nikt już o nich nie pamięta. Nie ma co wynajdywać koła na nowo, VR ma już swoją niszę a klasycznego sposobu grania nigdy nie wyprze.
Mam nadzieję, że ta gra na VR to tylko wiadomość dla graczy, że seria żyje i normalna duża gra jest już w drodze.
A ja z kolei ciesze się z ambicji Valve i pójścia w VR. Oznacza to że zatracają dążenia do jakiejś innowacyjności w świecie gier.
Jakby stworzyli zwykła grę to mogłaby by być świetną grą na topie list sprzedażowych - zaraz obok innych, równie dobrych gier. A tak, mamy pierwszy pełnoprawny tytuł tej rangi na VR.
Na pewno może być dobra gra na VR, ale no nie mam, nie planuję kupić. W idealnym świecie w którym Valve ciągle produkuje jakieś dobre gry oprócz karcianek i DOTY to mógłby być fajny spin-off serii który mógłby zadowolić nawet najbardziej oczekujących na HL3. Może nawet byłby to przedsmak tego że trójka jednak jest w drodze.
A może Alyx VR to właśnie taki przedsmak... byle nie HL3 VR Only...
Poza VALVE pewnie nikt tego nie wie, ale HL:A to moim zdaniem taka poduszka powietrzna. Przygotowują ludzi do faktu, że HL3 wyjdzie i wyjdzie tylko na VR.
Ja osobiście od dawna uważam, że VR jest przyszłością i Index u mnie wyląduje.
nawet jeśli HL3 kiedyś powstanie to z pewnością nie na VR, a jeśli nawet to za naście lat gdy okulary VR będą tak powszechne i przystępne cenowo jak telewizory na promocjach w mediamarkt.
Valve wie jak zarabiać pieniądze a ładując moce przerobowe całego zespołu ludzi żeby przez 1-2 lata dłubali przy grze dostępnej tylko dla entuzjastów VR to się nie kalkuluje dla nich i Twoje tupanie nóżkami nic tu nie zmieni. Nie tak się kręci ta branża, nikt nie będzie wywalał kasy w błoto bo i nagle miliony graczy nie rzuci się do sklepu po okulary VR
Mam nadzieję, że gra też wyjdzie na PlayStation, to ograłbym ją sobie w PSVR.
Valve jak zwykle ma łeb do biznesu, ich zestaw VR już jest hitem sprzedaży na steamie.
Szkoda, że za prawdziwe gry się nie wezmą.
Bog ich opuscil z tym VRem... Ilu graczy PC ma gogle? 2, 3..5%? 10%?! Zeby to byl ex na ps4, czy ps5 to jeszcze jakas sprzedaz bym im wrozyl... Na PC wroze im jedynie porazke z tym tytulem.
Psvr, na ktore gra bedzoe ma z 15-20% posiadaczy ps4 ;)
Rozumiem rozczarowanie spowodowane tym, że nie jest to trójka, ale no nie przesadzajmy.
Half-Life przecierał szlaki FPSom, a teraz wygląda na to, że Alyx zrobi to samo dla gier AAA na VR.
Ja tam czekam!
Przecierał szlaki fpesom to Quake.
Jeśli to jest takie "sprawdzanie rynku" czy warto jeszcze wydać tego mitycznego
HL 3, to jestem jak najbardziej za.
HL Alyx to gra na ponad 15 godzin. Źródło:
https://twitter.com/geoffkeighley/status/1197575886901370881
Zatem niczym nie będzie się to różniło od HL3, za wyjątkiem oczywiście umiejscowienia fabuły w innym czasie (przed, a nie po HL2). Trudno to nazwać badaniem rynku skoro to pełnoprawna gra AAA.
Ale to wygląda cudownie. Half Life 2 wciąż jest moim ulubionym FPS-em, oprócz Uncharted 2 żadna gra nie ma takiego tempa kampanii.
valve index jak zawsze, w dodatku dostaniesz hl: alyx za darmo
Potwierdzam, Valve Index to najlepszy wybór, nie tylko ze względu na optykę, ale przede wszystkim ze względu na kontrolery.
store.steampowered.com/sub/354231
Za 3 masz pimaxa 5k. To juz to.
Może się mylę, ale czy ze zwiastuna nie wynika, że to nie będzie swobodne ViAr (idziesz i działasz) tylko "stacjonarne", czyli od bazy do bazy i gra "celowniczek na szynach"?
Mylisz się. W grze poruszasz się na trzy sposoby: chodząc po pokoju, używając analoga na kontrolerze (jak w zwykłych grach) oraz teleportem (jak w innych grach VR). Tu masz to opisane: https://half-life.com/en/alyx/vr
Odkupujemy PSVR, bo Rifta mialem za długo. Mowilem, że to sie uda :D Niestety, przykrp mi to mówić, ale z racji, ze to połączenie najlepszego fpsa na rynku (od 40 lat) z VR, ani Cyberpunk, ani The Last of Us 2 nie maja (najmniejszych) szans na GOTY.
Btw ktoś cos wie nt moda VR dla HL2? Mial wyjść dawno temu.
Dla Ciebie może tak, ale na TGA, czy innej gali jakaś tam gra VR wątpię by miała choćby cień szansy na GOTY, a już na pewno nie konkurując z CP, czy TLOU 2, nie mówiąc już o innych świetnych grach, które pewnie wyjdą w 2020. Jak zostanie chociaż nominowana to i tak będzie szok.
Technologia ma potencjał. Może za 5 lat będzie można wskoczyć w buty jakiegoś rębajły z mieczem i posmakować immersyjnego świata fantasy. Tylko gra musiałby mieć ogromny budżet i robiona być z myślą tylko i wyłącznie o VR, a na to jeszcze długo raczej nikt się nie zapisze.
Hl Alyx to juz to.
Tylko gra musiałby mieć ogromny budżet i robiona być z myślą tylko i wyłącznie o VR, a na to jeszcze długo raczej nikt się nie zapisze.
Przecież tym właśnie jest HL: Alyx. Gra AAA robiona od zera pod VR.
To co bez tych głupich okularów nie wyświetli sie wogóle obraz na monitorze?
Dzieki Bogu nie
Mnie najbardziej to ujelo
"A set of Source 2 tools for building new environments will ship with the game, enabling any player to build and contribute new environments for the community to enjoy. Hammer, Valve’s level authoring tool, has been updated with all of the game’s virtual reality gameplay tools and components."
Wyobrazacie sobie nowego CS, TF ,portal, garry mods na Source 2 w VR. Juz teraz Onward to sa niesamowite przezycia w VR. Wiekszosc , ktora tu sie wypowiada na temat Vr nie ma pojecia o czym pisze.
Uważam, że Valve tym razem przestrzeli, tzn. nie będzie przełomowa, jak poprzednie części, a utonie w zalewie podobnych "ciekawostek" VR.
Przy czym zaznaczam, że uważam VR za przyszłość grania, ale nie przy aktualnych możliwościach VR: cena/technologia/itp.
Ponad 10k na reddit komentarzy w ciagu 3h mowi mi, ze majaczysz. HL jest tak mocna marka, ze sam zobaczysz, ze index bedzie sie sprzedawal jak swieze buleczki. Dla nas to jest duzy wydatek, ale na zachodzie wydac 3k (okulary+kontrolery+ gra za darmo) to nie jest jakis kosmos. Napewno duzo ludzi co siedzialo na plocie teraz kupi. Jak pisalem tu kilka miesiecy temu. VR naprawde rusza. Ps5 z swoim psvr2 tez bedzie mialo duzy procent rynku.
Haf life to dla mnie nie gra, to nadgra,
. Np Wiedzmin i RdR 2 wzgledem serii HL to...indyki :P Seria Hakf Life i Crysis 1 to jedyne istniejace fpsy (i jedyne z 5 gier mojego życia), które dostaly ode mnie 10/10. Dlatego tylko dla tej jednej gry odkupuje VR nawet, jesli mialbym zbankrutować. W ogóle Half Life i VR. Orgazmus imersjus poziomus maksimus :D Az dreszcze mam :D
Prawda jest taka, że zarobią na tym promil jaki by mogli zarobić wydając pełnoprawną kontynuację. Raz, że graficznie tyłka nie urywa, dwa gierka na VR, którego posiada, wg. danych steam nieco ponad 1% użytkowników... Jak mają w tej gierce pokazać co było po zakończeniu HL2 Ep2 to niech spieprzają, serio.
Dla tej gry VR sie sprzeda lepiej niż do tej pory sprzedano wszystkie egzemplarze PSVR :P
maciell --- > a ja ci powiem... obyś miał rację. Jestem jak najbardziej za nowymi trendami. Wrócimy do tej rozmowy po jakimś czasie...
Najlepsze w tym wszystkim jest to, ze bedzie to lepsze od wszystkiego, co ma Alex, ktory pomimo iz nie lubi VR kupi dla zasady, ze to Half Life, a Half Life to...jego nick z pclaba, wiec Alex, przykro mi, zagrasz czy tego chcesz, czy nie :P
kupić kupię dla samego sprawdzenia ale nie sądzę że valve w 2020 jest tym samym valve które stworzyło swoje arcydzieła.
Ale będę czekał na Twoją reckę, bo prawdopodobnie skończy się tak, że Ty zagrasz na indexie, a ja na rifcie, chociaż kto wie :)
Co tu dużo pisać valve stworzyło wreszcie pełnoprawną grę aaa pod vr ( zwłaszcza valve index ) bo ewidentnie jest spory zastój w tym temacie zwłaszcza na PC
Nie zastój a strach. Wszyscy kalkulują że nie opłaca się ryzykować i w efekcie na VR mamy same gry indie.
Headcraby w VR?
A ubezpieczanie od zawału będzie w pakiecie?
Oni naprawdę nie wiedzą, co czynią.
To będzie gra dla hardcore'ów z jajami, a nie jakieś Soulsy na poziomie nightmare.
Boneworks tak dla niektorych do zrozumienia o co tu chodzi ...
https://www.youtube.com/watch?v=GJ2lzV2LLwM
Od dawna obserwuję tą grę. Boneworks bardzo mi się podobał dopóki nie zobaczyłem trailera Half-Life Alyx. Teraz gdy patrzę na gameplay z Boneworks to już nie robi on na mnie takiego wrażenia. Valve podniosło poprzeczkę.
Więcej Boneworks –> https://youtu.be/_kWBeyiXaig
HL potrzebuje drobnego przebudzenia, przed sami wiecie czym - przed kolejnymi kilkunastoma latami oczekiwania na nic.
A tak serio, to pewnie kupię okularki zamiast PS5/ XboX OneTwo, choćby dla samego HL.
https://www.youtube.com/watch?v=-9K0eJEmMEw&feature=emb_title
Najciekawsze jest to o czym pisałem wyżej valve przez to że wypościło grę z uniwersum HL nie może już ot tak nabierać wody w usta i udawać ze kompletnie ma gdzieś ta serie ....ciekawie wyglądaj reakcje twórców kiedy zadaje mi się pytania o HL3
Przecież to było całkowicie do przewidzenia i nie ma w tym niczego "valve innowacyjny", po prostu ze względu na cały czas spadające już zainteresowanie VR (jak kiedyś 3D) Valve które zainwestowało masę środków w sprzęt VR próbuje uzyskać jakiś zwrot. A jak to uzyskać najlepiej, zagrając dodatkowo na sentymentach, bo half-life. Nie wiem czy ktoś z was ostatnio grał w HL1/2 nawet na wszystkich modach, ta gra nadal jest niezła ale dzisiaj inni są daleko z przodu, tak czas upływa nieubłagalnie kiedyś piękna 20 latka dzisiaj 40 nadal ładna ale może już konkurować co najwyżej z 30+. Valve firma która po najniższej linii oporu monetyzuje wszystko co się da, nagle serwuje halflife. Oczywiście mogę się mylić, ale bardzo wątpię.
Spoko, Alex też tak powie, zwłaszcza, że u niego masz pewność, że pogra na Indexie, a ja prawdopodobnie na Rifcie.
"Valve firma która po najniższej linii oporu "
*po linii najmniejszego oporu
Linia nie moze byc najnizsza. Nie moze byc tez najmniejsza. Moglibysmy pomyslec, ze moze byc najktrotsza, ale to tez nie prawda (odcinek moze byc najkrotszy, linia to linia).
Tak samo opor nie moze byc najnizszy. Moze byc najmniejszy i taki wlasnie powinien byc w Twoim zdaniu.
Dziekuje, dobranoc.
Czyli co, index sprzedaje sie slabo wiec damy Half Life na VR olewajac cała mase graczy która czeka na Episode3/HL3?
Ile osób w to zagra? Jak będzie z milion w pierwszym roku to będzie sukces. Już widzę jak ktoś buli 4k żeby ograć jedna gierkę lol.
Volvo z ilością kapusty jaka zarobił monopolizujac rynek pecetowy mogliby już z 20 części zrobić ale po co....
Tak racja..... zwłaszcza że gra jest robiona od 2016 oraz jest kompatybilna z każdym vr-em dostępnym na rynku choćby z Oculus Questem który ze względu na samą cenę zapewne lepiej się sprzeda niż index, a o samej grze zrobi się ponownie głośno jak ją zapowiedzą jako grę startowa dla PS5 i nowego VR-a
Meh, pewno kolejny arcade fps na vr, zlepek scen akcji jak w większości, mimo długości wydaje mi się, że to nie będzie nic fabularnie ciekawego.
Bardzo słabo jak dla mnie. Fani 12 lat czekali na kolejnego HL, a nie dość, że dostają prequel, to jeszcze ku*** na VR, przez co spora część pewnie nie zagra z racji nie posiadania gogli. Powinni byli chociaż zrobić opcję jak z Resident Evil 7, niby pod VR, ale można grać bez gogli.
Gra wygląda ogólnie na solidną i bez VR byłaby po prostu dobrą strzelanką, bez żadnych rewolucji, ale na pewno dobrze by się przyjęła.
A to na VR nie była osobna wersja w innym pudełku?
Nie. To była ta sama wersja.
Smutne, ale Alex ma rację. To tylko próba odzyskania kasy wtopionej w zaczynającego lekko już cuchnąć trupa, jakim jest VR.
Cale to VR... fajnie ze sie rozwija ale na razie jest zbyt meh zeby wydawac na to kase. A Valve pokazuje jak bardzo "szanuje" swoich wiernych fanów... no ale EGS jest zly :D A zakonczenia gry z przed 15 lat i tak nie ma i tak nie ma.
Wiadomo, że chodzi o sprzedaż googli. Z jednej strony Valve nie do końca olało fanów, bo nie zdecydowali się na część 3 na VR (pewnie ze strachu) - wypuścili jakiś tam prequel. Z drugiej strony tak, jakby ich/nas olali, bo tak naprawdę wszyscy czekają na trójkę, oczywiście nie na VR. :P
Kto wie może pójdą za ciosem i po tej odsłonie zaczną prace na trzecią częścią. Jeżeli szukają rewolucji, to ray tracing wystarczy do uzyskania czegoś nowego. Niestety VR, to nadal śpiew przyszłości.
Nie ma szans. Jak dla mnie Newell nie chcę ryzykować zrobienia HL3 żeby nie zrazić do siebię fanów. Zresztą pomyśl najpierw ten the lab na test potem HL3... Mocno inwestują w VR co może ich doprowadzić do zguby.
No to teraz zęby w ścianę i trza zbierać na VR. :D
Mam wrażenie, że inna aktorka podkłada głos Alyx, co mnie smuci troszku. :(
Z VR jest jeden duży problem - mechaniki poruszania się.
Stąd często rozgrywka opiera się na tym, co w normalnych grach uznajemy za mini gierki, mniej ciekawe przerywniki itd.
Wątpię, aby Valve było to w stanie w 100% rozwiązać, tym bardziej iż sami zwiększają wagę mniej znaczących elementów, omawiając, jak to ciężko byłoby w naturalny sposób otworzyć drzwi na klawiaturze. Jak dla mnie to wystarczy wcisnąć "E/F". Oczywiście, VR to zupełnie inny rodzaj rozgrywki, skupiony na właśnie takich detalach, lecz to niekoniecznie musi trafiać do graczy przyzwyczajonych do typowych gier.
Wystarczy spojrzeć jak duży problem był z grami z uwagi na istnienie gier komputerowych oraz konsolowych, gdzie mechaniki poruszania się różniły (na pc myszką poruszaliśmy się w jednych osiach, a klawiaturą w innym układzie, co w kumulacji umożliwiało ruch w trzech wymiarach; na konsoli ruch musiał być dwuwymiarowy). Dopiero standaryzacja sprawiła, że dziś gracz jest przyspawany do podłoża a w trzeciej osi porusza się kontekstowo (jak. w serii Uncharted i wszystkich pochodnych: TR, Jedi Fallen Order itd.). Oczywiście, można wrzucić masę mechanik, które będą świetnie imitowały ruch w trzeciej osi - np. superskoki, lotnie, linki itd., ale żeby rozgrywka toczyła się w trzeciej osi, trzeba też zadbać o sterowanie - np. żyroskop do celowania góra-dół, prawo-lewo. Świetnym przykładem obejścia ograniczenia gamepadów jest Zelda BotW.
Idąc dalej tym tropem - z grami VR jest jeszcze gorzej, gdyż, póki co, oferują głównie rozgrywkę stacjonarną, podobnie do gier z automatów, z tą różnicą, że możemy się sami rozglądać.
Fajnie gdyby Valve udało się to zmienić, lecz coś mi mówi, że prawdziwy VR będzie dopiero gdy gry będą rozgrywane w wewnątrz naszych umysłów/nasza świadomość będzie przenoszona do światów cyfrowych.
Widzę kolega raczej nie grał w obecne tytuły vr. Nieznajomość tematu nie uprawnia do umniejszania zajefajności tej platformy. Obecnie zaczęły wychodzić takie tytuły, że zasadniczo siędzę tylko w vr. Płaskie ekrany już takiej frajdy nie dają...
W obecne nie gram. Moje doświadczenie z VR nie jest jakieś ogromne, ale i tak pewnie większe niż sporej części gracz.
Masę czasu spędziłem z Samsung Gear VR i kilka razy testowałem sobie Oculusa
Rzuciłem też okiem na gry, które polecałeś (Stormland oraz Asgard Wrath) i chętnie bym przetestował.
Też przez moment widziałem przyszłość w VR, upatrując w niej kolejny milowy etap ewolucji gier (z 2d do 3d, z 3d do VR) - konkretniej pisałem gdzie w 2015-2016 roku o tym. Gry w 3d dotarły do krawędzi prawie każdej z płaszczyzn rozwoju. Został jeszcze skrawek, ale niewielki. Niestety, to nie zmienia faktu, iż VR ma do przeskoczenia jeszcze masę przeszkód.
Oczywiście, narracja, czy kwestie technologiczne rozwijają się nadal bardzo dobrze.
Klasycznie - zaczynam obiegać od tematu. Wracając, jak rozumiem grasz na Oculus Rift i tu moje pytanie - na jakim sprzęcie i czy miałeś opcję przetestowania innych współczesnych gogli?
PS
Najważniejszych w grach jest ruch (od lat wie to Nintendo - Mario, Zelda itd., ostatnio pokazał Kojima, a kiedyś pokazywały gry jak Jedi Academy), niech więc na VR zrobią tę podstawę dobrze, a reszta już poleci.
Najpóźniej za rok będzie grywalne bez gogli VR.
Obejrzyj film z 46 postu. To samo pytanie padlo. Odpowiedz byla, ze gra od podstaw byla projektowana pod VR. Nie da sie przeniesc sterowania na klawa+myszke. Poza tym gra utracila by cala swoja dusze.
A ja liczę na to, że ceny indexa pójdą w dół właśnie po to, żeby gra się dobrze sprzedała.
HTC tyle wysralo tych gogli ze sie juz motam, ktore sa najnowsze - cosmos?
Vr rośnie w siłę. Niektórzy zarzucają brak pełnoprawnych tytułów pod vr...
Asgard Wrath
Stormland
Wkrótce: Walking Dead
Medal od Honor
Nie wspominam już o tytułach wcześniejszych.
Obecnie Rift kosztuje około 2000 tyle co konsola więc można sobie pozwolić. Fakt, że trzeba mieć w miarę porządnego piecka.
Ci, którzy słyszeli, czytali coś tam o VR nic na prawdę nie wiedzą jak już mocno dopracowana jest to technologia. Sam tak miałem póki się nie skusiłem. Polecam niedowiarkom.
Wygląda to całkiem całkiem. Ale musiałbym na głowę upaść,żeby kupić VR dla jednej gry.
Zwiastun mnie nie porwał, to po pierwsze. Po drugie - VR, więc kompletnie mnie nie interesuje, szkoda na to i czasu i kasy.
Grałem ostatnio w Residenta 7 VR na PS4 i klimat bardzo ciekawy masz wrażenie że jesteś w samym środku gry, sposób strzelania też dawał radę, ale wytrzymałem może z pół godziny. Łeb mi napierdzielał jakbym na karuzeli się kręcił. Nie wiem czy to się kiedykolwiek przyjmie tak jak rozrywka przed monitorem.
Widać że za wszelką cenę chcą zwiększyć sprzedaż Indexa. Obawiam się jednak jak już koledzy pisali że to będzie strzał w kolano. Konkretną kasę to by zarobili wydając HL3 w tradycyjnej formie.
to się nie zmieni do czasu kiedy VR to będą okular które mają wagę i wygląd jak zwykłe okulary przeciwsłoneczne. Dodatkowo musi być b. duże odświeżanie na oko i duża rozdzielczość abyś po pewnym czasie nie zwymiotował. Sam uważam się za osobę która w imię grania może "pocierpieć" ale dla mnie 2 godziny to maksymalne maksimum, gdzie przy monitorze i dobrym rpg mogę siedzieć i 10+ godzin.
Nie wiem jakie parametry ma vr na ps4, ale ja grając na oculus rift (teraz rift s) nie miałem takich problemów. W Elite dangerous potrafiłem nawet 10-12g dziennie grać bez żadnych objawów . Zapewne nie dla każdego jest vr, moja dziewczyna nie jest w stanie grać w ścigałki bo jej niedobrze, córka spokojnie 1-2 godzinki się pobawić bez problemów. BTW bardzo czekam no gra wygląda super.
Bóle głowy i mdłości są spowodowane złymi parametrami obrazu. PSVR ma zbyt małą rozdzielczość i za mało kl/s, dlatego nie da się długo wytrzymać. Na dobrych goglach i z mocnym PC wytrzymasz znacznie dłużej.
Pilav
Bzdura. Minimum jakie Sony zakłada żeby gra była dopuszczona na sprzedaży to 60 klatek. Btw Klatkarz czy grafika mają mało wspolnego z odruchem wymiotnym czy bólami głowy. Poczytaj trochę to zobaczysz co tak na prawdę ma znaczenie. I ile tricków i oszustw muszą tworcy stosować żeby upewnić się że gierka która robią nie będzie zwracać obiadów.
Ze źle przygotowanym softem możesz mieć hełm za 6000 i tak będziesz miał odruchy wymiotne. Nie pisz bzdur bo się tylko osmieszasz.
Nie wiem czy chodzi o parametry obrazu, odległość od oczu, czy częstotliwość odświeżania w każdym razie błędnik zaczyna szaleć proporcjonalnie do spędzonego czasu. Słyszałem o jakimś poruszaniu się torowym czy jakoś tak. Niby to zmniejsza te zaburzenia równowagi. A jak możesz wirtualnie spacerować gdzie chcesz to jest najgorzej.
Czyli Valve jak zwykle g*wno robi ale i tak wszyscy się jarają no bo Valve no bo HL. Te memy o Nevellu który wciska czerwony przycisk bo Epic zbyt urósł naprawdę mają sens. A najlepsze jest to ,że gdy jakaś inna firma zapowiada grę na VR to wszyscy narzekają a kiedy taką grę zapowiada Valve to od razu "Wygląda to naprawdę dobrze".
Nie zagram i uważam te fałery za badziew do wypalania oczu.
Wygląda naprawdę interesująco , choć na tyle czekania pokazują na VR ???? poważnie ??? poczekam i zobaczymy co i jak.
Kogo tam obchodzi jakiś haflajf, są ważniejsze wiadomości jak nowy apdejt do TF2
Szczerze to zwiastun zrobił na mnie nawet wrażenie, wygląda naprawdę fajnie. Grafika nadal ta sama (to akurat zaleta), ale w dużo lepszej jakości. Tytuł tez trochę potrafi zagrać na nostalgii do Half Life 2, ale przez to że jest to gra VR to niestety jej nie kupię. Jestem też ciekawy czy to będzie tzw. gra na szynach i będzie więcej czynności zręcznościowych po części uderzające w przygodówkę jak wspominałem w innym wątku.
Chociaż może Valve uda się to co innym się udało, czyli zwiększyć sprzedaż VR z zabójczym wynikiem. To się okaże po premierze czy Gaben zamieni kolejny projekt w złoto.
To będzie chyba pierwsza gra, gdzie obejrzę z ciekawości jak ktoś inny gra żeby poznać fabułę i lukę w historii. VR mnie nie kręci, więc nie zainwestuję w niego.
Half-Life 1 (1998)
Half Life 2 (2004) 6 lat później
Half Life: Alyx (2020) 16 lat później
Half Life 3 (2136) 116 lat później
Święta zagadka została rozwiązana