Frostbite jest jak bolid F1 – Aaryn Flynn o pracy BioWare z silnikiem. „Spowalniał nas”
Ciekawe jaki bolid miał na myśli.
Bo jak Williamsa to już wiadomo dlaczego Anthem poległo
Ale po kilku poprawkach zarówno Inkwizycja jak i Andromeda wyglądały bardzo ładnie, pytanie tylko jakim nakładem pracy to robili. Jeśli silnik należy do EA ale sprawia problemy i wydłuża pracę, to chyba lepiej lepiej skorzystać z prostszego narzędzia.
W sumie to ma racje. Ostatni Dragon Age wyszedł 5 lat temu i nadal wygląda bardzo dobrze.
Ja nie mogę zrozumieć tych tłumaczeń zespołu Andromedy, że to wszystko wina silnika. Jak to w takim razie możliwe, że kilka lat wcześniej udało się wypuścić Inkwizycję, przecież już tam musiano dorobić narzędzia potrzebne do stworzenia RPGa. Czy w tym Bioware nie dzielą się technologią?
Dice dawało radę więc to ewidentnie ich wina bo Frostbite IMHO jest znakomitym silnikiem zważywszy na wymagania i możliwości. Wszystkie firmy które umierają, są wykupowane lub mają problemy z premierami (Rockstar) mają problemy ze swoim silnikiem i ich powolnym rozwoju co powoduje że na starej technologii potem zawieszają coraz bardziej nowoczesne rozwiązania, aby dorównać konkurencji lub ją nawet prześcignąć co powoduje te problemy właśnie. Co dopiero jak dostajesz silnik "nie swój" i musisz się uczyć od nowa.
Dice dawało radę, bo to był ich wytwór, ale brak odpowiednich narzędzi powodował, że poza Dice ów silnik był dramatycznie trudniejszy do użycia.
Ten sam błąd popełnił Crytek, którego silnik (też bardzo dobry CryEngine) zmagał się z bardzo podobnymi problemami, a gry go używające (choćby nasz Sniper Ghost Warrior 3) są o rząd wielkości gorsze niż produkty Cryteka. Dziś oczywiście już sytuacja jest dużo lepsza (choć nadal brakuje do konkurencji), ale kilka lat temu ze względu na dostępność odpowiednich narzędzi można było brać pod uwagę tylko UE (dla gier AAA).
Tak, to silnik DICE. Tylko nikt nie mówi już o tym, że przy BFV nawet oni mają z nim miejscami problem, bo większość ludzi odpowiedzialna za pracę nad nim i która perfekcyjnie go ogarniał odeszła, a nowi średnio sobie radzą. Druga rzecz jest taka, że sporo osób które miały z Frostbite styczność mówi jasno, że to silnik, który nie nadaje się do innych gier niż FPS, bo wymaga za dużo przerabiania i brakuje mu wielu rzeczy.
Przy BFV? Przecież nawet BF4 i BF3 były łatane miesiącami po premierze. Jedynie BF1 i Battlefronty wystartowały w miarę dobrym stanie. A no i Hardline. No ale to tak naprawdę poprawiony BF4 z innymi skórkami.