Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Microsoft Flight Simulator pomoże rozwiązać kryzys pilotów?

17.11.2019 10:19
|13|
😐
1
2
|13|
79
walas85

...pomoże rozpalić w młodych ludziach miłość do latania.

Miłość do latania jest ale... w tej chwili zostanie pilotem kosztuje 140 tys. dolarów - mało kogo na takie coś stać.

17.11.2019 10:53
Amadeusz ^^
2
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Amadeusz ^^
207
of the Abyss

Mowa o USA, takie kwoty nie powinny nikogo dziwić - studia na renomowanych uczelniach mogą przekroczyć 200k, dlatego młodzi ludzie wchodzą w życie z druzgocącym student loan.

Przykre, ale od dawna takie są realia.

Swoją drogą nie dziwię się że brakuje pilotów, w obecnych czasach i wysokiej automatyzacji bycie pilotem komercyjnym wydaje mi się ekstremalnie monotonne, gdzie realny wpływ na lot ma się 2% czasu, a reszta to monitorowanie lotu i ew. korekty. Uwzględniwszy że większość czasu po prostu nic się nie robi (bo do roboty nic nie ma) nie wyobrażam sobie spędzać tak tysięcy godzin rocznie. Jak się mylę to niech nasz forumowy pilot mnie naprostuje.

Swoją drogą gra wygląda obłędnie, na pewno kupię z samej ciekawości żeby pozwiedzać moje okolice i sprawdzić w jakim stopniu przeniesiono szczegóły.

18.11.2019 07:50
2.1
Stefanek01
70
Pretorianin

"Uwzględniwszy że większość czasu po prostu nic się nie robi (bo do roboty nic nie ma)" Bzdura! Nie czytałeś zbyt wiele o lataniu. Pilot ma mnóstwo pracy w czasie lotu, która polega na wypełnianiu papierków i to zajmuje czasem nawet kilka godzin.

17.11.2019 11:12
Metaverse
3
odpowiedz
Metaverse
68
Senator

@ |13|: Jak kogos tak ciagnie do latania to mozna sobie zrobic kurs za 1tys zl i polatac na paralotni. Pozniej wlasny sprzet tez mozna kupic w cenie pc do gier. W ten sposob mozna tez zweryfikowac czy nie boimy sie latac kiedy sami czyms sterujemy bo granie a latanie w realu to nie to samo.

post wyedytowany przez Metaverse 2019-11-17 11:17:22
17.11.2019 11:15
4
odpowiedz
17 odpowiedzi
Egon
0
Legionista

Od około 30 lat co rusz słyszę, że "niewidzialna ręka rynku" wypełnia wszelkie luki na tymże wolnorynkowym demokratycznym bazarku.

No to jak to? W mateczniku najbardziej liberalnego kapitalizmu i siedliszczu demokracji ta ręka coś - widać - nie bardzo działa...
Skoro występują tam takie braki w wysoko kwalifikowanej i świetnie(?) płatnej grupie zawodowej, jaką są piloci.

17.11.2019 11:29
Cziczaki
4.1
Cziczaki
190
Renifer

Tak, tak, wiemy, za komuny takiego problemu z pilotami nie było.

17.11.2019 11:39
4.2
Egon
0
Legionista

Cziczaki

Ilu was jest, że się wypowiadasz (wypowiadacie towarzyszu) za innych, że "wiecie".

P.S. Za komuny (okres trockistowski w ZSRR) to lotnictwo dopiero się rodziło.

17.11.2019 11:50
4.3
siera97
53
Senator

Problemem jest trudność takiego zawodu i to że linie lotnicze są mało rentowne. Więc mamy super drogą ścieżkę kariery, z nikłą szansą sukcesu, a w nagrodę otrzymujemy stosunkowo małą pensję i jeszcze nie wiadomo kiedy nasze linie zbankrutują. Ja tutaj widzę właśnie czysty kapitalizm który mówi w prost że bycie pilotem się obecnie nie opłaca.

17.11.2019 11:58
4.4
Egon
0
Legionista

Otóż to, Panie siera97.
Otóż to. I wobec tego w zgodzie z regułami kapitalizmu lotnictwo cywilne (masowy transport pasażerów) powinno w USA upaść i ulec likwidacji. Chyba że gra Microsoftu jakoś pomoże...
Bo przecież chyba nikt nie dopuszcza myśli, że rząd USA powinien dofinansować ten sektor usług (i przemysłu) pieniędzmi z podatków.
Przecież wtedy mielibyśmy do czynienia z socjalizmem, lub nawet gorzej - prawie komunizmem... A w USA to to się chyba nie godzi? Jakby to wyglądało?...

17.11.2019 12:06
4.5
1
wooda
99
Konsul

Egon No, ale nie upada. A jak sytuacja bedzie naprawde zla to firmy lotnicze same beda oplacac studia ludziom, ktorzy beda chcieli latac za sterami samolotow pasazerskich, bo inaczej zbankrutuja. Albo przepchna przepisy, ktore pozwola, aby to maszyna sama mogla latac bez udzialu pilota.

post wyedytowany przez wooda 2019-11-17 12:06:55
17.11.2019 12:29
😁
4.6
Egon
0
Legionista

wooda

To jest za mało wystarczająco "naprawę zła sytuacja"?

"... [obecnie] Brakuje 100 tys. pilotów i jest to ogromny problem."
"Dennis Muilenburg, przekonywał, że w ciągu następnych dwóch dekad, potrzebne będzie 800 tys. nowych pilotów."

P.S. A odnośnie tego, że firmy lotnicze USA będą same, z własnej kieszeni, opłacać ludziom kursy pilotażu, to... śmiem przypuszczać, że wątpię.

post wyedytowany przez Egon 2019-11-17 12:32:36
17.11.2019 12:32
4.7
1
siera97
53
Senator

Finansowanie dziedzin gospodarki kluczowych dla bezpieczeństwa państwa jest w jego interesie i nie jest absolutnie przejawem komunizmu ani socjalizmu, tylko zdrowego rozsądku. Państwowe linie lotnicze nigdy nie upadną, tak samo jak inni państwowi przewoźnicy, chyba że sytuacja gospodarcza kraju jest w opłakanym stanie. Sztuczne podtrzymywanie takich linii jest kluczowe dla szybkiej komunikacji w kraju, zapewnieniu sobie floty transportowej na wypadek wojny, a przy okazji utrzymania całej infrastruktury.

P.S. A odnośnie tego, że firmy lotnicze USA będą same, z własnej kieszeni, opłacać ludziom kursy pilotażu, to... śmiem przypuszczać, że wątpię.
Jeżeli będzie to w ich interesie to będą z uśmiechem na ustach. Bez pilotów nigdzie nie polecą, chyba że wymyślą auto pilota całkowicie niezależnego od akcji człowieka

post wyedytowany przez siera97 2019-11-17 12:34:39
17.11.2019 12:51
4.8
Egon
0
Legionista

Ależ Panie siera97

Sam Pan pewnie nawet nie wiesz, ale operujesz Pan w sferze dialektyki marksistowskiej, moralności Kalego, można też użyć sformułowania "dulszczyzna".

Jakiekolwiek dofinansowywanie jakichkolwiek sektorów działalności gospodarczej w państwie kapitalistycznym jest niedopuszczalne, bowiem działania takie uderzają w reguły wolnego rynku i uczciwej konkurencji.

I wtedy mamy do czynienia z socjalizmem, wprawdzie tylko dla wybranych, ale jednak.

17.11.2019 13:22
Radzik
17.11.2019 13:28
4.10
damianyk
144
Nośnik Treblinek

Jest jeszcze jedna kwestia mocno przerzedzająca kandydatów na pilotów, i są to wymagania zdrowotne. Byle pierdoła nie przeszkadzająca w codziennym życiu potrafi przekreślić szansę na latanie.

17.11.2019 13:33
4.11
1
siera97
53
Senator

Jakiekolwiek dofinansowywanie jakichkolwiek sektorów działalności gospodarczej w państwie kapitalistycznym jest niedopuszczalne, bowiem działania takie uderzają w reguły wolnego rynku i uczciwej konkurencji.
Ty wiesz cokolwiek o funkcjonowaniu państwa? Niedofinansowywanie takich sektorów jak właśnie transport, wydobycie czy rolnictwo to krótka droga do upadku, a to ponieważ są to fundamenty działania państwa i muszą być przez nie kontrolowane. Co jednocześnie nie skreśla kapitalizmu w takim państwie, firmy prywatne nadal mogą zajmować się wydobyciem, rolnictwem i transportem, państwo musi po prostu dbać by te sektory nie upadły. Jeżeli ludzie dają sobie radę sami to ok, nie ma potrzeby nic ruszać. Jeśli natomiast na przykład rolnictwo staje się nieopłacalne, to należy ich dofinansować żeby nie być zależnym od dostaw zza granicy.

17.11.2019 13:40
😁
4.12
Egon
0
Legionista

Panie siera97

Toż Pana powinno się natychmiast schwytać i zamknąć za głoszenie takich rewolucyjnych tyrad. Szczególnie tu na polskim forum.
Rozumiem, że wobec tego co Pan raczyłeś brawurowo czytelnikom tu wyłożyć, potępiasz Pan likwidację polskiej gospodarki morskiej, stoczniowej, górnictwa. (były nieopłacalne, podobno, ale jakby dla Polski dość strategiczne).
I jednocześnie całym sercem popierasz Pan działania Putina w Rosji, który robi dokładnie to, o czym Pan w łaskawości swej raczyłeś nas objaśnić...

P.S. No, chyba, że "co wolno wojewodzie (USA), to nie tobie smrodzie"...

post wyedytowany przez Egon 2019-11-17 13:42:47
17.11.2019 14:00
4.13
siera97
53
Senator

Pan likwidację polskiej gospodarki morskiej, stoczniowej,
Oczywiście że tak, odbija nam się to teraz czkawką

górnictwa
To ono zostało zlikwidowane? Tutaj akurat kopalnie są zwyczajnie przepełnione związkowcami co pożera jakiekolwiek finanse.

I jednocześnie całym sercem popierasz Pan działania Putina w Rosji, który robi dokładnie to, o czym Pan w łaskawości swej raczyłeś nas objaśnić...
Przytocz mi dokładny cytat w którym to poparłem jego działania.
Ale generalnie gościu wie co jest dobre dla jego kraju, tutaj trzeba natomiast zaznaczyć że to co dobre dla Rosji zazwyczaj jest niekorzystne dla Polski.

17.11.2019 14:20
4.14
Egon
0
Legionista

siera97

Ubolewam, że to będzie dziś mój ostatni wpis w tym wątku, bo za chwilę obiad,a następnie muszę wyjechać.
Szkoda, bo ładnie sobie tu rozmawiamy.

"górnictwa"
To ono zostało zlikwidowane? Tutaj akurat kopalnie są zwyczajnie przepełnione związkowcami co pożera jakiekolwiek finanse.

A zostało, zostało. Policz Pan ile kopalni zostało zamkniętych, między innymi te wydobywające najcenniejszy antracyt w okolicach Wałbrzycha.
Odnośnie związków w górnictwie. Pana zdaniem to one (te związki) pożerają opłacalność tego sektora?
A nie rady nadzorcze, zarządy, i prezesi? Cóż, może Pan masz rację?
Przypominam jednak, że wolne związki zawodowe w Polsce to wielka wartość zdobyta przez Solidarność, jakby sztandar wywalczonej na styropianie demokracji, czyż nie?
Istnienie takich wolnych związków zawodowych jest świadectwem wolności w kraju demokratycznym. Tak mi przez lata głoszono...

Przytocz mi dokładny cytat w którym to poparłem jego działania.

Cóż, nieprecyzyjnie się wyraziłem. Przepraszam.
Powinienem napisać:
"(...) popierasz Pan mechanikę działań Putina w Rosji, (...)".

(...) trzeba natomiast zaznaczyć że to co dobre dla Rosji zazwyczaj jest niekorzystne dla Polski.

A z jakiego powodu trzeba to zaznaczać? Bo ja jakby związku między likwidacją wielu sektorów polskiego przemysłu a Rosją (szczególnie Putinem) nie widzę. Jeśli się nie mylę, to reformy w Polsce przeprowadzone były na "życzenie" tak zwanych "Starych Demokracji". To był m.in. jeden z warunków wstąpienia Polski do NATO i UE. I co by z tym dobro Rosji miało wspólnego, to, no, nie widzę.

Coś mi się zdaje, że po prostu tak trzeba w zgodzie z obecnym "etapem mądrości": przy każdej okazji wzmacniaj w Polakach rusofobię, nawet jeśli rozmawiasz o prognozie pogody...

Dziękuję za rozmowę.
Jak wspomniałem - obiad i podróż.
Pozdrawiam.

17.11.2019 14:45
4.15
siera97
53
Senator

A zostało, zostało. Policz Pan ile kopalni zostało zamkniętych, między innymi te wydobywające najcenniejszy antracyt w okolicach Wałbrzycha.
Policz sobie ile wciąż działa i zostaje otwieranych na nowo.

Odnośnie związków w górnictwie. Pana zdaniem to one (te związki) pożerają opłacalność tego sektora?
A nie rady nadzorcze, zarządy, i prezesi? Cóż, może Pan masz rację?

Owszem, związki. Każda kopalnia ma specjalne osoby których jedynym zajęciem jest pilnowanie by przestrzegane były wszelkie bzdurne przywileje górników, pozostałość po PRLu.

Przypominam jednak, że wolne związki zawodowe w Polsce to wielka wartość zdobyta przez Solidarność, jakby sztandar wywalczonej na styropianie demokracji, czyż nie?
Istnienie takich wolnych związków zawodowych jest świadectwem wolności w kraju demokratycznym. Tak mi przez lata głoszono...

Zazwyczaj tak jest. Obecnie cześć związków (mniejszość) nastawiona jest na pobieranie jak największego hajsu dla siebie. Przypomnę chociażby historię nabycia FSO przez Deawoo, przy jednoczesnym odrzuceniu oferty VW, tylko dlatego ze wprost powiedzieli związkom że będą musieli wywalić część osób by to wszystko było rentowne.

Bo ja jakby związku między likwidacją wielu sektorów polskiego przemysłu a Rosją (szczególnie Putinem) nie widzę.
Zmniejsza to naszą siłę w regionie, co oznacza że relatywna siła pozostałych państw rośnie. Nie żyjemy w zamkniętej bańce, sytuacja nasza i naszych sąsiadów oddziałuje na wszystkich.

Jeśli się nie mylę, to reformy w Polsce przeprowadzone były na "życzenie" tak zwanych "Starych Demokracji". To był m.in. jeden z warunków wstąpienia Polski do NATO i UE. I co by z tym dobro Rosji miało wspólnego, to, no, nie widzę.
Z NATO nie miało to nic wspólnego. Natomiast żeby wstąpić do UE trzeba spełniać odpowiednie normy, do których chcieliśmy urosnąć jak najszybciej, stąd kilka złych decyzji mających przełożenie na naszą obecną gospodarkę.

Tutaj pojawia się pytanie, skąd ten pośpiech? Ano stąd że Polska położona jest w takim miejscu na mapie że sama nie przeżyje, musieliśmy zatem dołączyć do jakiegoś sojuszu, a tak się składa ze UE była jedyną rozsądną alternatywą.

Coś mi się zdaje, że po prostu tak trzeba w zgodzie z obecnym "etapem mądrości": przy każdej okazji wzmacniaj w Polakach rusofobię, nawet jeśli rozmawiasz o prognozie pogody...
Poświęciłeś może kiedyś chwilę czasu na zastanowienie się dlaczego Polacy nie lubią rusków? W interesie Rosji leży zajęcie ziem leżących nad Bałtykiem i Morzem Czarnym, pozwala im to bowiem brać udział w polityce Europy i daje im cenne szlaki komunikacyjne. Wiesz jaki kraj leży w strategicznym miejscu łączącym Europę Wschodnią z Zachodnią? Zdolność na samodzielne odpowiedzenie sobie na to pytanie jest zasadnicza jeżeli mamy uznać że dalsza dyskusja ma mieć jakikolwiek sens.

To tak pobieżnie, możesz sobie poszukać książek które ci to jakoś głębiej wyjaśnia jeżeli chcesz się dokształcić.

17.11.2019 17:08
Pan Dzikus
4.16
Pan Dzikus
162
Generał

Towarzyszu Egon. Niewidzialna ręka wolnego rynku nie wypełnia żadnych luk tylko pozwala wykorzystać ograniczone zasoby w najbardziej optymalny sposób. Mniej pilotów to wyższe pensje pilotów i mniej lotów. Wyższe pensje to więcej chętnych na bycie pilotem. Mniej lotów to wyższe ceny biletów a wyższe ceny biletów to mniej pasażerów. Na rynku dobrowolnych transakcji pomiędzy potrzebującymi jakiejś usługi a tymi, którzy chcą tej usługi dostarczać, ograniczone zasoby ludzkie są kierowane tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Każdy człowiek wydaje swoje ograniczone środki na to, czego najbardziej potrzebuje. Gdybyś, towarzyszu Egon, rabował ludzi z pieniędzy i dopłacał liniom lotniczym, to doprowadziłbyś do sytuacji, że ludzie, chcąc nie chcąc płaciliby za coś, czego nie potrzebują a nie mieliby kasy na coś co jest im potrzebne znacznie bardziej.

17.11.2019 17:17
4.17
wooda
99
Konsul

pan Dzikus W samo sedno

post wyedytowany przez wooda 2019-11-17 17:19:12
17.11.2019 11:58
5
odpowiedz
Wiarołomca
85
Senator

Ja bym chętnie został ale kto mi da kasę na zrobienie kursu

17.11.2019 12:58
Laston
😂
6
odpowiedz
Laston
157
Chaos Lord

Polatać pewnie fajnie ale ja nawet na kierowcę autobusu bym się nie nadawał xD

17.11.2019 17:10
DanuelX
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
DanuelX
82
Kopalny

Czy przed wejściem do samolotu będziemy informowani, że pilot jest z "komputerowego naboru"?

post wyedytowany przez DanuelX 2019-11-17 18:05:21
17.11.2019 19:31
7.1
3
zanonimizowany1291232
5
Konsul

Wiesz że obecnie każdy pilot obowiązkowo spędza kilkaset jak nie kilka tysięcy godzin w symulatorze?

post wyedytowany przez zanonimizowany1291232 2019-11-17 19:32:04
17.11.2019 19:32
DanuelX
7.2
DanuelX
82
Kopalny

No szit?!

17.11.2019 20:03
7.3
3
zanonimizowany1291232
5
Konsul

Więc twój komentarz jest bez sensu, każdy jest z ,,komputerowego naboru''

17.11.2019 22:24
robert357
7.4
1
robert357
66
Konsul

Bo to jest GOLowy trollik.

Ale jak już jest ten temat poruszony to dodam kilka groszy.
Nie można zasiąść za sterami wielkich kolosów jak jest się nowym. Najpierw trzeba zdobyć licencję na latanie małymi maszynami - PPL. Tam wystarczy 100 godzin teoretycznych i 45 praktycznych.
Potem jest licencja na średnie samoloty - CPL. Tam już wymagane jest wylatane 200 godzin.
Na końcu dopiero są molochy i tam potrzeba 2000 godzin na samolotach wymagających CPL - i to tylko po to, by móc zacząć szkolenie ATPL.
Więc trzeba poświęcić masę czasu, by móc zostać pilotem jakiś linii lotniczych.

post wyedytowany przez robert357 2019-11-17 22:26:51
17.11.2019 23:20
Avipunk
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Avipunk
90
Konsul

"w tej chwili zostanie pilotem kosztuje 140 tys. dolarów" - nieprawda. W Polsce szkolenie na pilota General Aviation kosztuje około 20 tysięcy złotych. A jak dobrze trafisz to nawet i za 15 znajdziesz. Mało tego - można nawet w trakcie nauki dorabiać na ciągnięciu szybowców.

post wyedytowany przez Avipunk 2019-11-17 23:20:31
18.11.2019 01:23
robert357
8.1
robert357
66
Konsul

Pewnie chodzi o licencje ATPL oraz koszt jaki trzeba wydać po drodze.

Wiadomość Microsoft Flight Simulator pomoże rozwiązać kryzys pilotów?