Age of Empires 4 – pierwszy gameplay w nowym zwiastunie
@uookie
Jest taki tryb w Age of Empires 2 gdzie pojawia się 8 cywilizacji, rozwija się i walczy.
Tacy Japońcy sobie biją Sasów, a Frankowie Mongołów i nikomu to nie przeszkadza.
To była prezentacja rozgrywki, a nie trybu fabularnego gdzie na takie nieścisłości byśmy mogli zwracać uwagę.
Poza tym grafika poszła do przodu, oczywistością jest "ostrość" poprzednich części. Plus ta grafika była o najbardziej oddalona od słodkiej w porównaniu do poprzednich.
Nie wiem skąd u cb taki ból pośladków o taki art style.
Wygląda na to że przemysł growy w Microsoft przejmują kobiety, które dostały te robotę bo są dobrymi menedżerami, ale najwyraźniej nie grały jako dzieci w żadne gry. Gry są nijakie, przekoloryzowane z kreskówkową grafiką... no i ci mongołowie walczący z anglikami? Gdzie i kiedy tak było? ;)
Na razie trochę nijako to wygląda, mało konkretów. Pytanie ile er będzie bo to jest podstawowa zagwozdka.
wygląda trochę jak diablo 4 = zrobione na prędko, nie dlatego że fani chcieli, tylko słupki się gdzieś nie zgadzały....
SpoconaZofia - haha dokładnie, widać już po minusach które dostał ;) Diablo 4 już teraz wygląda tak jak tego wszyscy oczekiwali od lat! Tak i AOE4 już teraz gdy to dopiero alfa wygląda świetnie, czekamy :)
nie..... diablo 4 planowane było i tworzone przez parę dobrych lat, wcześniej tylko wydali na tym silniku diablo 3 żeby ludzie się cieszyli, poważnie ? może fallout 76 to mistrzostwo świata w mmo ?
A_wildwolf_A - człowieku nie mówimy tutaj o MMO i Falloucie 76 :P Nie wymyślaj już teraz żeby cokolwiek pisać :P Diablo 4 już trochę jest tworzone, ale właśnie z myślą o powrotach do korzeni, do czasów w których ty pewnie jeszcze pieluchę miałeś, a ja się na maxa zagrywałem :D Dodatkowo 4 ma zupełnie nowy engine, ale widać że tego też nie wiedziałeś ;))) O 3 każdy chce zapomnieć więc tutaj nie ma co porównywać.
@uookie
Jest taki tryb w Age of Empires 2 gdzie pojawia się 8 cywilizacji, rozwija się i walczy.
Tacy Japońcy sobie biją Sasów, a Frankowie Mongołów i nikomu to nie przeszkadza.
To była prezentacja rozgrywki, a nie trybu fabularnego gdzie na takie nieścisłości byśmy mogli zwracać uwagę.
Poza tym grafika poszła do przodu, oczywistością jest "ostrość" poprzednich części. Plus ta grafika była o najbardziej oddalona od słodkiej w porównaniu do poprzednich.
Nie wiem skąd u cb taki ból pośladków o taki art style.
mówiąc a art style odnosiłem się do pozostałych gier z konferencji. sorry za brak precyzji. a sam age też nie powala, jak na medival, mógłby być jednak trochę bardziej medival ;) jakoś casualowo to wszystko wygląda. sorry że się wymądrzam, a nawet nie mam konsoli. pewnie dlatego nie rozumiem co konsolowcom się podoba a co nie ;)
apropo nieścisłości historycznych, to nic nie przebije cywilizacji, w której atakowało się Azteków słoniami :D
@Uookie co do nie ścisłości paru opłaconych profesorów historii, jakieś wykopaliska do których dorzuci parę specialnie postarzonych artefaktów innej kultury jak zbroje mongoła, łuki i strzały i wszytko nagle odkryte w londynie podczas prac drogowych i masz mongołów w Londynie.
Ale ta gra jest za kolorowa, mogli zrobic lekko stonowana jak np. Warcraft 3 reforge. Wyglada wysmienicie mimo ze Warcraft nigdy nie stronil od kolorokow.
Na chwile obecna AoE4 wyglada bezpluciowo, artstyle jest "typowy" dla mniejszych produkcji. Juz settlersi od Ubi wygladaja lepiej.
Fosa występuje w zamkach przy rzekach a takich jest bardzo malutko
Dlaczego akcja czwórki rozgrywa się w średniowieczu? Przecież każda kolejna odsłona miała być o innym, postępującym po sobie, okresie historycznym (I - starożytność, II - Średniowicze, III - Renesans). Trochę zawód, że zmienili plan wydawniczy :|
Istnieje możliwość, że ta gra będzie wyglądała tak, że się będziemy rozwijać przez kolejne ery ludzkości. Pomysł ten już się kilka razy pojawił w grach RTS, więc kto wie.
Stary za młody jesteś.. wszyscy fani czyli starzy wyjadacze chcieli powrotów do czasów dwójki i dostaną :) Idealnie!
A może dostaniemy nie tylko średniowiecze? W sumie nic nie zostało jeszcze wyjaśnione.
wygląda nieźle ale nie wiem czy nie za bardzo kolorowo + bardziej w kierunku twierdzy ?
Jak dla mnie graficznie może być, ale bardziej interesuje mnie rozgrywka i mam nadzieje, że coś niedługo pokażą, bo w tym aspekcie mam największe obawy.
Jakoś nigdy nie interesowałem się tą serią. Ze strategii to tylko w Medieval II: Total War grałem i przyznaję, tylko dlatego, że Polska była grywalną frakcją. Ciekawe czy tu będzie możliwość pokierowania Rzeczpospolitą? Może wtedy, jeśli gra będzie udana, rozważę zakup z czystej ciekawości i mojego niepoprawnego patriotyzmu (nie mylić z "patriotą" z bolkiem w ręku i kominiarką na łbie). Tak czy inaczej, może być ciekawa gra.
Jeśli zależy ci na strategii, gdzie można grać Polską to polecam Total War Empire, Crusader Kings II, Hearts of Iron IV, Europa Universalis IV, Civilization VI.
A nawet sobie teraz przypomniałem, że grałem jeszcze w Empire: Total War właśnie, choć nie wciągnęła mnie tak jak Medieval a husaria z tymi dzidami zamiast kopiami w Empire, wyglądała komicznie. Gry takie jak Crusaders Kings II czy Hearts of Iron IV to chyba jednak dla mnie za wiele:-). Cywilizacja wydaje się jednak dla mnie ciekawa. W Cywilizacji V była chyba też Polska. W Cywilizacji VI o ile słyszałem trzeba kupić jakieś DLC.
Bardziej teaser niż jakikolwiek materiał z gameplayem. Czekam na konkrety.
Oprawę również ciężko ocenić, choć pierwsze wrażenia to nowsze Settlersy, niż podążenie za duchem AoE 1 i 2.
Wolałbym to drugie.
Zwłaszcza przy AoE to niepokoi- AoE Online było bardzo stylizowane (niekoniecznie cukierkowe, to nie to samo). To tylko oprawa ale trochę to męczące. Jakby nie dało się czegoś cięższego i bardziej realistycznego zrobić. Nie wiem jaki powód poza celowaniem w młodszych graczy.
Jak patrzę na takie grafiki, od razu przywołuje mi wspomnienie o Settlers 6-7. XD
Najpierw nowa Twierdza, teraz to...
Ktoś mi wytłumaczy dlaczego przeżywające ostatnio swoisty renesans, dawne RTSowe serie muszą powracać akurat w stylistyce takiej plastikowej, dziecinnej pstrokacizny rodem z gierek na telefon albo kolejnej odsłony World of Warcraft? Dlaczego coraz to kolejni twórcy decydują się uszczęśliwiać graczy na siłę akurat w ten właśnie sposób (nawet jeżeli wiąże się to z całkowitym zerwaniem z dotychczasową stylistyką danego cyklu)? Czy na prawdę takie coś się lepiej sprzedaje w czasach pokolenia Fortnite'a? A może po prostu jest to zwykłe pójście na łatwiznę ze strony twórców, bo takie coś jest łatwiejsze w realizacji? Przydałaby się jakaś mała analiza tematu, może materiał na TVGry?
O rany, znowu zlot fanów ultra-realistycznej grafiki -___- A która część AoE miała niby realistyczną grafę? Przecież w każdej części była kolorowa, jaskrawa i z realizmem nie miała wiele wspólnego...
Ja pierniczę, znowu zlot fanów ultra-realistycznej grafiki -___- A która część AoE miała niby realistyczną grafę? Przecież w każdej części była kolorowa, jaskrawa i z realizmem nie miała wiele wspólnego...
A od kiedy to seria Age of Empires miała cokolwiek wspólnego z realizmem? Otóż nigdy. Ta seria zawsze była sielankowa i z przymrużeniem oka.
Czekam bo dobrych (albo nawet i przecietnych) RTSów dziś jest jak kot napłąkał labo nawet mniej, Bez zająknięcia kupiłem AoE1/2 DE i jeszcze miele jedynke. Trójke także wezmę z ucałowanie mręki (ogólnie cos cicho o tym remasterze). AoE4 po tym ,,trailerze" oceniam pozytywnie, podoba mi sie a o jakosć sie nie martiwe bo piecze sprawuje Relic (a CoH2 mimo wszystko to dobra gra). Jeżeli chodzi o grafike to mi ise podoba, wszystko dokładne i widoczne, co do kolorów mi nie przeszkadza kolorowość (seria mimo wszystko nigdy nie sie nie cechowała mrokiem, krwia itd), jak wam nie pasuje to zawsze możecie pobrać reshade i wrzucic se jakieś szare filtry
Jako niepoprawny fanatyk AoE2, w którego czas gry należałoby w moim przypadku liczyć w miesiącach, oraz średniowiecza jako takiego, jestem ukontentowany. Niech ta gra skupi się na tym i wyłącznie na tym okresie + jakieś nowe mechaniki rozgrywki (nieco bardziej rozbudowana ekonoma, może odzwierciedlenie systemu feudalnego) i będzie git.
Na razie zwiastun nie mówi zbyt wiele, jeśli chodzi o mechanik gry. Przynajmniej za to wiemy, jak wygląda grafika AoE IV i wracamy ponownie do średniowiecza.
@ stach122 Ale mogli by wprowadzić mechanikę kopania własnej fosy taka mechanika była w Twierdzy Krzyżowiec i w zwykłej Twierdzy tam gdzie nie było rzek wokół naszej twierdzy mogliśmy sobie sami wykopać fosę.
czekam!!!!
2 to byla najlepsza czesc, jeden z najlepszych rts w jakie gralem
Mam wielki sentyment do jedynki i dwójki, a o dziwo podoba mi się kierunek artystyczny, który obrali w tej części. Nie jest wcale "plastikowy" jak twierdzą niektórzy, jest spójny i w dobrym smaku, kojarzy mi się z figurkowymi grami bitewnymi. Przyznaję, że schludność i jaskrawość tej oprawy nasuwa skojarzenia ze światami fantasy, ale z drugiej strony nie przesadzajmy z tym realizmem starych Age of Empires (z kapłanami "wololo" przejmującymi jednostki wroga na czele).
wygląda na 'reboot' Age of Kings. Mnie się grafika podoba - AoE zawsze było umowne, wizualnie przypominało bardziej dioramę, to nie kierunek, który obrały Shogun i Medieval w podobnym czasie (mówimy o latach 2001-2002).
a scenariusze nie pokrywające się z podręcznikami historii to jeden z największych smaczków takich gier.
I co pewnie tak samo jak Age of Empires II: Definitive Edition będzie tylko na windows 10 i będzie ważyć ze 100GB xDDDDDD Śmieszny microsofcik niech się wypchają
He,he, dobrze a teraz w**erdalaj :)
Spodziewam się, że ta część może mieć konstrukcje wielu epok historycznych w stylu pierwszej części Empire Earth. Może niekoniecznie od paleolitu aż do epoki nanotechniki w XXIV wieku. Po prostu epicki rozmach - na to liczę.
Jak nie będzie do wyboru Polski nie kupuję. Dodają Węgry, Litwę i inne malizny a Polski, która w latach akcji gry trzęsła połową Europy jak nie było tak nie ma.
Zawsze się zastanawiałem, dlaczego Polska jest pomijana w produkcjach bazujących na średniowieczu, kiedy była ona jednym z największych mocarstw w tamtym okresie.