Testy wydajności RDR2 na PC potwierdzają sprzętożerność gry
Rockstar wrócił do formy, premiera RDR2 na PC żywcem przypomina premierę GTA 4 na PC
- Wątpliwa wydajność , jest
- Problemy z apką R* ,jest
- Problemy z DRM/Aktywacją ,jest
Tym razem AMD Fine Wine widzę dosyć szybko dało efekty - raptem parę miesięcy po premierze, a już przegonili RTX 2080.
sticky_dude
Jak się ma mocny komputer to się oczekuje więcej niż te 30 klatek. Te 30 były na podstawowych wersjach konsol. To nie jest szczególne osiągniecie jeśli ma się mocny PC.
Te 30 były na podstawowych wersjach konsol
Polecam Ci sprawdzić, jak wygląda grafika RDR2 na konsolach, a jak na PC.
Kto chce 4k i detale ultra ten może mieć problem ale zwykłe detale wysokie i full HD na ryzenie 5 2600, 24 GB Ramu i RX 580 8 GB jest w zupełności wystarczające aby mieć przez większość czasu 60 fps, momentami ale momentami miałem spadki do 54 na takiej właśnie konfiguracji. A nie jest to sprzęt z górnej półki a skrzyneczka za 2 tysiące złotych maks.
Czyli reasumując oficjalne wymagania można sobie wsadzić.Moje prognozy z przed premiery są już bliższe prawdy
Na konsolach gra działa bez problemów. To jest raczej skopany port na PC. Nic tylko współczuć graczom, którzy muszą się męczyć z tym technicznym bublem.
To są rekomendowane do uruchomienia gry, nie powiedziane, że do grania w nią. :D
No nie wsadzić - podałem pare postów wyżej jak gra chodzi na mojej konfiguracji a mam tylko trochę lepszy sprzęt niż zalecany
w 30 klatkach to i na PC działa...
Nope.
27 klatek na 1080 Ti
@lmf888
Mam dwa słowa: USTAWIENIA GRAFICZNE. Natywne 4k przy Ultra, to jednak troszkę więcej niż przy koło średnich na konsoli.
@lmf888
Mam dwa słowa: USTAWIENIA GRAFICZNE
Chyba nie po to gram na PC żeby mieć ustawiania graficzne z konsoli nie sądzisz ?
Kiepska wydajność i inne dziwne problemy... Może to emulator konsoli z dołączoną grą?
GTA V na PC było bardzo dobrze zoptymalizowane
^ Ale GTA V w dniu premiery był mocno niedopracowany. Jest już dobrze zoptymalizowane dopiero po parę łatki. Mam nadzieję, że RDR2 będzie to samo.
XOX to ustawienia low-medium z PC, na sprzęcie podobnym do tego z XOX można osiągnąć konsolową jakość i prawie 2x więcej klatek więc optymalizacja jest bardzo dobra :)
Poczekajcie na film Digital Foundry, oni wam powiedzą że wersja PC jest wspaniała.
Może nie wspaniała, ale ludzie faktycznie zapominają o tym, że wersja na PC wygląda o stokroć lepiej od tej konsolowej.
Gracze zgłaszający problemy z wydajnością na dobrych kartach, najprawdopodobniej grają na ustawieniach ocierających się o te maksymalne. Ustawieniach, które pewnie nie będą osiągalne nawet na konsolach nowej generacji.
Stokroć lepiej to wyglada GTA IV od GTA SA
A XOX to srednio-wysokie predzej ;)
Mam 1060 6GB. Z jutube widziałem, że daje radę w FHD. Ważne, że tekstury zapnę na ultra, a końskie jaja nie muszą rzucać cienia w mega super wysokiej rozdzielczości.
Daje tylko ze w 30 klatkach a to jak na rekomendowany sprzet to chyba zart ze strony Rstar
RX 580 wyciąga 60 klatek na wysokich w full HD. A jest troche lepszy od tego GF
Pff, u mnie to dopiero jest wydajność. Łącznie 6 godzin ściągania na 2 razy i nawet raz nie przycięło w żadnych ustawieniach, bo gra nie chce się odpalić.
Czyli tak jak pisałem wcześniej odnośnie bzdur z wymaganiami były prawdziwy ...oj nie ładnie R*
https://i.redd.it/srrwxnq4sww31.png
Bzdury to byłyby gdyby wyraźnie było napisane, że to do gry w 60fps w ultra. Ubisoft od jakiegoś czasu tez podaje minimalne i zalecane wymagania do gry w 30fps. Moim zdaniem to głupie i marna wymówka, ale równie dobrze ktoś mógłby powiedzieć że chciałby na tych wymaganiach grać w 144fps i został oszukany.
sticky_dude--> Sam napisałeś ze już nawet Ubi do swoich gier podaje bardziej kompleksowe wymagania a taki R* tego nie potrafi......już pal licho segregacje pod 30/60 klatek ale aby podawać GTX-a 1060 w rekomendowanych gdzie gra z ledwością osiąga na niej 30 klatek to jest stek bzdur koniec kropka
4k30FPS zaczyna się od karty, która kosztuje tyle co dwie konsole Xbox One X.
Nieźle
Ultra 4K30FPS*
Dziwne, ponieważ widziałem benchmark od jednego z użytkowników tego portalu i na i9 9900k oraz RTX 2080Ti w RDR2 wszystko na ultra oraz w 4K w miasteczku miał około 30 fps, a jak wyjechał na otwarty teren fpsy spadały nawet do 23. Średnio miał 27 fps, a tutaj w tabelce jest 43 fps?
Rockstar wrócił do formy, premiera RDR2 na PC żywcem przypomina premierę GTA 4 na PC
- Wątpliwa wydajność , jest
- Problemy z apką R* ,jest
- Problemy z DRM/Aktywacją ,jest
Nosz pisałem wcześniej, że to beta testy. Premiera, ta prawdziwa, nastąpi na Steamie.
Naprawdę w to wierzysz? I idę o zakład, że na Steam problemy będą jeszcze większe. To tylko Rockstar i PC.
Techniczne problemy były, są, i bedą. Dlatego na tej podstawie nie ma co oceniać gry.
Od kiedy niby rekomendowany sprzęt to 60fps i ultra. Zwłaszcza w grach single player. Dla wielu to 30 fps jest jak najbardziej wystarczające. Z resztą zawsze można obniżyć do high czy medium
Tak obserwuję, to co benchmark całkiem inne wyniki. Jednym na GTXie 1060 gra ledwo dycha na Ultra (widziałem benchmark z 14fpsami), a innym działa nieźle. To naprawdę dziwne, powiedziałbym niespotykane, że jedni jakby dostawali wersję Alfa portu z masą błędów, a drudzy produkt, którego jakość zachwalają.
Coś tu jest nie tak.
te benchmarki są mało wiarygodne. Oni testują te karty przy drogich, topowych procesorach za conajmniej 1 500 zł . Ta gra jest otwarta więc trzeba mieć mocny procesor. Lepieć mieć gtx 1060 6gb i silny procesor niz gtx 1080 i słabszy procek ponizej 1 000 zł
GTA V też chodzi jak samo chce, ludzie na mocnych sprzętach mają dropy, a na słabych potrafi chodzić płynnie, tego nie zrozumiesz, to je konwersja.
Czyli testy na konsolach nie powiodły się skoro pcmaster race wyją do księżyca bo SLI GTX 1080 nie może uciągnąć rocznej gry w 8k 60 fps.
Od kiedy 1080 nawet w sli jest takim "Bogiem" żeby gry w 8k uciągnąć ? :D Chyba że miałeś na myśli 4k to już prędzej, ale nawet wtedy 1080x2 nie jest tak potężne by uciągnąć najnowsze gry w 4k w 60 fps na ultra. Zabawa jest niestety droga, ale generacja poszła do przodu, karty poszły w górę i teraz dobry komp do 4k z zapasem na jakiś czas zaczyna się od 10 tysi i z RTXami na pokładzie. 20 słabszych kart nie połączysz, więc albo kupujesz, albo grasz na tym co masz.
Na Metacritic RDR 2 ma średnią ocenę graczy (ponad 400 opinii) aż 3,4/10 :-). To miała być pozycja, która zdetronizuje najlepiej ocenianą grę w historii (przez graczy) na Metacritic, czyli Wiedźmina 3 - teraz już wiadomo, że prawie na pewno tak nie będzie.
Z czego 150 to 0/10 bo niezoptymalizowana, co zapewne się zmieni w ciągu kilku miesięcy :D
Nie mam wątpliwości, że jak połatają grę to i średnia wzrośnie. Jednak niesmak pozostanie i raczej nie będzie to gra z rekordową średnią. To tylko taka ciekawostka z mojej strony.
Nie ma to jak dać za kompa 6k (fakt, już jakiś czas temu) a teraz nie widzieć nawet swojej karty w zestawieniu :D
Moja karta w 4k ma aż 13 fpsów :D Nic tylko grać. Ale w FHD już widzę na ultra ma te 35 więc na mieszance średnich (w większości) i teksturami na wysokie może te 50-60 klatek wyciągnie. Po za tym Vulcan może jeszcze ten fps podbić.
EDIT: Tak widzę, że jest ogromny płacz bo gra ma mało fps'ów na dobrych (nie najlepszych) kartach graficznych przy wymaksowanych ustawieniach. Tak chciałem zapytać bo nie orientuje się jak to było. Ktoś pamięta jak wyglądała premiera PC'towego Crysis'a? Też był taki płacz i dopiero z czasem gracze zaczęli dostrzegać, że ta gra wyprzedza epokę czy też najeżdżali na optymalizację? Sam jeszcze gry u siebie nie sprawdziłem (pobrałem 80/112gb) ale może to nie wina samej gry, a gracze mierzą siły na zamiary? Ale fakt faktem R* nie popisał się przy podawaniu wymagań bo wygląda na to, że podali bardzo szczątkowe, a mogli je rozszerzyć.
Oczywiscie ze był płacz i narzekanie na optymalizacje, tak jest zawsze
Musztardowcy zawsze placza ze konsole hamuja rynek i grafika stoi w miejscu, ale jak wychodzi gra z the best grafika i wymaganiami adekwatnymi do niej.. No to bee producent olał optymalizacje
Tyle tylko że RDR2 na PC wcale nie prezentuje jakiejś rewolucji w grafice więc nie ma moim zdaniem usprawiedliwienia na to że gra na relatywnie dobrym sprzęcie chodzi tak słabo.A z tego co kojarzę to mi Crisis 1 w 2008 na CRT w 1024x768 (czy coś takiego) na Core 2 Duo E8400 i 9600gt na średnio-wysokich nie schodził poniżej 60
Tyle tylko że Crysis 1 w swoim czasie wyprzedził epokę. I na C2D chodził już bardzo dobrze, pamiętam jak mój stary pentium D i 2gb ram i gt 7300 dawał radę na średnich w 60 klatkach. A tutaj mamy grę która wcale nie wygląda zjawiskowo a i tak ma problem z klatkami.
Tyle, ze Crysis się tak skalował, ze na niskich ustawineniach wygladał jak Far Cry 1 na Ultra, srednie to tez nie byl jakis szal
A tutaj mamy grę która wcale nie wygląda zjawiskowo
No skoro RDR 2 nie wyglada zjawiskowo, to znaczy ze zadna gra nie wyglada zjawiskowo, bo nie ma na rynku ładniejszej gry
A tutaj mamy grę która wcale nie wygląda zjawiskowo
Nie no gra która już na podstawowej wersji PS4 Slim wyglądał obłędnie wcale nie wygląda zjawiskowo na nawet wysokich ustawieniach, w ogóle. Ktoś musiałby mieć wypalone oczy by nie zobaczyć pięknej grafiki tej gry. Chyba nie ma na PC obecnie ładniejszej gry.
Na tosterach to pewnie na wieli zrobiła wrażenie ta gra, na PC nie ma żadnego łał. A wymagania świadczą tylko i wyłącznie o tym że rockstar znowu dał dupy i nie potrafi optymalizować gier na PC. Niech już lepiej zostaną przy tosterach, tam się wszystkim podniecają.
Szczerze to Ghost Recon Breakpoint jest lepszy pod każdym względem.
Szczerze to brakuje mi słów
Napisz jeszcze: "Ghost Recon Breakpoint i Fallout 76 to arcydzieła stulecia!"
Fallout 76 to dobra gra dodatkowo cyberpunk nie ma startu do niej, admin forum ocenił ja 10/10 i to mi wystarczy twierdzić ze tak jest .
No Radeon rx 5700 tx tańsza o pół tysiąca lepsza od takiej super karty jak GeForce RTX 2080 która pół roku temu kosztowała 5 tys
GeForce RTX 2080 która pół roku temu kosztowała 5 tys
To niezłe 5 tysięcy.
Mam Gtx 1080Ti gaming X Trio, ryzen 2700x, 16GB Ram 3200 cl 14, gre na SSD, i na mieszance tekstur ultra i reszcie high/medium dopiero da sie grać w 2K. Teoretycznie mogę grać na high/ultra, ale wentylatory w dobrze wentylowanej obudowie nie pozwalają na komfortową rozrywkę - słychać w sumie tylko te od GPU,i CPU, bo jedno grzeje sie od drugiego (cpu od gpu). Jak jednak odpaliłem fabułę BEZ LICZNIKA FPS na high/ultra to w pierwszej misji na oko było 15 -25 fps, rwało jak diabli. Aktualizacja sterów jest konieczna. Teraz pozostaje pytanie co lepsze - Vulcan czy DX12?
Pewnie tak. Na najniższych detalach gra może nawet ładnie śmigać. Ale na cuda, to nie licz.
Pod warunkiem że ci gra odpali bo po tych cyrkach co ludzie mają - na benchmarku musieli aktualizować bios płyty żeby gra zaskoczyła paranoja
Bez przesady u mnie rx 580 4gb, intel g4560 i 12gb ramu,dysk ssd ustawienia wysokie,tekstury ultra i mam średnio 40fps
a na co komu high/ultra ?,nowe gry maja taką elegancka grafike że juz na low poniżej fhd wygladaja świetnie.
Mam i3-8100, 16 GB RAMu i RX 570 4GB i gra działa w FullHD przy ustawieniach średnich, z teksturami na Ultra i paroma bajerami włączonymi typu Cieniowanie Chmur, Okluzja otoczenia, Triple Buffering, FXAA. Mam FPSy w ok. 50-60.
Gość na YT na i3-9100f, 16GB RAMu, GTX1060 miał ok. 50-60 FPSów na medium w FullHD z teksturami na High.
https://www.youtube.com/watch?v=kki4sm0VQFs
Tu się pojawia zwyczajnie brak konkretnych informacji odnośnie możliwych ustawień grafiki do wymagań sprzętowych. Zalecana 1060 to do jakich wystawień? Na pewno FullHD ale nie ultra sądząc po testach. Ktoś kto kupił grę na premierę i ma podobny sprzęt, jak w zalecanych, to może czuć się zwyczajnie zdezorientowany, widząc jak gra działa na tym niby rekomendowanym sprzęcie. „Konsolowa jakość” nic mi nie mówi, bo do tego trzeba grę odpalić na poszczególnych ustawieniach i porównać z wersjami na konsole.
Ciekawe jakie komputery ma Rockstar w swojej siedzibie bo na czymś to musieli odpalić. Dziwne, że każdy twórca ma od jakiegoś czasu problem z optymalizacją bo albo nie testują albo wiedzą, że będą problemy i czekają na reakcje kupujących.
raziel88ck
Xeon e5450 O.C.4Ghz 8gb ram ddr2 mushkin asus gtx 760 2gb na low/średnie w rozdziałce 1366x768 śmiga bezproblemowo nie licząc baboli typu niewidzialni wrogowie wywalanie do pulpitu co jakiś czas jeb**ce się tekstury itp. ale to ludzie z i7 i rtx-ami mają również,dodam że pykam na januszowym koncie za dyche z popularnego serwisu aukcyjnego kupiłem raz na plejaka używkę nawet nie ukończyłem poszła dalej,dla mnie gierka nie jest w żadnym aspekcie wybitna bardzo dobra grafa i tyle strasznie nudzi po pewnym czasie
Od lat optymalizacja leży i kwiczy, bo chodzi o to by szybko wydać grę i zacząć jak najszybciej na niej zarabiać. Małymi wyjątkami była przesunięta premiera Wiedźmina 3, ale to też motywowane nieco mocną wpadką AC.
Gra ma takie wymagania, bo tak cudownie wygląda. Nie porównywać do GTA 5 bo to gra z Xboxa 360 czyli 14 letniej konsoli. Oczywiście trochę podbili grafikę, ale RdR to przepaść jednej generacji.
Oj jak przykro ze w 4K nie chodzi w 60fps na szczęście ja uważam ze full hd wystarczy spokojnie to komfortowego grania wszystko powyżej jest dla gadzeciarzy
Niedługo standardem stanie się 4k i znów będzie p..lenie, "Całe szczęśćie wystarczy 4k, 8k jest dla gadzeciarzy" -.-
tyle, że ja nie widzę różnicy, nie siedzę z lupą przed monitorem żeby widzieć różnicę w wyświetlaniu się pikseli więc nie rozumiem po co miałbym przepłacać za brak różnicy dla mnie. Ale to tak jak z muzyką audiofile kupują słuchawki za grube tysiące żeby posłuchać muzyki ze wzwodem a zwykły konsument nie usłyszy różnicy międzmy słuchawkami za 50zł a tymi za 10000zł. Nie udawajmy tutaj że nagle większa część graczy to wielcy znawcy sprzętu i widzą różnicę w każdym pikselu, większość to zwykli konsumenci tylko dający się wplątać w maszynkę marketingową i twierdzący że droższe = lepsze i to jedyny argument
Dziwne rzeczy piszesz. FullHD na moim monitorze 24 wydaje się rozpikselowane, nie tylko w grach ale nawet to normalnej pracy w systemie operacyjnym wolałbym wyższą rozdziałkę. 4k to cztery razy więcej pikseli.
Między 1024x768 a FHD też nie widzisz różnicy?
Whisper_of_Ice>to ty jesteś w tyle bo 4k to juz staroć kup sobie monitor 16k i 2x rtx titan zebys do tyłu nie był.
"Łącznie 6 godzin ściągania na 2 razy i nawet raz nie przycięło w żadnych ustawieniach, bo gra nie chce się odpalić."
Hahahha
grafika kompletnie nie idzie w parze z wymaganiami. Gra jest ładna ale żaden to przełom
Dokładnie, Ghost Recon Breakpoint wygląda podobnie i śmiga w 60fps. A podobno Ubisoft ma źle zoptymalizowane gry, jakies krzyki że Assasin Creed i Denuvo, a tu proszę padła nietykalna święta krowa, druga po świętym Blizzardzie.
Jeszcze się załapałem na te 31fps na 4k :D W full hd za to już 80.... Odpali się w 2k i będzie akurat. Poza tym na 4k to ustawienia ultra, obniży się smaa czy coś w podobie i już +10fps :)
Odpalisz spokojnie. A na kretyńskie pytania Antygimba nie musisz odpowiadać, bo w swoim ostatnim komentarzu napisał że ma 10 letni monitor ;-) Więc podejrzewam, ze gość ma w rzeczywistości gtx860m a w głowie urojenia o posiadaniu rtxa.
Jeżeli gra z taką grafiką na ultra/high w 1920x1080 będzie chodzić na moim laptopie w 32 fps, to nie będę uważać, że jest sprzętożerna.
Ogrom ustawień graficznych utrudnia osiągnięcie stabilnych FPS, jednakże przy odpowiednim podejściu, mimo iż cały czas napotytam niezliczoną ilość błędów da się "jakotako" pograć.
R7 2700X + RX 580 8GB + 16GB 3200Mhz (w 95% stabilne 60FPS medium/high - opcje high przeważające)
Być może komuś się przyda
https://www.r eddit. com/r/RDR2/comments/dslzoq/i_tested_a_lot_of_graphics_settings_maybe_this/
Z GTX 970 mogę spokojnie czekać na google stadia. Koniec z kupowaniem nowego sprzętu.
game-debate.com/low-vs-ultra-graphics-settings/9339-red-dead-redemption-2/2438-geforce-gtx-970-4gb
Mam GTX 970, I7-6700, 16GB i spokojnie gram na średnio wysokich na 1080p. A jak w jakiejś lokacji będzie gorzej to jeszcze jest co opuszczać spokojnie.
Zgodzę się z tym Panem w 101%
Swojego blaszaka składałem w styczniu 2017, instalując na pokładzie i7 7700k, gtx 1080( uznałem, że full hd w min. 60fps wystarczy i wybrałem monitor 144hz zamiast 4k by własnie celować w grach w płynności aniżeli w jakość obrazu 4k) i kolejnego kompa juz nie kupie tylko właśnie urządzenie typu nvidia shield tv, google stadia lub co tam wyjdzie najlepsze i najkorzystniejsze. Dołożę do tego internet symetryczny, który wcale drogi nie jest (obecnie mam internet F5 300mb\s niesymetryczny za 6 dych miesięcznie) lecz juz widziałem oferty w swoim mieście oferty internetu symetrycznego za 6 dych 300mb\s symetrycznego i 85zl za 600mb\s symetrycznego...takze jeszcze poczekać z 2-3lata i streaming bedzie tak łatwo dostępny i taki popularny, że ogrywanie takich gier takich jak rdr2 będzie możliwe na sprzęcie za mniej niż tysiąc w 4k i 60fps+
PS zazdroszczę mieszkańcom Poznania.... Inea ma w ofercie 10gb\s za 99zl symetrycznego neta......niesamowita oferta
Wiem, że nie u każdego to może pomóc ale jeśli macie jakieś problemy w trakcie gry przejdźcie w Launcherze do ustawień i sprawdźcie spójność plików. Osobiście miałem problem z grą i po sprawdzeniu plików zdarło ponownie prawie 8 GB, a problemy zniknęły.
Wydajności to nie poprawi, to już kwestia sprzętu i ustawień graficznych, ale reszta może być winą źle zassanych i rozszyfrowanych plików w czasie instalacji.
Ale ludzie z pecetami za 1000 zł dalej będą pierniczyć, że są lepsze niż konsole xD
Nie ma PC za 1000 zł, poza tym to jest 3 gra, która ma problemy na blaszaku. Ja nie mam żadnych problemów z gra, a z fabułą jadę jak z poranną kupa ;-) czyli do przodu i wszystko jak narazie hula. Co nie zmienia faktu, że rockstar dał dupy i to wielkiej bo przecież odpalal rdr2 na swoich konfiguracjach i widział jak ssie. Mogli poczekać do wiosny z wydaniem. Tak się zastanawiam, przeciez maja kase, ludzi ?!
U mnie na gtx 1060 i i7 4770 nie ma żadnych problemów ze stabilnością launchera czy samej gry. Na niskich ustawieniach jest blisko 60 fps, na wysokich spokojnie utrzymuje się 30fps bez spadków (w HD oczywiście). Problemem tej gry jest strasznie ślamazarna responsywność postaci i w tym przypadku nie ma znaczenia czy jest 60fps czy 30. Do tego tempo gry jest strasznie wolne.
Sterowanie na padzie to tez lekka katastrofa bo tyle różnych akcji jest przypisane do tych samych przycisków, że bez podpowiedzi w dolnym rogu ekranu w ogóle jest niemożliwe aby w tę grę grać ale podejrzewam, że na klawie jest podobnie
Piękny przykład, żeby nie kupować gier w ciemno. Kto by się spodziewał, że Rockstar spartaczy optymalizację? Bowie nie o PC tu chodzi czy wymagania, ale o normalne działanie kodu właśnie. Różne redakcje mają zadziwiająco różne wyniki. Nie mówiąc już o graczach i API.
Ja jestem nawet zadowolony z wydajności i ustawień jakie mam na RX 570 w fullHD. Gra wygląda bardzo ładnie, a te poranne mgły. Coś pięknego.
Porównanie graficzne Candyland - gra na konfiguracji :
Intel Core i7-9700K, 8x 4800 Mhz (OC)
32 GB DDR4 3000 RAM
ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2080 Ti
chodzi w ~29-36 fps
https://www.youtube.com/watch?v=mQXfD20rqtc
Na PC gra prezentuje się obłędnie. Na X1X bardzo dobrze, a na PS4P zdecydowanie najsłabiej.
Mnie ciekawi, dlaczego jemu się nie wykrzacza z aktywnymi advanced settings
Łooooooo! Strasznie, jest, ni ma 4K i 60 fapaczy, świat się skończy teraz, łezka się w oku kręci bo biedni ludzie nie dostaną 4K, łoj łoj, trzymajcie się ciepło i nie smućcie się, na pewno nadejdą lepsze czasy. O niektórych nawet się obawiam aby sobie krzywdy przez to nie zrobili :)
tutaj i7 8700 i 16 GB RAM https://www.purepc.pl/karty_graficzne/test_wydajnosci_red_dead_redemption_2_pc_dzikie_wymagania?page=0,9