Diablo IV | PC
Dołączam się do sporego tłumu osób żałujących zakupu tej gry. Ponad 300 zł piechotą nie chodzi. Po niecałych dwóch godzinach gry bardzo mocno wahałem się nad zwrotem, ale finalnie grę zachowałem. Dość powiedzieć, że mocno żałuję tej decyzji.
Plusy:
+ Oprawa graficzna
+ Polski dubbing
+ Scenki przy głównych zadaniach
+ Optymalizacja i płynność rozgrywki
+ Detale obszarów
Minusy:
- Nieprzemyślna rozgrywka to zdecydowanie największy minus gry. Cała jej struktura kłóci się wręcz z ideą hack'n'slashy.
- Otwarty świat. Czy potrafi mi ktoś podać jakąś serię w której zmiana na otwarty świat przyniosła więcej korzyści niż minusów? Do głowy przychodzi mi chyba tylko seria Far Cry. Z kolei mnóstwo innych gier, które zdecydowały się na ten ruch (jak seria Dynasty Warriors przy części 9, czy po części Mafia przy 3) kompletnie rozwodniło rozgrywkę zmieniając ją w monotonny ciąg. I dokładnie tak też się stało przy Diablo IV. Świat jest ogromny, a przeciwników jest mało. Moje pierwsze skojarzenie z tą grą to bieganie przez te mapy. Od questa do questa, od dunga do dunga. Same mapki, choć wykonane bardzo ładnie, też są ultra nudne.
- Zablokowanie 3 i 4 rangi świata do przejścia fabuły. Same główne misje są dosyć długie i rozwalone po całym świecie gry. To śmieszne, że muszę za nimi biegać, żeby łaskawie urozmaicić sobie grę, kiedy druga ranga świata stała się już kompletnie nudna/łatwa, a o drop lepszych itemów bardzo ciężko.
- Problem z wypełnieniem tego świata zawartością. Dungi są nagminnie kopiowane, side questy przeważnie są nudne. Wydarzenia po jakichś 20h gry też zaczynają irytować swoją wtórnością, bo jest ich po prostu cholernie mało. Przysięgam, że jeśli jeszcze raz wyskoczy mi duch proszący o prowadzenie go za rączkę to sam mu poderżnę gardło.
- System progresji. Choć 100 to maksymalny poziom, punkty umiejętności przestajemy dostawać już na 50 lvl. Po uzyskaniu tego levela, exp zaczyna wpadać niemiłosiernie wolno (mówię tutaj o drugiej randze świata), a itemki od tego czasu wymieniam już bardzo rzadko. Nie ma prawie żadnej motywacji do dalszego grania.
- Fabuła d*py nie urywa. Przez to ciągłe bieganie od miejsca do miejsca przypomina to bardziej jakieś singlowe instancje rodem z MMO (jak np. przy LOTRO czy SWTOR).
- Małe zróżnicowanie itemów. Gram barbarzyńcą i większość pancerzy wygląda jak jakieś wariacje jednego. Z broniami jest lepiej, ale znowu - szału nie ma.
- Długość gry. To nie problem rozwalić grę na setkę godzin mnóstwem powtarzalnych aktywności, o czym dobrze wie Ubisoft. Trudniej jest sprawić, żeby ta zawartość była faktycznie ciekawa i zróżnicowana. Tutaj Blizz poległ kompletnie.
- Kreator postaci jest dosyć biedny, delikatnie mówiąc.
- Oczywiście startowa cena, mnóstwo drogich kosmetycznych mikropłatności + to żałosne odblokowywanie dodatkowych wariantów broni/zbroi przez oglądanie transmisji na Twitchu lub wymuszenie wykupienia twitchowych subskrypcji, żeby dostać nowy wariant wierzchowca. Śmieszne.
- Jako dodatkowy minus: forma promocji gry. Naprawdę, pieniądze wydane na tych celebrytów można było włożyć w dopracowanie gry. I w ogóle co to za wybór "gwiazd"? Np. CoD Advanced Warfare reklamował Taylor Kitsch znany głównie z kina akcji. Tak samo, CoD Ghosts reklamował Stephen Graham (znany m.in. z Zakazanego Imperium czy Line of Duty). A kogo mamy przy Diablo? Megan Fox (choć ona paradoksalnie jeszcze ujdzie), ale też Lil Wayne'a (?) czy BTS (!!!). Po takiej formie promocji pozostaje tylko pytanie do kogo adresowana jest ta gra?
Naprawdę, dziwię się takim wysokim ocenom. Po skończeniu drugiego aktu już naprawdę muszę zmuszać się do grania. Chciałem szybko załatwić główny wątek, żeby odblokować nowe rangi świata, ale to bieganie od głównego questa do głównego questa jest nawet jeszcze bardziej męczące.
Jakbym miał tak szczerze ocenić Diablo 4, to będzie to na ten moment 6,5 i choć nie jest to wcale zła ocena, to za jej pozytywność zdecydowanie odpowiada kampania, oprawa audiowizualna i to, że gra została dostarczona w poprawnym stanie - z czym w obecnych czasach jest różnie.
Od samego początku wiedziałem, że gra będzie mocno casualowa względem takiego Path of Exile, ale to co zobaczyłem w endgame to zderzenie ze ścianą, której się nie spodziewałem. Gra ma naprawdę wiele różnych bolączek i wydaje mi się, że w Blizzardzie nie do końca wiedzieli czym ta gra ma tak naprawdę być. Ani to pełnoprawne ARPG, ani MMO. Nie podoba mi się ten koncept. Tym bardziej, że gry MMO zawierają z reguły globalny czat, sensowne wymiany przedmiotów między graczami i inne mechaniki, a tego wszystkiego w Diablo brakuje.
Największą bolączką dla mnie jest level scaling, bo w grze nie czuć żadnego progresu. Duży recykling przeciwników i lokacji, choć gra oferuje różne biomy, to jednak wszędzie czułem się mniej więcej tak samo. Po osiągnięciu 70 poziomu gra zmienia się w jedno wielkie grindowanie, którego jedynym celem jest chyba tylko robienie większych cyferek przy zadawaniu obrażeń. Na początku umiejętności zmieniają styl gry, ale zabawa szybko się kończy, bo w pewnym momencie budowanie buildu polega na zdobyciu punktu, który wydamy na to, aby mieć 3% więcej szans na trafienie krytyczne. Brak tu jakichś większych synergii, a na wyższych poziomach trzeba mieć też szczęście do wypadających przedmiotów. Po 30 godzinach gry zacząłem się czuć tak, jakby była to pętla rozgrywki polegająca na naciskaniu tej samej kombinacji przycisków i wykonywaniu tych samych czynności i już wtedy miałem obawy nad tym czy na pewno chcę w to grać.
Kampania była naprawdę fajna, choć każdy jej akt polegał mniej więcej na tym samym. Historia była dobrze opowiedziana, miała swoje gorsze i lepsze momenty. Trochę żałuję, że pod tym względem rozgrywka była liniowa, bo jednak przyjemnie byłoby móc wybrać stronę, po której stałby nasz protagonista. Cutscenki, które towarzyszą nam kilkukrotnie przez grę, to majstersztyk, choć zdecydowanie było ich za mało względem tych na silniku gry, które często przewijałem. Momentami klimat wylewał się z ekranu oraz słuchawek i według mnie to najlepszy aspekt tej odsłony.
Osobiście uważam, że Path of Exile jest dużo lepszą grą. Nie mówię tego przez pryzmat ilości contentu, ale zastosowanych mechanik, które są dużo bardziej angażujące i immersyjne. Zdaję sobie sprawę z tego, że Diablo 4 jest nowym tworem i nie można jej tak łatwo porównywać do Path of Exile, które zostało napchane contentem przez ostatnich 10 lat, ale granie w Diablo 4 przypomina mi półprodukt mobilny, który nie wynagradza gracza za poświęcony czas, a 10 lat konkurencji to wystarczająco duży okres, żeby wyciągnąć pewne wnioski. Najprawdopodobniej sprzedam swoje konto, bo o ile sezony na pewno wprowadzą pewne zmiany, to wątpliwym jest to, że przebudują kompletnie rdzeń rozgrywki i podejrzewam, że Diablo zawsze będzie takim mieszańcem MMO i ARPG.
Generalizując - gra została wydana, żeby przyciągnąć jak najwięcej graczy spoza gatunku ARPG, aby mogli jej doświadczyć i w tym aspekcie Blizzard odniósł duży sukces. Dużo mniejszy już zaś w przypadku graczy, którzy zostaną z tą grą na dłużej - czyli hardcorów, którzy już zacierają ręce na Path of Exile 2.
Co wyście Blizzard najlepszego zrobili...
No cóż, mam wrażenie że co edycja to jest gorzej. To jest hack and slash. Core tej gry, jej esencją jest/powinna być przyjemność z mielenia mobków. Ową przyjemność w tej wersji Diablo mam...wątpliwą.
Ta gra jest po prostu pięknie opakowanym, lecz niedobrym cukierkiem. Jest jak ta najładniejsza puszka napoju na sklepowej półce, jak opisy produktów z chińskich serwisów sprzedażowych, jak pudełko z gamingowych słuchawek na bazarze.
No bo tak:
- matko bosko, jaki ładny dubbing. O jak się to fajnie słucha. O jakie fajne są te rozmowy z mieszkańcami po wioskach. O z jaką dbałością jest tu każda wypowiadana linijka tekstu, każde westchnięcie, każdy szept. Arcydzieło. No i czy ktoś zna języki obce czy nie - po polsku. Przyjemnie. Szkoda, że to w zasadzie jedyna rzecz która w tej grze podobała mi się 10/10.
- o ludzie, jaka ładna oprawa graficzna lokacji. No jest dobrze, bardzo dobrze, klimat lokacji rozlewa się po mapie. Myślę że śmiało można dać 9/10.
Ale też tak:
- cutscenki. Mieszane uczucia. Te "kluczowe" okej, ale te pozostałe? Twarz Lorata jak dla mnie (gram na max detalach) wygląda jak lalki, w sumie nie tylko jego, Neirela tak samo. Sam ten efekt "wow", poza tą pierwszą scenką gdzie budzą Lilit, jak dla mnie występuje dopiero w ostatnim akcie gry. Na każdej innej cutscence dosłownie ziewałem i świerzbiło mnie niemiłosiernie żeby kliknąć "pomiń". Nuda, nuda, nuda. 5/10. To jest ten wielki Blizzard? To są te miliony wpakowane w produkcję? Takie Riot Games to co robi dosłownie co parę miesięcy z filmikami z League of Legends to prawie zawsze jest materiał palce lizać, a tutaj...
No i w końcu tak:
- loot. Beznadziejny. Na tym mógłbym ten podpunkt skończyć, no ale muszę - legendarne przedmioty dropią aż (nie)miło, nie ma praktycznie żadnej ekscytacji że coś nowego wyleciało. Nuda. 2/10.
- itemy. Wszystko wygląda TAK SAMO. Tak jak ktoś tu już napisał - okej, w broniach może jest jakaś różnorodność ale w reszcie? Nie odróżniłbym postaci na 5lvl a postaci na 80lvl. Nuda. 2/10.
- skille. Wbijasz jakiś 20-30lvl (już nie pamiętam dokładnie który) i w sumie to tyle, pasywki, pasywki, pasywki, z czego spamować będziesz głównie trzema - czterema umiejętnościami. Nuda. 3/10.
- to rozróżnienie że wbijasz do tego 50lvl a potem idzie to tak nieproporcjonalnie wolno do pozostałych poziomów...zabija przyjemność. Powinni nie wiem, albo zrobić tak że trudniej wbić po prostu ten 50 poziom ale PROPORCJONALNIE tak jak to idzie na poprzednich poziomach, albo zrobić inny system zdobywania tych mistrzostw...łączenie tego z levelem jest głupie i na siłę. 1/10.
- bossowie. Każdy taki sam. Różnią się tylko ilością HP. Ktoś powie że mają jakieś swoje techniki...błagam. Nie takie rzeczy, nie na tym poziomie. 2/10.
- fabuła. (przeogromny, kilkusekundowy ziew). 2/10.
Nie wrócę do tej gry, z pewnością. Można się zaziewać na śmierć, jak grałem to nie wiedziałem czy chce mi się już spać czy ta gra jest tak nudna. Gdyby nie plusy wymienione na początku tekstu, w życiu nie uwierzyłbym jaki budżet poszedł na produkcję tej gry, że robił to Blizzard, że miał na to tyle lat, że nie robiło tego jakieś początkujące studio. Gdyby nie ta otoczka, ta gra praktycznie nie różni się niczym od każdej innej gierki mobilnej dostępnej za darmo.
Sam się chyba teraz z siebie śmieję że dałem tej grze aż 6/10 w ogólnym rozrachunku. Dobrze, że zagrałem za darmo w Game Passie, ale jednak skusił mnie, po czym oślepił ten ślicznie opakowany cukierek podany na złotej tacy. Zjadłem go, niedobry był, ale papierek nadal leży na biurku i aż szkoda wyrzucać, tak ładnie zrobiony. Oto Diablo IV w całej swojej krasie.
A jednak Blizz zapowiedział D4, pożyjemy zobaczymy jak na razie wygląda to jak Immortal pod PC'ta ;p, obym się mylił choć takiej nostalgii jak D2 raczej we mnie nie wywoła żaden Hack'n'Slash.
No gameplay wygląda świetnie. Miejmy nadzieje że nie każą nam czekać zbyt długo.
Wygląda lepiej niż Diablo III (o to nietrudno), ale pierwszy gameplay z Diablo III też mi się bardzo podobał i przez niego niesamowicie napaliłem się na tę grę, ale ostatecznie wyszło na to, że kasę wydaną na Diablo III uważam za wyrzuconą w błoto. Tym razem z zakupem podstawki wstrzymam się więc co najmniej do wydania wszystkich większych i mniejszych dodatków i DLC.
Powinni na startcie calkowicie przekreslic wszystko co zrobili w D3 i skupic sie na rozwinieciu (ale nie udebilnianiu) tego czym bylo D2. Drzewka umiejetnosci i itemizacja bazujaca nie na tepych statystykach rodem z WOWa ale skill pointsach. Slowa runiczne i runy jako endgameowa waluta w grze. Dom aukcyjny za walute w grze i srogimi limitami aby na starcie ukrocic patologie botow i zalewania przez nich rynku pierdylionem smiecia. Tylko wtedy ta gra moze miec szanse na walke z POE w kategorii H'n'S dla powaznych graczy.
Nie ma tez co sie podnieciac bo D3 przed premiera tez zapowiadalo sie i wygladalo na ambitna gre, a finalnie uraczyli nas wielkim parujacym stolcem wygladajacym zupelnie inaczej niz pokazy przedpremierowe.
W grze jest dokładnie to o czym mówisz runy wpływające na skille i drzewka umiejętności.
Muszę się z Tobą nie zgodzić -prezentacja Diablo III faktycznie różniła się od efektu końcowego ale jeśli chodzi o sam wygląd już wtedy było widać, że styl graficzny będzie mocno przerysowany i cukierkowy. A każdy kolejny Blizzcon i Gamescom tylko pokazywały rosnącą casualizację gry. Zobaczymy jak tym razem będzie to wyglądało, myślę że coś więcej poza jeszcze 2 panelami dziś dowiemy się dopiero w sierpniu na Gamescomie
@Gieszu
D3 mialo przynajmniej dwa zaawansowane buildy, ktore wyciekly do mediow. Pierwszy byl owocem pracy Blizzard North, a wiec tworcow D2. Jakas tepa dzida u steru stwierdzila wowczas, ze gra jest zbyt podobna do D2 wiec projekt anulowali a ekipe odpowiedzialna za D2 odsuneli od projektu i wywalili z roboty. Kolejna iteracja (pokazy byly jakies 1-2 lata przed premiera) to byla juz zupelnie inna gra na nowoczesnym silniku 3D z klimatyczna mroczna grafika i ciekawa mechanika. Finalnie wypalony WOWem Jay Wilson szukal cieplej posadki wiec namascili go do dokonczenia prac nad D3 i tak oto gra zmienila sie w landrynkowego Diablo-WOWa. Jay ku uciesze gawiedzi zdecydowal sie rowniez wykastrowac na premiere w pelni dzialajacy modul PVP i skupic sie na dalszym streamlinowaniu contentu, az w koncu ktos oprzytomnial i go wywalil na pysk z roboty.
Walke z PoE to nawet i Diablo 69 by na starcie przegrało, bo PoE już w tym momencie się pokonać po prostu nie da. Diablo 4 musi współistnieć z PoE a nie drzeć z nim koty, skupić się na słabych aspektach rywala takich jak gra grupowa, przystępność i aspekty społeczne gier sieciowych. Jeżeli będą chcieli być po prostu 'lepszym poe' to polegną z kretesem z dwóch powodów:
- GGG są bardziej doświadczeni
- Blizzardowi nigdy nie uda się nadążyć za 3 miesięcznym cyklem wypuszczania contentu
A co na wszystko miało do powiedzenia GGG? No cóż...
@Raykkaiz
Gralem w POE od premiery i walczylem do samego konca w top10 pierwszego laddera...Ludzie w topce nie zblizyli sie nawet do wymaxowania postaci, a oni zamiast nowego contentu zdecydowali sie zmienic formule, wprowadzic nowe laddery i sezony przez co masa ludzi przestala grac. Wyscig juz nie mial sensu, topowi gracze rozstrzelili sie po roznych ladderach i lepiej bylo sprzedac konto poki warte bylo kilka klockow. Sam gra oczywiscie nie jest zla i zdecydowanie lepsza niz D3, ale formula ladderow to zly koncept i sztuczny content.
@Krieggg
99.9% graczy nie obchodzą żadne laddery. Diablo4 wyjdzie najszybciej w 2022 (gameplay pokazany na blizzconie wygląda jak pre-alpha build), a do tego czasu możemy się spodziewać bardzo rozwiniętego PoE 4.x.x (już nie wspominając o tym jak pewni siebie są developerzy GGG w różnych wypowiedziach jeśli chodzi o PoE 4.0). Myślę, że dla fanów aRPGów ExileCon będzie bardziej ekscytujący niż tegoroczny Blizzcon.
Jak wyjdzie to sie zobaczy. Nie ma tez co robic z POE jakiegos mesjasza gier tego typu bo gdyby nie spektakularny fail D3 posrod fanow starych diabelkow to gra najprawdopodobniej by nie dotrwala do swojej premiery. Po premierze tez dupy nie urywala jak kiedys D1/2 i poza rozbudowana mechanika niczym szczegolnym sie nie wybijala ponad przecietnosc. To dobra gra, ale prawda jest taka ze nie ma w tym gatunku naprawde DOBRYCH gier multiplayer poza kilkoma starszymi tytulami. Laddery nie sa istotne tia? To po co istnieja w praktycznie kazdej grze? Czemu miliony ulomow tasuja sie do swoich idoli na twitchu itp?
Na chwilę obecną gra wygląda bardzo dobrze i czuć w niej klimat więc nad sprawami technicznymi nie będę się rozwodził bo przed Blizzardem masa czasu na dopracowanie. W chwili obecnej najbardziej interesują mnie 2 kwestie: czy jest szansa że ta gra ujrzy światło dzienne w 2020 roku skoro poza PC celują jeszcze na PS4 i XBOX One i po drugie czy w grze Diablo będzie Diablo :D
Jakby nie patrzeć na końcu 3 części pokonujemy diablo, ale go nie zabijamy, a więzimy w czarnym kamieniu dusz. W piątym akcie Maltael wykrada ten kamień oraz próbujemy go powstrzymać, lecz kończy się to na tym, że zabijamy Śmierć, aczkolwiek Diablo został wypuszczony poprzez rozbicie tego artefaktu, więc na 99% jestem pewien, że spotkamy go i w 4 części :)
Założe się że gra będzie kultowa tak jak Diablo 2.
Jak nie bedzie tej smiesznej grafiki dla 10 latków a choć w 20% będzie przypominało Path of Exile albo stare diablo to może kupie.
A oglądałeś chociaż stream z dema?
Przecież jest gameplay co ty ćpałeś? ExEM
Gra wymaga stałego internetu DiabloIII już do tego powiedzmy zdążył przyzwyczaić, ale! Czy gra będzie tytułem za który płacisz raz, czy abonament? Mnie osobiście każda gra z abonamentem czy też na modelu freetoplay,paytowin,paytoplay odrzuca i w tej kwestii nie jestem jedyny. Tak więc moje główne pytanie tyczy się nabycia gry czy jest to jednorazowy zakup czy inna forma nabycia, utrzymania statusu nabycia gry.
Słuchajcie Pany po obejrzeniu wszystkich panelów troche tu napisze bo te artykuły naszych komputerowych gazet pomijają znaczne informacje:
1. Gra została pokazana bez niektórych elementów takich jak trade dlatego że chce chcą usłyszeć od graczy co ma być w grze jak to gracze widzą. 4 razy do roku beda stawiać posty z progresem gry.
2. Jeżeli chodzi o POE, mówią tak bierzemy wszystko co jest najlepsze z innych gier i dajemy to do diablo. Szanują Poe i np. Dungi będą miały klucze, które zostały pokazane nikt w artykułach tego nie napisał, które będą zmieniać dunga jak rolowanie map w Poe. Bedziesz mogl ustawic skille przed wejsciem do dunga tak żeby można dostosować postać do dunga.
3. Będą monty i skórki do kupienia jak w Poe czyli cosmetics zapowiedzieli że nie bedzie pay to win.
4. Unikaty np. Barb bedzie mogl przywolac hydre przy uderzeniu, jak w d2
5. Tworzymy sami słowa runiczne z 2 run. Jedna runa aktywuje druga. Np urzycie mikstury aktywuje 50% kryta.
6. Była pokazana morska wiedźma która baaardzo przypomina wiedzmę z wiedźmina 3. Wogóle duużo potworów jest podobnych do wiedźmina.
7. Główny wątek gry bedziemy przechodzic solo są obszary PVP, world boss, 4playerow w party, ale przy world bossach kilka party po 4 beda walczyc.
8. POkazali Duriela i powiedzieli jezeli jest duriel to pewnie są też inni czyli Dialbo baal mephisto andariel "sami się domyślcie słowa z wczorajszego Art panelu.
9. 5 grywalnych postaci w podstawce, każda ma płeć i kilka wariacji kosmetycznych. W dodatkach beda kolejne postacie. Gracze mają pisać najlepiej do streamerow rozmawiac ze streamerami którzy mają kontakty w Blizz i mowic co jest źle co jest dobrze co by chcieli.
10. W art panel byli ludzie ktorzy uwierzcie mi nic nie maja wspolnego z cukierkami, jakbys ogladal zlot okultystow.
11. Beda sezony jak w poe, kazdy sezon bedzie inny z nowymi legendami i nowymi mechanikami.
12. Beda itemy ktore zawsze mozna wymienic, itemy ktorych nigdy nie mozna wymienic, stash dla wszystkich postaci, crafting. Swietnie pokazała to kobitka ze bedziesz mogl grac solo zbierac matsy, byc w klanie i cisnac dungi end gameowe dungi.
13. Rodzaje itemow: normalne, magiczne, rzadkie legendy i zestawy, acient i mythic. I do kazdego z tych itemow jak maja gniazdo dajesz runy.
Płatne mounty oraz skórki rak i choroba wowa w diablo4 to nie wróży nic dobrego, oby podstawka była pojedynczym zakupem, nie abonamentem.
Unikaty np. Barb bedzie mogl przywolac hydre przy uderzeniu, jak w d2
Mam przegrane lata można by rzec w D2 i kurka siwa gdy grałem barbem hydry nie widziałem :D. Nowy "ficzer" w D2 odkryty.
Była pokazana morska wiedźma która baaardzo przypomina wiedzmę z wiedźmina 3. Wogóle duużo potworów jest podobnych do wiedźmina.
Ogólnie to kolory są takie wiedźmińskie mocno jeśli chodzi o stylizacje gry. W sumie jak brać to od najlepszych.
że niby streamerzy będą wysłuchiwać pomysłów graczy? to by pasowało bo masowo usuwali posty graczy z oficjalnego forum jak narzekali na zmiany w trójce.
nie dość że blizz tworzy kolejnego śmiecia to jeszcze płaci idiotom za robienie reklamy
Dodatkowo gra jest we wczesnej produkcji mają już dużo narysowanych obszarów i 2 klasy nie sa gotowe bo nawet jeszcze nie wiedzą na które sie zdecydować i to gracze mają pisać. Ale najlepiej trzeba bedzie pogadać ze streamarami żeby zrobić ankiete. Tak żeby było kilkaset tysięcy osob i wtedy takie dane będą adekwatne dla blizza.
Uwierzcie mi ale koleś odpowiedzialny DEV David Kim jest najbardziej kompetentną osobą jaką widziałem z blizzarda na blizzconie. I baardzo dużo powiedział na temat gry pooglądajcie wywiady z nim i skumacie o co chodzi.
https://www.youtube.com/watch?v=6ZtmNAMxwMM 47: 30
weź przestań pisać takie bzdury. już jak wyszła trojka to blizz miał w dupie komentarze graczy. pisali żeby sklep w grze został za złoto i przywrócić normalny handel a nie tylko 2h po znalezieniu przedmiotu. wypadanie legendarnych też powinno być ograniczone.
Jest diablo 4 wygląda o wiele lepiej od 3 ale żeby oceniać od razu że to gówno słaba a jeszcze nie wyszła to coś jest nie tak z ludźmi rozumiem że można przypuszczać że gra może być słaba ale bez przesady żeby mówić wprost że od razu gra jest słaba i że podobne bardzo do D3 ja powiem tak gra wygląda naprawdę o wiele lepiej i mam nadzieje że będzie bardzo dobra od 3 będzie może jak 2 albo może lepiej
Hack 'n' Slash...
Blizzard mistrz marketingu pięknie załagodził sprawę przed wydaniem diablo immortal tak żeby ludzie już nie pluli na ten syf i część graczy zakupiło grę na smartfony , później okaże się że d4 będzie kontynuacja fabularna imo plus dodamy do tego podgrzewanie oczekiwań na d 4 i imortal ładnie się sprzeda ...
Póki co gra jest w bardzo wczesnym stadium i jak sami twórcy twierdzą - czekają na opinie i propozycje graczy co pozwala optymistycznie patrzeć na losy "czwórki".
Dodatkowo kiedy wychodziła "3" Blizzard nie miał praktycznie konkurencji, teraz kiedy na rynku jest bardzo popularne i chwalone Path of Exile zespół na prawdę musi się wysilić i pokazać, że warto sięgnąć po ich produkcję. Nie ma nic lepszego dla nas niż konkurencja. Trzymam kciuki i wierzę, że finalny produkt będzie tym na co czekamy od wielu lat :)
Nie napalajcie sie bo do premiery daleko i jeszcze moze sie wydarzyc Jay Wilson Effect tak jak z D3.
A ty nie krytykuj od razu jak grę nie znasz
Czekam z niecierpliwością, uniwersum Diablo jest jednym z moich ulubionych. Chcę dostać silną konkurencję dla Path of Exile, mimo, że bardzo lubię tą grę i sporo w nią grałem, to jednak nie ma klimatu Diablo, no i nie czuć tej obecności demonów. Żeby tylko nie zepsuli tej gry jak D3, który na początku był spoko, ale później stał się totalną kaszaną. Blizzard powinien czwartą odsłoną przeprosić nas za wszystkie dotychczasowo wyprodukowane gnioty, dając świetny tytuł.
Znając Blizzard będę bliżej 40-tki zanim ta gra wyjdzie....Stałe podłączenie do neta wielce irytujące, trzeba więc będzie kupić wersje konsolową. Nie mam oczekiwań. Oby były fajne klasy postaci bo w "trójce" nikt mi nie podpasował....Może wrócą do Łotrzycy z "jedynki"....
No właśnie ja nie lubię magów. Ok, Nekrofil w Diablo II był ok, ale Czarodziejki nie trawiłem kompletnie.
Cudnie się zapowiada !!! ale pewnie długo poczekam ponieważ nie kupuję gier w dniu premiery ani tydzień po czekam jak będą o połowę tańsze ;-)
To w przypadku blizzarda się raczej nigdy nie doczekasz, bo oni zawsze trzymają cenę
A ja muszę przyznać, że twoja historia mnie wzruszyła dosłownie do łez :)))))
P.s dobrze, ze chociaż 1 nie dałeś w imię tego :D
Ci co grali na blitzzconie mówią że na tym etapie na jakim grali biorą ta grę w ciemno
To samo mówili influencerzy gdy premierę miał Anthem. Brat do mnie przyszedł i opowiadał mi że to najlepsza gra na świecie i wszyscy w to grają i chwalą.
Teraz nie chce się do przyznać że coś takiego miało miejsce.
Poczekamy, zobaczymy. Ja już nie ufam blizzardowi i mam nadzieje że mnie pozytywnie zaskoczą.
Do premiery jeszcze daleko, a jesli historia nowego Blizzarda czegos uczy to tego, ze finalny produkt nie ma zbyt wiele wspolnego z pokazami/zapowiedziami. Wbrew zapowiedziom nikomu tam nie zalezy by spelnic oczekiwania fanow bo najwazniejszy jest, byl i bedzie potencjalnie zarobiony hajs. Jesli marketingowcy nie majacy nic wspolnego z grami czy developerka zadecyduja, ze w D4 postac Diablo powinna byc rozowym jednorozcem to bedziecie miec rozowego jednorozca jako finalnego zloczynce.
Co tu dużo mówić ... Gra Zajebista będzie oceniam 11/10 w sumie jak każde diablo bardzo dobre !
Przed premiera trójki był mega hype, teraz jestem raczej sceptyczny, ale oby blizzard dał rade.
Ja nie czekam. W ogóle dla mnie straciło sens granie w gry tego typu, w Diablo 3 grałem dopóki nie miałem innych gier.
Z czasem i tak rozgrywka w h'n's sprowadza sie do jednego : powtarzanie tych samych map, zabijanie tych samych potworkow i grind z nadzieją ze wypadnie lepszy item. Chodząc do pracy, na siłownię, mając inne zainteresowania oprócz gier, nie wyobrażam sobie tracic czas na D4, gdy na konsoli będzie zainstalowane np. Cyberpunk 2077, Gta 6.
W PoE trzeba poświęcić setki godzin żeby miec dobrą postać, a przejście np RE 2 remake zajęło mi ok 10 h, W3 150h,
RDR2 ~100. A i tak ciężko znaleźć na czas, pogodzić ze sobą te wszystkie czynności.
Jeżeli ktoś chce jedną grę na długo, płaci np 200 zł i może robic w grze to samo przez tysiące godzin. Dla mnie szkoda życia. Pozdrawiam.
Tylko że większość dzisiejszych gier są robione na jedno kopyto. Do tego są coraz droższe i tak samo można powiedzieć o osobach które grają co chwilę w coś nowego że to marnowanie czasu.
Nie mów mi, że granie w nowe gry co chwilę to zupełnie coś innego bo tak samo rezerwujesz na to czas jak w przypadku PoE Diablo etc.
Na tym polegają Hack And Slashe chodzi o rozwój postaci, żeby była coraz silniejsza i satysfakcję cały czas możesz jakiś wymyśleć swój cel a w dzisiejszych grach no to sorrki fabuła na kilka dni mechaniki zerżnięte z jednej gry do drugiej od czasów PS3 poza grafiką te gry się już zabardzo nie zmieniają a jak już to upraszczają do granic możliwości żeby nawet 3 latek przeszedł taką fabularną grę.
Co to bedzie, nie wiem. Mam tylko nadzieje, ze BARDZO dlugo nie bedziemy czekac. Mam dziwne przeczucie, ze wyjdzie 31 grudnia 2021 czyli na 25 lat po Diablo 1 :)
Oczekiwania, jak najbardziej 10/10 nawet pomimo wpadek i poslizgniec serwowanych przez Blizza czesto ostatnimi laty... Wszakze to DIABLO jest...
Niestety nie będę w stanie tutaj wkleić linka do źródła bo zostało one skasowane dosłownie kilka minut po publikacji na reddit ale udało mi się troszkę przeczytać zanim post został zamknięty. Wiadomo trzeba też brać korektę na prawdziwość informacji i przyjmować ją bardziej jako ciekawostkę z przymrużeniem oka. A więc w wielkim skrócie Diablo IV ma nam na starcie zapewnić grę na połowie jednego z dwóch głównych obszarów kontynentu znanego jako Sanktuarium. Obszar ten będzie ogromny, porównywany z mniej więcej z obszarem Dreanoru, Broken Isle i Kul Tiras razem wziętymi, podzielony na 5 obszarów stanowiących Huby. Każdy z hubów będzie posiadał swoją lokację (miasto lub wioskę) stanowiącą swoistą bazę wypadową i kopalnią questów na wzór z Diablo II. Każdy hub będzie też zawierał jeden główny wątek fabularny związany z konkretną krainą a który będzie powiązany z wątkiem głównym, za przykład został podany wątek z krainy Druidów na północy gdzie mamy przeprowadzić śledztwo dlaczego jeden z monastyrów do którego co roku pielgrzymowali ludzie odciął się od świata i nie wpuszcza nikogo poza granicę swoich murów. Krainy możemy zwiedzać w dowolnej kolejności i dowolnej kolejności będziemy odkrywali wątki stanowiące główną oś fabuły. Na Lilith skupią się odziwo wedle wpisu tylko część, dość znaczna wątku głównego ale zakończenie fabuły Diablo IV nie zakańcza wątku głównego który ma być kontynuowany w dodatkach, które poza nową klasą mają oferować dalsze zakątki Sanktuarium, w domyśle Blizzard celuje w następujący schemat: Podstawka (tereny od Scosglen do granicy z Kurast), dodatek 1 (Kurast aż do wysp amazonek), dodatek 2 (wyżyny barbażyńców aż do pustyni Aranoch) i dodatek 4 stanowiący finał wątku głównego kończącego dostępny teren w Zachodniej Marchii. Reszty przeczytać niestety nie zdążyłem
Jestem z serią diablo od samej jedynki wraz z dodatkiem hellfire , w te klasykę zagrywałem sie długimi godzinami , podobnie jak w diablo 2 . Te części mają wspaniały mroczny klimat akcje fabułe i brutalne walki z demonami .
W diablo 3 początkowo zagrywałem sie długimi godzinami , teraz mam ochoty tam wracać .
Co diablo IV mam szczerą nadzieje że bedzie rzeczywiście powrotem do korzeni diablo 2 .
Oczywiscie ocena niska... Wszyscy hejtuja jak Immortala, a ja osobiscie obu gier jestem ciekaw i oczekiwania co do D4 mam 10/10.
Po latach doceniłem Diablo 3. Choć moja przygoda z nią nie była długa odpaliłem tydzień temu i....wessało mnie :) Owszem fabularnie trójka za jaja nie trzymała, cierpiała na narrację, przegadanych bossów, pewne fabularne zabiegi jak wróżka zabijająca Caina czy przewidywalność ale endgame, feeling walki jest dopracowany. Dla niektórych pewnie nie ma tam co robić. A dla mnie który dopiero tydzień temu wszedł na end game, zobaczyłem zlecenia, Kadalę, nowe receptury, matsy, szczeliny, głębokie szczeliny, kostkę wręcz mnie przytłoczyło. Zabieg stylistyczny choć inny, choć nie starzejący się tak jak dwójka też zaczął mi odpowiadać.
Nigdy nie zrozumiem oceniania gry przez pryzmat faili firmy która ją tworzy, nigdy też nie zrozumiem oceniania gry która nie wyszła przez pryzmat tego, że poprzednia część tak bardzo różniła się od ubóstwianej dwójki. Diablo 4 wydaje mi się przynajmniej na papierze i w wizualiach ulepszoną trójką puszczającą wiele oczek miłości do dwójki. I to mi w zupełności wystarczy.
Diablo IV Quarterly Update — June 2020:
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23463858/diablo-iv-quarterly-update-june-2020
Piekielny Kwartalnik Diablo IV — Czerwiec 2020
https://news.blizzard.com/pl-pl/diablo4/23463858/piekielny-kwartalnik-diablo-iv-czerwiec-2020
Blizzard to już nie jest firma a korporacja z tysiącami pracowników i dopiero teraz uderza z pelna sila gdzie ostatnio wydal dodatkowo kilka tytulow heroes of the storm,overwatch. Duzo osob na nich psioczy a później i tak wszyscy kupuja ich gry....
No powiem że czekam z niecierpliwością D1 było bardzo słabe ale 2/3 sztos na maxa a 4 zapowiada się nieziemsko
D1 było bardzo słabe
Tak może powiedzieć tylko ktoś kto się wychował na Fortnite, League Of Legends albo Minecraft.
Nie zapomnę nigdy demo do 1 tak mocno różniące się od oryginału. Na dodatek losowo generowane korytarze w demie wtedy to był szok i klimat.
D1 dostałem orginał w boksie na urodziny za gównioka... Niestety wtedy bardziej interesował mnie blood i komuś pożyczyłem wiem komu .....!!!!!! i nie oddał jeba.... y....
Klimat genialny muzyka genialna sentymenty straszne co do tego czasu... Dzięki gog można kupić + polski dubbing od Noktis I GRA SIĘ NADAL PO TYLU LATACH fantastycznie !!! d2 Również super ..... D 3 Przeszedłem ale Pierwszy akt ok tzn TA kraina nie pamiętam jak to juz było ale klimat był ... BTW w diablo moim zdaniem najlepszą robote robił klimat Tristram i chciałbym d 4zobaczyć tylko w tym klimacie bez zmiany otoczenia na pustynie dżunglę ... bo to jakoś mi nie podeszło Chodź rozumiem twórców urozmaicenie otoczenia
jak myślicie czy jest szansa by Diablo 4 wyszło w 2021 .
3,5roku po diablo zrobili diablo 2 a potem 12 lat na diablo 3 o co tutaj biega? zaraz 9 lat juz bedzie do d4 a jej jeszcze nie ma czemu z 1 na 2 tak szybko a teraz sie tak ociągają??? jak widac nie wszyscy pazerni na pieniadze
Bo development gier w porównaniu do 1999 roku wcale się nie zmienił i nie stał się bardziej skomplikowany.
Dobrego Diablo nie bedzie bo nie ma juz tamtych ludzi ktorzy tworzyli D1 i D2. Teraz to Blizz robi tandete jak WoW
lol, jakie diablo Immortal jak to trójka jest przecież na smartfony dla chińczyków :P
A 4 część - tak, uważam że będzie to samo czyli wujowa itemizacja i buildy i wszystko ale fabuła będzie dobra bo Polak jest jakimś tam scenarzystą chyba ;) W każdym razie będzie znowu - przejść raz i nara bo nie ma sensu dalej grać,
https://www.youtube.com/watch?v=t_5g55QjYDQ
I o to tyle szumu?
https://www.youtube.com/watch?v=M_eG17Q1h08
https://www.youtube.com/watch?v=j6RMXSl5O-U
Kolego dałbym Ci minusa, ale nie jestem złośliwy. Zobacz dobrze którą grę komentujesz, a do której dałeś filmiki. Podpowiem Ci, że jedna zmierza na PC a druga ( twoja ) na urządzenia mobilne.
Nowe info:
https://news.blizzard.com/pl-pl/diablo4/23583664/piekielny-kwartalnik-diablo-iv-grudzien-2020
Co prawda omawiana jest tylko itemizacja i rozwój postaci, ale jakże ważne są to rzeczy w H&S. Jak dla mnie zaczyna to zmierzać w bardzo dobrym kierunku. Jeżeli dostaniemy do tego dopracowane animacje mięsistej walki i przemyślany endgame to gra może swoje ugrać na polu gier tego gatunku. Zobaczymy kiedy przedstawią nam na ten temat jakieś konkretne informacje. Następny raport to Blizzcon, więc pożyjemy zobaczymy. Oczywiście nadal mam niechęć do nich po tym co odwalali przez ostatni czas i patrze na to wszystko z chłodną głową, lecz jednocześnie ciężko teraz hejtować zarys DIV, bo póki co jest coraz lepiej.
Nie wiem skad taka ocena. Gra wyglada soczyscie a jednoczesnie mrocznie i krwawo... Ludzie, ktorzy najbardziej czekaja daja takie bezsensowne oceny, pytanie tylko dlaczego... Chyba dlatego, ze musza czekac ;) Dla mnie absolutne 10/10 juz z samego wzgledu, ze to pelnoprawna odslona mojej ulubionej gry
Nie będzie na 8 generacje ale lipa. Mam też kompa na którym mi wszystko ruszy ale wolę grać na konsoli na wielkiej plazmie a nie lapku.
[link]
Jak można mieć wielką plazmę i nie mieć do niej podłączonego komputera? Amatorszczyzna...
Gra wygląda jak Diablo 3 tylko przyciemnili obraz. Nie mam wątpliwości, że siekanie będzie 10/10 ale poza tym stawiam, że gra będzie bardzo uboga w zawartość zwłaszcza na początku i będzie tak samo nudna jak Diablo 3 którego osobiście skończyłem aby mieć grę zaliczoną gdzie gdzieś od połowy już mi się nie chciało grać i nigdy bym już do tego gry nie wrócił. Diablo 1 i 2 ukończyłem kilka razy.
Hmm... po obejrzeniu migawek z rozgrywki mam silne poczucie, że brakuje tam mięsiwa. To w sumie zdumiewające, ze remaster II wygląda solidniej niż nowoczesna produkcja.
Chodzi mi o ruchy postaci. W tej nowej wersji są pozbawione ciężaru. Nie wiem czy rozumeicie o co mi chodzi. Często przy strzelankach mówi się o tym, że "czuć ciężar broni". I tu jest podobnie. Remaster II jest ciężki, rzucane czary aż epatują energią, a w IV są jak sztuczne ognie.
Nie wiem czy tu chodzi o kolorystykę, pewnie trochę tak, ale bardziej o ruchy postaci, które są po wielokroć bardziej arkadowe (nie wiem czy takiego określniea można tu użyc).
Jaram się II jak potłuczony, a IV... cóż oczekiwania mam przeciętne na ten moment... jak III z przyciemnioną grafiką...
Skoki w formie skryptów 17:35, jedyne wytłumaczenie robienia czegoś takiego to uproszczenie pod pada
https://www.youtube.com/watch?v=3tQH_1mhGIo
Nie podoba mi się ta gra już od samego początku gdy pokazali to pierwszym raz, nie wygląda to jak tytuł AAA, a jakaś kolejna gra z tego gatunku robiona przez zupełnie inne studio.
Grałeś kiedyś w jakiegoś hacknslasha typu Diablo? Takie akcje jak skoki, interakcję z przedmiotami zawsze odbywają się w formie "skryptu" gdzie musisz kliknąć w odpowiednim miejscu na mapie i postać to robi a nigdzie indziej to nie działa. Z choinki się urwałeś?
Tak wmawiaj sobie.
Jeżeli gra nawet na konsole będzie wymagać stałego podłączenia do internetu, chrzanię, nie kupię. Szkoda, niszczą mi ukochaną serię.
Czekam na D2R i D4, jedna z moich ulubionych serii, i jedyna jesli chodzi o HnS. Dobrze że te gry nie wyglądają jak trójka, która upodobniła sie stylem grafiki do Torchlight, przez co straciła klimat.
Tak jak D2R powinna wyglądać trójka.
Obawiam się że możliwe że jeszcze długo nie zobaczymy gry tym bardziej z związku z tym co się w BLIZZ dzieje...
Far Cry6, Dying Light2,Resident8 Village - są na 8 generacje konsol. Dało się. Blizzardowi się już nie chcę. Diablo4 nie będzie napewno bardziej zaawansowane niż Far Cry6. Dali by radę spokojnie.
Dzisiaj każdy ma napisane na przedpremierowych prezentacjach pre-alpha albo alpha także to kompletnie nic nie znaczy.
Ja obstawiam premierę zima 2022/2023 lub Maj 2023.
Remaster Diablo 2 musi miec czas aby na siebie zarobic, a pozniej logika sugeruje uniknac zwarcia z POE2 wiec jeszcze jakies 2-3 lata do premiery na oko.
No przecież teraz trzeba wydać 200zł na odświeżoną wersje diablo 2, pograsz 2-3 lata i dopiero wyjdzie diablo 4. Już oni wiedzą co robić żeby zarobić.
D4 zadebiutuje w formie usługi, już do D3 sprzedawali postać osobno, a tutaj nie kryją się specjalnie z planami wprowadzenia rozbudowanego sklepu - oczywiście z kosmetykami, teraz - potem rozwiną skrzydła.
Współczuje, poza tym pisząc DLC masz na myśli tego kupowatego nekromantę zgadza się? Bo ten największy to dodatek, a nie DLC.
Nie ukrywam, że po ponownym ogrywaniu Diablo II w zremasterowanej wersji ochota na czwartego diabła poleciała do góry. Jako, że już dawno temu nauczyłem się żeby nie ufać zapowiedziom mam nadzieję, że Blizzard tym razem dołoży starań i Diablo IV jest robione z pamięcią o błędach popełnionych przy trzeciej odsłonie. Plus, że ludzie odpowiedzialni za DIIR wspomagają zespół DIV też jest dla mnie faktem kojącym. Tak czy siak trzeba czekać na Blizzcon, ujawniona zostanie ostatnia z klas no i mam nadzieję dadzą datę premiery na IV kwartał 2022 roku
Dlaczego nie ma zakładek na wersję PS4 I XOne? Nie znalazłem, żadnej zmianki o tym, że ma wychodzić tylko na next geny. A wręcz całkiem przeciwnie
W momencie premiery Diablo IV to co teraz określasz mianiem "next genem" już "next genem" nie będzie tylko generacją właściwą, standardową. Masz natomiast nadzieje, że Diablo IV wyjdzie na konsole przestarzałe.
Hej:). Niestety obawiam się że Blizzard całkowicie oleje xbox one/ps4. W grze offline i tak pewnie trzeba będzie mieć stały dostęp do internetu. Taki zabieg jest chory. A wątpię żeby Blizz przejmował się 8 generacją. Dla samego Diablo 4 nie dam 2500 zł na xbox series x. Zarobili by więcej jakby Diablo 4 było na ps4-5/xbox one-series s/x. No ale niestety wątpię:(.
A ta gra miała wyjść w ogóle na starą generację?
właśnie najgorsze jest to że nikt nic nie wie. Nigdzie nie piszę czy będzie tylko na next geny czy nie. Resident Evill Village też miał być tylko na ps5-xboxy series s/x. Nawet Capcom zapowiedział że 8 generacja nieda rady. A jednak się dało.
Ps4 i xone to już przeżytek już coraz więcej gier będzie wychodziło na nową generację spraw sobie PS5
ja nie lubię gier typu Diablo i takie Elden Ring. Tylko napierdalasz we wszystko co oddycha i podbijasz kolejne cyferki niewiem po co. W Diablo 3 wbiłem 1200 level mistrzowski i żałowałem. Po co ja to robiłem??? To tylko durna cyfra. A tyle czasu się poszło walić bo od levela 800 już portret z koroną jest ostatni. Diablo 1 + Hellfire to tylko było zajebiste. Ewentualnie dwójka też bo max 99 level i tyle. A w diablo4 znowu dadzą grindu w pizdu i dobijanie cyferki bez końca - poziomy mistrzowskie.
Grałeś tyle, bo granie sprawiało Ci przyjemność i o to w grach chodzi. A co chciałbyś innego? Sam sobie odpowiedz po co i dlaczego w to grałeś tyle, skoro "nie lubisz takich gier". Jaki gość :D
ze co prosze ? XDDDDD czekaj czekaj zacytuje
"ja nie lubię gier typu Diablo i takie Elden Ring" w diablo 3 wbilem tylko 1200 lvl mistrzowski ale jakby ktos pytal to nie lubie tej gry....
Czy mógł byś podać - jakieś info gdzie pisze o beta testach - kiedy mniej wiecej bedą te beta testy ?
Na imprezie Microsoftu powiedziano że wszystkie gry wyjdą w ciągu 12 miesięcy. Ale Czy na pewno Diablo IV wyjdzie w tej ramie czasowej czy przesuną.
jak ktos ma wydawac ostatnie pieniadze na ta gre to lepiej niech poczeka po roku pewnie przejdzie na model free to play jak juz wszyscy co mieli kupic ją kupią i bedzie pay to win
Jakie p2w? Sklepik ze skórkami i battle pass to p2w xD? Ktoś chyba za bardzo się napatrzył na Immorala który od początku był planowany jako obdzierak do kasy dla każdego kto chce w tej grze liczyć na progress na endgamie. Tu mamy czarno na białym napisane co będzie w sklepiku i tam są same skiny. Ba jeszcze punkty do sklepiku będzie można zdobywać w grze tylko mniej
Jeżeli to ma być przepełnione mikropłatnościami pay2win to ja tego nie kupuję.
Wyciekły przerywniki filmowe, są wciąż w fazie WiP oraz zawierają SPOILERY.
spoiler start
Cinematic #1: https://rutube.ru/video/151cfcb33cfbe7083d00b1edc353b635/
Cinematic # 2: https://rutube.ru/video/86247bfa8a7bc6faa0ae89771858b471/
Cinematic #3: https://rutube.ru/video/15998ef0bc4442f0e60025e187de3c0f/
Cinematic #4: https://rutube.ru/video/55bf851a7a3de5c5f8d5de43f753f92b/
Cinematic #5: https://rutube.ru/video/d226a5ca6333665c2a058392e52fa49b/
spoiler stop
Activision Blizzard nie ogłosiło jeszcze dokładnej daty rozpoczęcia beta testów Diablo 4. Możemy się jednak spodziewać, że nastąpi to w okolicach 18 listopada, ponieważ wtedy jest ostatni dzień wysyłania zaproszeń do użytkowników
Wielki brak pliku pod linkiem.
Dom aukcyjny będzie w Diablo IV taki jaki był na początku w Diablo III czy to nie prawda ?
Na ilu pierdyliardach dmg postaci i hp mobków skończą tym razem?
A wystarczy dodać do poziomów trudności karę postaci w zadawaniu coraz mniejszych obrażeń otrzymywaniu większych, jak zrobili w innym H&S, znanego uniwersum.
Nie wiem ile w tym prawdy, w opisie gry na PS jest wzmianka o 2 graczach sieciowych, jeśli będzie można grać tylko w 2 osoby to kupa straszna.
Nie jest to prawda, wręcz przeciwnie, gra jest tak skonstruowana, że masz world bossów gdzie bardzo dużo graczy klepie takiego bossa. Może chodziło o możliwość gry na split screenie z tymi dwoma graczami.
Raczej nikt Ci nie powie jak tam beta, bo też nic na jej temat mówić nie możemy:) W zasadzie żeby zagrać trzeba się zgodzić, że kompletnie o niczym nie wspomnimy.
spoiler start
Z innego forum
Dobra, pograłem trochę i pora na kilka przemyśleń. Na razie opowiem trochę o kwestiach technicznych, a w kolejnych dniach będę starał się opisać swoje wrażenia z samej rozgrywki. A więc:
Optymalizacja:
- Gra jest całkiem dobrze zoptymalizowana, choć GPU w kilku miejscach wariuje. Rozdziała 3440x1440 MAX detale na RTX 3080 przeważnie ponad 100fps. Ogólnie gram na locku 100 klatek i rzadko kiedy spada poniżej 90.
- W opcjach jest wybór DLSS(gram na wyłączonym) oraz RT(niedostępne), więc użytkownicy RTXów będą zadowoleni :D
- Jest kilka bugów i gliczy, typu brak tekstur czy przechodzenie przez zamknięte drzwi, no ale to BETA i do tego nie za aktualny build.
- Sama gra wygląda bardzo dobrze jak na H&S(co nie jest jakimś wyczynem). Twórcy postawili tutaj raczej na klimat i atmosferę.
- Jest brudno, szaro i krwiście, czyli tak jak powinno wyglądać Diablo. Nawet śnieżne krainy, które powinny być białe są szare :E
- Niestety muzyka oprócz utworu przewodniego jest strasznie generyczna i nudna, lecz odpowiednia do klimatu. Ścieżka dźwiękowa takiego Diablo 2 to majstersztyk.
- Taka specyfika grania w wersje BETA gier, ale niestety gra potrafi wywalić się losowo raz na godzinę.
- Często również wywala komunikat o przepełnionej pamięci RAM i również wywala wtedy grę :D
spoiler stop
To dużo nie napisał ;) A muza to była super w "jedynce" a nie w D2.
Bo to zapewne opinia z betonu jakim jest forum pclab, a tam gry oglądają i liczą klatki oraz podniecają się świecidełkami zamiast w gry grać.
W D 3 można znaleźć białą broń. która się zwie dekapitator. Ciekawi mnie czy w dobie obecnej ohydnej zasłużonej opinii zamiecionej zamieci w diablo 4 mogła by się znaleźć broń o nazwie molestator?
[link] Póki co jest dobrze ;-) Jest gęsty klimat, pełny brutalności i tajemnicy, rodem z Diablo 2 https://youtu.be/B_XPeHVMSR8
Mnie interesuje ile będzie kosztować Diablo IV =. Jak zmieszczą się w cenie 100 Euro to dobrze choć to i tak drogo. I czy podstawowa gra da mi możliwość gry w beta testy. Podkreślam chodzi mi o wersje cyfrowe.
Co to znaczy "puki"? Stuki, puki słychać?
gra zapowiada sie genialnie, klimat az wylewa sie z ekranu ALE...
do odpalenia potrzeba dobrego kompa i sama gra kosztuje 70euro czyli 330zl wiec cos czuje ze w polsce bedzie malo popularna i przewiduje fale hejtu od ludzi ktorzy nawet nigdy nie zagrali ;D
To akurat dobre info a nie złe :D
hejterzy zawsze byli, a przynajmniej nie będzie bieda patoli w grze.. a przynajmniej przez pewien czas kiedy ceny nie obniżą. każdy dobrze wiek jak kończą gry, a raczej jak wygląda comunity w takich darmowych grach jak plebs zaczyna w to grać.
A blizzard nie jest skłonny do robienia mocnych dropów cenowych i potrafi trzymać cene przez długi czas.
Jeśli to jest gra na długi czas, a idąc w kierunku mmo to nadal dobra oferta większość ludzi kupuje preordery z grą która kończą w kilka dni, a mówimy o pieniądzach na grę która zapewni nam co najmniej rok, dwa lata gry.
Jaka platformę wybrać do grania w diablo 4 pc czy konsole na , której będzie mi się grało lepiej i dlaczego.
Skąd mamy to wiedzieć, co wolisz?
Dużo zależy jaki komputer, a konewko to user wyzwajacy innych, nie ma co się przejmować docinkami z jego strony.
Kolejny z projekcją własnych problemów :D załóż kolejne konto lepiej zamiast szukać problemów tam, gdzie ich nie ma.
Kup na to, co ci bardziej pasuje i tyle.
Z ceną upadli na głowę, jak Tyrael w trójce na ziemię, może za dostęp do bety doliczyli sobie, po roku dwóch może nabędę, wyr...ać się nie dam jak trójce po likwidacji domu aukcyjnego, niech szukają jeleni w lesie, a czy takie dobre, poza filmami, które zawsze im wychodzą, słabo to widzę, warcraft 3 remaster też miał być oh ah...
Gra ma być wspierana kilka lat a co za tym idzie przed nami setki godzin. Cena nie jest taka zła.
Likwidacja domu aukcyjnego w trójce to było jedno z najlepszych pomysłów Blizza ever.
Dom aukcyjny to podstawa tego typu gier. Bez handlu rozwiniętego gra jest całkowicie bezcelowa
Zna ktos wymagania sprzetowe?
Moj target to 60+fps w 1440p max detale na laptopie i chcialbym wiedziec jaka konfiguracja mi na to pozwoli. Planuje zakup laptopa po pojawieniu sie 13gen Inteli i rtx40 a przed premiera D4. Prawdopodobnie wybor padnie na rtx4070 ale wolalbym zaoszczedzic i pojsc w strone 4060... Plotki glosza ze 4070 ma byc o 15% wydajniejszy od 3080ti wiec to raczej napewno wystarczy.
Chciałbym się przygotować do D4 ;)
Mam stary sprzęt i się zastanawiam, czy wystarczy do komfortowego grania na wysokich detalach, czy coś trzeba wymienić zawczasu:
Płyta główna Asus Prime Z370-P
Procesor: Intel(R) Core(TM) i5-8600K CPU @ 3.60GHz
Pamięć RAM: 16,0 GB DDR4-3200 (1600 MHz)
Karta wideo MSI GTX 1070 Gaming X 8GB GDDR5 (MS-V330)
W sieci znalazłem zalecane wymagania:
Procesor: Intel Core i5-9500 lub AMD Ryzen 5 2500X
Karta graficzna: GeForce GTX 1070 lub Radeon RX Vega 56
Pamięć RAM: 16GB
Co myślicie? ;)
ja bym się wstrzymał do ogłoszenia oficjalnych wymagań chyba, że wcześniej trafi się jakaś promka na super sprzęt :-) ale ludzie którzy grali w betę pisali, że dla wysokich wymagań taka konfiguracja powinna wystarczyć.
Diablo nigdy nie miało przesadnie wysokich wymagań, bo nie ma tez niewiadomo jakiej grafiki.
Nie zapomnijcie że tą grę robi blizzard. Przecież obecny blizard nie zrobił ani jednej, powtarzam - ani jednej dobrej ani nawet średniej gry, więc na 100% możecie być pewni że i tą spapra po całości...
To trzeba mieć talent, żeby takie marki jak diablo, overwatch, warcraft zniszczyć doszczętnie. To już nawet nie jest brak talentu, to trzeba mieć talent żeby takich beznadziejnych pracowników znaleźć
To nie wina szeregowych pracowników a zaburzona wizja kierownictwa/szefów na dany tytuł.
Mnie też denerwują elementy MMO i to że trzeba być stale online. Ale moim zdaniem
Blizzard będzie starał się aby gra wyszła jak najlepiej i przymknę na to oko. Jak gra da świetny singiel kampanie i dobry endgame i to mnie kupili ;)
a ile jak myślisz zajmuje przejście kampanii a ile endgame. Mówili że gra wystarczy na 1000 godzin