AI w czołówce najlepszych graczy StarCraft 2
Niestety ale ludzie w stosunku do komputerów są mocno ograniczeni i takie SI jest podawane jako jedno z największych zagrożeń dla ludzkości tego wieku.
@siera97 no to następny krok połączenie ludzkości z si ewolucja coś pokroju syntetyków z supreme commander.
Pytanie czy można to osiągnąć dostatecznie szybko, to jest zanim SI stanie się zbyt niebezpieczne. Warto zauważyć że wielu ludzi byłoby niechętnych zmianie, mogło by dojsć do nieciekawych sytuacji, już z resztą nieraz tak było że społeczeństwo i prawo nie nadążało za postępem technologicznym.
Zabawne, że coś co wydawało sie kompletną fantazją jeszcze tak niedawno staje sie prawdą na naszych oczach.
Chciałbym zaznaczyć że nigdy nie występowałem przeciwko wspaniałemu reżimowi AI, a osobniki ludzkie mogą być efektywnie wykorzystywane w rolach propagandowych. Jestem gotowy pełnić taką funkcję w zamian za wygody doczesne.
Ja tam ludzkości żałować nie będę
AlphaStar w Starcraft'cie robi gigantyczne wrażenie. Możliwości w rozgrywce są ogromne i SI sobie rewelacyjnie z nimi radzi. Natomiast jak się poogląda mecze to mimo wszystko widać, że Si jednak trochę korzysta ze swojego cyfrowego rodowodu. Ja wiem, że obniżyli liczbę klików ale dalej widać po ilości meczów, klikach w krawędzie ekranu, kosmiczne mikro dla każdej jednostki brak missclick'ów czy idealny timing. Także ten....
Tylko czy to oznacza ze SI oszukuje? Według mnie tylko wykorzystuje swoje możliwości. Jakby mnie porównać do najlepszych graczy to też miałbym gorszy timing, więcej missclicków i tak dalej, co nie znaczyłoby ze ten gracz oszukuje.
To nie jest AI tylko maszynowe dzialanie proceduralne bez zastanowienia. O przelomie mozna by mowic gdyby komp kreatywnie tworzyl nowe straty, dyktowal nowa mete i byl nieprzewidywalny. Gdyby nie perfekcyjne mikro/makro i czasy reakcji to nie mialby startu do byle lepszego gracza. Star jest gra gdzie w 99% przypadkow wygrywa sie nie dzieki strategi ale lepszej mechanice. W jedynce bylo to lepiej widac bo gra byla znacznie trudniejsza mechanicznie wiec dochodzilo do absurdow gdzie gracze osiagali taki poziom micro/makro ze mieli wywalone w to co robi przeciwnik i czy robi idealna kontre na to co sami robia. Maszyna robi dokladnie to samo. Taki Flash z ery broodwara do kwadratu.