Kingdom Come: Deliverance otrzymało oficjalne narzędzia moderskie
Właśnie ogrywam Kingdom Come i się zdziwiłem, że po takim czasie od premiery wyszła jakaś aktualizacja. Mam już ponad 90h i muszę przyznać jeden z lepszych RPG pod względem mechanik. Zrobiłem sobie Henryka praktycznie pod... wszystko. Jestem już chyba na końcówce i posmakowałem wszystkiego: kradzież, otwieranie zamków, alchemia, łucznictwo i każda rzecz dawała mi satysfakcję(no może trochę alchemia z czasem nużyła, ale jak masz już umiejętność pod autogotowanie nie sprawia to żadnego problemu). Na pochwałę zasługują też misję pod względem kreatywności, a jak teraz będą dostępne mody to mogę spodziewać się niesamowitego pokazu pomysłowości ze strony społeczności.
Jedno z tych RPG obok Mass Effect i Wieśka które gram do dzisiaj przechodząc po raz kolejny z radością.
@KUBA1550 przez całą rozgrywkę nie znalazłem żadnego błędu uniemożliwiającego wykonywanie jakiegoś zadania. Jedynie okazjonalne blokowanie się konia i postaci.
Tak ponad rok za późno sie obudzili z narzędziami... 'scena' moderska tej gry jest po prostu.. praktycznie martwa, żyje tylko na respiratorze i raz na kilka dni/tydzień ruszy końcówką palca, tak właśnie wygląda ilość tworzonych modów do KCD.
To są narzędzia moderskie dla obecnie malutkiego % jeszcze eghm żyjących moderów.
Szkoda bo gra miała potencjał na świetny, wspaniały rozwój przez fanów... JAK BYLI.
Może, ale wtedy nie mieli narzędzia moderskie podobnie jak Elder Scrolls. Tworzenie mody na silniku KCD prawdopodobnie nie należą do łatwych w przeciwieństwie do Gothic 1-2 i takie tam. Czas pokaże, czy scena moderska dla KCD faktycznie ożywi.
KCD ma duży potencjału podobnie jak Wiedźmin 3, by utworzyć mnóstwo fanowskie przygody.
Mało modów wychodziło, bo były bardzo małe możliwości. Teraz kiedy z grą można zrobić praktycznie wszystko kwestią czasu jest, kiedy wyjdzie jakiś fajny mod z nową historią. Zresztą to nie pierwszy raz, kiedy narzędzia modderskie wychodzą rok po premierze gry (mam tu oczywiście na myśli Gothica) i podejrzewam, że jak w tamtym przypadku nie przeszkodzi to w wypuszczeniu ogromu świetnych modyfikacji.
Wystarczy popatrzeć na przykład Wiedźmin 1-2 w porównanie do W3. Już powstali fanowskie przygody dzięki edycji przygód, a w grze W3 nie mieli w ogóle możliwości.
Tak wygląda prawie każde community moderskie do gry, która nie była ponadczasowa/ nie miała już gigantycznego zaplecza moderskiego wyrobionego w poprzednich tytułach.
Dodatkowo w większości z nawet udanych moderskich gier community zaczyna rozwijać się w momencie w którym gra przestaje być wspierana, bo nikt nie musi martwić się o to, że następnego dnia aktualizacja zepsuje kilkuletni, porzucony, niszowy mod.
Brednie - jak gra dobra to mody do niej powstaną w każdym momencie. A że KCD jest dość unikalne to jest szansa na jakiś projekt.
Poza tym twoja teza ma ubytek - gdyby gra dostała wsparcie modów na premierę to ludzie i tak musieliby poświęcić czas na naukę narzędzi a wg ciebie do tego czasu gra ulegnie zapomnieniu :]
Nadal czekamy na mody które według ciebie powinny być, a wypuszczanie narzędzi moderskich na premiere mija sie z celem...
*mały hint abyś nie musiał szukać bo twoja teza ma UBYTEK, półtora miesiąca po premierze i nie powstał ANI 1 mod dzięki mod kitowi. Gra jest zapomniana, wypuszczenie mod kita półtora roku po premiere gry, kiedy baza graczy to max kilka % albo i mniej, jest idiotyzmem z strony twórców. I takie są oto efekty.
Wiec skończ bredzić z łaski swojej bo fakty są czarno na białym zweryfikowane :)
brawo, CDP powinien się od nich uczyć, jaki dzisiaj byłby Wiedźmin III gdyby dali redkita, ale nie dali : największa głupota biorąc pod uwagę że prawie po 10 latach Skyrim dalej żywy.
Lepiej późno niż wcale. Ciekawe czy te narzędzia moderskie to wersja beta czy pełna.
Super wiadomość. W grę jeszcze nie grałem, bo obecnie nadrabiam zaległości z dawnych lat (przy okazji czekam na niższą cenę), ale zagram na pewno, bo to mój ulubiony gatunek :D
Gdyby nie save'y które magicznie wyparowały w Gamepassie to prawdopodobnie grałbym do dzisiaj. Jakoś nie chcę tracić kolejnych 15-20 godzin na powrót do utraconego miejsca.
No to trzeba będzie kupić. Na razie ogrywam wersję z Xboxa game pasa, a gry z GP nie wspierają niestety modów w żaden sposób. Niby M$ obiecał wsparcie dla modów w finalnej wersji, ale kiedy ta się pojawi to nie wiadomo.