Doom Eternal to przeurocza rzeź dla każdego – wiemy, bo graliśmy
Ja mam pytanie. Twórcy wspominali, że w Eternal chcieli nawiązać jak najmocniej do stylistyki retro Doomów, czego symbolem miało być, między innymi, przywrócenie klasycznych apteczek i "magicznych buteleczek". Zapewnili jednak, że można to będzie wyłączyć w opcjach, na co ja mam ogromną nadzieję, bo dla mnie coś takiego strasznie psuje immersję i nie pasuje do futurystycznego klimatu.
Była taka opcja w demie?
W demie było minimum dostępnych opcji, w tym zero kosmetycznych drobiazgów.
Poza tym Twórcy mówili mi, ze poprzednio zapasy z wyglądu było podobne zupełnie do niczego, gracz tylko zbierał śmieci wiec po to przywrócili perfekcyjnie czytelny wygląd z klasyków.
To prawda, ale był to problem? Moim zdaniem lepiej zbierać kolorowe świecidełka, nie przypominające niczego konkretnego, ale też pasujące do futurystycznej otoczki i czytelne z punktu widzenia rozgrywki (niebieskie leczy, zielone daje pancerz), niż kompletnie oderwane od czegokolwiek "magiczne napoje" rodem z Diablo. Ja wiem, że Doom nigdy sam siebie nie traktował zbyt poważne, ale to już nie są lata 90-te i pewne rzeczy dziś już nie uchodzą :).
Doprecyzujcie proszę pytanie z ankiety :"Grałeś/łaś w pierwszego Dooma?" bo nie wiadomo czy chodzi o tego z 2015 roku po restarcie serii czy tego z 1993 roku. Pewnie większość rozumie że chodzi o 1993 rok.
Właśnie przechodzę Doom 2016, i jestem już przy końcówce. I co ja mogę powiedzieć... zajebista grafa, ciężka muzyka, rozpierducha na maxa i tempo i dynamika akcji niesamowita. Nie pamiętam, kiedy jakiś FPS dał mi tyle frajdy. Do tego dochodzą fajne urozmaicenia jak ulepszenia broni i pancerza, runy dające nam dodatkowe umiejętności, a więc zachęca to do eksplorowania map. Fajne jest też wspinanie się, bardzo dobry pomysł.
Gdyby Cyberpunk 2077 miał taką grafę jak Doom, to bym się nie obraził :)
I jeszcze super optymalizacja, na ryzen 3600, rtx 2070 super, 16gb ram, miałem 80-120 fps na ultra w rozdzielczości 4587 x 1920 (to takie podwyższone 3440x1440 uzyskane za pomocą nvidia DSR).
Szkoda, że przełożyli premierę. Pograłbym już w to, ale no niestety, wyszło jak wyszło.
Druga najciekawsza premiera ktora została w tym roku zaraz po Death Stranding i przesunięta, no nieeeee
Czekam jak cholera. Wersja z 2016r. to miód malina.
Niech biorą ile czasu im trzeba na dopieszczenie tej rzezi demonów :)
Zmartwiła mnie ta wzmianka o "platformówce" nigdy nie lubiłem gdy w grze fpp twórcy każą mi przeskakiwać z platformy na platformę (to był powód dla którego znienawidziłem w sumie nie najgorszą grę Titanfall 2)... no cóż zobaczymy jak to wyjdzie :-)
W Dooma z 2016 grałem na PC, dla mnie to jeden z najlepszych fpsów. Teraz mam konsolę i trochę się boję kupować Doom Eternal ze względu na sterowanie padem w tak szybkiej i zręcznościowe strzelance. Może się ktoś wypowiedzieć jak się grało w Doom 2016 na konsolach?
Na konsolach jest demo tamtego Dooma , lepiej pobierz i sprawdź samemu bo ktos ci napisze ,ze gralo sie super a tobie moze nie podejść.
to przeurocza rzeź dla każdego
Dobrze wiedzieć, kupię na konsole jednemu 8-latkowi. Mina rodziców bezcenna jak młody będzie rwał łby demonom.
Prawdę mówiąc czekam na nowego Dooma tylko dlatego bo ciągle, naiwnie wierzę, że po jego premierze iD weźmie się prawilnie do pracy nad Quake Champions. Serce boli jak potraktowali tę legende. Tym bardziej, że gra ma tak niesamowity potencjał.
Nie mogę się doczekać. Doom z 2016 to jedna z moich ulubionych gier tej generacji. Gameplayowy miód.
Teraz mam konsolę i trochę się boję kupować Doom Eternal ze względu na sterowanie padem w tak szybkiej i zręcznościowe strzelance. Może się ktoś wypowiedzieć jak się grało w Doom 2016 na konsolach?
DOOM 2016 na konsolach to jedna wielka pomyłka. Grać się niby da, ale jest biednie. Używając myszy strzelasz headshoty w locie, a na padzie jest to para olimpiada.
Zainstalowałem Dooma na XO, jak trafił do Game Passa, ale po kilkunastu minutach wyłączyłem konsolę i poszedłem odpalić PC i grałem cały wieczór na M+K.
DOOM 2016 jest dla mnie na konsoli niegrywalny.
Z drugiej strony w Halo 5 grało mi się na padzie świetnie. Halo 5 jest wolniejsze i bardziej taktyczne od DOOMa i ma świetny auto-aim, który nie celuje za gracza, a jedynie domyśla się co chcesz zrobić i delikatnie koryguje ruchy celownika.
Dla mnie grało się całkiem spoko na padzie. Dobre w Doom z 2016 było to że nie było auto-aima lub miałem wyłączony. Nie pamietam, ale tak czy inaczej warto zagrać
Kwestia przyzwyczajenia. Jak jesteś przyzwyczajony do wersji PC i bierzesz do ręki kontroler, to różnica jest drastyczna. Ale po czasie człowiek się przyzwyczaja, choć to nigdy nie będzie tak wygodne jak precyzyjne sterowanie myszką. Niemniej po pierwszych kilku poziomach dyskomfort grania na padzie przestał być zauważalny.
W końcu są tacy, co ogarniają na PS4 ultra nighmare
najwyraźniej nie dla mnie ta rzeź, bo od poprzedniego Dooma się odbiłem. Chyba wolę jak gra oferuje coś więcej niż tylko strzelanie do wylewających się z ekranu przeciwników
Infinite Warfare jest zdecydowanie lepszy. Ma przynajmniej coś takiego jak treść i postacie.
@joe1chip - się nie udław członkiem tego IW, którego tak ciągle zachwalasz gdzie popadnie.
Trudno nie zachwalać gry która była niesprawiedliwie traktowana a jest po prostu lepsza od tej.... khe, khe... gry roku.
Mówimy tu o tym Infinite Warfare?
Infinite Warfare, gdzie przeciwnicy posiadają powalony hitscan w czasie, kiedy my jesteśmy w stanie nieważkości?
Brawo, naprawdę brawo takiemu bycia awangardowym.
Ubawiłem się jak nigdy z tymi debilnymi pomysłami na innowacyjności. Konkurs na jedno z najgorszych zakończeń wygrany.
Skoro sieczka Doom'a, która swoją drogą również jest przyozdobiona w jakimś tam wątek fabularny, to zdecydowanie wolałbym kolejny raz chwycić Titanfall 2, niż sięgać po kolejny osadzony w przyszłości Call of Duty.
Najlepsze, że niedawno sobie przeszedłem, tak dla pewności, pierwszego COD'a i Ci ludzie z tego studia podejrzewam, że zamienili swoje łby na członki. Ewentualnie tamtejsze łby wymieniono na członki.
Zakładam, że kolejna część, jak jeszcze następna będą równie widowiskowe i dobre, niczym seria Uncharted, bo tak właśnie podczas grania można było się tam momentami poczuć.
O serii Modern Warfare należy jeszcze wspomnąć.
Te aktorskie odsłony, gdzie tylko Kevin S., John S. są brani, aby wziąć w łapę oraz żeby pompować banieczkę darujmy sobie.
Pewnie będzie lepszy od poprzednika i zarazem będzie taki sam jak on. A poprzednik to bodaj najbardziej przereklamowany FPS wszech czasów bo takiego hajpowania takiej przeciętnej gry to ja nie pamiętam. :D
Gorzej, że Id zamiast brać się na nowo za swoją najlepszą grę jaką zrobili - Quake 1 - czepili się tego Dooma.
Wolfa robi MachineGames na silniku id, które przestało interesować się serią.
Rage 3 o ile powstanie to bez pomocy Avalanche, by wyszło lepiej.
Nie rozumiem tej awersji w PL do Rage2.
Rewelacyjna przyziemna rzeźnia w oczekiwaniu na Dooma.
Gram na trudnym i po 12h mam może 25-30%.
Niektóre misje podziemne jak Kult Boga (20zl) pezypomina Dooma.
Menu gry, fakt jest zbyt skomplikowane
73 metacritic to chyba OK
Pojawił się też trailer Doom 64 na PC, o ile to kogoś interesuje
https://www.youtube.com/watch?v=mtvHGrPyJw8
dla tych co złożyli preorder
Jedyny klasyczny Doom który mi przypadł do gustu. Mrok, muzyka robiąca robotę, udźwiękowienie...
Teraz czekam na obiecanego Powerslave/Exhumed EX, którego nieoficjalny port NightDive skasowało a twórca z nimi zawiązał współpracę.
Po absolutnie rewelacyjnym Doomie z 2016 r. można było być raczej spokojnym o kolejną odsłonę.
Podepnei sie - kojarzy ktos czy jest rozwiazany problem z myszkaw w doom 2016? Wlasnie nadrabiam i myszka jest tak wygladzona, ze sprawia wrazenie jakbym gral na padzie...