Total War Saga: Troy - zwiastun prezentujący mapę świata i kampanię
Ej jakiej Sparty? Od wojny trojańskiej do aparaty trochę minęło. Grecy walczący pod Troja pochodzili z kultury minojskiej. Spartanie pojawili się później w wyniku inwazji ludu morza.
Tak samo greckie bóstwa raczej nie siedzą na Olimpie. Zatem wszelkie pretensje proszę kierować do ekipy z Creative Assembly, która postanowiła oprzeć się na Iliadzie i mitologii, a nie historii.
CA w FAQu na swoim blogu wyjaśniło, że choć brak źródeł historycznych nałożył na nich pewne ograniczenia i wymusił posiłkowanie się źródłami pozahistorycznymi (głównie Iliadą Homera), to jednak ich celem nie było mieszanie historii i mitów, tylko raczej przedstawienie jak wojna trojańska mogła wyglądać w rzeczywistości, po odrzuceniu elementów ponadnaturalnych i romantycznych.
The events surrounding the Trojan war are steeped in legend, with tales of mythological creatures, superhuman heroes and the intervention of Gods all vibrant within this cataclysmic conflict. However, little is precisely known about the real-world events that occurred during the late Bronze Age, with many of its kings, queens, and artefacts lost to the annals of history. As a result, examining the truth behind the myth of Homer’s Iliad has become a key design pillar for A Total War Saga: TROY as we ask the player to explore the truths that might have inspired this most cherished era.
Dobrze to wyjaśnili na przykładzie bogów, którzy mają zapewniać różne bonusy swoim wyznawcom. Ich "działalność" ma być odczuwalna w grze, jednak ich samych nie będzie nam dane spotkać. Dla CA boska interwencja to po prostu rodzaj "efektu placebo", pobudzającego ludzi wierzących w boską przychylność, do osiągania lepszych wyników w różnych dziedzinach.
Rather than the gods directly intervening with the conflict itself, it is the faction’s belief that the gods are intervening on their behalf which determines the bonuses they receive. Afterall, the more fervently a leader devotes themselves to a deity, the more likely their people are to espouse and live those beliefs.
Osobiście obstawiam coś bardziej w stylu Three Kingdoms, niż Warhammera. Czyli pewnie pojawią jakieś "dziwaczne" elementy, ale będą raczej stonowane i akceptowalne i nie powinny tworzyć uczucia obcowania z całkowicie oderwaną od rzeczywistości fantastyką.
Ok, ale wciąż w materiale filmowym jest mowa o Sparcie i Menelaosie, który według mitów był jej królem. O to mi głównie chodziło.
Nie no tu się zgadzam. Ja chciałem tylko sprostować, że wbrew pozorom, twórcy nie starają się przedstawić fantastycznej wizji wojny trojańskiej, a raczej przeciwnie, chcą ją zdemitologizować, opierając się na dostępnych źródłach (często o wątpliwej wartości historycznej ;]).
Myślę, że chodzi o Sparte jako miasto, nie jako nację.
Za wikipedią - Menelaos (Menélaos, łac. Menelaus) – w mitologii greckiej król Sparty i uczestnik wojny trojańskiej; jeden z herosów; bohater Iliady Homera.
@szopen469
Przybliżone datowania wojny trojańskiej przypadają już na kulturę mykeńską. Co nie zmienia faktu, że nie jest pewne czy Sparta wtedy istniała jako miasto