Gra Cube World zadebiutuje na przełomie września i października
Czyżby kasa się skończyła?
Nawet zapomniałem że dawno dawno temu skusiłem się na zakup.
Ta gra przez lata była memem i przykładem dlaczego należy przestrzegać przed kupowaniem nowinek na fali wzrostu popularności, zwłaszcza niedokończonych, zwłaszcza mających w 'tagach' survival, crafting, open world itd.
Osobiście jestem zaskoczony, nie spodziewałem się o tym usłyszeć.
To, że jakaś niezależna gra powstaje sześć czy siedem lat to nic takiego. Niestety jak na razie "Cube World" to przykład fatalnej komunikacji ze społecznością. Autor rozpoczął sprzedaż wersji alfa po czym po wypuszczeniu jednego fiksa przestał się odzywać. Raz na rok wrzucał na twittera kilka fotek i tyle. Ciekawe czy teraz będzie inaczej.
A co do samej gry to ostatni, sierpniowy gameplay wygląda po prosu biednie. Bardzo biednie.
Z mojego punktu widzenia to gracze powinni być mniej wymagający od pojedynczego twórcy gry dużego kontaktu ze społecznością z jednego głównego powodu - przygotowanie materiału do publikacji też wymaga czasu (i to nie małego), co jest robione kosztem czasu pracy nad grą. Z czasem inny pojedynczy twórca gry - ConcernedApe też coraz rzadziej udzielał się na forum, bo po prostu wolał się skupić nad tworzeniem gry.
Jeśli pracujesz na pełen etat a po godzinach tworzysz grę to jednak czas jest na wagę złota. Jeśli nie chcesz poświęcać zdrowia i życia prywatnego. Niech twórcy gier tworzą swoje gry tak długo jak potrzebują. Może w końcu gracze nauczą się cierpliwości i opanowania. Pośpiech żadnej grze nie wyszedł jeszcze na dobre, a argumenty, że tworzenie gier zbyt długo argumentując na przykładzie Duke Nukema Forever to powinno się z automatu kasować.
Tylko, że tu nie chodzi o to, żeby twórca co tydzień zdawał raport z postępu w pracach nad grą. Chodzi Chodzi o głupi wpis na blogu raz na pół roku o tym, że gra nadal powstaje. Najnowszy wpis na wollay's blog jest zamieszczony wczoraj, poprzedni ma datę 08.06.2013(!). To nie jest słaba komunikacja. To jest jej totalny brak. Wrzutki na twittera bez jakichkolwiek odpowiedzi się nie liczą.
Wiem, że różni devsi, różnie podchodzą do społeczności. "Manifold Garden" też już powstaje siedem lat. Autor co tydzień, dwa robi developerskie streamy. Na bieżąco widać co i jak. Z kolei Peter od Gemcrafta (cztery lata w produkcji) coś tam pisał raz na rok, dopiero teraz są comiesięczne raporty. Są różne podejścia. Niestety ale wzięcie kasy i schowanie się w pieczarze na sześć lat nie jest najlepszym z nich.
No to znamy powód czemu Wollay zablokował dość szybko opcję sprzedaży gry. No, ale co by nie było, gra nie została porzucona i powstaje nadal. Może te trupy w early access też w końcu powstaną z grobu...
Nie jest tak do końca jak piszecie.
Kasa się nie skończyła bo chłopina normalnie pracuje, a ta gra to hobby.
Gra była cały czas naprawiana, i aktualizowana na zapleczu, sam autor gadał ,że nie chce wydawać często aktualizacji które by były małe i robiły za hotfix, a woli skupić się na dużych aktualizacjach gdzie będzie sporo poprawek, nowości i contentu.
To że rzadko pisał na TT nie znaczy ,że nie informował o niczym ;)
Nie dziwię mu się ,że też się za bardzo nie odzywał publicznie, społeczeństwo graczy jest tak rakowe i toksyczne ,że by go jechali i grozili mu itp.
^ Dokładnie, hobbystyczny projekt robiony przez jednego kolesia i jego żonę, który strasznie wybuchł.
Twórcy słów kilka przy okazji zapowiedzi premiery: https://wollay.blogspot.com/2019/09/dear-cube-world-community-i-think-this.html
https://www.gry-online.pl/recenzje/recenzja-gry-trove-drugie-wcielenie-zaginionego-cube-world/z52973
Od dwóch lat istnieje gra korzystająca z pomysłu cube worlds, skończona i f2p.
A kogo obchodzi jakieś MMO? I to przeciętne... Z licznymi mikro i makrotransakcjami.
TROVE istnieje od pięciu lat. To znaczy od pięciu jest grywalne. Wiem bo się do alfy zapisywałem i mam w sumie od początku dostęp mimo, że raczej nie gram. :)
No i istnieje sobie od 5 lat i wciąż jest mmo z mikrotransakcjami. Tak samo istnieje sobie Portal Knights, Time Warpers czy Staxel.
Podejrzewam, że tych samych, którzy wchodzą pod artykuł z cube worlds.
No chyba nie. Co z tego, że gra wygląda identycznie jak to jest MMO i to jeszcze f2p... To tak jak polecać w jakimś wątku o total war grę na androida...
trove to badziew jakich mało, pamiętam jak grałem dawno temu właśnie przed czterema laty, nudna, powtarzalna, masa badziewnego lootu, który w ogóle nie dawał satysfakcji, no ogólnie zanudziłem się przy tej grze jak przy żadnej innej, cube world to gra zupoełnie innego kalibru, nie wiem co ty w ogóle chcesz tutaj porównywać poza kanciastą grafiką.
Kiedyś była zapowiadana gra o Minecraftowej grafice, w której miało się zwiedzać planety w kształcie sześcianów. Chyba nazywała się Cube3 (Cube do sześcianu). Wie ktoś, co się z nią dzieje?
Zmieniła nazwę. Pierwsza faza alpha była tragiczna. Teraz chyba jest nieco lepiej ale po kilku latach tworzenia musi.
https://www.youtube.com/watch?v=5Xvo0zOnCEE