Zapowiedź remasteru Crysisa w zwiastunie nowej wersji CryEngine 5.6?
Ja lubiłem grać w pierwszego Crysisa jak w skradankę. Maximum camo, karabin z tłumikiem i maksymalny poziom trudności. Grało się. Szkoda, że gdzieś tak od połowy gry gdzie wprowadzono kosmitów strasznie psuło mi zabawę.
Meh, dla mnie Crysis (tak, jak i inne gry CryTech) był co najwyżej pokazem silnika, bo jako gry były one cholernie nudne (no, Crysis 2 mi się całkiem podobał).
Czy ja wiem czy takie nudne? Co do jedynki tak jak w przypadku pierwszego Far Cry najlepiej bawiłem się do momentu: Crysis - pojawienia obcych, FC - potworów. :) Jakoś spadał klimat dla mnie.
Dla mnie cala seria była słaba i nudna jak flaki z olejem paradoksalnie mam wszystkie części tej gry w domu a, nie przeszedłem żadnej.
Dla mnie cala seria była słaba i nudna jak flaki z olejem
nie przeszedłem żadnej.
HOLD UP
(...) jako gry były one cholernie nudne (...)
Bo w Crysis trzeba się umieć 'bawić samemu', tworzyć sobie wyzwania i je realizować, do mnie również ten schemat rozrywki nie trafia, lub trafia ekstremalnie rzadko.
Wolę znacznie bardziej znienawidzonego Far Cry 2 niż jakąkolwiek część Crysis.
Ja lubiłem grać w pierwszego Crysisa jak w skradankę. Maximum camo, karabin z tłumikiem i maksymalny poziom trudności. Grało się. Szkoda, że gdzieś tak od połowy gry gdzie wprowadzono kosmitów strasznie psuło mi zabawę.
Podobnie było z pierwszym Far Cry. Dopóki walczyło się z ludźmi to było super, ale walka z mutantami nie była już tak przyjemna.
Pamietam jak dzis. Swiezutki gf 8800 gtx, z 10 godzin grania ale poszla w jeden dzien. Kiedys to bylo:p
Crysis 2 to jedna z niewielu gier do których lubię wracać i w dużej mierze dla samego soundtracku który był według mnie genialny. Jedynka według mnie nadal prezentuje się ładnie pomimo tylu lat. Crysis chyba zrobił największy przeskok graficzny w historii gejmingu, szkoda że konsole aż tak zachamowaly kolejne części.
Hans Zimmer rozwalił system soundtrackiem do drugiego Crysisa.
https://www.youtube.com/watch?v=GDeu00BP1pI
Muzyczki z intro chyba nigdy nie zapomnę, taka gorzka z nutką nadziei. W ogóle c2 to najbardziej filmowo emocjonalna odsłona crysisa, muzyczka ta występuje też w filmowym zakończeniu i jak dla mnie było ono świetne, był potencjał do wykorzystania, także tym bardziej żal, że nie wykorzystali tego w c3, bo fabularnie mogli zrobić coś niesamowitego.
Wielu się nie podobali obcy w c1, ale w c2 nadali im sens i głębię.
Assimilation complete
https://www.youtube.com/watch?v=-5T19v3zliY
"Wielu z nas dobrze pamięta, co z naszymi pecetami robił Crysis w 2007 roku." Tak, tylko że wersja z 2007 jest wybitnie pisana pod procki jedno wątkowe i pod zwiększająca się liczbę giga herców. A jak dobrze wiemy, CPU nie poszło w tą stronę i zamiast 50ghz mamy dziś 16 wątków po 3 ghz, czyli na jeden nie tak znowu więcej niż w 2007.
Nie tylko w 2007. Tak jak Unreal z 1998 miażdżył większość komputerów przez 1998 i 1999 rok tak samo Crysis miażdżył większość kompów w 2007, 2008, a nawet w 2009.
Kuzyn kupił nowy komputer pod koniec 2008 roku.
GTX 280 najsilniejsza karta na rynku i 2 rdzeniowy procesor Intela, a w dx10 na Viście szału nie było z klatkami :) I to wszystko w rozdziałce 1280x1024. A co dopiero jak ktoś wtedy odpalił w 1920x1080 :)
Nie wiadomo czy to może być ewentualny remaster Crysis 1. Równie dobrze mógłby powstać Crysis 4 znów z akcją w dżungli.
Z remasterami dobrych gier jest tak jak z remasterami dobrych albumów muzycznych - nigdy dość!
No nie wiem, jak dla mnie nie wygląda to jakoś wybitnie w porównaniu do tego co mamy obecnie, ba wręcz lekko stoi z tyłu.
zgadza się, PRAWIE dogonili unreala. Ale mimo wszystko im kibicuje, bo większy wybór na rynku się przyda.
Na Nokii 3310 z YT owszem
Hydro proszę cię, to co tu jest widoczne naprawdę już widzieliśmy w wielu tytułach, może tylko ta fizyka sznurów i szmaty na wietrze jest czymś nowym, ale też niezbyt istotnym. Pod względem grafiki pokazane tu rzeczy nie powalają, bo już widzieliśmy tego od groma w obecnych tytułach, które naprawdę już stoją na mega poziomie.
Niby fajnie, a z drugiej strony nie do końca. Rewolucji w gameplay'u pewnie nie będzie i wyjdzie to samo co jedynka ale z dużo lepszą grafiką Wolałbym Crysisa 4, albo Ryse, który jak na strasznie krótki benchmark prawie z samymi QTE był całkiem przyjemny.
Jest podnieceni jest podniecenie jak sobie gracz przypomni Cysisa1. A potem obawa na mysl o 2 i 3 czesci.
Jedynke zrobił Crytek i....to byl pierwszy i ostatni dobry Far Cry. Ubisoft zepsuł dobre imie tej serii.
Zagrałbym w remastera jedynki oj zagrałbym :)
A niech wychodzi. Jedynka to bardzo dobry taktyczny shooter i w sumie najlepsza gra Cryteka. Pograłabym w ulepszoną wersje z bardziej rozbudowana fizyką i na ulepszonym silniku. Tylko, że to bardziej byłby remake niż remaster. Pytanie jest, kto ma prawa do marki? Jak EA, to nic z tego.
Mnie tam Crysis nigdy nie jarał. Gameplayowo szału nie było a graficznie wcale tak dobrze jak się wmawia też nie było. Od tamtego czasu wyszło wiele gier które wyglądają dużo lepiej (nawet następne Crysisy były ładniejsze) a niektórzy dalej zachowują się jakby pierwszy Crysis był najładniejszą grą jaka kiedykolwiek wyszła.
Mnie tam Crysis nigdy nie jarał. Gameplayowo szału nie było a graficznie wcale tak dobrze jak się wmawia też nie było.
Co ty pleciesz. Graficznie była w pierwszej trójce gier swojego czasu, więc jak szału nie było? Jak ktoś odpalał to w 800x600 na low to może i nie było.
Graficznie szału nie było ? Co ty pleciesz ?
Inne gry wizualnie dogoniły Crysis 1 dopiero w 2011 roku, a on zajeżdżał mocne konfiguracje przez 3 lata. A nawet 4-5 lat jak ktoś odpalał w bardzo wysokich rozdzielczościach panoramicznych na mocnych kompach w 2010-2011 roku.
Gra z 2007, a do dziś mocne karty graficzne na nim się grzeją co nie ma miejsca przy innych grach z tego okresu.
Crysis 2 z 2011 wygląda gorzej od niego, a dopiero późniejsza wersja wraz z dx11 i teksturami HD dorównała mu graficznie. Tyle, że do Crysis 1 mamy też tekstury HD fanowskie oraz Blackfire's mod, które dopalają wygląd tej gry i znów ma przewagę graficzną nad dwójką.
co za bzdury, od tamtego czasu wyszło sporo lepszych graficznie gier? o popatrz no nawet kolejne crysisy były ładniejsze no niesamowite... pokaż mi grę, z 2007 roku, a nawet z 2010 która dorównała by choć troszeczkę grafice z crysisa, proszę bardzo.
Może i gra się niektórym nie podobała, ale pisanie, ze graficznie wcale tak dobrze nie bylo..
No sorry, nie bylo ładniejszej gry przez ładnych parę lat
"Od tamtego czasu" minęło już 12 lat - technologia musiałaby się zatrzymać, żeby nie wyszło nic ładniejszego.
A Crysis w swoim czasie pozamiatał i to tak, że konkurencja kilka lat go goniła, zanim (co w tej branży jest nieuniknione) go w końcu przegoniła. Tylko, że nigdy wcześniej nie miała miejsca sytuacja, że konkurencja musiała doganiać kogoś tak długo - zwykle tytuły nowsze o rok już były widocznie ładniejsze - tu trzeba było dobrych kilku lat.
I to właśnie tym się zapisał w historii: Gra z 2007 roku, która konkurowała pod względem wizualiów z grami z 2010 roku. Gra z 2007 roku, której oprawę graficzną w pełnej krasie większość graczy mogła podziwiać dopiero kilka lat później, kiedy średnia półka cenowa sprzętu dogoniła wydajnością highend z czasów... nawet nie premiery, tylko po premierze - bo nawet highend z 2007 roku miał spore problemy z utrzymaniem płynnej rozgrywki na najwyższych ustawieniach graficznych.
I muszę brutalnie sprowadzić nieltorych na ziemię, ale minelo 12 lat, a Crysis po modach nadal jest w pierwszej trójce najładniejszych gier. Natomiast remaster zdeklasuje....Cyberpunka i The Last of Us razem wzięte. Przykro mi.
A narzekają zawsze tylko Ci, co w takich grach nie m9ga grać na maksymalnych ustawieniach.
Hydro2
Nie przeginaj w drugą stronę. Crysis 1 na modach nie jest w żadnym Top 3 najładniejszych gier jakie kiedykolwiek powstały tylko znacznie dalej. Dużo gier piękniejszych wizualnie pojawiło się przez ostatnie 7-8 lat :)
Jakich? Bo np na pewno RdR 2 do nich nie należy
Jej remaster technicznego dema który znowu będzie technicznym demem.
Mnie też muzyka w dwójce i trójce urzekła, solidny soundtrack m.in. od Hansa Zimmera :) Co do remastera może by pograł, ale ciężko mi uwierzyć, że Crytek jest w stanie jeszcze jakieś gry tworzyć, tym bardziej, że ledwo się chyba trzymają a trójka była totalnym niewypałem pod względem sprzedanych egzemplarzy.
jedyny ratunek dla cryteka to kompletny remake Crysis'a z nową fabułą lub z innym zakończeniem
ponad to cały ten ich silnik to tylko nic innego jak więcej tego samego co widzieliśmy w innych produkcjach/silnikach,
kiedyś jak crytek walnął trailerem to musiałem szczęki szukać bo jak by nie było to byli wtedy pionierami rozwiązań, które dzisiaj są stosowane prawie we wszystkich grach
jedynie czego mi brakuje w nowych grach: kompletny system zniszczeń, płynne przechodzenie animacji, AI, które działa w oparciu o dane, które symulowałyby bodźce ludzkie tj. to co faktycznie widział a nie, że kod pokazuje AI, że gracz tam jest na 100% ale ma udawać głupiego i go szukać w losowych miejscach niedaleko jego faktycznego miejsca. W zaawansowanym AI marzy mi się, by komputer przeliczał to co widział i zaliczał prawdopodobieństwo co to mogło być, bo równie dobrze mógł by to być kot lub inne zwierze, wiatr, uwzględnienie widoczności w ciężkich warunkach. Ale ta moja fantazja ziści się pewnie tylko kiedy powstaną tanie, w pełni funkcjonalne procesory o bardzo dużej mocy.
Większość AI w grach 3D działa na zasadzie tracingu w czasie rzeczywistym z bone'a przypisanego do głowy (a także jakieś wersji environment query), i to zarówno jeśli idzie o bodźce wzrokowe jak i słuchowe. Nie ma najmniejszego problemu by to sensownie zaprogramować już teraz, i przy mniejszej liczbie przeciwników nie podniosłoby strasznie wymagań. Problem polega na tym, że jednak nie tego gracz oczekuje. Wielokrotnie testowano sprytniejsze AI i wyniki testów zawsze są jednakowe: "komputer oszukuje!". To praktycznie jedyny komentarz po kontakcie gracza z sensowniejszą AI zwłaszcza w strzelankach i ogólnie pojętych grach akcji. Celuje się więc w AI 'wyglądające' na sprytne, dzięki czemu stawia 'jakieś-tam' wyzwanie, ale zupełnie osiągalne i satysfakcjonujące.
I co z tego, skoro wszyscy mają problem z tym silnikiem. Bywa, że i sam producent.
Btw. a ten remaster to skąd Wam się wziął? Bo chyba nie z tego fragmentu, co jest pod koniec? Bo jak tak to... proponuję pobrać CryEngine i sprawdzić demo (mapa), które domyślnie jest dołączone do silnika...
Dodatkowo pod koniec filmiku slychac dzwiek wylaczania badz wlaczania cloaka skafandra badz jest to jak sie wlacza 'maximum strength' jak sie miesnie napinaja nie pamietam dokladnie ale napewno jest to dzwiek skafandra.
Pamiętam, jak w 2007 roku robiło się sztuczki, żeby odpalić "Crysisa" na Directxx10 mając 90c ;)
Zachęcony tym artykułem i komentarzami pod nim, zainstalowałem sobie "Crysisa" z Origin i chciałem go zmodować ale Blackfire's mod jakoś u mnie nie działa ( utworzył się skrót na pulpicie i tyle) a tekstury HD 2018 spowodowały, że gra wygląda ciut lepiej ale z ustawieniami na maxa, w 1080p na I7-4790K, GTX 1070 i 16 GB RAM mocno się tnie ... Może trzeba wyłączyć AA lub robię coś nie tak?
BlackFire's Mod odpalasz z nowej ikony. Jeśli dobrze działa ci ten mod to 1 misję w grze nie zaczynasz w nocy tylko w dzień. BlackFire's Mod bardzo dobrze współpracuje z teksturami HD.
Nic nie powinno się ciąć. U mnie na GTX 1080 w 2560x1440 działa b.dobrze więc na GTX 1070 powinno dawać radę w 1920x1080.
Antyaliasing musi być Off, wszystkie ustawienia max
W menu w zakładce mody musi wyświetlać ci BlackFire's Mod
Sprawdź przez New game
Pisalem o tym. Ani CP ani Tlou nie będą najładniejszymi grami tej generacji. Crysis zawsze gniotł wszystko, co istnieje. Nie tylko graficznie,
Ale gameplayowo. Np seria Far Cry to to taki Zapororzec wzgledem luksusowego Ferrari, jakim jest Crysis. Podobnie jak.....kazdy jeden istniejący fps. No...z wyjątkiem jedynki FC, bo....robił ją Crytek :) W ogóle to Crysis 1 to jedna z trzech gier w moim zycii, które dostały ode mnie 10/10. Gracz nie lubiacy serii nie ka orawa nazywac się prawdziwym graczem. Wiadomość mega :D
Crysis zawsze gniotł wszystko, co istnieje. Nie tylko graficznie, Ale gameplayowo. Np seria Far Cry to to taki Zapororzec wzgledem luksusowego Ferrari, jakim jest Crysis. Podobnie jak.....kazdy jeden istniejący fps.
Dobre takie żarciki, człowiek poczyta wieczorkiem, pośmieje.
(...) jedna z trzech gier w moim zycii, które dostały ode mnie 10/10.
Mam prośbę, mógłbyś podać te dwie pozostałe, jestem niezmiernie ciekaw.
Dobre takie żarciki, człowiek poczyta wieczorkiem, pośmieje.
Tez się smialem w roku 2007, kiedy grałem w to na max ustawieniach i kazdy, kto krytykował grafike, jak się później okazalo, siedzial maksymalnie na 8600gts. Fakt, gralem w 1360x768 i w ok 40 klatkach, ale wszystko na vhigh, tylko cienie na medium, tyle, ze malo kto tak miał, bo 70% graczy siedzialo wtedy na kineskopowcach i rozdzialce 1024x768 z detalami na medium bez cieni.
Mam prośbę, mógłbyś podać te dwie pozostałe, jestem niezmiernie ciekaw.
Dark Seal z roku 1990 na wrakach (pewnieś młodej daty, więc tłumaczę: gier na zetony zwane dzisiaj jako Mame32), Tomb Raider 2 i jeszcze przypomniałem sobie dwie,: HL2 i Nfs 2 Special Edition. Z Crysisem 1 łącznie daje 5 gier. Wiecej nigdy nie dałem 10, bo zawsze było coś.
Ma w profilu. Kazdy lubi co innego. Ja napawam sie teraz Rage"m. - graficznie ultra i gameplayem trudny
Cała seria Crysis to petarda.
Mirko, to sa oceny sprzed premier. Te gry, co wymieniłem, to jedyne, ktore dostały ode mnie 10/10 :)
W 2007 roku ludzie przeważnie nie mieli monitorów 1024x768, bo takie monitory królowały w latach 1996-2001. Większość osób przenosiła się tak od 2001-2004 na monitory 1280x1024 i 1600x1200. Później pojawiły się monitory LCD (również panoramiczne).
Hydro2 ->
Tez się smialem w roku 2007, kiedy grałem w to na max ustawieniach i kazdy, kto krytykował grafike, jak się później okazalo, siedzial maksymalnie na 8600gts. Fakt, gralem w 1360x768 i w ok 40 klatkach, ale wszystko na vhigh, tylko cienie na medium, tyle, ze malo kto tak miał, bo 70% graczy siedzialo wtedy na kineskopowcach i rozdzialce 1024x768 z detalami na medium bez cieni.
To zmienia postać rzeczy, dzięki temu ta gra wzbijała się na wyżyny...
(...) pewnieś młodej daty (...)
Rozgryzłeś mnie, mam tu konto od 13 lat, zakładałem jak miałem 7 miesięcy.
gier na zetony zwane dzisiaj jako Mame32
Sam bym tego lepiej nie opisał.
Dark Seal (...) Tomb Raider 2 (...) HL2 i Nfs 2 Special Edition. Z Crysisem 1 łącznie daje 5 gier.
Ciężko się kłócić o indywidualne preferencje, ale skoro masz na tej swojej liście Half-Life 2 to nie mam pojęcia jak to zrobiłeś, że wepchałeś tam Crysis.
@Kaczmarek35, nawet jeśli to i tak znacznie wieksze wow robia 32 cale 1360x768 niż 20 cali 1280x1024, pomimo iz w teorii (i tylko w teorii) ta ostatnia rozdziałka ma większe zagęszczenie pikseli.
@panZDZiCH, bo Crysis w 100% trafil w moj gust, od grafiki i fizyki, destrukcji otoczenia przewyższającej Red Faction i Fear razem wziętych, przez gameplay, az do mojego typu fabuły. Po prostu gra ma 100% tego, czego oczekuję od gry. A i jeszcze jedno: o ile level Core nie każdemu może się podobać, tak scena z wirem antygrawitacyjnym to dla mnie najlepsza rzecz, jaka w historii calego growego życia zrobiła na mnie kiedykolwiek jakiekolwiek wrażenie. Nigdy już zadna gra nie pokazała ani jednej sceny, która by chociaz w 1/10 tak na mnie wplynęła i która tak bym przezywal. Chodzi mi dokładnie o moment, jak docieramy do rozdzielenia korytarzy, które składają się z czegoś ala plemniki i możemy wejść tylko w ten po lewej stronie. W pewnym momencie owy korytarz nas wsysa do środka. I od tego momentu zaczyna się ta scena. (avtrwa moze z 15 sekund) :) Liczyłem na rownie dobra w Crysisie 2 i 3, ale nie doczekałem. Nie wiem i nie pamiętam, co takiego tam było, ale pamiętam, ze orzexywałem ten fragment jeszcze z dobry rok po premierze i puszczałem go chyba wszystkim, którzy kiedykolwiek u mnie byli :P A na wielkim ekranie (jakim wtedy byly az 32 cale :P) robilo to wrażenie, oj robiło. Ciekawe, jak to będzie w remasterze :P
Kaczmarek35 - a czy ten BlackFire's Mod musi być zainstalowany tam, gdzie gra ( np. partycja E: Origin / Crysis ) czy na dysku C? Po zainstalowaniu tego moda i odpaleniu z tej ikonki, nic się nie dzieje.
Z teksturami HD 2018 gra bardzo się cięła, po ich usunięciu nie dało się wczytać save'a ani uruchomić ponownie nowej gry ( czarny ekran ), więc odinstalowałem grę i zainstalowałem ją od nowa. Potem sprawdzę, czy działa.
Tekstury HD (pliki pak) kopiuje się do Crysis/Game
Blackfire mod instaluje się do folderu docelowego gry i odpalamy nową ikonką.
Tak było w opisie modów i mi działa jak należy.
(Kluczowe jest też ustawienie Antyaliasing na Off)
Ciekawe jakie będą te nowe wymagania systemowe? :P dopiero za 5lat będzie można pograć w ultra bez problemu mi się wydaje haha. No chyba ze zrobią jak wszyscy producenci czyli będą starali się aby poszło to na mikrofalówce czy lodówce ale aby na tosterze za pare kafli grafika zwalała z nóg.
Kaczmarek35 - Niestety, nawet po instalacji do folderu z grą, skrót do Blackfire mod nie działa, nie dzieje się nic po jego wybraniu. Tekstur już drugi raz nie próbuję, bo coś jest wyraźnie nie tak. Może to wina kopii gry z Origins? Widziałem instalację moda na YT i tam mają wersję ze Steam i trzeba coś zrobić w ustawieniach Steam.
Dadzą odświeżonego Crysisa i znów przez 10 lat nie będzie lepszej graficznie produkcji
Czyżby ich ostatni projekt?
Mogliby ze swoim silnikiem,a także znajomością jego obsługi ogarnąć dobrego scenarzystę oraz copywriter'a do tego i ogarnąć nam niezapomnianą liniową giereczkę, zamiast silić się na odgrzewanie parówy, czy bawienie w VR.
Odgrzewanie zostawmy EA i Ubisoft, a VR dla tych których na to stać i robią to po prostu na boku. Ewentualnie niezależne studia fajnie na tym wychodzą lub zwyczajni zajawkowicze, jak np. twórcy Beat Saber.
Kaczmarek35 - No właśnie, ja mam wersję z Origin - Origin Access. Do wersji pudełkowej nie mam już CD Keya.
Why tho