Microsoft Flight Simulator - w sieci pojawił się krótki fragment z rozgrywki
potrzebne pliki będą pobierane z chmury na bieżąco
Jak się pobiorą pliki to zostaną usunięte jak nie będą potrzebne ?
Jak będę chciał odbyć lot dookoła świata to ile razy zapcha mi się dysk 200GB plikami z chmury ?
Myslalem, ze nie bede musial zmieniac kompa jeszcze przez rok :-( .
@KUBA1550 - wydaje mi sie, ze gra bedzie miala mozliwosc ustawienia jakiegos folderu i jego wielkosci. Przeciez to sa terabajty danych. No i przeciez jak sie leci 10 km nad ziemia to gra nie bedzie musiala pobierac danych, ktorych nie widzisz. Wiec pewnie bedzie tylko pobierac uksztaltowanie terenu / zalesienie/ miasta/ wsie ale w nie najwiekszych detalach.
@maciell. Nie Terabajty a Petabajty.
Już dawno było mówione że gra będzie ciągle pobierała i usuwała dane.
potrzebne pliki będą pobierane z chmury na bieżąco
Producenci dysków SSD na TLC i QLC lubią to!
Chyba że będzie jakieś automatyczne narzędzie z grą do tworzenia RAM dysku.
I cyk, nagle przyda się 128 GB RAM
Polecam PrimoCache do takich rzeczy :)
2 PB danych = 2.147.483.648 MB
Ziemia = ~510.100.000 km^2 ==> 1 km^2 = ~4.21 MB
Ląd = ~197.000.000 km^2 ==> 1 km^2 = ~10.90 MB
Z 12.000 metrów horyzont jest ~384 km przed nami, czyli widok 360° to ~768 km^2.
768 km^2 = ~8.4 GB
Z 1.000 metrów pod nami jest ~78 km^2, czyli ~850 MB danych.
Ale mowa tu o 100% danych tego co jest pod nami, a wiadomo że nie wszystko widzimy naraz na ekranie, i zwłaszcza z takiej wysokości.
Poza tym km^2 w mieście waży o wiele więcej niż km^2 w polu, więc pewnie średnio mniej niż 10.90 MB na km^2.
Podsumowując, nic się po moim komentarzu nie dowiedzieliście, ale stawiam że nie będzie do tego potrzebny bardzo szybki internet i bardzo pojemny dysk.
W sumie coś Ci się nie zgadza w obliczeniach,
po pierwsze powierzchnia lądu na ziemii to:
149.000.000 km^2, a więc 1km^2 ~ 14,41 MB
Po drugie, jeśli z 12.000 metrów horyzont jest w odległości ~384km, okrąg (widok) jaki zakreśla ten promień dookoła nas jest równy x=pi*r^2 a więc:
~3,14*384*384=~463.012 km^2
463.012 (km^2) * 14,41 (MB) = ~6516GB (na daną lokację)
Musi to być rozwiązane jakoś inaczej... Może ograniczenie zasięgu rysowania do 70km? Wtedy dana lokacja zajmowałaby ok. 216GB, przy w miarę szybkim łączu internetowym (myślę że 300MB mogłoby wystarczyć) możnaby w miarę płynnie pobierać dane na dysk. Co nie zmienia faktu, że i tak ilość danych jest ogromna!
Po pierwsze. Pojawiło się to ramach programu Insider.
Po drugie. Dostępne są trzy krótkie materiały z gry, a nie jeden.
https://cdn.microsoftstudios.com/fsi/January%20Early%20Aspen.mp4
https://cdn.microsoftstudios.com/fsi/Feb%20Build%20Non%20Active%20Dash.mp4
https://cdn.microsoftstudios.com/fsi/March%20Early%20Shorline.mp4
Nie mogę się doczekać by sprawdzić jak dobrze została odwzorowana Polska i znajome miejsca :)