Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Microsoft Flight Simulator - w sieci pojawił się krótki fragment z rozgrywki

01.09.2019 16:40
KUBA1550
😃
1
KUBA1550
64
Generał

potrzebne pliki będą pobierane z chmury na bieżąco

Jak się pobiorą pliki to zostaną usunięte jak nie będą potrzebne ?
Jak będę chciał odbyć lot dookoła świata to ile razy zapcha mi się dysk 200GB plikami z chmury ?

post wyedytowany przez KUBA1550 2019-09-01 16:41:44
01.09.2019 16:55
maciell
2
odpowiedz
maciell
122
Senator

Myslalem, ze nie bede musial zmieniac kompa jeszcze przez rok :-( .

@KUBA1550 - wydaje mi sie, ze gra bedzie miala mozliwosc ustawienia jakiegos folderu i jego wielkosci. Przeciez to sa terabajty danych. No i przeciez jak sie leci 10 km nad ziemia to gra nie bedzie musiala pobierac danych, ktorych nie widzisz. Wiec pewnie bedzie tylko pobierac uksztaltowanie terenu / zalesienie/ miasta/ wsie ale w nie najwiekszych detalach.

01.09.2019 17:00
3
1
odpowiedz
zanonimizowany1291232
5
Konsul

@maciell. Nie Terabajty a Petabajty.
Już dawno było mówione że gra będzie ciągle pobierała i usuwała dane.

01.09.2019 17:04
Herr Pietrus
😍
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Herr Pietrus
230
Ficyt

potrzebne pliki będą pobierane z chmury na bieżąco

Producenci dysków SSD na TLC i QLC lubią to!
Chyba że będzie jakieś automatyczne narzędzie z grą do tworzenia RAM dysku.
I cyk, nagle przyda się 128 GB RAM

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2019-09-01 17:06:10
01.09.2019 17:34
kajpero
😂
4.1
1
kajpero
42
Pretorianin

128 GB RAM
Google chrome podoba się twój pomysł.

01.09.2019 17:37
4.2
zanonimizowany52907
182
Senator

Polecam PrimoCache do takich rzeczy :)

01.09.2019 21:14
📄
5
3
odpowiedz
1 odpowiedź
JK.96
67
Pretorianin

2 PB danych = 2.147.483.648 MB
Ziemia = ~510.100.000 km^2 ==> 1 km^2 = ~4.21 MB
Ląd = ~197.000.000 km^2 ==> 1 km^2 = ~10.90 MB

Z 12.000 metrów horyzont jest ~384 km przed nami, czyli widok 360° to ~768 km^2.
768 km^2 = ~8.4 GB

Z 1.000 metrów pod nami jest ~78 km^2, czyli ~850 MB danych.

Ale mowa tu o 100% danych tego co jest pod nami, a wiadomo że nie wszystko widzimy naraz na ekranie, i zwłaszcza z takiej wysokości.
Poza tym km^2 w mieście waży o wiele więcej niż km^2 w polu, więc pewnie średnio mniej niż 10.90 MB na km^2.

Podsumowując, nic się po moim komentarzu nie dowiedzieliście, ale stawiam że nie będzie do tego potrzebny bardzo szybki internet i bardzo pojemny dysk.

02.09.2019 19:18
5.1
DBialy
18
Legionista

W sumie coś Ci się nie zgadza w obliczeniach,
po pierwsze powierzchnia lądu na ziemii to:
149.000.000 km^2, a więc 1km^2 ~ 14,41 MB
Po drugie, jeśli z 12.000 metrów horyzont jest w odległości ~384km, okrąg (widok) jaki zakreśla ten promień dookoła nas jest równy x=pi*r^2 a więc:
~3,14*384*384=~463.012 km^2
463.012 (km^2) * 14,41 (MB) = ~6516GB (na daną lokację)
Musi to być rozwiązane jakoś inaczej... Może ograniczenie zasięgu rysowania do 70km? Wtedy dana lokacja zajmowałaby ok. 216GB, przy w miarę szybkim łączu internetowym (myślę że 300MB mogłoby wystarczyć) możnaby w miarę płynnie pobierać dane na dysk. Co nie zmienia faktu, że i tak ilość danych jest ogromna!

post wyedytowany przez DBialy 2019-09-02 19:21:24
02.09.2019 01:45
vorimenn
6
odpowiedz
1 odpowiedź
vorimenn
75
Generał
02.09.2019 06:56
Łosiu
6.1
Łosiu
275
German quality

GRYOnline.pl

Dzięki za info :)

02.09.2019 17:37
AUTO6
7
odpowiedz
AUTO6
89
Generał

Nie mogę się doczekać by sprawdzić jak dobrze została odwzorowana Polska i znajome miejsca :)

02.09.2019 18:06
DM
8
odpowiedz
DM
218
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Będziesz musiał pewnie czekać na jakiś płatny mod, jak w Xplanes :)

02.09.2019 18:29
KamilB.
😐
9
odpowiedz
KamilB.
61
Generał

Zastanawia mnie jaka grafika uciagnie to na srednich

Wiadomość Microsoft Flight Simulator - w sieci pojawił się krótki fragment z rozgrywki