Witam niedawno zacząłem przygodę z Wiedzminem 3 i po tygodniu kombinowania z modami graficznymi, reshade oraz modyfikacjach user.settings udało mi się z gry średnio wyglądającej nawet jak na 2015 rok zrobić naprawdę przyzwoitą grafike. Sam kupiłem wersję GOTY za jakieś 30zł. bo to w końcu niby najlepsza gra wszechświata i wgl, jednak na początku grafika mnie trochę odrzuciła. Teraz o niebo lepiej i mogę powiedzieć, że warto zagrać w tą gre nawet w 2019.
Poniższych ustawień użyłem na moim PC procesor intel i5 7500+ msi rx 480 gaming x 8gb + 16gb ram na moniorze fullhd.
Z 60fpsów spadły do poziomu 40-50 w zależności od lokacji, ale gra działa płynnie bez przycięć. Wersja GOTY 1.32
Podstawy do zmian w grze będziemy musieli zasięgnąć do edycji koniecznie dwóch plików: user.settings (Documents\The Witcher 3), rendering (The Witcher 3 Wild Hunt\bin\config\base).
EDYCJA user.settings - Wklejam mój cały config. Po edycji i zapisie pliku trzeba zaznaczyć opcję user.settings "Tylko do odczytu". Wszystkie ustawienia powinny być na "niskich" w menu gry, ale tak naprawdę będą ponad ultra i nie należy ich zmieniać.
[Gameplay/EntityPool]
SpawnedLimit=150
[Hidden]
HasSeenGotyWelcomeMessage=true
HasSetup=true
uiVerticalFrameScale=1
uiHorizontalFrameScale=1
[Localization]
RequestedSpeechLanguage=
SpeechLanguage=PL
RequestedTextLanguage=
TextLanguage=PL
[Viewport]
VSync=false
Resolution="1920x1080"
FullScreenMode=2
VSyncThreshold=0
OutputMonitor=0
[Hud]
HudSize=0
BuffsModule=false
MinimapPoiCompletedIcons=false
MinimapTracksWaypoints=false
[Budget]
TerrainTileMipDataBudget=300
TerrainTileMinTimeout=2
TerrainTileTimeout=10
OcclusionQueryAdditionalMemory=20
TerrainTileLoadingTimeout=5
[ContentManager/Mods]
MaxNameLength=64
Enabled=true
[Audio]
MusicVolume=90
Subtitles=true
[LoadingScreen/TCR]
ShowProgress=true
[Game]
DoNotPauseWhileStopped=false
[Scripts]
DebugScriptsForceFlush=true
DebugScriptsLogDir=
[PostProcess]
AllowChromaticAberration=false
SharpenAmount=0
MotionBlurPositionTreshold=0.05
AllowVignette=false
MotionBlurRotationTreshold=1
SSAOSolution=2
[Input]
PadVibrationEnabled=true
KeyboardCooldownSpeed=0.1
InvertCameraXOnMouse=false
InvertCameraYOnMouse=false
CameraAutoRotX=true
InvertCameraX=false
UIMouseSensitivity=0.95
CameraAutoRotY=true
RightStickCameraSensitivity=1
InvertCameraY=false
RightStickAimSensitivity=1
MouseSensitivity=0.8
SteamController=0
ForceDisablePad=false
[IDD_General]
enableMod=true
enableUltra=true
overallDrawDist=5
overallLodDist=5
[DLC]
DlcEnabled_dlc_010_001=1
DlcEnabled_dlc_015_001=1
DlcEnabled_dlc_realweather=1
DlcEnabled_dlc_005_001=1
DlcEnabled_dlc_007_001=1
DlcEnabled_dlc_013_001=1
DlcEnabled_dlc_004_001=0
DlcEnabled_dlc_006_001=0
DlcEnabled_dlc_001_001=1
DlcEnabled_dlc_008_001=0
DlcEnabled_dlc_011_001=1
DlcEnabled_dlc_002_001=1
DlcEnabled_ep1=1
DlcEnabled_dlc_014_001=1
DlcEnabled_dlc_009_001=1
DlcEnabled_bob_000_000=1
DlcEnabled_abob_001_001=1
DlcEnabled_dlcice=1
DlcEnabled_dlc_bootstrap=1
DlcEnabled_dlc_alm=1
DlcEnabled_ccaw=1
DlcEnabled_dlc_012_001=1
DlcEnabled_dlc_003_001=1
DlcEnabled_dlc_016_001=1
DlcEnabled_dlc_011_002=0
[SFXPresetsHidden]
Location=1
[IDD_Deco]
LodMult=5
DrawMult=5
OverrideDraw=false
OverrideLod=false
[Gameplay]
MotionSicknessFocusMode=true
Difficulty=2
AutosaveTimeInterval=5
EnableUberMovement=1
[LevelOfDetail]
SwarmHideDistance=800
DecalsHideDistance=400
DimmerHideDistance=400
DynamicDecalsHideDistance=400
StripeHideDistance=400
[IDD_Veg]
LodMult=5
DrawMult=5
OverrideDraw=false
OverrideLod=false
[General]
ConfigVersion=2
[LoadingScreen/Editor]
Disabled=false
[LoadingOverlay/TCR]
FadeOutCooldownExtraTime=1
FadeInSpinnerTime=1
NoninteractiveSpinnerTime=3
FadeOutSpinnerTime=1
NoninteractiveEndCooldown=1
[Visuals]
AllowClothSimulationOnGpu=false
InventoryBgColorScaleB=0.036
InventoryFixedLuminance=0.25
InventoryBgColorScaleG=0.034
MovieFramerate=60
GammaValue=1.70
InventoryBgColorScaleR=0.02
[Rendering]
GrassDensity=3600
DecalsSpawnDistanceCutoff=10
GlobalOceanTesselationFactor=128
UseDynamicWaterSimulation=true
CascadeShadowFadeTreshold=1
HairWorksGlobalWidthLimit=2.25
CascadeDistanceScale2=3
MaxTextureAnizotropy=16
HairWorksGlobalStrandSmoothness=2
HairWorksGlobalDensityQuality=0.75
TextureMemoryBudget=4084
CascadeShadowDistanceScale3=2
HairWorkstGlobalDensityLimit=0.35
TextureStreamingHeadsDistanceLimitSq=200
MeshLODDistanceScale=8
ScaleformTextureUnstreamDelay=2.5
DecalsChance=1
TerrainReadAheadDistance=1200
HairWorksLevel=2
TerrainScreenSpaceErrorThreshold=1.6
TerrainScreenSpaceErrorThresholdFar=3.5
TextureStreamingCharacterDistanceLimitSq=400
MaxTerrainShadowAtlasCount=4
TextureStreamingDistanceLimitSq=80000
HairWorksGlobalDetailLODFactor=0.65
TextureMipBias=-0.7
TextureInFlightBudget=512
TextureInFlightCountBudget=20
PreserveSystemGamma=false
TerrainErrorMetricMultiplier=2
CascadeShadowmapSize=2048
CascadeShadowDistanceScale0=4
MeshRenderingDistanceScale=4
CascadeShadowQuality=1
CascadeShadowDistanceScale1=4
[Input/Gestures]
EnableSwipe=true
EnablePan=true
EnableGestures=true
EnablePinch=true
[LoadingScreen]
FadeInTime=3
SkipShowWithAnyKey=true
GameRevealTime=3
SkipHideDelay=3
SkipInputDelay=0.25
FadeOutTime=1.5
SkipAutoshow=false
[Engine]
LimitFPS=0
[Rendering/SpeedTree]
GrassGenerationEfficiency=0.050
GrassDistanceScale=1.2
FoliageDistanceScale=1.2
FoliageShadowDistanceScale=54
GrassRingSize=67108864
[Gameplay/BoatCamera]
BoatLocalSpaceCamera=false
[Save]
ShowCompatWarning=false
[IDD_Arc]
LodMult=5
DrawMult=1.8
OverrideDraw=true
OverrideLod=false
[Streaming/Textures]
CinematicModeMipBias=-0.3
UseMipRefiner=true
[Kinect]
Kinect=true
[Foliage]
MaxVisibilityDepth=24
oraz plik rendering
[PostProcess]
AllowBloom=true
AllowShafts=true
AllowAntialias=true
AllowMSAA=false
AllowBlur=true
AllowDOF=true
AllowVignette=true
SharpenAmount=1.f
AllowRain=true
AllowSSAO=true
AllowMotionBlur=true
AllowCutsceneDOF=true
AllowBillboards=true
AllowSoftLight=true
AllowFog=true
AllowUnderwater=true
AllowChromaticAberration=true
[Rendering]
MaxTextureSize=4096
MaxAtlasTextureSize=4096
MaxCubeShadowSize=2048
MaxSpotShadowSize=2018
TextureDownscale=0
DetailTextureDownscale=0
AtlasTextureDownscale=0
TextureMemoryBudget=4084
TextureMemoryGUIBudget=800
TextureTimeBudget=10
TextureInFlightBudget=256
DecalsChance=1.0f
DecalsSpawnDistanceCutoff=10.0f
TextureStreamingDistanceLimitSq=80000.f
TextureStreamingCharacterDistanceLimitSq=225.f
TextureStreamingHeadsDistanceLimitSq=100.f
TextureStreamingReduceGameplayLOD=true
UberSampling=0
TextureMipBias=-0.7
MsaaLevel=0
DynamicDecalsLimit=120
DynamicDecalsChunkLimit=60
MeshRenderingDistanceScale=4.0f
MeshLODDistanceScale=8.0f
TerrainScreenSpaceErrorThreshold=2.0f
TerrainErrorMetricMultiplier=10
ForceInstantAdaptation=false
ForceInstantEnvProbeUpdate=false
EnableTemporalAA=true
CascadeShadowFadeTreshold=1.0f
CascadeShadowmapSize=2048
CascadeShadowQuality=0
MaxCascadeCount=4
MaxTerrainShadowAtlasCount=3
GlobalOceanTesselationFactor=64
UseDynamicWaterSimulation=true
UseHairWorks=false
HairWorksAALevel=2
HairWorksGlobalStrandSmoothness=3
HairWorkstGlobalDensityLimit=2.0f
HairWorksGlobalDensityQuality=1.0f
HairWorksGlobalDetailLODFactor=1.0f
HairWorksGlobalWidthLimit=5.0f
TerrainReadAheadDistance=1200.0f
ForcedDebugPreviewIndex=-1
HardwareCursor=false
[TextureStreaming]
MaxResidentMipMap=6
UseMipRefiner=true
CinematicModeMipBias=-0.3
[LevelOfDetail]
MeshLodGameplayDownscale=0
CharacterLodGameplayDownscale=0
DecalsHideDistance=400
StripeHideDistance=400
SwarmHideDistance=800
Oba te pliki znacznie poprawiają LOD czyli zasięg widoczności budynków itp. oraz podnoszą większość opcji powyżej ultra, bez wielkiego spadku fpsów.
Lista modów moim zdaniem wszystkie niezbędne, do uzyskania dobrej grafiki oraz usprawnień w grze.
Używam obecnie chyba najlepszego moda oświetleniowego ALM (https://discord.gg/b8Htvvd dostępnyw sekcji downloads)
który ma genialne niebo i świetnie wygląda nocą + reshade Witcher Reborn ALM Fantasy version(momentami zbyt ciemne w jaskiniach, ale w dzień doskonałe(bez efektu magicbloom oraz borders)
Zmiany w grafice to ostatnia rzecz, której Wiedźmin 3 potrzebuje, zwłaszcza że i bez modów jest bardzo ładna, a momentami wręcz piękna.
Sama gra bez modów nie wygląda zbyt dobrze: kiepskie tekstury, momentami kolory, oświetlanie też takie sobie.
Moim zdaniem minimum to HD reworked project, który podmienia tekstury na 4k oraz Beatifull grass mod, który zmienia tekstury trawy, ale nawet wtedy gra wygląda bardzo przeciętnie.
Zawsze Was podziwiam że Wam się po prostu chce. Ja tam jak mam ochotę na dany tytuł niezależnie jaką ma grafikę, to wolę po prostu odpalić i cieszyć się jedną ze swoich ulubionych gier zamiast ściągać milion paczek i montować to w całość. Ale to pewnie dlatego, że grafika dla mnie nie ma aż tak wielkiego znaczenia jak inne aspekty gry.
Z taka grafiką gra mi się 100 razy lepiej. W innych tytułach, aż tak dużo nie modyfikowałem, ale tutaj duża część opcji jest ukryta w plikach gry, podczas gdy w innych grach ustawiasz ultra i po problemie. Tutaj modowanie sprowadza się do wrzucania plików do folderu mods, więcej roboty w wybieraniu tych modów
Janusz...
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14884904
Nawet swojego tekstu nie umie napisać tylko kopiuje :)
Temat o tej samej tematyce, inne mody, inny config. Skopiowałem dwie linijki odnośnie modyfikacji pików, tyle
To ja nie wiem jakie Ty masz wymagania graficzne jak Cię Wiedźmin odrzucił. Ja gram w 2019 bez żadnych modów graficznych i gra ma lepszą grafikę niż nie jedna gra z tego roku.
Vanilla wygląda bardziej wiarygodnie, realistycznie. Te kolory w reshade to nie mój styl, dlatego mi się dodatkowo nie podoba.
moim zdaniem kolorystyka na zamieszczone vanilia jest dużo ładniejsza niż te jaskrawe przekłamane barwy, tak na marginesie widziałeś kiedyś niebo w takim kolorze ? :)
Wiedźmin 3 nie ma wyglądać jakos bardzo realistycznie, to gra fantasy stąd takie bardzo niebieskie niebo. Vanilla jest bardziej wyblakła, reshade dodaje troche żywych kolorów
Niedawno wyszedł mod Immersive Lighting, który jest o niebo lepszy od innych modów oświetleniowych. Poniżej screeny
Przecież z tym twoim reszejdem gra wygląda paskudnie. To jest mod na poziomie graficznych modów do GTA które opierają się na tym, że wszystkie kałuże i karoserię odbijają jak lustro + nasycenie x 1000. Porownalbym to do wiejskiego tuningu golfa.
Wiedźmin 3 w wersji vanilla do dzisiaj jest jedną z ładniejszych gier a ty tu coś marudzisz że grafika cię odrzuciła po czym podkręciłes nasycenie barw i się cieszysz że tera to dopiero wygląda. Top kek.
Yarpen - oczywiście że to nieprawda, o ile samo reshade (przy braku kogoś umiejętności aby korzystać z tego narzędzia) niewiele zmienia o tyle mody już tak. Wiedźmin 3 z modami i RT vs Vanilia to niebo a ziemia. Nie da się tego w żaden sposób porównać. I tak po modach W3 jest jedną z najładniejszych gier jakie wyszył.
Bardzo realistycznie to wygląda - zwłaszcza to przepalenie i ten realistyczny "kontrast".