Problemy techniczne Control na PS4 i Xbox One. Duże spadki klatek
I na co poszly pieniadze od epica (na PC tez nie jest rozowo z wydajnoscia)? Teraz w sumie dobrze, ze czesc gier zalicza roczna obsuwe - poczeka sie ten rok i dostaniemy polatany produkt.
Pograłem 2 godziny na PS4 fat i ogólnie na jakość nie na narzekam. Dokładnie. Na Ps4 nie możną na rzekać.
Ja jestem w czwartej misji, nie ma dramatu z płynnością
Klatki spadają przy naprawdę ogromnej zadymie, a tak poza tym śmiga
Długiego wczytywania nie odnotowalem
Niestety dotyczy to każdej platformy, na pc też sporo problemów, pomijając bugi w samej rozgrywce i postępach, które są uciążliwe, wydajność też pozostawia wiele do życzenia, ciągłe chrupanie, spadki fps, różne inne dziwne problemy.
W tym stanie to jednak warto poczekać, aż to trochę połatają, bo mają co, szkoda się denerwować, słyszałem też, że napisy pl są bardzo marne, tego pewno nie poprawią w 2 dni.
napisz coś o bugach bo jestem przy końcu rozgrywki i nie widziałem żadnego / aczkolwiek i się nie spodziewałem bo bugi to głównie domena gier crpg z wielopłaszczyznowymi wyborami.
Kaszanka kurde nie pyskuj bo alexsiu nie ma bugów to ich kurna nie ma w grze i basta. czaisz bazę czy nie?
Tak jest, bugi to głównie domena gier crpg z wielopłaszczyznowymi wyborami. W innych grach nigdy nie było i nie będzie bugów :)
No wejdź na np. reddita gry, więcej niż zazwyczaj osób zgłasza przeróżne błędy z postępami, a to misja nie ma aktywacji końca, a to coś się nie pojawia i misji nie można skończyć, znany bug z biurkiem armorem, czasem coś z checkpointami w połączeniu z poprzednimi i ludzie tracili 5h gry, utknięcie gdzieś tu i tam, brak aktywacji punktów kontrolnych itp. itd.
Często też crashuje.
Błędy te zdarzają się całkowicie losowo tak samo jak wydajność i ogólne działanie na dwóch takich samych pc potrafi się znacznie różnić, przynajmniej tyle można wywnioskować ze wszystkich raportów w necie, ale równie dobrze ktoś może nie natrafić na żaden uciążliwy błąd z postępem.
Jak ktoś gra na drewnie to nic dziwnego. Ja nie mam żadnych problemów z rozgrywką. Widzę też, że mało ludzi wypowiada się na podstawie własnych doświadczeń z grą, a jak już - to zazwyczaj pozytywnie.
Widziałem ten materiał DF i to jest ogromny wstyd, że Remedy tak położyło optymalizację, tym bardziej, że wcześniej im się to nie zdarzało (tak wiem QB, wersja na WS, jednak wersja steamowa i xboxowa była ok). Trzeba mieć nadzieję, że to naprawią. Do tego czasu nie ma chyba co ruszać wersji konsolowych. Osobiście nie jestem tutaj wielkim purystą, ale co innego, kiedy jakiś tytuł na sekundę zgubi klatkę lub dwie, a co innego ten dramat w filmiku z DF, gdzie gra podczas walki non stop tnie. Kompromitacja fińskiego studia, wielka szkoda, bo fabularnie i pod względem gameplay'a gra ponoć świetna.
No właśnie fabularnie raczej niezbyt
Mi tam się dobrze i płynnie gra
Przeczytałam recke w PSX, tam praktycznie każdy tytuł chwala, a Control dostało 6- i zostało pocisniete za fabułę
Quantum break na xone też nie chodził za dobrze
Generalnie to grafika w tych graxh powalająca nie jest, ale jak pojawia się akcja i te wszystkie efekty to wow
Trochę sytuacja jak z fear kiedys
Nie wiem, jaki jest fenomen gier od Remedy po Maksach Pejnach.
No Alan Wake był tak nudny i nie chodzi o "głęboką historię", tylko o to, że gra po prostu miała kiepski gameplay. Quantum Break to już w ogóle wydmuszka graficzna, miała niby pokazać potencjał xboxa, a wyszła tylko ładna grafika z kiepskim modelem strzelania.
W Control jeszcze nie grałem, kusi mnie sprawdzić, ale widzę że na PC też położyli optymalizację, także nie ma co się spieszyć, tym bardziej że ich gry nie są jakieś wybitne.
Na ps4 to jakiś koszmar, nawet na podstawowym xobxie jest lepiej a przecież ps4 wypluwa zaledwie 900p. Jeżeli możecie zainwestować w jakąs grafikę za 600/700 znacznie lepiej grać na kompie.
Na ps4 to jakiś koszmar, nawet na podstawowym xobxie jest lepiej a przecież ps4 wypluwa zaledwie 900p.
Każda gra ze złożoną fizyką ciśnie głównie po CPU. Nie inaczej jest w Control. Wydajność konsol ustawia się dokładnie według zegara AMD Jaguara.
Najlepiej XO X, bo zegar 2,3 GHz, później PS4 Pro z 2,13 GHz. Dalej XO z 1,75 GHz ale problemy już solidne, a na samym dole jest bazowe PS4 z 1,6 GHz.
Podobna sytuacja miała miejsce w RDR 2, gdzie bazowe konsole gubiły najwięcej klatek, a XO S szarpał trochę mniej niż PS4, bo dodatkowe 150 MHz na CPU dawało mu trochę więcej mocy na przetwarzanie świata gry.
Control wyszło o rok za wcześnie. Powinno być grą cross-genową, dla nowych i starych konsol. Na PS5 i Xbox Scarlett gra pewnie będzie śmigać w 60 fps i 4K, albo chociaż 1440p.
Może lepiej by było jakby Sony kupiło Remedy i dali im kasę i rok czasu na doszlifowanie gry i dostosowanie do PS5 np. dodając jeszcze więcej destrukcji i fizyki.
Bugi są jak najbardziej, zdarzyło mi się że postać spadła pod podłogę i wróciła, tak też się stało z przeciwnikiem tyle że on zawisł pomiedzy, a trzeba było go uwięzić zeby przejść dalej.. ;)
Rozgrywka jak rozgrywka ale jeżeli chodzi o postacie i fabule to liczyłem na coś lepszego
Spadki do 10 klatek na PS4, wow. Podobno na konsole się prościej optymalizuje gry :D W 2012 roku chyba gry tak słabo nie działały na PS3?
Na PC ludzie piszą że jest równie źle, ale widziałem filmik na Tubie gdzie GTX 1060 raczej nie spada poniżej 60 FPSów w 1080p więc chyba nie ma dramy. Zużycie CPU też stosunkowo niskie.
900p jest na xboxie one i S a nie na PS4. Ot dla ścisłości ;)
Ja mam info, że na Xboxie jest 720p, a na PS4 900p
To masz zle info. 720p jest na XBoxie 360 i PS3. Na XBoxie one i S jest 900p, a na PS4 masz zawsze 1080p. Z kolei na PS4 Pro masz 1440p skalowane do 4K, a na XBoxie One X masz natywne 4K. Amen
Hydro2, oglądałeś w ogóle materiał Digital Foundry?
XO - 720p,
PS4 - 900p,
PS4 Pro - 1080p,
XO X - 1440p.
Jest to rozdzielczość bazowa w której gra generuje obraz. Do tego użyto algorytmu czasowej rekonstrukcji rozdzielczości, który podbija rozdzielczość łączność kilka kolejnych klatek. W ten sposób XO i PS4 dobijają do 1080p, a PS4 Pro i XO X do 4K.
Działa to tylko w statycznych ujęciach, w dynamicznych rozdzielczość jest taka jak powyżej.
W takim razie tworcy Forzy 3,4, RdR 2, Shadow of Tomb Raider, Rise of Tomb Raider i Metro Exodus kłamali. Zwracam honor
Hydro Ty chyba w ogóle nie wiesz o czym jest mowa.
Jeśli o tej grze, to gdyby nie Twoja uwaga i filmik, który wyżej wstawił Yaceek, to owszem , nie wiedziałbym o czym mowa. Zwłaszcza, że nie spotkałem się wcześniej z grą na PS4, która by działała w 900p. W takim razie Control jest pierwszą grą w historii tej generacji (a przynajmniej pierwszą, o jaskiej słyszałem). Nice.
To hydro dużo nie słyszałeś. Na PS4 zagrasz w 900p w Assassin's Creed Syndicate i Unity, Battlefield 4 i Hardline, Black Ops 3 skaluje się z 1360x1080 dynamicznie do 1080p i to tylko kilka gier :).
Widzisz. Nie uznaję grania w multiplatformy na konsoli. One są dla mnie do exów i to exy napedzają ich sprzedaż. Pewnie dlatego :)
Tekken 7 działa w 900p na PS4 a na prosiaku w full HD. Kingdom come tak samo. Na Xboxa one dużo gier działa w full HD, nie ma zasady
Gra ma dość złożoną fizykę, a procki, szczególnie w podstawowych wersjach konsol są słabiutkie więc jakoś mnie to nie dziwi.
To masz zle info. 720p jest na XBoxie 360 i PS3. Na XBoxie one i S jest 900p, a na PS4 masz zawsze 1080p. Z kolei na PS4 Pro masz 1440p skalowane do 4K, a na XBoxie One X masz natywne 4K. Amen
Jezu Hydro błagam. Nie ma czegoś takiego że na danej konsoli masz zawsze taką czy inną rozdzielczość. Jedna gra na XO może być 720p a druga 1080p.
Czyli warto poczekać parę tygodni aż trochę latek przybędzie i wtedy grać. Więc czekać nie narzekać.
Dziwi to kogoś? Według ALEXA w tej grze mamy przełomowe odbicia, fizykę itp. akurat jeśli chodzi o oprawę wizualną można mu wierzyć.
Jak dla mnie pojęcie optymalizacji w tej grze, na razie nie istnieje. Tragikomedia.
Podczas tego półgodzinnego gameplaya miałem skojarzenia z jedną grą - F.E.A.R. A to niedobrze. Zresztą ta gra nawet sama w sobie nie wygląda fajnie ani ciekawie.
O ile FEAR kocham ponad zycie, tak Control zdecydowanie nie
A co było z qb? Musieli obciąć rozdziale do 720p a na pc na mocnych kompach nie dało się grać komfortowo w wysokich rozdzielczościach. Taki już silnik zrobiło remedy , teraz dodali trochę nowych efektów ale wydajność nadal nie jest zadowalająca.
barnej7, ale Control na PC działa co najmniej dobrze. 4-rdzeniowe i5 nawet starsze i masz stałe 60 fps na ultra o ile GPU dotrzyma kroku.
Jest nowy film od Digital Foundry, który pokazuje RT jak również różnice między XO X, a PC. Nie wchodzą w szczegóły z tym ostatnim, bo to kopanie leżącego. W każdym razie XO X trzyma się w okolicach średnich detali, ale gęstość i detale obiektów ma poniżej PCtowego LOW. Ta opcja jest wybitnie procesorowa, co tylko potwierdza, że AMD Jaguar ciągnie konsole w dół po raz kolejny.
Naprawdę nie ma co ciągnąć tematu. Control na PC to porządna gra, inna niż poprzednie gry Remedy i zdecydowanie ich najlepszy tytuł od strony gameplay'owej.
Na konsolach zaś gracze powinni zagłosować portfelami i gry nie kupić, przynajmniej do czasu jej połatania, choć to mało prawdopodobne. Im wydajecie więcej kasy na złe porty, tym na konsolach gry będą działać gorzej.
Przeciez ta gra czy na low czy na high wyglada praktycznie tak samo
Musze napisac ze naprawde podziwiam ludzi, ktorzy wciaz reaguja na trolling Hydro i Alexa. Chociaz w przypadku Hydro to chyba nie trolling, tylko poprostu skrajna ignorancja.