Zwiastun Minecrafta z oficjalną obsługą ray tracingu
Całkiem fajny bajer, ale shadery potrafią zrobić porównywalną robotę i nie potrzebują topowej karty graficznej. Dobrze, że technologie promują i rozwijają, ale jeszcze trochę poczekamy na jej zastosowanie w grach AAA.
Od kiedy pamiętam Minecraft miał problemy z oświetleniem (jeszcze w wersji 1.12 mi się przytrafiły, później nie grałem). Do tego napisany w Javie zawsze brał dużo RAMu, szczególnie przy większej rozdzielczości bloków, niż 8x8. Chyba będzie trzeba mieć mocny komputer, żeby uciągnął ray-tracing do tego, a z modami to już w ogóle trzeba potwora.
Do wszystkich.
To jest na wersję Minecraft Windows 10 Edition który jest chyba napisany w C++ więc mogą sobie pozwolić na wiele więcej niż w umierającej technologicznie Java Edition.
Myślę że z wymaganiami też tragedii nie będzie i będzie podobnie co w Quake II RTX albo lepiej.
W porównaniu z SEUS PTGI (Path Tracing) RT od Nvidii w Minecrafcie wygląda biednie i pewnie będzie wymagała najnowszej generacji kart dla jako takiej wydajności.
Minecraft od lat obsługuje podobną technologię...wystarczy pobrac shadery...
To zabawne, jak Nvidia stara się udowodnić, jak to gracze koniecznie potrzebują nowych, drogich kart z efektem, który w zasadzie da się wykonać innymi technikami. :)
Zwiastun ray tracking w minecrafcie, niech tez w tibi zrobią bo na co komu rtx skoro jedyna gra o której słyszałem ze posiada ray tracking to bf V (nie liczę modowanych badziewi)i z tego co wiem nie da rady nawet grać na sprzęcie wartym 10 tys $ bo są spadki , a skoro oni ray tracking wpierdzielaja do gier tego typu to brawo,
Ale farmazony. Zrezygnowali dopiero co z robienia oficjalnych shaderów, a mają zamiar robić wsparcie dla RT z którego skorzysta pewnie jakaś garstka graczy.
aaaaa ZIEW.
Każe mi to się zastanowić, czy MS nie dogadał się cichaczem z Nvidią i czy specjalnie nie skasowano aktualizacji do MC żeby teraz wypromować ich karty z ray tracingiem.
Oni się za to wzięli jak już moderzy zrobili to samo rok wcześniej...I to bez użycia kart RTX. Tak jak było z Quake II.