Death Stranding na PC? Gra znika z listy tytułów ekskluzywnych PS4
Ogólnie japońskie okładki gier na PS4 nie posiadają napisu "Only on Playstation", więc może być to po prostu wersja przygotowana z myślą o Japonii.
Oczywiście nie musi i tak może być, że gra zostanie wydana na PC, tylko ciekawi mnie czy Sony się zgodzi aby przeportować ich silnik na PC oraz jak sobie poradzi na tej platformie.
Poczekam z entuzjazmem bo może się okazać, że będzie ale nie tam gdzie byśmy chcieli :)
Mam też nadzieję, że optymalizacja będzie jak w MGSV.
Jeśli tylko Epic to i tak pewnie około roku. Przynajmniej tak było w przypadku wcześniejszych gier.
To chyba dobrze ze normalni gracze tez beda mogli zagrac a nie tylko Ci pseudo z konsol.
Najśmiesniejsze jest to że gracze konsolowi na początku się chwalili kolejnym eksem, potem żartowali z tych co liczyli na wersję PC a teraz twierdzą że gra od początku nie miała być eksem.
Rzeczywiście. Koń by się uśmiał.
Wygląda na to, że Sony ma z Kojimą taką samą umowę jaką miało z Quantic Dream.
Obstawiam że DS pojawi się na PC dopiero po premierze nowej generacji konsol, czyli gdzieś w 2021.
Obstawiam, że to ostatnia generacja, która niosła za sobą jakąkolwiek ideę konsolowych ekskluziwów. Oczywiście niesie to za sobą wiele pozytywów i negatywów, ale myślę, że w przyszłości rynek dużo bardziej się zunifikuje.
To chyba jednak bardziej Twoje życzenie niż realna ocena faktów. Sony i M$ jak szalone wykupują studia, o ile M$ pewnie puści gry na konsolę i PC o tyle na gry Sony nie liczyłbym poza PlayStation, podobnie zachowuje się Nintendo.
A ja myślę, że tak nie będzie. Nadal jest masa gier, które są exami, co ten rok pokazał dobitnie. Pokazał też, że co jak co, ale to exy w sporej części decydują o tym, kto jaką konsolę zakupi.
Co innego masowa migracja japońszczyzny na PC, sam się zdziwiłem, jak kiedyś jrpg powstawały głównie na konsolach, a od lat nawet Ateliery się portuje na PC, nawet sporo gier Falcoma poleciało na PC. Inna sprawa, że np. taki Atlus i ich mistrzowska Persona 5 (teraz nawet Royal Edition) to tylko rynek Playstation, a nowe Shin Megami Tensei jest exem dla Switcha. Prędzej dużo osób zacznie migrować na konsole jeśli te zapewnią choćby te 60 klatek w przyzwoitej cenie, co Xbox One X pokazał, że jest możliwe.
Oczywiście, że tego nie życzę (sam gram na wszystkich wiodących konsolach tej generacji i uważam, że exy w pewien sposób w ogóle nakręcają producentów i sam rynek #kontrowersyjnaopinia), ale patrząc na to jak chociażby taki Microsoft całkowicie odrzucił Xboxowe exy i jednocześnie potrafi oddawać niektóre swoje marki takiemu Nintendo już nie mówiąc o tym, że sporo exów z PS4 ostatecznie pojawiło się na innych platformach (Nioh, Journey, Deatroit itp.) to chyba mogę prawo tak przypuszczać ;)
uważam, że exy w pewien sposób w ogóle nakręcają producentów i sam rynek #kontrowersyjnaopinia
No może i kontrowersyjna ale ja się absolutnie zgadzam. Ex tak w zasadzie z założenia powinien być systemsellerem stąd są to zazwyczaj gry wysokiej jakości i zazwyczaj to o nich się rozmawia w kontekście "czy warto kupić ten sprzęt?".
Microsoft całkowicie odrzucił Xboxowe exy i jednocześnie potrafi oddawać niektóre swoje marki takiemu Nintendo
Oj, z tym Nintendo to bym tak nie przesadzał bo to były pojedyńcze przypadki i raczej nie charytatywnie ;). M$ zrezygnował z exów głównie dlatego że oprócz XBoxa mają jeszcze Windowsa o sprzedaż którego też trzeba zadbać. Zresztą ja raczej bym powiedział że exy to oni nadal mają ale są to exy Microsoftowe a nie XBoxowe.
sporo exów z PS4 ostatecznie pojawiło się na innych platformach (Nioh, Journey, Deatroit itp.)
Nioh w zasadzie chyba nigdy oficjalnym exem nie był, wyszedł na PC w tym samym roku o ile dobrze pamiętam. Journey na komputerach pojawił się po 7 latach od premiery więć to też całkiem normalne. Ogólnie wydaje mi się że to wszystko wynika z umów jakie poszczególne firmy zawarły z wydawcą plejaka, zauważ też że wśród exclusiwów które trafiły na inne platformy nie ma gier zrobionych przez wewnętrzne studia Sony, tych japończycy bronią jak niepodległości mimo że na serii Uncharted czy TLoU zrobiliby pewnie konkretną kasę.
to chyba mogę prawo tak przypuszczać ;)
A kto Ci zabroni? ;)
Ja po prostu trochę inaczej interpretuję te fakty. Powiem więcej, jeśli rynek streamingu growego osiągnie dużą popularność (co nie jest pewne ale możliwe), to exy tylko umocnią swoją pozycję na rynku. W zasadzie będą główną przesłanką za tym żeby wybrać ten czy inny streaming.
Sony już przecież mówiło, że na kolejnej generacji będzie dalej stawiać na eksluziwy
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego niby ta gra ma być tak dobra? Wszyscy gadają że będzie świetne. A ja się pytam co? Nawet zwiastun pierwszy mi się nie podobał. I gameplaya też nie pokazali. Więc czemu taki hype jest na ta grę?
Renoma twórcy. Kojima jest kultowy dla wielu graczy więc jego pierwsza nowa marka od bardzo wielu lat powoduje hype i jest to całkiem naturalne.
Bo nie jest kolejną grą o samurajach *yawn*, ani nie jest kolejną grą o zombie apokalipsie *yawn*, ani nie jest też o superbohaterach *I sleep*...
jest o noszeniu dziecka i przesyłek po świecie gdzie pada postarzający deszcz który przynosi ze sobą duchy z równoległego świata, które jak cię złapią to budzisz się pod wodą gdzie płynie wieloryb do góry nogami, a gdy się budzisz to stoisz na brzegu krateru i wymiotujesz czarnymi jak smoła robakami podobnymi do niesporczaków, które uciekają, ale nie na boki, one uciekają do góry, podobno jak takiego zjesz to powstrzymujesz postarzające efekty deszczu, a gdy patrzysz przed siebie na niebie dostrzegasz pięć postaci i płaczesz, bo twój kumpel o ksywie heartman właśnie umarł... ale to nic, on tak robi co 21 minut od 10 lat.
Właśnie przez to jest hajp na DS, mam nadzieję, że dobrze wyjaśniłem
Nazwisko + zroznicowanie - nie jest to kolejny Modern Warfare czy DOOM, cos swiezego, mixem wielu gier, do tego pokrecona fabula, dobra rezyseria cutscenek.
Chcialem obejrzec ten trailer co wszyscy o nim gada, wpisuje na yt, ogladam - fajne fajne, rzecz w tym ze to trailer #2 a ja szukalem w dzien E3 bo chyba tam go oglosili :). Chetnie zagram jak wyjdzie na PC badz kiedys na konsoli.
https://www.youtube.com/watch?v=5WSdsp4C_sE
sporo detali jak na 18 letnia gre.
Mam nadzieję, że nie okaże się tak jak było z Anthemem, tak trąbili wszyscy, że będzie mega ach i och, grafika, fabuła, gra, kontent itd.. a jak wyszła to szkoda gadać.. tyle miesięcy minęło od wydania, a gra mało co się poprawiła i na dodatek nie okazała się być takim hitem na jaki wyglądała.. Zobaczymy jak będzie w przypadku tej gry. Jak dla mnie, giera wygląda dość ciekawie, coś nowego:). Podobnie miałem na weekend z 'Mutant Year Zero' które przeszedłem z dodatkiem, wcześniej się wstrzymywałem bo gameplay się nie podobał, ale jak się zagrało to wszystkie lokacje obcykane no i szkoda, że się skończyło:).
Zaraz przyjdzie Ogame i powie, ze Gol powiewa bzdury, a info jest nieaktualne i sprzed kilku miesięcy :P
To nigdy nie był tytuł ekskluzywny na PS4. Od samego początku zapowiadane było ze nowa gra Kojimy będzie na PS4 i PC.
Ja się naprawdę wcale nie zdziwię, jak Kojima zapowie na gamescomie że premiera na PC tego samego dnia co PS4.
Proszę powiedz co dokładnie jest "wręcz żałosne" w moim poście, bardzo chciałbym wiedzieć.
nie chcę Cię obrażać, ale to jest wręcz żałosne co napisałeś
A to niby czemu? Nawet jeśli to spekulacje, to nie wiem czemu napisałeś, że to co on napisał jest żałosne. Jakby się to okazało prawdą to go przeprosisz? Ciut niegrzeczne.
Na początku był zapowiadany jako gra na PC, ale potem dostali Decimę i już wersja PC nie była tak oczywista.
nie chcę Cię obrażać, ale to jest wręcz żałosne co napisałeś
Chyba ty
szaki, nie chcę cię obrażać, ale to jest wręcz żałosne, co napisałeś
Na razie ma wizje kęsika, moze sie okaze, ze gra wyjdzie pozniej na ps5 stad brak okreslenia ps4 exclusive.
https://www.youtube.com/watch?v=ifRz3EPl2vU
https://web.archive.org/web/20190531101052/https://www.playstation.com/en-au/explore/ps4-exclusives/
Od pierwszych zapowiedzi nie było mowy o wersji pc, jeśli były wskaż mi gdzie. Także tak w kontekście newsa, który komentujesz twoja wypowiedź jest żałosna.
Jak będzie to będzie, jak nie to nie. Mi tam obojętnie, jeśli jednak wyjdzie na PC to mam nadzieję, że nie będzie na Epicu. ;)
Co nie znaczy, że gra będzie również na PC. Może będzie tylko na PS4 i XBOX podobnie jak Red Dead Redemption 2. Czas pokaże.
Nie jest to niemożliwe. Od kilku lat obserwuje się, że wielu japońskich deweloperów wydaje gry także na PC.
Ciekaw jestem jednak rynku w kolejnej generacji. Jeśli konsole zapewnia 60 klatek na sekundę, to może się okazać, że znowu będzie przetasowanie i sporo osób skusi się na konsolę zamiast składać PC przy obecnych cenach (taniej już nie będzie). Na razie z satysfakcją bym przyjął takiego newsa, gram głównie na PC i nadmiar japońszczyzny na steamie to świetna sprawa, aczkolwiek od niedawna ogrywam też exy na plejce (m.in. Personę) i muszę powiedzieć, że ta wygoda konsoli to też znaczący atut.
Ciekawy czas nadchodzi :)
Nastepna generacja to mocny nacisk na uslugi strimingowe. Sa one w b. dobrej jakosci i prosze, nie wypowiadajcie sie jesli nie testowaliscie tego typu uslugi. OnLive byl 10 lat temu, dzis to jest duzo bardziej realne i grywalne. Dzis bez problemu, na laptopie mamy, odpalisz "mocnego PC przez internet". Klikasz play i grasz, jak film.
Ludzie dzis uzywaja takiego Shadow PC by gierzyc bezprzewodowo na Oculus Quest w gierki z duzego Oculusa poprzez strimowanie typu Virtual Desktop. Nie tu jakis opoznien, ktore by przeszkadzaly w grze, sa pewnie male niedogodnosci ale za jakosc uslugi, mozliwosci, cene to nie jest zle.
Wymagane jest tylko dobry internet i dobry router 5ghz.
I dobry router i dobry Internet posiada już większość osób na świecie?
Kiepskie argumenty, bo zakładają, że każdy ma dostęp do super Internetu.
Nie widzę też nigdzie ze swojej strony krytyki streamingu, więc coś ci się pomieszało. I uwierz, na całe szczęście nowa generacja nie przyniesie jeszcze streamingu jako czegoś powszechnego. Google Stadia nie czyni wiosny, bo może równie dobrzenie wypalić.
Wiekszosc posiada dobre lacza bo to zaden problem, nie liczac swojej lokalizacji. Z routerem gorzej, ludzie maja typowe routry by dzielil net, lepsze sprzety kosztuja ale to jest inwestycja ktora zwroci sie natychmiast bo z neta korzystamy nonstop kazdego dnia. To troche smieszne, wypasione komputery, ekrany 250hz, klawiaturki mechaniczne, myszki laserowe z 30 przyciskami ale zainwestowac w net/router to juz "ciezko" gdzie to zwroci sie w 1 grze multiplayer... Wydasz wiecej na internet a nie trzeba bedzie apgrejdowac komputera :)
Wiesz, nim streaming sie rozwinie mine pare latek jak ze wszystkim, takiego CV1/Quest dostalem dosc pozno choc w temacie VR siedze od Kickstartera z Oculusem z 2011, i dopiero dzis mam bezprzewodowe VR, co prawda urzadzenie mobilne ale w strimingu radzi sobie dobrze.
Nie widze jakis wad poza tym ze trzeba miec net. Te usluchi dopiero wchodza wiec ja testowalem tylko Shadow.tech, Nvidia NOW w kolejce, potem Stadia czy cos od Ubi. No i jak wszystko na poczatku, jest wszystkiego malo np. 250gb na Shadow
pare przykladow:
Pavlov z PC na Quest, na starszej aplikacji ze staru sprzetu, dzis lepszy Virtual Desktop
https://streamable.com/gw6y2
Streaming SteamVR Games Without An Expensive PC (chmura)
https://www.youtube.com/watch?v=Tk9QJjGG_Xc
tu granie przez chmure pc w vr
https://www.youtube.com/watch?v=r5kDncWiRUw&
striowanie ze swojego PC, gierki z duzego VR na Oculus Quest
https://www.youtube.com/watch?v=dHsA-naO1u4
"Using VRDesktop there is occasionally some lag. But it's still fun to play having no wires. But you need a 5 GHz wifi connection."
Ze swojego doswiadczenia moge powiedziec jak wyglada granie ze swojego PC na laczu 11/1, i modemie 2ghz - dobre, zadowalajaco. Co prawda strimuje w 720p (wciaz testuje apke), od czasu do czasu jakis glicz/kompresja, a ze to VR, ruchy rak musza sie ze soba zgrywac bo inaczej nici z zabawi i sie zgrywaja - moze jest 0.1s lag ale gram sobie po sieci online, w gre z duzego VR, na urzadzeniu mobilnym, bez kabli pod nogami, w duze tytuly ktorych nie ma na Quest/PSVR.
Gralem online w Pavlov, taki CSvr, na kilku mapkach z COD i gralo mi sie wysmienicie mimo pewnych niedogodnosci. Bierzemy sluchawki pc (bezprzewodowe najlepiej) i gramy na Quest :)
Tutaj kilkanascie sekund z mojego grania bezprzewodowo z PC poprzez slabe wifi, a ze to VR, wiec opoznienia mocno wplywajace na gre sa nie do przyjecia, jak widac gralem jak na vr
https://gfycat.com/daringillfatedalbatross
Fiu fiu tego się nie spodziewałem. Pieniądz to ma moc.
Ciekawe czyje, pewnie Epica :]
Mam tylko nadzieję że Kojimie ucieczka spod buta Konami nie wyjdzie na gorsze, Obsidian oraz Silicon Knights też miały zyskać na wolności od terminów i poganiania wydawców a wyszło im na gorsze...
1. Pisanie, że nieoficjalna okładka czegoś nie ma...
2. A może po prostu zniknęła dlatego, że wyjdzie też na PS5? W końcu zniknęła z listy exclusive'ów PS4, a nie PS w ogóle...
Co już wydaje mi się bardziej prawdopodobne, bo to by oznaczało, że nowa iteracja Decima będzie wspierać PC, a po co, jeśli właściciel silnika nie zamierza robić gier na PC? Chyba że...
Problem jest taki, że żadna lista gier na PS5 nie wyszła. Więc możliwe, że nie usuwają tych tytułów, do których na razie nie ma 100% pewności, że silnik został zoptymalizowany pod PS5.
Na razie to tam zwykła ploteczka, ale troszkę to przewidywałem. Dla mnie nie ma to znaczenia, ogram na ps4, ale ciekawe czy powędruje na blaszaki.
Jest na to zbyt mała szansa, ale bardzo bym chciał premierę na PC równolegle z PS4, bo i tak nie wytrzymam i będę musiał ograć gorszą konsolową wersję :(
Jeśli ta gra to faktycznie będzie MMO, to niewydanie jej na PieCach byłoby strzałem w stopę.
O matko, skąd u ludzi biorą takie pomysły :D
Jakieś tam elementy multiplayera mają być, ale takie z DS MMO jak z Dark Soulsa czy Nier Automata
Gdyby faktycznie gra miała być MMO, to byłby dopiero strzał w stopę.
Kojimie raczej zależy na rozbudowanej fabule, postaciach i cutscenkach (na tym się skupiała większość trailerów zresztą), więc raczej nie szedłby w stronę MMO.
On coś tam chyba mówił że gra ma podejść w innowacyjny sposób do MP, ale to brzmiało bardziej jak MP w Dark Soulsach.
Ogólnie japońskie okładki gier na PS4 nie posiadają napisu "Only on Playstation", więc może być to po prostu wersja przygotowana z myślą o Japonii.
Oczywiście nie musi i tak może być, że gra zostanie wydana na PC, tylko ciekawi mnie czy Sony się zgodzi aby przeportować ich silnik na PC oraz jak sobie poradzi na tej platformie.
Im na więcej platform gra wychodzi, tym lepiej. Jak dla mnie każda gra powinna wychodzić na co tylko się da, aby każdy mógł jej doświadczyć (chyba, że to nie jest zbytnio możliwe, jak z bardziej skomplikowanymi strategiami czy grami na Kinecta).
Wyjdzie to wyjdzie, mi to rybka. Byle do 8 listopada i ps4 w ruch!
"Mam też nadzieję, że optymalizacja będzie jak w MGSV"
Optymalizacja tak, lecz grafika niekoniecznie, bo ta ostatnia była imo najwyżej dobra w MGS V.
Pewne efekty graficzne z Ground Zeroes w The Phantom Pain nie występują. SSR(Screen Space Reflection) w TPP jest bodajże w dwóch scenach. GZ ciągle wygląda świetnie(zwłaszcza w nocy), natomiast problemem TPP jest przede wszystkim specyfika krajobrazu(bardzo monotonna zresztą), która nie daje silnikowi rozwinąć skrzydeł.
No to jeszcze kilka tytułów i po exach sony,mogliby by to tez na xboxa one wydać.
raczej mało prawdopodobne by gra się pojawiła w najbliższym czasie na PC, może za parę dobrych lat
sony pomogło kojimie po rozstaniu z konami, i wątpię by sobie tak pogrywali ze sobą
Kojima od początku chciał wydać(niezapowiedziany wtedy) DS na piecyki. Mimo że SONY sfinansowało większość projektu i udostępniło silnik Horizona przypuszczam, że wyłączność ma przede wszystkim dotyczyć konkurenta(klocka), natomiast wersja PC pojawi się obok PS4 albo kilka miesięcy do roku później.
Takie mało prawdopodobne, zatrudniają Kojimę, udostępniają silnik, finansują projekt, tu nagle, że to będzie crossgen, bo nie ma napisu na pudełku
©2019 Sony Interactive Entertainment Inc. Death Stranding is a trademark of Sony Interactive Entertainment LLC. Created and developed by Kojima Productions.
Przede wszystkim to Epic Games zawdzięczają wszyscy silniki Unreal Engine. Z tego najbardziej zasłynęli.
Tytuly ekskluzywne to rak. Nie zagram w gre, bo corpo ktore i tak sra kasa chce na czyms zarobic jeszcze wiecej i wiecej. Robia gre dla siebie bo kasa, to tylko niepotrzebny podzial graczy.
Hehe, może najlepiej oddawajmy gry za darmo, przecież pieniądze to rak dziela graczy na tych co je mają i na tych co im brakuje.
Gry na wyłączność to jest najlepsza rzecz co się może przydarzyć danej platformie. Nie ma nic zlego kiedy właściciel platformy inwestuje w swoich dowleperów i robi gry , które są wizytówką konsol od Sony czy Ms. Co do samego Death Starinding to może się on okazać konsolowym e =es niedostępnym na platformach konkurencji
xDDDDDDDD To nie zagrasz w żadną, bo koniec końców wszyscy robią gry, by zarabiać.
Gra będzie na PC - to już pewne, nie wiadomo tylko czy 6 lub 12 miesięcy od oficjalnej premiery na PS4:
Nagle nie będzie to nonsens horrego psychiczne Japończyka tylko wybitne dzieło, rewolucja w przemyśle gier wideo.
Według mnie ten news nic nie znaczy. Jak zapowiedzą, to wtedy będę można narobić newsów. Chociaż jest to jednak mało prawdopodobne, bo silnik Decima jest autorstwa Holendrów z GG. Z drugiej strony, to Kojima i pewnie dostał jakieś „specjalne” traktowanie od Sony.
Ale tak szczerze pisząc, wolałbym zobaczyć GoWa, TLoU2 czy nawet Days Gone na PC niż to intrygująco zapowiadające dziwadło od Japończyka.
O tych grach , które wymieniłeś możesz śmiało zapomnieć. One nie mają żadnych szans ,aby wyjść poza Playstion.
prekor
To tylko twoja opinia.
Na komputery mieliśmy kilkaset świetnych exów. Połowa z nich nigdy do dziś nie pojawiła się na żadnej konsoli, ale wiele z nich trafiło na którąś konsolę po 2-3 latach lub po 5 latach lub 10, a nawet po 15 lub 20 latach. Zobacz sobie ile takich tytułów wypłynęło dopiero po 20 latach przy okazji remasterów Pc również na konsoli. A też pewnie wszyscy byli pewni, że nigdy nie będzie na żadnej konsoli.
Na przykład:
Another world, Flashback, Secret of Monkey island, Monkey Island 2, Baldur's Gate 1 i 2, Neverwinter Nights 1, Icewind dale 1, Planescape Torment itd. To pomyśl ile takich tytułów pojawia się na konsolach z opóźnieniem 2-10 letnim. Ogrom.
Ostatnio popularne Pillars of Eternity 1 i 2 z opóźnieniem ok półtora roku oraz Divinity:Oryginal Sin II z opóźnieniem rocznym miałeś pod konsole.
I to samo dzieje się w drugą stronę np: 9 letni Heavy Rain z Ps3 na pc czy Final Fantasy XV po 2 latach.
Kaczmarek35
Tele ,że ja swoją przygodą z PC skończyłem 10 lat temu. Poza tym te wspaniałe PC RPG , które wymieniłeś to będą również na konsolach i to wersji pudełkowej. A co do przygodówek Lucasarts to mam je w swojej kolekcji. Zresztą inne PC -klasyki , które coś znaczą też.
Lucasarts również miał zamiar wydać remastery Curse of Monkey island oraz Indiana Jones and Fate of Atlantis.
Niestety zrezygnowali chyba ze względu na zbyt małą sprzedaż remasterów Monkey island 1 i 2.
O ile Curse of Monkey island jak dla mnie nie potrzebował remastera to wielka szkoda, że Indiana Jones and Fate of Atlantis nie odświeżyli w taki sposób jak Monkey Island 1 i 2 :(
Lucasarts i tak mało stworzył perełek point and click. Sierra to dopiero była potęga pod tym względem :):):)
Szkoda też było upadku Black Isle (Fallout 2, Planescape Torment, Icewind dale 1 i 2), ale większość pracowników ponoć przeszła do Obsidian (KOTOR 2, NN2, Fallout:NV, Pillars of Eternity 1 i 2)
To ,że Lucasarts tworzył świetne gry przygodowe to jest pełna zgoda miedzy nami. Osobiście jako były PC gracz żąłuję zabicie rynku pudełkowego na tej platfoirmie
Prekor
Ja sobie doskonale zdaje z tego sprawę. Pisałem tylko z własnego punktu widzenia, dotyczące tego, które gry z Playstation bardziej by mnie podjarały niż DS.
marcing805
Oky. Każdy ma prawo do własnego zdania Jako fan gier single - playr to bym nie miał czego szukać na PC. No 100 procenet skupiania się cyfrze nie zbyt mi odpowiada.
Ja Ps4Pro używam tylko do exów, a tak gram we wszystko na pc, bo jest lepsza grafa w każdej grze.
Poza tym idzie jeszcze bardziej poprawiać gry graficznie modami. A w tytułach 20 letnich pod tym względem w ogóle miazga jak bardzo idzie graficznie podrasować gry. A mam zmodowane ponad 200 gier i ok 50 remasterów różnych więc wiem, że mody graficzne dużo bardziej poprawiają wygląd gier od ponad 95% oficjalnych remasterów. Czasem idzie zmodować konkretnie też już 10 letnie gry jak Stalker - Zew Prypeci czy Skyrim, gdzie progres wizualny jest gigantyczny.
Poza tym na Pc mam szybki dostęp do tysięcy gier z 2 kompów ok 95% wszystkich najlepszych dla mnie z Pc i innych platform (emulatory do staroci pc, C-64, Atari, Amiga, SNES, MAME, Dreamcast, Gamecube, Psx1, Psx2 itd)
Oczywiście po sprzedaży Psx 1 i Psx 2 gry zostawiłem sobie, bo byłby problem.
Na Ps4pro mam 2o gier. W tym kilka remasterów gier z Ps3. Same exy prócz 3 gier W3, AC Origins, RoTR, gdzie mogę komuś zademonstrować jak wersja pc wygląda, a jak konsolowa dla pozbawienia złudzeń. Na Ps4 Pro pierwsze co rzuca się w oczy to przycinanie jakości tekstur, detali, efektów, zasięgów widzenia w grach na granicy jakość/stabilność gry. Wyduszają ile się da, bo robią optymalizację pod 1 zestaw i to jest siłą, ale mocy obliczeniowej bardzo brakuje, gdyby była wbita jakość Pc. Poza tym na Piecu wiele gier nawet nowych miażdży oświetleniem/cieniowaniem wersje konsolowe. A dogranie nawet czegoś takiego jak Reshade potrafi zrobić jeszcze bardziej kolosalną różnicę - patrz Re 7, Kingdom Come:Deliverance, Re 2 remake, SOMA itd.
Jak do mnie przyszedł sąsiad, który gra tylko na ps4 i zobaczył jak wygląda Obcy izolacja na Pc, a jak u niego to powiedział, że prezentują się jak dwie różne gry o tyle lepiej to wygląda na Piecu. Dobrze, że Ps5 będzie miał wsteczną kompatybilność z Ps4. Bo pod tym względem Sony dawało ciała od 20 lat.
@Kaczmarek35
Co do tych exów to nie jest to jedynie opinia prekora, szanse na to że Sony odda exy robione przez wewnętrzne studia są raczej bliskie zera.
Dobrze, że Ps5 będzie miał wsteczną kompatybilność z Ps4. Bo pod tym względem Sony dawało ciała od 20 lat.
Ech, Ty i te Twoje ludowe mądrości. Historia konsol Sony to jakieś 24 lata, pierwsza generacja nie mogła być wstecznie kompatybilna bo nie miała z czym. Druga generacja była w pełni kompatybilna wstecznie z pierwszą. Pierwsze modele PS3 również były w pełni wstecznie kompatybilne z PS1 i PS2, kolejne modele PS3 utraciły kompatybilność z drugą konsolą ale nadal były kompatybilne z pierwszą.
Dopiero PS4 to całkowita (a w zasadzie niemal całkowita) utrata wstecznej kompatybilności.
Więc mówimy o 12 latach częściowego braku kompatybilności i 6 latach całkowitego (prawie).
Więc skąd wytrzasnąłeś te 20 lat to nie wiem.
szkoda, gry ekskluzywne na psa maja zazwyczaj lepsza jakość niż gry na kilka platform.
Czyli co? Jak gra wychodzi na kilka platform, to jej jakość nagle magicznie spada? Jestem ciekaw jak świetny byłby taki Wiedźmin 3, gdyby był tylko na PS4.
Pewnie wtedy dostawałby jeszcze wyższe oceny od graczy konsolowych i byłby bardziej zachwalany :)
No to prawda. Gry Nintendo też są świetnie zrobione od razu na premierę. Nawet teraz w czasach patchy w dniu premiery. Niektóre gry od wydawców robiących gry na kilka platform, są łatane prze kilka tygodni po starcie na rynku. Dopiero do 3,4 latkach działają, jak przystało. Gry Sony i Nintendo są tutaj wyjątkami.
Wiedźmin 3 był długo naprawiany po premierze. Gra miała swoje błędy a w szczególności edycje na konsole. Z Cyberpunkiem będzie pewnie tak samo.
Jak gra wychodzi na kilka platform, to jej jakość nagle magicznie spada?
Zerkając na listę premier z ostatnich 5 lat - w sumie coś w tym jest.
Zawsze uważałem ,że gry na wyłączność to jest najlepsza rzecz jaka się może danej platformie przydarzyć. Jakość gier multi platformowych jest w dzisiejszych czasach bardzo wątpliwa.
gry ekskluzywne na psa maja zazwyczaj lepsza jakość niż gry na kilka platfor
Oczywiście że tak jest i tu się nie ma co obrażać bo to po prostu fakt. Programiści mogąc się skupić na jednym konkretnym sprzęcie wycisną z tej maszyny znacznie więcej. Obecne konsole były uznawane za niezbyt mocne nawet na starcie generacji co nie przeszkodziło ogromnej ilości recenzentów podniecać się szczegółowością Uncharted 4. Do dzisiaj pamiętam filmy na których ludzie podniecali się tym jak wysycha koszula Natana po wyjściu z wody, albo jak światło przechodzi przez płatki uszu postaci kiedy staniemy pod słońce.
Podobnie nowy GoW który wygląda jak milion dolarów na sprzęcie z 2013 roku że o Horizonie nie wspomnę. Nawet ten startowy Killzone miał opinię gry "takiej se" ale z dopiskiem że "widoki wyrywają ze skarpetek".
Jest taka szansa. Być może.