Control - nowe niższe wymagania sprzętowe
nowe niższe wymagania sprzętowe
I kolejne downgrade. :D
Optymalizacja to bardzo złożony proces polegający na odpowiednim balansie i niesprawiedliwie byłoby oceniać go takimi prostymi słowami ;)
No byłoby niesprawiedliwie tak oceniać ten proces, ale dla plebsu tak jest łatwiej.
Oczywiście, że wiem o tym. Nie widzicie, że to sarkazm i znak uśmieszek? :D
Ale nie zmienia to faktu, że za mało gry AAA na PC widuję, gdzie obniżyli wymaganie sprzętowe bez śladowy downgrade.
@Paffcio -> Masz minus za słowo "plebsu". Proszę nie myśl, że jesteś lepszy.
Chodzi o to, że optymalizacja właśnie na tym polega. To z założenia jest i właśnie ma być downgrade! Zawsze jest coś za coś. Naprawdę w skończonym obliczeniowo świecie ta moc obliczeniowa ma jakiś koniec i nie ma nic za darmo. Nie można sobie powiększyć mocy obliczeniowej jakiegoś sprzętu magicznie ponad jego możliwości.
Dlatego w grach nie mamy grafiki z filmów a realtime DXR/RTX to wciąż tylko ciekawostki.
Dlatego optymalizacja to kwestia tego, jak bardzo "coś" przedtem różni się od tego "coś" potem i czy warto było zrobić taką zmianę.
Najbardziej się dąży do tego, aby zachować rozsądny kompromis pomiędzy wyglądem a wymaganiami obliczeniowymi.
Do tego dochodzi jeszcze mnóstwo innych rzeczy jak np. koszty na to potrzebne, wymagany czas, trade-offy jakie można zaakceptować...
Zresztą wszystko to jest bardzo fajnie opisane na wikipedii.
https://en.wikipedia.org/wiki/Program_optimization
Chociaż to typowo wpis o programach, nie o grach. W samych grach dochodzi jeszcze aspekt assetów (świata, modeli, tekstur i tak dalej) którymi zajmują się artyści, a więc nie tylko aspekt programistyczny jest ważny w grach. Assety i świat gry też trzeba optymalizować.
Przepraszam, ominąłem jedno kluczowe słowo w pierwszym zdaniu: "...optymalizacja gier właśnie na tym polega."
W samych typowych programach czy aplikacjach działa to oczywiście trochę inaczej (może nie tak drastycznie, aby było to zauważalne przez typowego użytkownika).
Gry są takim specyficznym rodzajem programów, w których jakość obrazu, detaliczność świata, modeli, widzialność assetów, użyte efekty i technologie itd. bezpośrednio przekładają się na wydajność CPU i GPU i zapotrzebowanie na pamięć. A tym samym właśnie bezpośrednio na ten wygląd. I stąd się bierze ten "downgrade".
Same optymalizacje programistyczne (kodu) w grach robi się głównie już na etapie projektowania silnika gry, czyli jeszcze przed rozpoczęciem prac nad samą grą. Czyli silniki gier już z natury swojej są bardzo dobrze wydajnościowo zoptymalizowane. W czasie ewentualnie można robić jakieś drobne tweaki, bo głębokie optymalizowanie silnika gry — tej całej bazy na której oparta jest praca wszystkich innych — na etapie jej tworzenia będzie miało swoje skutki uboczne w pracy całego zespołu.
Śmiech na sali korytarzowa rozgrywka i gtx 780 kiedy zwykłe ps4 ma w zasadzie porównywalną wydajność do gtx660.
To nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Siła konsol tkwi w optymalizacji i jednakowym sprzęcie. Ta sama karta w konsoli i w PC, nie da Ci takich samych efektów w optymalizacji, wydajności i grafice. GTX 780 to i tak już dosyć stara karta. Nie wiem, jak ze wsparciem i sterownikami, bo to też ważna kwestia. Jak naprawdę chcesz nie zawracać sobie głowy sprzętem, to graj na konsolach, bo kupujesz raz i grasz do czasu aż Ci wszystko dobrze działa i nic się nie psuje.
Śmiech na sali to jest nadal po tylu latach nie kumać, jak działa optymalizacja na konsoli i płakać o wymagania. Nie podoba ci się, to kup konsolę, żaden to wstyd. Sam się przerzuciłem z PC i naprawdę nie narzekam, wrzucam płytkę, gram, nie muszę kontemplować ile to mam fps, a że i tak gram w gry, gdzie liczba klatek mi w zasadzie lotto, to tym bardziej nie muszę się stresować, że gram na całych 30 fps.
To jest takie trochę niesprawiedliwe porównanie, bo brakuje w nim jakiegokolwiek kontekstu.
M.in. brakuje takich podstawowych informacji:
— rozdzielczości w jakiej gra działa na PS4 (bezpośrednio i w znacznym stopniu wpływa na wydajność karty graficznej - czyli na FPS)
— konkretnie dopasowanych pod PS4 ustawień graficznych i detali (bezpośrednio wpływa na wydajność karty graficznej i CPU - czyli na FPS)
— liczbie średniej FPS w jakich gra działa na PS4 (szybsza karta przy tych samych detalach i rozdzielczości == więcej FPS)
Jeśli jesteś w stanie dokładnie zasymulować wygląd, jakość i rozdzielczość w jakich gra działa na PS4, to wtedy jak najbardziej jesteś w stanie wykonać takie porównanie i całkiem możliwe, że gry będą miały średni FPS podobny, nieco mniejszy lub nawet większy (w zależności od gry i użytych ustawień) w stosunku do odpowiadającego układowi z PS4 teraflopsowo odpowiednika na PC.
Ale warto mieć na uwadze, że teoria teorią a w praktyce wcale nie jest tak prosto. Mimo identycznej architektury co PC, to jednak są wciąż różniące się od siebie urządzenia i nie można ich bezpośrednio porównywać.
10-15 na fabułę i 20 na wszystko to jak dla mnie idealny czas. Gdyby jeszcze były achievementy na EGS to bym robił 100% :/ Bardzo czekam na tę grę od pierwszej zapowiedzi, obawiam się czy nie będę musiał się przełamać i grać w goły tytuł na Epicu, a kiedyś drugi raz.
Czyli te pierwsze wymagania to były podane z tyłka bo w miesiąc to na pewno w tak znaczący sposób optymalizacji się nie poprawi.
Ten glupi dziurawy sklepik od Epica...
Ciii, przecież darmowe gry rozdajo i nie mozna krytykować!
Heh wszystko pięknie ładnie ale chyba nie dacie się zrobić w balona bo nie mam najlepszej informacji. Nie dajcie się zwieść że oto nagle spadło z 1080 ti na 1060... Poniżej jest odpowiedź którą już dawno temu Remedy informował a teraz specjalnie (albo przez pomyłkę ;) ) nie przypomnieli o tym:
https://www.playstationlifestyle.net/2018/08/03/control-game-wont-run-at-60-fps/#/slide/1
Faktem jest że to dotyczy PS4 no ale... kluczowym jest to zdanie:
"We’re not going to be 60fps, I can say that.” !
Poza tym dojdzie do tego jeszcze ukochane przez wszystkich Denuvo które najprawdopodobniej będzie oficjalnie ogłoszone w umowie wraz z premierą gry (jak to ostatnio kochani deweloperzy bardzo lubią robić - zaskakiwać w przeddzień wyjścia gry).
Spokojnie. Gra jeszcze nie wyszła i nikt nie wie, jakie presety pod nią przygotują.
To jest news ze strony tematycznej o Playstation, gdzie mowa tylko o konsolach.
Jak to będzie wyglądało wydajnościowo na PC, to się przekonamy w testach. :)
A jak bardzo niższe presety graficzne będą się różniły od najwyższych suwaczków to się przekonamy na screenach porównawczych i każdy sobie oceni, czy warto iść w perfekcjonizm.
No i to są rozsądne wymagania,chwała twórcom za to,a burżuje graficzni niech płaczą,potęga.