Wymagania sprzętowe Control i informacje o wsparciu dla ray tracingu
Gra będzie dziać się w pomieszczeniach i będzie dość liniowa, po tak wysokich wymaganiach wnioskuję, że twórcy nie przejmują się optymalizacją.
Gra będzie dziać się w pomieszczeniach i będzie dość liniowa, po tak wysokich wymaganiach wnioskuję, że twórcy nie przejmują się optymalizacją.
No nie przejmują się. Tego typu Gry tworzy się na konsole a na PC przy okazji szybko i byle jak się wydaje żeby te parę procent podbić sprzedaż.
Wystarczy zagrać na PC. Praktyka najlepsza Panie Patryk.
No właśnie gram m.in. na PC i jakoś tego nie widzę. Patrząc chociażby na tegoroczne i ubiegłoroczne gry nie widzę tego o czym piszesz, a sam nie posiadam najmocniejszego kompa.
To ciekawe może dokładnej się przyjrzyj albo posil się oprogramowaniem np do pomiaru fps zużycia procesora itd. Jak grałem mimo że miałem średniej klasy PC z kartą w wersji najlepszej to niezle jaja były. Nie jestem szczególnie wrażliwy na to więc mi zazwyczaj nie przeszkadzało ale np taki dishonored 2 miał skoki 20-60fps a to już czuć i bardziej wpływa na dyskomfort grania jak bardziej stale 30 fps. A sprzęt był dość sporo lepszy od ps4 A takie jaja. Więc optymalizacja i drm leży.
Pojedyncze przypadki owszem, zdarza się, że mają kiepska optymalizację, ale to tyczy się gier PeCetowych i konsolowych. Zdecydowana większość produkcji które lądują na PC są dobrze zoptymalizowane. DRM oczywiście też swoje pobiera, ale nie można powiedzieć, że psują grę.
Z przykładem Dishonored 2 nie trafiłeś, ponieważ akurat ten tytuł był bardzo źle zoptymalizowany na wszystkich platformach. Nie wiem jak jest teraz na konsolach, ale na PC już działa w pełni płynnie, a grałem w niego w zeszłym roku.
Zastanawia mnie po co informacja o ray tracing przy minimalnych wymaganiach. Raczej ktoś kto ma sprzęt do takich ustawień nie będzie się dodatkowo zajeżdżał opcją która ogromnie pochłania zasoby sprzętowe. Inna sprawa że te wymagania wcale do minimalnych nie pasują, chyba że chcemy grać w większej rozdziałce niż 1080p i więcej niż 60fps. W FHD taki sprzęt starczy do średnich, średnio wysokich może i będzie płynnie jak ta lala.
Sprawa jest taka: wyszło kilka różnych kart graficznych obsługujących ray-tracing. Każda z tych kart różni się wydajnością rdzeni RT.
Podejście developerów może być dwojakie:
— albo robić jeden preset wydajności RayTracingu dla wszystkich kart. (unifikacja do najsłabszej, równanie do najniższej wydajności - wszystko będzie wyglądało tak samo, ale działało lepiej na kartach o większej wydajności RT)
— albo zrobić różne presety pod różną wydajność RT różniące się jakością RayTracingu
Z tego, że załączyli minimalne wymagania do RTX można wnioskować, że Remedy wybrali drugie podejście (jak większość developerów).
Pomyśl logicznie: Na świecie jest pierdylion różnej wydajności kart graficznych. Czy to oznacza, że developerzy muszą zrobić tylko jeden preset pod nie wszystkie? Zunifikować grafikę pod jedną konkretną kartę? A jeśli tak, to jaki model odniesienia wybrać? Integrę Intela czy GTX 1060?
Jeśli tak by robili, to wtedy Ci ze słabszym sprzętem cieszyliby się, że mogą grać w cokolwiek.
A Ci z mocniejszym sprzętem narzekaliby, że gry się w ogóle graficznie nie zmieniają, wyglądają jak sprzed 10 lat i że potencjał ich sprzętu jest wiecznie niewykorzystany.
Do RT gra wymaga conajmniej Geforce 2060, ale nie trzeba Windows 10? Przecież pod DirectX 11 (maksymalny dla Windows 7 i 8) nie można używać RT. Chyba że gra chodzi pod Vulkanem, wtedy RT jest dostępny i dla Windows 7.
@mirko81 Łatwo o taką pomyłkę i dobrze to rozumiem. Ale proszę więcej nie mylić wielowątkowości silnika gry z wielowątkowością API graficznego :) Gry to nie tylko rendering grafiki. (o szczegółach można się dowiedzieć więcej czytając dokumentację np. Unreal Engine albo Unity albo ogólnie interesując się bliżej tematem silników gier)
Quantum break też miał spore wymagania także ten..
Ma, bo jako jedna z nielicznych jak nie jedyna gra używa chociaż częściowo globalnej iluminacji opartej na RT w czasach gdy DXR nie był nawet zapowiedziany. Dlatego w tej grze jest opcja rekonstrukcji, bo bez niej spadek wydajności jest bardzo duży, GI RT swoje kosztuje, ale oświetlenie w grze jest mega.
Sporo wymaganie...
Grafika na max. GTX 8800 a oni chcą 1080TI buahahaha
Po obejrzeniu paru materiałów z gry ciężko sobie wyrobić zdanie czym ta gra właściwie będzie ale podobno fabularnie ma trzymać wysoki poziom / jeśli tak to nic mi więcej nie potrzeba. Czekam na premierę. Jeśli chodzi o wymagania to zawsze są zawyżone bo bezpiecznie jest zawyżyć.
Grę dodają do RTXów SUPER a wymaganiach zalecanych RTX 2080 xDDD
Kolejny argument na rzecz AMD. Na co komu SUPERY skoro na ray tracingu w sensownych klatkach nie pograsz
Po wymaganiach i typie produkcji wnioskuje jak kolega z pierwszego posta że twórcy/wydawca nie przejmuje sie nie optymalizacją, czyli kasa od epica nie wpłynęła w żadnym (pozytywnym) stopniu na produkcje (a tak wszędzie o tym trąbicie). I gdzie ten argument że kasa epica pomoże w dopracowywaniu produkcji?
Liczy się sprzedaż a oni wiedzą gdzie jest największą a gdzie najmniejsza bo zawsze jest tak samo z tego typu grami więc tam gdzie jest najmniejsza optymalizacja schodzi na dalszy plan.
Optymalizacja będzie na pewno dobra także to możecie skreślić, gry Remedy zawsze są przynajmniej przyzwoicie optymalizowane w stosunku do tego co oferują
Tutaj macie tone efektów świetlnych kto to wszystko wymaga sporej mocy
Efekty w quantum break naprawdę były bardzo wysokiej jakości
To jest studio, które w pewnym stopniu graficznie wyznaczało standardy
Każda ich gra miała w dniu premiery dość wysokie wymagania i każda czymś się wyróżniała
MP1 i MP2 były w swoim czasie najładniejszymi grami, a Alan czy QB miały najlepsze oswietlenie
Mozliwe ze exclusive na EGS bedzie jednych z przyczyn ktora spowoduje ze ostatecznie odpuszcze se zakup tej gry po pierwszych recenzjach i gameplay'ach. Milardow luncherow nie potrzebuje a GOG i Steam wystarcza :p
Tunelówka, dynamiczna, RT. Aż dziwne, że nie słyszałem o tej grze :o
Swoją drogą co do pierwszego posta to jeszce mi się przypomniało jak swego czasu FEAR wychodził - tez tunelówka i tez liniowa i zazynała wszystkie kompy, bo tekstury byly bardzo wysokiej jakosci i przede wszystkim oswietlnie i cieniowanie
Nie ma reguły
Tunelówka, dynamiczna, RT. Aż dziwne, że nie słyszałem o tej grze :o
Dzisas jak mozna bylo o tej grze nie slyszec, co chwile pojawiaaja się nowe informacje