Triternion dementuje: w Mordhau nie wyłączymy żadnych postaci
"Jeśli kiedyś wciśniemy do naszej gry historyczne bzdury w imię politycznej poprawności to na pewno nie pozwolimy na ich wyłączenie."
I zamiast bojkotu czeka go poklepywanie po plecach ze strony mediów branżowych. Paranoja roku 2019.
Prawdę powiedziawszy to mi trochę szkoda Triterniona. PcGamer przyczepił się niszowego dewelopera o temat o który mógłby się przyczepić niemal do każdego wydawcy jakiejkolwiek gry sieciowej. Dla mnie to tania podpucha a deweloperzy bez zaplecza PRowego pewnie teraz będą zapędzać się w kozi róg i zajmować prowokacjami zamiast skupić się na rozwijaniu gry.
Ja nie rozumiem po co się w ogole tlumaczyc. Gra, jeśli jest dobra, to się sama obroni.
Panom udzielajacych wywiadu zabrakło rozeznania z kim mają do czynienia. Gdyby wiedzieli, że rozmawiają z aktywistą udającym dziennikarza to może by grzecznie podziękowali za ofertę wywiadu i kazali spadać na kaktus.
PC GAMER jest podkupiony przez Epic Games, co z resztą pokazali przy newsach. Nie zdziwię się, że to była zagrywka związana bezpośrednio z nadchodzącą konkurencją dla Mordhau i ex'em Epic Games Store - Age of Chivarly 2.
Mam to gdzies jaka bedzie plec i kolor mojej postaci. W wiekszosci przypadkow nawet tego nie bedzie widac. Za kazdym razem jak zaczynam ta gre zastanawiam sie tylko czym teraz prac, ustawiam sobie pod to sterowanie i rozdzielam reszte punktow na zbroje i perki.
11 osob tylko maja: Czy przypadkiem sprzedanie gry w ilosci 1 mln nie daje srodkow na zatrudnienie wiekszej ilosci ?
Dobry wieczór widzę że nowy redaktor w akcji więc trzeba odpowiedzieć na kilka "przeinaczeń".
Po drugie, uwagi zintepretowane jako odnoszące się do „etnicznego wyłączania”, tak naprawdę dotyczyły „płciowego wyłączania”. W oświadczeniu czytamy, że ten czysto teoretyczny pomysł wyszedł od jednego z deweloperów, zakładał możliwość wyboru grania tylko mężczyznami, tylko kobietami, albo obiema płciami na raz, odnosił się do budzącej skrajne emocje dyskusji o realizmie gry i był tylko pojedynczą opinią, a nie oficjalnym stanowiskiem Triterniona.
Omawiane to już było przed premierą gry, opcja wyboru płci była już w planach w kampanii na kickstarterze:
https://www.kickstarter.com/projects/430135984/mordhau/
CREATE YOUR WARRIOR. Pick your gender, choose the type of body, adjust facial features, and even sculpt a face to your liking. We want you to be recognized from how you look, as well as from how you fight.
Ponadto sami deweloperzy o tym rozmawiali na oficjalnym forum gry:
https://steamcommunity.com/app/629760/discussions/0/1680315447975236674/?ctp=7#c1678064284142274993
Dużo zależało od tego jak się gra sprzeda, a jak się sprzedała?
https://www.gry-online.pl/newsroom/rewelacyjna-sprzedaz-mordhau/z71c102
https://www.gry-online.pl/newsroom/mordhau-z-ponad-milionem-sprzedanych-egzemplarzy-i-nowym-patchem/za1c420
No zajebiaszczo więc gdy problem pieniędzy mamy z głowy można zacząć zatrudniać dodatkowych ludzi i zabrać się za to co było w planie zbiórki pieniędzy czyli:
Eastern Invasion
Fight in the holy land and launch 90 kg projectiles over 300 meters.
Będą Arabowie spokojna głowa bo już niektórzy ostrzyli noże.
Kolejna sprawa popularność:
https://steamcharts.com/cmp/629760,304390,219640,976310#3m
Zestawienie zawiera 2 podobne gierki czyli: For Honor i Chivalry: Medieval Warfare gdzie pierwsza od 3 miesięcy systematycznie traci graczy, a druga miała no cóż 800 graczy w szczycie.
Natomiast MK 11 jako przykład premiery która zjechała w przeciągu 3 miesięcy z 25 tyś. graczy do ledwo 3,5 tyś.
Sytuacja z Mordhau jest natomiast lepsza od premiery mieli szczyt graczy na poziomie 60 tyś. i do dzisiaj nie zjechali poniżej 10 tyś. graczy, całkiem nieźle jak na PC-towy exclusiv.
Nie dziwię się więc tłumaczeniom studia że brakuje im rąk do pracy w temacie toksyczności, ale o tym zaraz.
Kogoś musi po prostu boleć że ludzie mają dobrą zabawę i miło spędzają czas w tej grze, a ile śmiechowych kompilacji już jest:
https://www.youtube.com/watch?v=APmpZoCuQhc
https://www.youtube.com/watch?v=W_IiALzI2ko
https://www.youtube.com/watch?v=UyRuCEByfzE
Po trzecie, Triternion nie ignoruje problemu toksyczności. Po prostu nie ma wystarczająco czasu i ludzi, by się nią zająć. Robi więc tyle, ile może. Czyli mało.
Jest zawarta w grze opcja wyciszenia co bardziej wkurzającego dzieciaka i to mi wystarcza, jeśli miałbym popełnić samobójstwo z powodu toksycznych ludzi w jakiejś gierce to no cóż... chyba już dziesiąt razy musiałbym je popełnić, ale więcej niż raz się nie da więc...
I wreszcie po czwarte, Triternion potrzebuje dobrego zespołu PR-owego. Deweloperzy, którzy udzielili wywiadu, nie mieli ani doświadczenia w komunikacji z mediami, ani też nie posiadali pełnej wiedzy na tematy, o których się wypowiadali. Całego tego zamieszania można było pewnie uniknąć.
Och kurczę naprawdę? Czy fixumdyrdum prowadzi na boku firmę z zakresu doradztwa zatrudnienia i finansów?
Uważaj na US może się przywalić do sprawozdania finansowego jak coś pominiesz.
Całe zamieszanie zostało sztucznie wywołane przez twoich zachodnich redakcyjnych kolegów z PCGamera i koleżków z Kotaku, zresztą jak zwykle po E3 i akcją szczucia CP2077 nie spodziewam się już niczego innego, a właśnie dlaczego redakcja GOLa nie podłapała tak stanowczo tematu jak zachodnie koleżanki i koledzy:
https://www.dailydot.com/irl/cyberpunk-2077-transphobic-ad/
https://www.rockpapershotgun.com/2019/06/12/cyberpunk-2077s-e3-demo-has-weak-gunplay-and-unimaginative-stereotypes/
https://www.rockpapershotgun.com/2019/06/14/cyberpunk-2077s-in-game-context-doesnt-matter-if-its-marketing-contributes-to-transphobia-right-now/
https://www.eurogamer.net/articles/2019-06-12-a-conversation-with-the-artist-behind-that-cyberpunk-2077-poster
https://www.polygon.com/e3/2019/6/12/18662443/cyberpunk-2077-trans-advertisement-cd-projekt-red-e3-2019
https://kotaku.com/cyberpunk-2077-artist-says-controversial-in-game-image-1835459949
Maniek9012 - hmm, nie do końca rozumiem aluzje pod kątem autora. Przecież odnosisz się do cytatów 1:1 z oficjalnego oświadczenia, więc uwagi raczej powinieneś kierować pod adres studia.
I co ma wspólnego dobry PR ze skarbówką albo z tym, że komuś nie podobał się C2077?
@łosiu
Punkt 4 nie ma żadnegio podparcia w cytacie z oświadczenia, więc wygląda jak czysta opinia autora newsa. I faktem jest, że "zamieszanie" wynikło głównie z tego, że lewoskrętni dziennikarze maja ból tyłka o to, że popularna gra nei jest inkluzywna.
Nawaisem mówiać interesujące, że lewuski mają problem z brakiem inkluzywności, różnorodnosci i innych bzdur tylko w grach tworzonych w Europie i Ameryce. Nintendo może do woli robić gry z białymi facetami ratującymi w nieskończoność białe damy w opałach i żaden postępowy nawet nie piśnie, ze przecież "nie ma carnych i cemu kobiety som ciongle slabe i czeba je ratowac, aaaaa"
I wreszcie po czwarte, Triternion potrzebuje dobrego zespołu PR-owego.
a po co?
PR to jest dla studiów AAA, PR mają od wydawcy i wykładanie kasy (graczy) na to jest zwykłym marnowaniem środków finansowych, które lepiej spożytkować na swoje produkty - rozwój czy poprawki.