... takiego jak Tibia. Wiem, że dzisiaj już najprawdopodobniej nie znajdę takiej gry, ale próbować warto... Zależy mi na powolnym, ale odczuwalnym progresie postaci, otwartym PVP, braku maksymalnego poziomu, wymagającej rozgrywce, etc. Wiem, że dzisiaj większość MMO to casualowce, zdaję sobie też sprawę z zastoju jaki panuje w gatunku MMO.
Niestety Tibia na dzisiejsze standardy jest moim zdaniem niegrywalna, więc szukam czegoś z obecnego stulecia jak najbardziej zbliżonego do tej gry.
Grałem w Albion Online i to też nie jest to czego szukam, Albion bardziej idzie w stronę EVE online i otwartej ekonomii, oraz brakuje mi tu klasycznego systemu levelowania.
Black Desert Online też nie jest do końca tym czego oczekuję, bo tam expienie kończy się na 60- którymś poziomie a endgame głównie polega na naparzankach PVP.
Ciężko coś doradzić, bo otwarte poziomy i levelowanie w nieskończoność uniemożliwiają dobry balans, temu od nich twórcy odeszli na rzecz endgamu opartego o dropienie rzadkich itemów lub specjalne waluty dla PVP itd. (klasyczne) albo ograniczenia ekonomiczne i rynkowe (EVE).
Jak chcesz endgame fajny to zagraj w wowa, niby już nie to samo co kiedyś, ale dalej to bodajże najlepiej zaprojektowany mmorpg jaki jest.
Runescape? Co prawda nie levelujesz 'levelu glownego' ale masz od groma skilli do levelowania punkcikow i robi sie to latami. Tylko nie wiem jak tam z PvP.