WoW: Rise of Azshara - aktualizacja 8.2 już dostępna
Dodatek byl odebrany bardzo slabo, ale ten patch to krok w zdecydowanie dobra strone. Jeszcze jakby wrocili do klas i skilli z mniej wiecej okresu Pandarii (czyli cofnac wiekszosc 'pruningu') to byloby ok.
Jakby nie bylo to WoWik podobno cienko przedzie (tylko okolo miliona subow, mniej wiecej tyle samo maja FF14 i ESO). Oczywiscie jak na 'standardy' Blizzarda i Activision, bo inne MMO sie ciesza z miliona graczy.
"tylko okolo miliona subow, mniej wiecej tyle samo maja FF14 i ESO" mozna wiedziec skad posiadasz takie info? Blizzard nie udostepnia danych o subach od WoDa. Tylko nie mow mi prosze, ze na podstawie tych fejk danych z addonow itp.
Tym bardziej Zenimax, moze prezesem u beci jakims jest i wie ile subow jest.
ESO = 13.5 miliona unikalnych kont, szacowane 3 miliony aktualnie aktywnych. (dane z forum ESO)
Na podstawie redditow r/wow i r/mmorpg. Tam ludzie analizuja dane przychodow itd.., ktore Blizzard podaje w raportach kwartalnych, itd... Sa tez przecieki z 4chana, ktore czasem sa bzdurne, czasen sie sprawdzaja.
Niechce mi sie szukac linkow, nie bede sie upieral. Dodam tylko ze tu chodzi o dane z EU+US+Oceania, bez Chin. Liczba moze sie wydawac mala, ale moim zdaniem moze byc prawdziwa, WoW nigdy nie mial obiektywnie 12 milionow 'subow', zawsze to bylo liczone z min. Chinami, gdzie gra jest i byla F2P (ewentualnie na godziny, abo nie bylo). Strzelam ze ogolnie jest max 2,5-3 miliony graczy podzielonych mniej-wiecej fifty-fifty miedzy Chiny i reszte globu.
To ze WoW i ogolnie Blizzard cienko przedzie (w stosunku do oczekiwan Activision i do tego co bylo pare lat temu) jest raczej oczywiste.
Niemniej tak jak mowie, ten patch jest krokiem w dobra strone i ostatnie wywiady z Hazikostasem (mam nadzieje ze nie przekrecilem) napawaja optymizmem, bo pan Ion zaczal przyznawac sie do bledow.
Co do ilosci graczy w ESO to imho jest ato tm najbardziej zaludnione MMO na rynku, ze wzgledu na popularnosc na konsolach (abo do ESO jest zawsze w najlepiej sprzedajacych sie rzeczach w PSStore i XBOXStore jak podaja staty np na koniec roku).
Co do FF14 chwalili sie oficialnie milionem subow doslownie chyba z tydzien temu, a zbliza sie dodatek (wiec mamy koncowke 'przeddodatkowego sezonu ogorkowego') wiec pewnie pykna z 1,5mln w szczytowym okresie po premierze, jak ludzie masowo wroca ogrywac storyline.
Nie ma sensu sie klocic o liczby w sumie ale mozna wysnuc wzniosek, ze czasy ekonomiczno-ilosciowej, calkowitej dominacji WoW'a na rynku sie skonczyly.
[link] www.reddit.com/r/MMORPG/comments/c08v1n/final_fantasy_xiv_reaches_1_million_active/
@DaivPL
Jak każda gra MMO którą się poznało, ograło i zdobyło "end game" przynajmniej raz. ;)
Z tym, że w tym przypadku mamy jedyną sensowną do której warto wrócić nawet na ten miesiąc ;P a za to należą się brawa po tylu latach
Mam nadzieję że wypuszczą 8.2.5 dosyć szybko. Czyli żeby ludzie nie zdążyli jeszcze wymaksować esencji której zdobycie zajmuje około 87 dni.
Z "nowego" WoWa to mnie interesuje już tylko Lore, jak to się dalej potoczy i nic więcej. Ale to dlatego, że moje wewnętrzne pragnienie na gry MMO umarło wraz z brakiem czasu. Teraz jeśli już zabawa po sieci to szybkie gierki typu PUBG czy The Division 2 zajmują mi cały wolny gamingowy czas