Microsoft powołał studio do prac nad serią Age of Empires
Już tyle lat przy tej grze dłubią i dalej jej nie mogą porządnie skończyć. Remaster AoE był nawet ładny ale co z tego jak mechanika i AI pozostały toporne co i tak zniechęcało do ciągłego grania.
Mogli by pozyskać prawo do nazwy 'Ensemble Studios' i poszukać choć parę weteranów z tego studia na stanowiska doradcze jak nie ważniejsze, było by miło.
Ciesze się z deklaracji co do wspierania AoE, ale poczekam na owoce. AoE:Online został w nieładny sposób zamknięty, wypuszczona wersja AoE1:DE była niezadowalająca.
Trzymam kciuki.
Mam nadzieje że będą to gry na wysokim poziomie, bez cukierkowej/karykaturalnej grafiki, oby robili ją ludzie doświadczeni. Trzymam kciuki za Czwarta część.
Miło widzieć że w odróżnieniu do Gabe'a ktory ma totalnie wywalone na rynek pc, M$ coś działa na tym poletku i nie wstydzi się go nawet jezeli są bardziej Xbox niż Pc. No cóż Valve to kompletni nieudacznicy którzy kompletnie nie potrafią wykorzystać tego że są utożsamiani z pecetami a nie tylko sklepem, na szczęście są inni którzy się tego nie wstydzą.
Fani jednak wciąż wyczekują nowych informacji na temat Age of Empires IV, za które odpowiada Relic Entertainment.
Właśnie z powodu tego studia jestem podejrzliwy co do jakości AoE IV Lelic jak je pieszczotliwie zaczęli nazywać fani CoH (ze względu na kilka patchy do CoH II które miały dyskusyjną wartość balansującą grę), ale również fani serii Dawn of War której trzecia część ze względu na absurdalne decyzje w konstrukcji kampanii jak i balansu w trybie multiplayer (gra była na premierę hybrydą MOBA i RTS gdzie mogliśmy kierować i produkować mobki i hirków) plus to że po kilku tygodniach od premiery DoW III przestał być wspierany.
Jestem obecnie ostrożnie nastawiony co do samej gry oby Microsoft kontrolował co się dzieje z jej produkcją.
Niestety ale obecny Relic, to już nie jest to samo studio, które zrobili genialne swego czasu obie części HomeWorld, pierwsze Dawn of War i Company of Heroes. Najlepiej byłoby, jakby zrobili strategię opartą na podobnych zasadach, co poprzednie odsłony i za bardzo nie kombinowali nad formułą. Ja jestem dobrej myśli, bo nad projektem czuwa MS i nie pozwoliłby na to aby przy próbie wskrzeszenia serii, pozostawić jakieś wątpliwości, co do jakości samej gry.
To Relic jeszcze funkcjonuje? o.O
Sądziłem że poszli z torbami po porażce z DoW3, po tym jak przerobili grę na MOBA. Z balansem u nich jest kiepsko od właściwie zawsze, czasami da się z tym żyć a niekiedy nie i człowiek ma ochotę wywalić grę do kosza, bo pomimo spędzonych setek godzin z grą i niezłych umiejętnościach wszystko idzie do piachu po któreś aktualizacji...
Gdyby MS, tak jak Sony i Nintendo, rozwijał swoje studia od gier, poszerzał zespoły, zatrudniał lepszych specjalistów i dawał im więcej pieniędzy na gry, to nie miałby teraz tego problemu. Przeliczyli się i to bardzo mocno. Ich zdaniem obecna generacja konsol była skazana na porażkę, ludzi już nie interesują stacjonarce konsole i gry dla pojedynczego gracza, dominują smartfony i mobilki. A tu bęc, Sony osiąga gigantyczny sukces z PS4 i praktycznie zostawia w tyle MS a oni zostają bez swoich studiów, które pokasowali i bez zaufania samych klientów. Sami są sobie winni, bo zignorowali rynek na którym mogą zarabiać. Mieli zdolne studio od serii AoE, to ich rozwiąźli, bo nikt już w strategie nie gra. A teraz nagle co, jednak grać chcą?
Poza tym, nie bardzo widzę, jakie studio mógłby stworzyć RTS-a AAA dla MS. Mogliby spróbować pościągać ludzi z dawnego Ensemble i stworzyć nowe studio ale to było raczej mało realne i wynajęli od tego ludzi, którzy jako nieliczni tworzą jeszcze strategie AAA.
W sumie to, mogliby nawiązać współpracę z ludźmi od serii Anno ale wątpię czy Ubi poszłoby im na rękę. Poza tym, robią inny rodzaj strategii.
Strategi i RTS-ów nigdy nie za wiele tym bardziej że nie cierpię miksu Tower Defensew, i jak jest brak budowania bazy i zbierania surowców, tworzenia technologi produkowania jednostek to dla mnie nie strategia tylko jakaś uboga gra odarta z najlepszych mechanik.
AoE 1 i 2 były niesamowite. Przy dwójce sporo życia straciłem. Trzecia cześć mi w ogóle nie podeszła. Wprawdzie nie jestem fanem Microsoftu, ale trzymam kciuki za IV.
Miał już od tego studio, to mu kazał robic Halo: Wars, bo się MS zachciało RTSa na konsole. I wzięło i zdechło.
Mam nadzieję, że ktokolwiek z Ensemble Studios będzie maczał paluchy przy tym nowym projekcie.