Sigil - nieoficjalny piąty epizod The Ultimate Doom dstępny za darmo
Jezu, aż musiałem się zarejestrować by wskazać tę głupotę. Nie ma czegoś takiego jak "plik megawad". Jest tylko plik WAD, czyli "where's all the data". WADy dzielą się na IWADy i PWADy, z czego IWADy to wady z główną zawartością gry (czyli doom.wad, doom2.wad, tnt.wad, plutonia.wad), a PWADy to wady z dodatkową zawartością, czyli np. z nowymi poziomami. Megawad to PWAD, który posiada więcej niż 15 map, a z tego co wiem to Sigil nie posiada tylu, więc nie powinien być uznawany za megawada.
Welp nie mogę odpisać bezpośrednio, ale wiedz, że też się musiałem zalogować i poszukać hasła by móc dorzucić swoje bzdurne 3 grosze. :D
Z tego co JA wyczytałem, plik zawiera 9 map do singla PLUS 9 map do multika. Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale na logikę 9+9 wychodzi więcej niż 15 map, ta.
Nie do końca. Te deathmatchowe mapki są na tych samych slotach co singleplayerowe, są po prostu obok głównej mapy. Jak grasz se na singlu możesz wpisać IDCLIP i wejść w obszar deathmatchowy.
Bardzo dobry jak na projekt w którym użyto jedynie oficjalne zasoby (tzn. assety), na wyższych poziomach trudności daje w kość.
Ale ciężko się zachwycać po tym jak ograło się inne rewelacyjne WADy - Ashen2063, Hedon, Abysm... wymagania podskoczyły ;]
i jeszcze dobre są Eviternity, Alien Vendetta, Whispers of Satan, Jenesis, Doom the way id did 1,2, Scythe 1,2 oraz 2002 Doom Odyssey.
Zaś totalne konwersje dobre są Doom golden souls 1 i 2 , Adventure of square.
A co do Sigil. Dobry wad. Na Ultra Violence daję w kość. Dla początkujących polecam przejść na poziomie Hurt me plenty.
Podobno cienizna. Moderzy robią lepsze zestawy map, a Romero rozkręcił niepotrzebny szum. Za darmo można od biedy zagrać, ale płatne edycje były skokiem na kasę.
Nowy epizod nie jest zły, ale mógłby być lepszy. Spodziewałem się czegoś bardziej przemyślanego i przystępniejszego w odbiorze. Romero skupił się na podwyższeniu poziomu trudności poprzez irytujący level design, odchodząc tym samym nieco od designu klasycznego Dooma. Dobrze to wyjaśniono w tej videorecenzji --> https://youtu.be/4A-7MaR8PpI
@an0n
Masz rację, że z technicznego punktu widzenia to nie jest megawad, ale tym określeniem był reklamowany przez samego autora. Zresztą Romero w oficjalnym FAQ na stronie Sigil wyjaśnia tą kwestię:
Q: What is a megawad?
A: A megawad is a wad made up of other wads, and a wad is a default file format for DOOM® and DOOM II®. It stands for “where’s all the data?” The free version of the SIGIL megawad contains several wads that deliver the levels. In the SIGIL fan boxes, we also include Buckethead’s amazing music. To make it work, you basically drag the SIGIL.WAD file onto gzdoom.exe (or gzdoom.app on a Mac). The SIGIL Megawad’s numbering scheme is E5Mx where “x” is the level number 1-9. Episode Five, just after Episode Four: Thy Flesh Consumed. To play the SIGIL Megawad, you must have the registered DOOM.WAD as well.
Q: You mentioned that there’s nine levels in this megawad, as well as nine deathmatch-only levels. Are there eighteen levels in the megawad?
A: Actually, there are only nine distinct level wad files. It turns out that you can put both the single- player and the deathmatch levels in the same wad. If you run the wad in deathmatch mode, you spawn in the deathmatch area of the level. If you play the SIGIL Megawad in cooperative mode, you start in the single-player part of the level. This support has been in DOOM® since the beginning.
Gggman to przereklamowany patałach siedzący w kieszeni wydawców, tutaj masz jego kompletne przeciwieństwo.
https://www.youtube.com/watch?v=EMHq6Zh0hlM&t=0s
A tu masz gościa co większość kanału oparł na WADach Dooma i też nie jest zachwycony.
https://www.youtube.com/watch?v=obMeYa4-AE4&t=5s
Znam ten kanał, czasem idzie tam wyłowić naprawdę niezłe projekty (Ashen, Hedon etc.).
Opinie są różne, bo ludzie co innego cenią w Doomie. Dla mnie ważny jest flow, płynny taniec z przeciwnikami. Ten youtuber Civvie 11 w swojej recenzji (patrz: 4:01) potwierdza, że na UV trzeba oszczędzać amunicję, jak w jakimś survival horrorze. Sorry, ale UV nigdy nie polegał na ostrożnym zarządzaniu zasobami, tylko po prostu było więcej przeciwników i w związku z tym trzeba się było więcej ruszać, a nie martwić o amunicję czy drogę ucieczki.
Buckethead to nie zespół tylko gitarzysta. Warto czasem zrobic troche więcej researchu niż tylko copy/paste.
To piąty epizod do Duke Nukem 3D wyszedł lepiej niż piąty do Dooma? Oglądam tego Sigil i to zabawa dla masochistów głównie. 5 epizod do Duke'a jest przystępniejszy a przez to dużo bardziej grywalny. Plusem Sigil jest jednak klimat, czuć piekielne wyziewy których tak brakowało w reebocie.
Dlaczego ten dodatek do The Ultimate DOOM ma nawet w nazwie trzy cyfry 6 ??
Zgaduje: bo może?