Metro Exodus jest hitem, ale głównie na konsolach, a nie na PC
Serce się raduje widząc że pececiarze potrafili się zebrać i solidarnie mieć wywalone na Epic Games.
Także tego, gdzie ci "znafcy" i wróżbici, którzy twierdzili, że gra na EGS sprzedała się rewelacyjnie?
Wystarczyło wydać grę na steam i Epic. Wtedy nikt nie miał by problemu. Robienie gry na wyłączność w sklepie, który nie gwarantuje bezpieczeństwa, weryfikacji, zmienianie decyzji co chwilę. Ewidentnie decyzja okazała się być błędna i tyle. Nawet liczb nie chcą podać.
Metro Exodus jest hitem, ale głównie na konsolach, a nie na PC
Ciekawe jaki jest powód tego... Epic wiesz coś na ten temat?
Taki obrót sprawy to pewnie ( niestety) zasluga zlamanego bardzo szybko DENUVO, nie Epickiego Sklepu ... no czyz nie tak?
To wszystko przez Epic Store, stawiam, że jak wyjdzie w przyszłym roku na Steamie to sprzedaż wersji na PC będzie już lepsza niż na konsolach w końcu to jest typowo PC-towa gra.
"Typowo pecetowa gra" Nawet śmiechłem XD. Nie będzie lepsza niż na konsolach. Kto miał zagrać ten zagrał, czy to za pomocą Epic game store czy za pomocą torrentów.
Widziałem u kolegi wersję na PS4 i ta nie ma startu do tego co jest w wersji PC-towej, grafika, sterowanie, płynność to wszystko na korzyść PC-ta, w dodatku wersja konsolowa momentami potrafi chrupnąć.
@Notorious_one - czemu śmiechłeś? Może jesteś niedoinformowany, ale metro to marka do tej pory wyraźnie najlepiej sprzedająca się na komputerach osobistych i najpopularniejsza w europie, szczególnie wschodniej. Wydaje mi się, że to dość oczywisty i powszechnie znany fakt. Wiodące edycje PC-owe gier z serii metro, zawsze najlepiej działały na kompach, zachęcały ekskluzywnymi efektami graficznymi typu physix i teselecja (a od exodus ray tracingiem), ogólnie wyższej jakości oprawą graficzną, wyższymi rozdzielczościami i wyższą płynnością wyświetlanych klatek. Porty na konsole zazwyczaj były kulawe i okrojone graficznie to i sprzedawały się tako se w porównaniu do PC-a.
Kamook -> Ma rację, z Metro taka 'typowo pecetowa gra' jak z Call of Duty. Abstrahując od wymienionych przez Ciebie kwestii to sama mechanika nie ma nic wspólnego z 'typowymi grami na PC', grafika to najmniej istotna sprawa.
@panZDZiCH - A co ma gameplay to tego? Gra najlepiej sprzedawała się do tej pory na PC i miało zawsze najlepszą wersję na PC w porównaniu do portów konsolowych. Myślę, że znacznie bardziej przyczyną tego była nie mechanika czy perspektywa (sądzę, nawet, że nie ma to żadnego znaczenia) co bardziej wschodnio-europejski klimat produkcji i europejskie spojrzenie na apokalipsę atomową oraz oparcie na prozie znacznie bardziej rozpoznawalnej w wschodniej europie. Wszystkie te fakty sprawiły, że gra rozchodziła się lepiej na rynkach gdzie dominują komputery, nie dlatego, że się akurat w niej strzela, (na konsolach w 15 klatkach w porównaniu z 60 które rozpropagowało CoD4 na x360). Do czasu epica.
No jak wydawca debil poszedł na układ z Epiciem to niech się nie dziwi że sprzedaż na PC słaba ja nie zamierzam kupować na tym nawet jak dadzą za 20 złotych, kupię jak wyjdzie na Steamie ;) I niech nie mają pretensji do graczy że się nie sprzedaje bo sami sobie są winni. Mogli wydać i na Epicu i na Steamie i wszyscy by byli zadowoleni.
Serce się raduje widząc że pececiarze potrafili się zebrać i solidarnie mieć wywalone na Epic Games.
Serce będzie się radowało, jeśli następna część ominie PC. Developer podkreślił, że jeśli pececiarze zbojkotują grę, to kolejna odsłona nie pojawi się na ich platformie.
Och jej, straszne!
A tak poza tym, mam gdzieś takie pogróżki od dewelopera. Jego sprawa, jak się zaprą i nie wydadzą następnej części na PC, to stracą potężny rynek i przy okazji wizerunek. A poza tym Epic na pewno im już wyrównał brak spodziewanego przychodu z tytułu pożegnania się na rok ze Steamem i tym samym, przełożeniem o rok prawdziwej premiery. Premiery również dla graczy, a nie tylko dla kasy.
To jest naprawdę wspaniałe, że Metro nie sprzedało się dobrze na PC. Bo to jedyny sposób na pokazanie czegokolwiek tym zakutym łbom z korpo, zagłosowanie portfelem. Oni co prawda mają swoje wnioski z tytułu słabej sprzedaży, nieraz odbiegające od rzeczywistości, jednak takie działania społeczności graczy mogą pokazać, że nie da się nam przepchnąć każdej gównianej zagrywki, że mamy granice oraz swoją godność i honor. Co jest bardzo pożądanym zjawiskiem. Lepiej, żeby devsi/wydawcy mieli poczucie odpowiedzialności za swoje działania. To, co spotkało najnowsze Metro jest świetnym zobrazowaniem konsekwencji nie liczenia się z drugimi i co powinno być dla wydawców szczególnie bolesne - ze swoimi potencjalnymi klientami. Naprawdę się ucieszyłem z treści tego newsa, bo pokazuje ona, że wreszcie wzrasta świadomość społeczności graczy.
Przecież jako gracze nie mamy granic, godności i honoru. Wiadomo to nie od dziś.
Jeszcze rok i nagonka się uspokoi, bo narzekanie na Epica stanie się zwyczajnie mało modne. To samo było z bojkotowaniem lootboxów- były i są, w lekko zmienionej formie. Ludzie nabywają paczki skinów, emotek i amunicji premium.
Ci którzy mieli Metro kupić, i tak to zrobili. Jakiś odsetek protestujących zdążył namieszać, z pewnością. Nie ma jednak co oczekiwać, że banda krzykaczy cokolwiek na dłuższą metę w temacie zdziała.
Origin żyje? Uplay żyje? Przypisywanie gier do konta na stałe wciąż z nami jest? Na każdą z tych rzeczy narzekano, robiono śmiałe deklaracje itd.
Także tego, gdzie ci "znafcy" i wróżbici, którzy twierdzili, że gra na EGS sprzedała się rewelacyjnie?
Kto by się spodziewał? Po co mam kupować wersję beta na EpicStore skoro za jakiś czas dostanę pełny tytuł na steamie?
Ale jak to dobrze się sprzedało na konsolach? Przecież na konsolach według GOL-owych znachorów nie da się grać w fpsy, a konsolowcy to tylko kasualowi gracze, którzy grają w jakieś popierdółki.
Ale jak się słabo sprzedało na PC?
Przecież według epickich (a nawet niektórych konsolowych) znawców, gra sprzedała się znakomicie na Epicu.
Dzisiejsze multi-platformowe FPSy (i ogólnie singlowe strzelanki) są specjalnie tak zaprojektowane, żeby żaden, nawet największy casualowiec i inwalida w obsłudze pada, nie miał z nimi żadnych problemów. :)
Oczywiście mowa o grach single player. Multi to już zupełnie osobna sprawa. To jak porównanie dwóch różnych światów.
No jasne bo te dawne fpsy stricte pecetowcow to dla hardkorowcow były
Medal od honor czy Call of daty 2003 to tak samo łatwe gry jak te dzisiejsze
Ale jak to dobrze się sprzedało na konsolach? Przecież na konsolach według GOL-owych znachorów nie da się grać w fpsy, a konsolowcy to tylko kasualowi gracze, którzy grają w jakieś popierdółki.
Jedno nie wyklucza drugiego.
Przecież na konsolach według GOL-owych znachorów nie da się grać w fpsy
Maraton w worku na kartofle też pewnie by się dało przebiec. Argumenty mocne jak zawsze.
Maraton w worku na kartofle też pewnie by się dało przebiec. Argumenty mocne jak zawsze.
Czyli mówisz o wygodzie ?
No więc ty grasz wiercąc dupą w fotelu a ja gram rozwalony na łóżku. Ale co dla kogo wygodniejsze.
To zasługa Epic Games i jego polityka przeciwko graczy.
Istnieje prawdopodobieństwo, że następny Metro nie będzie na PC.
Ja wolę poczekać, aż Metro będzie na STEAM i kupię to.
Nie bój nic, na pewno się pojawi na PC, co najwyżej wydawca nie popełni już takich głupich decyzji.
^ Albo cofamy się w przeszłość podobnie jak serii Castlevania. W końcu ma sporo potencjału.
Jak dla mnie to te Metro Exodus to porażka! Ta gra powinna sie inaczej nazywać, bo z metrem 1 czy 2 nie ma nic wspólnego. 2/10 i bez hejtu mi tu ... Bo to moja opinia :P Słaba gra, to i słabo sie sprzedała proste.
No ciekawe czemu nie? Co, jednak wbrew temu co niektórzy pisali nie jest to tylko "kolejny launcher"? Jednak to nie jest tylko głośna mniejszość na forach? Jednak dla zwykłych pecetowców ma znaczenie jakiej platformy używają i czy ta platforma ma podstawowe funkcje (które miały nikogo nie obchodzić)? Ojej. No kto by się spodziewał?
Naciskany przez uczestników sesji Wingefors stwierdził jedynie, że wersja PC sprzedawała się trochę lepiej niż prognozowano, ale tylko na początku roku.
To jest najśmieszniejsze. Gra się dobrze sprzedawała na PC w momencie gdy ogłosili ucieczkę ze Steama i ludzie kupowali na potęgę pre-ordery przed zniknięciem gry. Potem sprzedaż umarła.
I te wiadomości, gdzie się wiedźmy i czarnoksiężnicy GOLa wypowiadali, że sprzedaż przeca lepsza niż Metro Last Light, że jest hit i chwała zato Epicowi. Szkoda, że nie przeczytali nic więcej, poza nagłówkiem, nie wyszliby teraz na głupców.
Nie grałem jeszcze, jak każde Metro kupię pewnie na jakiejś wyprzedaży. Cieszy jednak, że za świetnymi ocenami, poszła rewelacyjna sprzedaż - cóż konsolowcy (nie pierwszy raz i nie ostatni) docenili znakomity kawałek kodu. W końcu gra się w gry, nie w launchery :)
W końcu gra się w gry, nie w launchery :)
I tu się mój drogi Piętaszku mylisz.
Trudno mi w to uwierzyć bo na konsolach gra się tylko w gry na wyłączność. Nawet sprzedaż w sklepie Epica tego nie tłumaczy.
Nie gra się w gry na wyłączność na konsolach. Gra się w gry wszystkie. Chociaż często pada taki argument. To tylko Tzw. Wymówka piratów PC do gier (za darmo) konsola do exow.
No niestety port na PC to była kpina - normalnie jakbym cofnął się w czasie do najgorszych lat PC. Opcje graficzne praktycznie żadne. Sterowanie typowo konsolowe - to ****** wciśnij E i trzymaj żeby zrobić śni mi się do dzisiaj.
Wystarczyło wydać grę na steam i Epic. Wtedy nikt nie miał by problemu. Robienie gry na wyłączność w sklepie, który nie gwarantuje bezpieczeństwa, weryfikacji, zmienianie decyzji co chwilę. Ewidentnie decyzja okazała się być błędna i tyle. Nawet liczb nie chcą podać.
Metro Exodus jest hitem, ale głównie na konsolach, a nie na PC
Ciekawe jaki jest powód tego... Epic wiesz coś na ten temat?
Jeśli gra z segmentu AA(A) sprzedaje się tak marnie to indyki muszą mieć konkretnie przekichane.
Rynek AAA i rynek indie operują w innych skalach, nie ma przełożenia. To, co dla AAA jest porażką, dla indyka moze być olbrzymim sukcesem.
Zgoda, ale w przypadku Metro na grę był olbrzymi hype a swoje dołożyła do tego kampania marketingowa. Jeśli nawet to nie pomogło sprzedaży tak indyki bez żadnego zaplecza promocyjnego mogą mieć naprawdę ciężko.
Jak indyk ma zapowiedź na Steamie, to ląduje na Steamie, a nie na Epic jego mać Games Store tylko i wyłącznie po zapowiedzi na Steam. Ja bym się czuł oszukany i za takie mnie potraktowanie odpowiednio potraktował wydawcę. Dla mnie więc Metro ciągle czeka na premierę na PC. Za jakieś 8 miesięcy pogadamy o jego sprzedaży.
Niemal wyłącznie, a większość to zupełnie co innego, a tak jest tam napisane, więc redaktor źle tłumaczy, owa większość to minimum 50% + 1, więc technicznie na pc mogło się i sprzedać 49%.
Z neta wynika, że ostatnia odsłona metro LL sprzedała się co najmniej w nakładzie 2mln na pc, a twierdzili, że exodus poradziło sobie 2.5 raza lepiej niż LL.
To by wyszło jakiś 5mln sprzedanych na PC, zakładając, że LL zeszło jednak w nakładzie 1mln, to jest 2,5mln na pc.
Jeżeli pc miałby być w dużej mniejszości to ile na tych konsolach by zeszło, nawet przy zakładanym 2,5mln na pc na konsolach musiałoby być dużo więcej, a to by oznaczało, że już by sprzedali ze 7mln co najmniej? To byłby mega wynik i dlatego niezbyt w to wierzę.
No mi tam te liczby wydają się za duże, nawet biorąc minimum, więc ktoś tu chyba kombinuje albo rzeczywiście nie chodzi o dużą różnicę (absolute majority), kiedyś się pewno dowiemy "jak to było", na teraz każdy niech sam sobie oceni.
Z neta wynika, że ostatnia odsłona metro LL sprzedała się co najmniej w nakładzie 2mln na pc, a twierdzili, że exodus poradziło sobie 2.5 raza lepiej niż LL.
To by wyszło jakiś 5mln sprzedanych na PC, zakładając, że LL zeszło jednak w nakładzie 1mln, to jest 2,5mln na pc.
Chodziło o sprzedaż oryginalnego LL w okresie premierowym(pierwszy tydzień czy dwa). Ktoś na reddicie obliczył, że w najlepszym wypadku wychodziło coś ok 500 tys. sztuk.
W oryginale wypowiedź brzmi:
'absolute majority' of the revenue comes from console platforms
więc nie ma tu raczej mowy o sprzedaży wersji pectowej w okolicach 50%, bardziej coś w przedziale 10-30% i z tonu wypowiedzi skłaniałbym się ku niższej wartości.
Z neta wynika, że ostatnia odsłona metro LL sprzedała się co najmniej w nakładzie 2mln na pc, a twierdzili, że exodus poradziło sobie 2.5 raza lepiej niż LL.
To LL Redux się sprzedało w ponad 2 miliony na PC a tutaj chodzi o oryginalną wersję i to tylko w okolicach premiery. Używając skomplikowanej matematyki wychodzi że było to jakieś 100-250k. I teraz mamy te słynne Epicowe 2,5 razy lepiej. Tylko pewnie w tej liczbie są także kopie sprzedane na Steamie, kopie dodawane do kart graficznych itd. Więc całkowita sprzedaż na PC Exodusa powinna wynosić 250-500k. Z czego większość to może być Steam.
Powtórzę za dzl, może w końcu do ciebie dotrze, kaszanka, bo już tyle razy było to tutaj wałkowane, że największa tępota by to ogarnęła...
Z neta wynika, że ostatnia odsłona metro LL sprzedała się co najmniej w nakładzie 2mln na pc, a twierdzili, że exodus poradziło sobie 2.5 raza lepiej niż LL.
Tak. W początkowym okresie sprzedaży, czy przez około 2 tygodnie. Czyli nie twoje wydumane z chorych przekonań o własnej racji 5 mln, tylko rząd wielkości mniej, około 500 000 kopii (ja strzelam, że M:E sprzedało się na PC do tej pory w ilości mniejszej niż 1mln).
No i gdzie teraz są znawcy, że THQ Nordic teraz dostanie nauczkę wydając grę na Epicu i wkurzając graczy PCtowych, a to przecież główny target Metro bo ta seria na konsolach nie istniała? Róbcie bojkoty dalej i potem będziecie płakać, że wydawcy będą zlewać kompy - no bo po prostu nikomu nie będzie się chciało walczyć z tym bajzlem.
Ale to nie tylko przy metro występuje. Prawie każda duża gra jest hitem... Głównie na konsolach.
^ Na pewno Sekiro, Monster World Hunter, NieR, Resident Evil 2, Devil May Cry 5, Metro Exodus, Mortal Kombat 11 nie są dla PC. XD
Nie wspominając o Civilization 6 czy Total War tylko dla PC. Świetne gry Indie takich jak Shovel Knight, Hollow Knight, Frostpunk ukazali się najpierw na PC, a często są lepsze od wielu gry AAA, jeśli chodzi o grywalność.'
Więc błagam futureman, daruj te bzdury i usuń twoje konto.
Faktycznie to nasza wina że chcemy poczekać na wersję Steamową. Najmocniej przepraszam w imieniu wszystkich i natychmiast przystępuję do założenia 10 fake kont na adresy obcych ludzi, celem zakupu na nich nowego Metra w ramach rekompensaty za zbrodnie wyrządzone rynkowi gier na komputery osobiste. Mam nadzieję że zadowoli to Szanownych Panów z THQ i umożliwi to wydanie ich następnej gry na PC, najlepiej w terminie do 5 lat od premiery konsolowej.
Taaa na pewno epic winny.
Taaa jak chce zagrać to na pewno nie założę konta poza steam żeby zagrać.
Nie ma co się oszukiwać na PC mało osób kupuje gry aaa taki mamy trend. Denuvo nie pomaga bo jest do złamania. Dlatego konsole ratują rynek gier aaa szczególnie dla pojedynczego gracza.
Taaa, na pewno nie jest to komentarz konsolowego prowokatora!
@futureman16 jest akurat znany z tego, że na PC widzi samych piratów :)
Co do samych wyników sprzedaży to akurat wydaje mi się, że jednak epic się do tego przyczynił, bo jednak bojkot był ogólnoświatowy, wystarczyło się przejść po fanpage'ach, czy forach zagranicznych.
Właśnie widzę. On pomija nawet fakt, że kilka gier było nie złamanych przez naprawdę długi czas i też nie zarobiły ogromnych pieniędzy.
A Wiedźmin 3 bez DRM zarobił dużo pieniędzy na PC, że legendarny rabuś Sapkowski musiał wkroczyć do akcji z tekstu "dawaj te miliony".
Nie ma co się oszukiwać na PC mało osób kupuje gry aaa taki mamy trend. Denuvo nie pomaga bo jest do złamania. Dlatego konsole ratują rynek gier aaa szczególnie dla pojedynczego gracza.
RE2, DMC5 i Sekiro mówią papa. A to tylko z tego roku.
Co nie zmienia faktu że wszystkie te gry lepiej sprzedały się na konsolach.
Nawet jak pisze pirat rvn000 gry które były nie złamane też się nie sprzedały. Chociaż tutaj mniejsza popularność też miała wpływ.
Taki mamy trend. Na razie nie ma zmian i nie będzie bo świat podąża w prostotę i mobilność.
W przyszłości konsole też będą tracić a zyskiwać będzie streaming i jeszcze bardziej mobilne granie. Ale na razie mamy teraz i aaa liczy się tylko na konsolach. Oczywiście możecie walczyć o zmianę KUPUJĄC gry na PC. A jak nie kupujecie albo jedno na 10 to nic się nie zmieni.
Ale na razie mamy teraz i aaa liczy się tylko na konsolach.
Tak pewnie. A Ubisoft to indie studio że miało większy zysk z kwartału z PC niż z PS4.
Prawda jest też taka że gra tyłka nie urywa, solidna pozycja ale do must have duzo jej brakuje
Słaby wątek miłosny, słaba intryga,
kiepsko napisane postacie, drewnianee dialogi, no szału nie było
A jak ktoś chce sobie tylko postrzelać to są lepsze shootery
Strasznie słaba generacja jeżeli chodzi o FPSy, dla mnie numer jeden to Titanfall2 a tuż za nim Doom
Co do platformy to prawda jest taka, że przeciętny gracz się tym nie interesuje, jak ktoś coś chce to to kupuje bez względu na to czy epic czy steam
Prawda jest też taka że gra tyłka nie urywa, solidna pozycja ale do must have duzo jej brakuje
Nie ma czegoś takiego jak gra "must have".
Platforma ma wpływ jak najbardziej. Wiele osób jest na tyle leniwych, że zwyczajnie kupi coś innego, zamiast rezygnować z przyzwyczajeń. Po co taki Ubisoft sprzedaje gry poza Uplayem, jak to nie ma znaczenia?
Jakby wychodziło bardzo mało gier, to może wtedy rzeczywiście platforma nie miałaby znaczenia. Ludzie by się rzucali na wszystko i nie patrzyli na wygody.
Co do platformy to prawda jest taka, że przeciętny gracz się tym nie interesuje, jak ktoś coś chce to to kupuje bez względu na to czy epic czy steam
No właśnie widać.
LOL nie oczekuje tego od fpsa, ale proszę ja was, metro miało stawiać na fabule i na nią stawia, ale jak widzi się tak żenujące relacje między postaciami, no to litości
Gdybym był fanem metro, to bym kupił na dowolnej platformie, ba nie jestem a grę kupiłem i kupiłbym bym ją na pc, ale ostatnio na tej platformie akurat nie gram..
Jeśli to prawda, to nikt nie kupuje Metro na konsoli... Pomyśl...
I cyk, kolejna część Metra tylko na konsole. Głęboki Srebrny, robicie to "dobrze".
Teraz niech jeszcze z dwa-trzy duże tytuły słabo się sprzedadzą na Epicu i twórcy zrezygnują z tego badziewa. Sam osobiście na PC zpiraciłem z ciekawości jak z wydajnością, po godzinie grania odinstalowałem i kupiłem na ps4. Szkoda, bo na PC ładniej wyglądało i płynność była lepsza, ale nie mam zamiaru wspierać Epica.
Sam osobiście na PC zpiraciłem z ciekawości jak z wydajnością, po godzinie grania odinstalowałem i kupiłem na ps4.
Dziwne, bo wchodząc na Twój profil PlayStation nie ma na nim żadnego trofea z Metra. Czyżbyś pozostał jednak przy piracie?
Teraz niech jeszcze z dwa-trzy duże tytuły słabo się sprzedadzą na Epicu i twórcy zrezygnują z tego badziewa.
Raczej uznają, że skala piractwa na PC jest taka, że nie warto inwestować w tą platformę, tak jak rockstar games, bo raczej nie uznają, że gracze pctowi to takie ameby intelektualne, że nie przeszkadza im to, że na wszystkich platformach VOD nie ma wszystkich filmów i seriali, a przeszkadza im, że na wszystkich platformach growych nie ma wszystkich gier.
"Raczej uznają, że skala piractwa na PC jest taka, że nie warto inwestować w tą platformę"
Futureman16v2? Akurat w przypadku metra bojkot był na całym świecie. Trudno się dziwić skoro przed premierą zostaje ona usunięta ze steama, a pudełka na szybko zaklejane, aby ukryć znaczek steama.
@McPatryk1995v2
Akurat w przypadku metra bojkot był na całym świecie.
Jakieś dowody? Ktoś coś?
Raczej uznają, że skala piractwa na PC jest taka, że nie warto inwestować w tą platformę
No oczywiście, zawsze jak gra na PC się źle sprzeda to winne jest piractwo a nie gra/twórca nie? Skąd my to znamy? Gorszej wymówki nie ma. Tutaj w przypadku Metra THQ dokładnie wie czemu sprzedaż na PC nie jest dobra i wiedzą, ze to nie piractwo.
Zresztą o czym my gadamy, piractwo pozytywne wpływa na sprzedaż gier jak zostało fachowo udowodnione.
@kęsik
No oczywiście, zawsze jak gra na PC się źle sprzeda to winne jest piractwo a nie gra/twórca nie?
Wobec tego rockstar uważa, że większość ich gier jest do ... :-D
Metra THQ dokładnie wie czemu sprzedaż na PC nie jest dobra i wiedzą, ze to nie piractwo.
A Ty skąd to wiesz, u której wróżki byłeś?
Wobec tego rockstar uważa, że większość ich gier jest do ... :-D
Gry R* z reguły na PC sprzedają się bardzo dobrze. Na GTA Online na PC zarobili tonę kasy.
A Ty skąd to wiesz, u której wróżki byłeś?
Wiem bo na spotkaniu z inwestorami prezes THQ czuł się wyraźnie niekomfortowo mówiąc o Epic Storze w kontekście sprzedaży na PC. Trzeba go było naciskać żeby w ogole coś powiedział na ten temat. Oni wiedzą o co chodzi.
Dziwne, bo wchodząc na Twój profil PlayStation nie ma na nim żadnego trofea z Metra. Czyżbyś pozostał jednak przy piracie?
Kto powiedział, że mam tylko jeden profil? Mam jeszcze 2 ze względu na 2 tygodnie darmowego plusa. Czasami w Fife czy w BF'a nachodzi ochota pograć to się aktywuje. Wiem, wiem cebula ze mnie ogromna. Akurat Metro zacząłem przechodzić nie na głównym profilu, szczerze nie miałem ochoty po raz 3 przechodzić pierwszych dwóch godzin rozgrywki.
@kęsik
Gry R* z reguły na PC sprzedają się bardzo dobrze. Na GTA Online na PC zarobili tonę kasy.
Sprzedają się dobrze ale nie lepiej niż na konsolach, i mimo wszystko wszystkie ich gry nie są wydawane na PC. Najwyraźniej szkoda zachodu na ten procencik przychodów.
Wiem bo na spotkaniu z inwestorami prezes THQ czuł się wyraźnie niekomfortowo mówiąc o Epic Storze w kontekście sprzedaży na PC.
:-D
A myślałem, że z jego oczu to wyczytałeś ;-)
Czyli to nie wróżka, tylko Twoja wyobraźnia.
Powiem ci że jak komuś szkoda zachodu na jakieś dodatkowe 30% przychodów to może lepiej by było żeby oddał swoją pozycję komuś bardziej kompetentnemu.
GTA V jest w prawie każdym miesiącu w top 10 bestsellerów na steam i tylko tam sprzedano koło 20mln na 110mln sprzedanych na wszystkich 5 platformach (doliczyć wydania pudełkowe/socialclub'a)... Rzeczywiście, zarobek nie wart zachodu. Tak samo z choćby Sekiro sprzedanym na PC w ilości od 2 do 5mln, serią Yakuza, której chyba 3 części wydano na PC gdzieś w ciągu niecałego roku. No tak, PC to tylko piractwo, zero zarobku, dlatego niemal każdy developer wydaje tam swoje gry (w tym ci, którzy dotąd wydawali tylko na konsolach).
@siera97
Skoro uważasz, że rockstar games jest mało kompetentną firmą w branży gier to pozostaje mi się zaśmiać :-)
kAjtji
No tak, PC to tylko piractwo, zero zarobku
A ktoś tak napisał?
Po prostu z konsoli są pewniejsze zyski, rockstar to wie i dlatego nie wszystkie tytuły wydaje na PC.
@siera97
R* wydoi z konsol ile się da a potem zabierze się na PC, ponieważ w przeciwieństwie do ciebie nie porzucą 30% zysków tylko dlatego żeby zrobić dobrze kilku niedojrzałym osobom mającym zdecydowanie zbyt intymne stosunki ze swoją konsolą.
Ale Ty chyba wiesz, że rockstar NIE wszystkie gry wydaje na PC i, zgodnie z Twoją logiką i pseudo faktami o 30%, rezygnuje z tych wspomnianych przez Ciebie procentów?
Takie jak Red Dead Redemption który podobno było strasznie poplątane w kodzie i wydane na stare konsole które od PC różniły się bardzo. I w zasadzie to tyle, jeden przykład który potwierdza twoją teorię, kontra każda inna duża gra R* która potwierdza moją.
"Jakieś dowody? Ktoś coś?"
Wejdź na fanpage Metro albo tweetera twórców. Zobaczysz tam głównie zagranicznych graczy narzekających na taką sytuację.
siera97
Takie jak Red Dead Redemption który podobno było strasznie poplątane w kodzie i wydane na stare konsole które od PC różniły się bardzo.
Zakładając, że ta Twoja w żaden sposób nie udowodniona teza o poplątaniu, a więc wzięta wprost z Twojej wyobraźni, okazała się prawdziwa, rozumiem, że rozsądne jest Twoim zdaniem pozbywanie się 30% dochodów bo... kod jest poplątany?
Jak się domyślam kod nowego red deada też jest poplątany, żeby pasowało do Twojej teorii? :-D
McPatryk1995v2
Jeśli hejterzy są dla Ciebie "dowodem" to wypada mi się pośmiać :-D Zapewne jesteś młody i nie pamiętasz jak call of duty była hejtowana i jakie kokosy mimo hejterów i zapowiadaczy bojkotu zarobiła.
Nie jest to moja wyobraźnia, było o tym głośno parę lat po premierze ale najpierw trzeba by się zainteresować tematem a nie od razu odrzucić czyjąś tezę tylko dlatego że własna wiedza na ten temat jest ograniczona.
https://www.xboxachievements.com/news/news-23675-Red-Dead-Redemption-Was-a--Recurring-Nightmare--During-Development-According-to-Sam-Houser.html
Odplątanie kodu nie jest tak łatwe jak odplątanie sznurówek w twoich butach. Jeśli kod był tak zrypany że gra ledwo wyszła na zamkniętej strukturze konsol, to przeportowanie jej na PC wymagałoby napisania kodu od nowa, a więc byłaby to robota na kilka lat, która pochłonęłaby znaczne środki, które nie były dostępne. W podobnym czasie R* portował GTA IV i ledwo sobie z tym dali radę. Innymi słowy, robienie gry od nowa nie było tego warte, bo pomimo że była szansa na zwrócenie się kosztów, tak osobogodziny jakie trzeba by było poświęcić były zbyt duże, lepiej było je przeznaczyć na zrobienie od nowa innej gry.
Ale odpowiedziałeś tylko na pierwszą połowę mojej wypowiedzi. Teraz zbierz myśli i podaj mi inny przykład dużej gry od R* która nie wyszła na PC.
@siera97
Nie jest to moja wyobraźnia, było o tym głośno parę lat po premierze ale najpierw trzeba by się zainteresować tematem a nie od razu odrzucić czyjąś tezę tylko dlatego że własna wiedza na ten temat jest ograniczona.
Niczego nie odrzucam jeśli ktoś poda dowody.
Odplątanie kodu nie jest tak łatwe jak odplątanie sznurówek w twoich butach. Jeśli kod był tak zrypany że...
Na to również masz jakieś dowody, czy to kolejna teza wyjęta z Twojej wyobraźni?
Ale odpowiedziałeś tylko na pierwszą połowę mojej wypowiedzi. Teraz zbierz myśli i podaj mi inny przykład dużej gry od R* która nie wyszła na PC.
Napisałem, nowe red dead. Jako, że Ty nie odpowiedziałeś na moje pytanie, zakładam, że poplątanie tej gry jest w tym przypadku faktem z Twojej wyobraźni.
"Jeśli hejterzy są dla Ciebie "dowodem" to wypada mi się pośmiać :-D Zapewne jesteś młody i nie pamiętasz jak call of duty była hejtowana i jakie kokosy mimo hejterów i zapowiadaczy bojkotu zarobiła."
Jeśli widzi się tylko hejt i hejterów, to faktycznie dla ciebie nic nie jest dowodem :)
Każda większa gra jest atakowana przez dzieciaki, nie istotne czy to gra multiplatformowa, czy ekskluzywna. A jakbyś rzeczywiście poczytał to byś zauważył, że tego hejtu, zwłaszcza na tweeterze, było niewiele.
Niczego nie odrzucam jeśli ktoś poda dowody.
Dałem ci link. Kliknij w niego a potem przeczytaj co jest w środku.
Na to również masz jakieś dowody, czy to kolejna teza wyjęta z Twojej wyobraźni?
Dowód na to że odplątanego kodu nie da się odplątać w 5 minut? A może byś tak pomyślał przez chwilę? Tam jest kilkanaście tysięcy linijek kodu które trzeba przemyśleć i napisać zupełnie od nowa, pod zupełnie inny sprzęt.
Napisałem, nowe red dead. Jako, że Ty nie odpowiedziałeś na moje pytanie, zakładam, że poplątanie tej gry jest w tym przypadku faktem z Twojej wyobraźni.
Podałem ci przykład zaplątania kodu w starym Redzie. O nowym nic nie pisałem, uważam że kod nie jest zaplątany dlatego że najpewniej nie powtórzyli tego samego błędu dwa razy, a struktura nowych konsol jest zbliżona do PC.
@McPatryk1995v2
Jeśli widzi się tylko hejt i hejterów, to faktycznie dla ciebie nic nie jest dowodem :)
Ja widzę znacznie szerzej niż hejt, problem w tym, że Ty niczego więcej nie przedstawiłeś.
siera97
Dałem ci link. Kliknij w niego a potem przeczytaj co jest w środku.
Przeczytałem i uznałem, że masz racje w tej kwestii. Coś jeszcze?
Dowód na to że odplątanego kodu nie da się odplątać w 5 minut?
Nie, dowód na to, że kod red reada 2 również jest zaplątany. Czekam na podobny link jak podałeś do red deada 1.
Podałem ci przykład zaplątania kodu w starym Redzie. O nowym nic nie pisałem, uważam że kod nie jest zaplątany dlatego że najpewniej nie powtórzyli tego samego błędu dwa razy, a struktura nowych konsol jest zbliżona do PC.
No i co teraz? Dlaczego zrezygnowali z tych olbrzymich dochodów z rynku PC? Czyżby idioci?
"Ja widzę znacznie szerzej niż hejt, problem w tym, że Ty niczego więcej nie przedstawiłeś."
Napisałem, wejdź na fanpage lub twittera Metra, a zobaczysz, to że ci się nie chce już nie jest moim problem. Poza tym też nie pokazałeś żadnego dowodu, że niska sprzedaż Metra jest winą piractwa.
No i co teraz? Dlaczego zrezygnowali z tych olbrzymich dochodów z rynku PC? Czyżby idioci?
Na to już gdzieś wyżej odpowiadałem. Chcą:
a) dopracować port, żeby nie powtórzyć sytuacji z GTA IV, a powtórzyć tą z GTA V
b) zmaksymalizować zyski na konsoli, wiele osób zmęczonych czekaniem kupi najpierw wersję na konsole, następnie część z nich mimo wszystko kupi kolejną kopię na PC. Tak było z GTA V, kiedyś na GOLu była ankieta w której wielu wybierało opcję ze mają więcej niż jedną kopię tej gry.
Oczywiście mogę się mylić, to są tylko moje domysły. Są one jednak poparte dość solidnymi podstawami, jedynym powodem dla którego mieliby nie wydawać tej gry na PC jest "bo nie".
Siera po co ty się wdajesz w dyskusje z takimi ludźmi? Będzie E3 znów zapowiedzą na PC tak jak zrobili to z GTA V, znów będzie do premiery psioczenie że będzie zła optymalizacja, wyjdzie optymalizacja będzie jak w GTA V to zamkną paszczeńki i tyle. Taka sytuacja powtarza sie za każdym razem i tylko z grami Rockstara.
McPatryk1995v2
Napisałem, wejdź na fanpage lub twittera Metra, a zobaczysz, to że ci się nie chce już nie jest moim problem.
A ja Ci napisałem, że komenciki na fejsbóczku nie są żadnym dowodem, tak jak negatywne komenciki na temat call of duty nie były żadnym dowodem na niską sprzedaż bo gra sprzedaje się świetnie mimo hejtu na nią.
Poza tym też nie pokazałeś żadnego dowodu, że niska sprzedaż Metra jest winą piractwa.
Bo tego nie wiem, ja w przeciwieństwie do Ciebie nie wyciągam wniosków na podstawie swoich fantazji i nie mówię jak jest dopóki nie dostanę jakichś rzetelnych dowodów. Źródłem niskiej sprzedaży metra na PC może być wiele czynników, nienawiść jakiejś garstki graczy do epicu to tylko jeden z nich.
siera97
dopracować port, żeby nie powtórzyć sytuacji z GTA IV, a powtórzyć tą z GTA V
:-D
Aha... dodaj jeszcze, że każda gra która nie została wydana na PC zostanie wydana, tylko twórcy czekają na odpowiedni moment.
Oczywiście mogę się mylić, to są tylko moje domysły.
W tym się w pełni zgadzamy, to tylko Twoje domysły, tak jak to z jakiego powodu, jeśli w ogóle, twórcy metra zrezygnują z wersji na PC. To są tylko Twoje i moje domysły. Także potencjalny powód, że to ten zły epic ich do tego skłonił jest tak samo prawdopodobne jak każdy inny scenariusz.
jedynym powodem dla którego mieliby nie wydawać tej gry na PC jest "bo nie".
Napisałbym, że fajnie, że jesteś prezesem rockstara i wiesz dlaczego czegoś nie zrobią, ale pewnie jesteś świadom, że ta Twoja teoria pochodzi jedynie z Twojej wyobraźni.
Mevcio Skończ ten swój wywód bo przestaje się on trzymać logicznej kupy... Daj mi niezbity dowód (wypowiedź kogokolwiek z analityków THQ) że piractwo to wina złej sprzedaży a nie EGS, a do Rockstara daj mi DOWÓD którego nikt nie zbije że nie wyjdzie na PC choćby RDR 2 czy GTA VI o którym już słychać coraz więcej a jak nie to radzę nie odzywać się.
Mam za dużo wolnego czasu.
Ja niestety nie a na głupoty wypisywane w internecie trzeba czasem zareagować bo wejdzie taki 14 letni Mateuszek i łyknie to jak pelikan.
Ja mam oba METRO i wersje odświeżone w jednym miejscu i wolałbym by Exodus był obok nich, dlatego czekam aż się pojawi w innych sklepach.
Szkoda że nie ma konkretnych wyników sprzedaży na PC...
Oczywiscie ze to krecia robota Epica za to odpowiada. Ludzi ktorzy nie kupia tam tej gry jest mnostwo, do tej pory widze dwa srodkowe palce w reckach pod Last light. Z drugiej strony jak dla mnie Exudus dopiero na koncu gry w samym metrze pokazal pazur. Innymi slowy wolalbym wiecej metra w Metrze i bardziej opresyjnego, ciezkiego klimatu a mniej wycieczek krajoznawczych w sumie Last light podobalo mi sie bardziej.
Jaka wersja pecetowa, przecież premiera dopiero w przyszłym roku (post-prowokacja, nie musisz mi tłumaczyć, że istnieje EGS).
Wydawca w sprawie PC postawił na Epic odsuwając grę od steama w ostatniej chwili każąc czekać rok to większość graczy czeka. Prosty rachunek.
Jakkolwiek mizernie by to nie wyglądało względem konsol to pretensje o to niech mają do siebie, ale żeby to zweryfikować trzeba poczekać na premierę na steam.
A ja skończyłem dzisiaj metro i takie 7 na 10. Oczywiście kupiona gierka powędrowała na półkę i już zakupiona dmc5. Grałem na konsoli. W najgorszym wypadku ktoś sprzeda ale żeby sprzedać trzeba kupić więc gry oryginalne są w obiegu. Dlatego na konsoli gry się sprzedają.
A na PC i tych torrentach i innych to zerowy obrót. A później na golu prawie wszyscy komputerowcy grali a gra się nie sprzedaja. KUPUJCIE gry to PC będzie rządzić bo PC prowadzi ilościowo ale zyski są tylko ze sprzedanych egzemplarzy spiracone się nie liczą.
A później na golu prawie wszyscy komputerowcy grali a gra się nie sprzedaja.
O łał, na golu mamy miliony użytkowników którzy na pewno wiele zmieniają w statystykach.
Nie tylko mały procent ale można przyjąć że jakiś tam trend pokazują.
Hmmm, dziwne, na krótko przed premierą we wszystkich polskich i zagranicznych sklepach pecetowa wersja pudełkowa aurora rozeszła się bardzo szybko i nie była już nigdy i nigdzie dostępna, konsolowe aurory można jeszcze kupić nawet dzisiaj, myślałem że to pecetowa najlepiej się sprzedaje mimo epica a tu niespodzianka, może zrobili mniej pudełek na pc, albo było tyle samo tylko kolekcjonerzy szybko wykupili a później ludzie nie byli zainteresowani kluczami epic i sprzedaż mocno przystopowała, ja kupiłem aurorę, nie było jeszcze wtedy mowy o epicu a później nie chciałem już cofać zamówienia
Sprzedaż na EGS "przekroczyła oczekiwania wydawcy":
^^To by było na tyle. Do kosza można wyrzucić opowieści kęsika i teksty o "pecetowcach, którzy potrafili się solidarnie zebrać" :). Bla, bla, bla. Świetna gra, dobrze się sprzedała, nawet na marnym, epicowskim launcherze. Po prostu na konsolach sprzedała się dużo lepiej. To dobre wiadomości. Także, ta, że jednak większość pecetowców jest normalna i gra w gry, a nie w "launchery".
No tak, to by było na tyle. Dostał telefon od Tima z rozkazem zrobienia damage control bo znowu PR się sypał. Na spotkaniu z inwestorami to był prawdziwy obraz sytuacji, teraz jest już PRowa gadka na którą się łapią tylko naiwniacy.
Na spotkaniu z inwestorami koleś nie chciał w ogóle poruszyć tematu sprzedaży Satisfactory a teraz nagle gra przekroczyła oczekiwania w kwestii sprzedanych sztuk hehe. No bardzo ciekawe. Gdyby tak było to by to inwestorom z radością oznajmił a nie unikał odpowiedzi.
Wszystko zależy od tego jakie mieli oczekiwania. Jeżeli oczekiwali ze gra będzie się jako tako sprzedawać dopiero po roku na Steamie, a z Epica chcieli tylko kasę z góry, to każdy sprzedany egzemplarz jest na wagę złota. Poza tym gdyby gra się tak dobrze sprzedawała to po pierwsze byłoby to wspomniane na spotkaniu inwestorów, a po drugie nie zeszłaby tak z ceny po 3 miesiącach.
Teraz wiadomo jaka ilości populacji graczy widzi te wspaniałe rtxy i jaka to jest przyszłość. Co nie panie Alex?
A co ma wspólnego z tym RTX? Gdybyś sie choć odrobinę znał wiedziałbyś że za taką kolej rzeczy odpowiada ta ekskluzywność dla EGS, gdyby wydali na steam i EGS gra pewnie kilkunastokrotnie lepiej by się sprzedała, ale lepiej brednie pisać coś o sprzęcie co nie? Ludzie nie grają o dziwo w grafike a w grę pojmij to ;>.
Swoją drogą nie zdziwie się jak za kilka dni podejmą decyzję że wydają na steama i tam gra sprzeda się pomimo że od premiery trochę czasu minęło dużo lepiej niż na EGS.
Whisper to twoje zdanie ale niekoniecznie prawdziwe. Problem dotyczy niemal Wszystkich gier aaa na PC. Także przyczyny są inne.
Whisper to twoje zdanie ale niekoniecznie prawdziwe. Problem dotyczy niemal Wszystkich gier aaa na PC. Także przyczyny są inne.
Ja rozumiem że sprzedaż gier na PC jest nieco słabsza od konsolowych ale to co jest odczyniane przy Metro Exodus to jawna wina Epica, wystarczy porównać sprzedaż Metro LL choćby.
Proszę nie bronić na siłę tej pożal się Boże platformy jaką jest EGS.
BTW GoG galaxy 2.0 wyszło jeśli to rozwiną tak jak myślę to zamiecie Epic, Uplaya, Steama, Origina pod dywan.
Jawna wina EPICA?? To jest absurd z którego się śmieję każdego dnia .....
Czyli ludzie którzy mają świetne podzespoły na PC i gra oferuję świetną grafikę rezygnują z niej gdyż jest na wyłączność w jednym sklepie .... BZDURA! (No może 1% potencjalnych nabywców się zaprze) cała reszta pomarudzi , zdecydowana część nie wie nawet dlaczego,ale jak wszyscy to wszyscy.
Kto chce grać to kupi bo ma w tyłku z jakiego sklepu.
Non stop czytam wypowiedzi że jak nie Steam wprowadził monopol to teraz Epic psuje rynek grami na wyłączność... komedia.
Raz konkurencja jest dobra raz jest zła, nie dogodzi.
Równie dobrze mógłbyś psioczyć na deweloperów exów na konsole , argument tak samo niedorzeczny jak ten z epikiem .
A BO TYLKO NA KONSOLE A CZEMU NIE NA KOMPUTER ?
Zastanawiam się ilu z Was ma niechlubne konto na Epicu a na nim conajmniej jedną grę którą Epic dał za darmo.
Co za Hipokryzja.
Twój komentarz jest tak chaotyczny i tak bzdurny że mi się w połowie odechciało go czytać... Ile ludzi ma RTXy? Pomysł sobie... To jest ułamek ludzi którzy mają PC'ty, a reszta których nie obchodziły bajery graficzne albo spiraciła by dać epicowi w nos, albo kupiła na konsolę, tak jak to zrobiłem ja, zakupiłem na PS 4 i tyle, wyjdzie na steam to kupie sobie tam a konsolową wersję sprzedam...
Ex to EX nie porównuj dwóch rzeczy do siebie skrajnie różnych, exy na konsole regulują umowy z Sony/Microsoftem/Nintendo a nie podkupienie pod czasową ekskluzywność.. Zobaczymy gdy gra wyjdzie na steama to pewnie licznik sprzedażowy podbije wyżej...
"Kto chce grać to kupi bo ma w tyłku z jakiego sklepu." Bzdury piszesz... Jakoś chciałem zagrać na PC a przez durne EGS przechodziłem grę na konsoli.
"To jest absurd z którego się śmieję każdego dnia..."
A ja śmieje się z tego zdania "Teraz wiadomo jaka ilości populacji graczy widzi te wspaniałe rtxy i jaka to jest przyszłość. Co nie panie Alex? " Otóż Panie "ja wiem wszystko lepiej" nie tylko gracze z lepszym sprzętem kupują gry na PC deal with it i idź z tymi prowokacjami na jakieś forum warezowe a nie tutaj.
Z resztą po co ja sobie nerwy psuje w sobotni poranek i tracę czas na konwersacji z kimś kto nie ma pojęcia o czym pisze.
Chciałem zacząć od tego , że nie uważam iż bzdury piszesz, masz swoje zdanie, ja bzdury pisze bo mam swoje zdanie według Ciebie , ale niech będzie.
NIe rozumiem dlaczego nie kupiłeś Metro przez durne EGS ?? Ja normalnie kupiłem, żadnych problemów nie miałem , o co Ci chodzi ??
Co do sformułowania RTX , nie było skierowane do Ciebie, nie znasz sprawy a się udzielasz.
Jak wyjdzie na Steam to może Epic zrobi ludziom promocje , jak będzie taniej bo już rok jest na sklepie to krzykacze kupią na Epic bo taniej.
Ja nie znam umów pomiędzy Sony , Microsoftem etc, nie wiem na jakiej zasadzie gry są przez epic podkupowane .... widocznie masz taką wiedzę, albo wydaje Ci się, że masz bo masz takie a nie inne zdanie, więc czymś się trzeba podeprzeć.
Co do kupowania gier na PC , mam dużo mocniejszego PC niż mam podzespoły w PRO i coraz częściej kupuje na konsole bo jest wygodniej. Jestem pewien że niska sprzedaż tytułu na PC nie wynika z jego dostępności tylko na EGS . Już widzę jak się okazuje, że Cyberpunk będzie dostępny tylko na EGS i nagle się nie sprzedaje na PC , aha yhym .... pewnie byś nie kupił .... założmy że nie posiadasz konsoli tylko mocarny PC. Lecisz i kupujesz. A jak już wyjdą nowe generacje to nie będzie żadnych argumentów by grać w część gier na PC , poza rtsami czy strategiami .
Ująłeś swoją wypowiedź w taki sposób jakoby mój pkt widzenia był bzdurą więc nie dziw się mojej reakcji.
"założmy że nie posiadasz konsoli tylko mocarny PC. Lecisz i kupujesz. A jak już wyjdą nowe generacje to nie będzie żadnych argumentów by grać w część gier na PC , poza rtsami czy strategiami ."
Po 1 nie, nie lece i nie kupuje bo nie jestem onanistą do gier premierowych.
Po 2 Ty chyba nie wiesz o czym piszesz i to poważnie... Nie będzie argumentu by grać w część gier na PC? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA nie no made my day bro, made my day!!!
Jak ja kocham takich ludzi żyjących w swoim konsolowym światku. Na tym kończę z tobą dyskusję bo nie ma sensu, wróżbita się znalazł xDDD.
"NIe rozumiem dlaczego nie kupiłeś Metro przez durne EGS ?? Ja normalnie kupiłem, żadnych problemów nie miałem , o co Ci chodzi ??" To już chyba nie zrozumiesz ;<. Skoro traktowanie konsumenta jak portfel i jeśli lubisz być ZMUSZANY do zakupu gier na danej platformie twój wybór... I nie wyskakuj mi tu z exami bo to zupełnie coś innego. Nie kupiłem bo nie będę wspierał polityki EGS gdzie konsumenta pozyskuje przymusem a nie jakością oferowanej usługi. Nie obchodzi mnie że oni są kilka miesięcy na rynku, galaxy GoG 2.0 weszło kilka dni temu w bete a już rozbiło EGS i gdy wejdzie na stałe to podejrzewam że z polityką goga pozamiata EGS i nawet fortnite 5 im nie pomoże. Jak nadal nie rozumiesz to już twój i tylko twój problem...
news nieprawdziwy, ale głównie na golu :)
a na poważnie może warto sprostować tego newsa który nie pokrywa się z faktami (sprostowanie jest już wydawcy) że na samym steam Metro Exodus sprzedało się na PC w ponad 200K kopiach, a na epic store na samym początku w preoderach było to 2.5x więcej niż na steam. Dodatkowo gra trafiła jako wrzutka do RTX, więc 1 milion kopii na PC to zapewne minimum, a pewnie jest o wiele więcej sprzedanych.
Leżę. Oj Alex. News nieprawdziwy bo nie pokrywa się z twoją teorią? Czy to też "żart"?
a na epic store na samym początku w preoderach było to 2.5x więcej niż na steam.
Nie. Nikt tego nie powiedział. Musisz nawet przekręcać to co mówi Epic żeby pasowało do twojego przekazu?
Na PC poszło 250-500k z czego pewnie większość na Steam.
kęsik przecież masz oficjalną informację to raz, po drugie masz z bazy steamdb m/w ilość sprzedanych egzemplarzy jest to 200K+ steam, oraz masz info że 200K to były preodery (bo tylko tak grę można było kupić na steam), oraz info że 2.5 była większa sprzedaż na epicu (na początku więc z czym porównujesz jak nie z preoderami steam ?!). Dodatkowo masz też info że Nvidia ma ponad 500K kodów do gry (pewnie jeszcze nie wszystkie użyte) / sam sobie odpowiedz.
a i najważniejsze jak rozmawiałem z gabenem to poprosił abym ci przekazał że możesz wstać już z kolan :)
Tak, tak Alex. No mam oficjalną informację, ze zdecydowana większość to konsole. Później się pojawił PRowy bełkot dla naiwniaków jeszcze specjalnie mało klarowny. Na Steamie poszło ponad 200k, na Epicu poszło 2,5 razy więcej niż Last Light na premierę na Steamie czyli w porywach może z 200k poszło na Epicu.
A i jak rozmawiałem z Timem to prosił żebyś się uspokoił bo twój damage control nie działa.
Tak całe wasze rozumowanie padło bo okszuje się że to nie epic winny że na konsolach lepiej się sprzedała kolejna gra która była z założenia pod PC. Są oficjalne dane że exodus lepiej się sprzedał od poprzedniej części - a więc epic niewinny a powód taki że więcej kupuje na PC. Ci co kupują nie mają problemu z założeniem konta tym bardziej że i tak nie ma innej legalnej opcji na granie na PC. JA już mówiłem co winne że zawsze na konsolach jest lepiej nie będę się 100 razy powtarzał.
Trochę szkoda, że nie podali więcej danych odnośnie sprzedaży na PC i musimy się zadowolić tylko tym:
"Sprzedaż Metro Exodus na Epic Games Store przekroczyła nasze oczekiwania"
A co do znacznie większej sprzedaży na konsolach to nic dziwnego prawie wszystkie gry multiplatformowe AAA sprzedają się znacznie lepiej na konsolach, to samo było z Wiedźminem 3, również seria znana głównie z PC, a w pierwszym okresie od premiery, sprzedaż na konsole była znacznie wyższa niż na PC i to było odpowiednio 30% PC i 70% konsole.