Co jest nie tak z ta kompresja Youtube. Rozdzielczosc HD powinna dawac dobry obraz a tu np Call of Juarez obraz sie rozmazuje szczegolnie jak wejdzie w teren gdzie jest trawa i drzewa.
Nie sadze zeby koles przeslal film o niskim bitrate, bo w pomieszczeniach obraz jest dobry.
https://www.youtube.com/watch?v=kDYPQoPE_60
rozmazuje szczegolnie jak wejdzie w teren gdzie jest trawa i drzewa
No i masz odpowiedź. Tak działają algorytmy pakujące wideo.
Swego czasu materiały oficjalne i później gameplaye z Titanfall 1 były dziwnie rozpikselowane. Nie mogłem zrozumieć czemu filmiki oficjalne i graczy mimo 1080p są rozpikselowane.
W kilku innych produkcjach też to wygląda tak jakby były w 480p a z kolei inne wyglądają już normalnie.
Faktycznie problemem jest trawa i i liscie. Chyba dlatego ze jest mnostwo tych malutkich obietkow i nawet jak jest wysoki bitrate tez potrafi rozmazac obrazac.
Minimum to 1440p 60 fps sprawia ze obraz z tej gry jest akceptowalny. W 4K jest lepiej ale wciaz jeszcze sporo brakuje do doskonalosci.
Ci co pracuja nad tymi kodekami wideo powinni cos zrobic i wyeliminowac ten problem.
Youtube nigdy nie zaoferuje zadnego filmu np z bitrate 100 mb/s.
https://www.youtube.com/watch?v=aSs35cP9QN4
O, Panie! 20mb/s to już by było hiper-ultra. Na ipli 1080 jest tylko 4mb/s. Hahaha. Wygląda trochę lepiej od 720 2mb/s.
Ten sam problem ma Black Desert Online. Chyba nie da się oddać na video tego, jak ta gra wygląda w rzeczywistości :P. Na streamach i youtube strasznie jest wszystko zjechane przez bitrate.
[4] świetne video (y).
Właśnie przez tą kompresję wideo gry wyglądają gorzej i wielu ludzi zobaczy gierkę na YT i mówi, że niezbyt grafa spoko a w rzeczywistości jest inaczej.
Co do jakości na YT to wina leży w kilku miejscach:
1. Nagrywanie. Już na poziomie przechwytywania obrazu można wszystko skopać złym sprzętem lub złymi kodekami
2. Montaż. Tutaj jak wyżej, nie każdy program do montowania obsługuje każdy rodzaj kodeka. Dodatkowo nie zawsze ten sam kodek na "wejściu" jest użyty jako ten na "wyjściu"
3. YouTube. Tutaj następuje 3 już kompresja - która jest najbardziej dotkliwa dla jakości i na którą nie mamy zbyt wiele wpływu.
Rozwiązaniem jest nagrywać w wysokim bitrate grę z parametrami kompatybilnymi dla naszego programu montażowego, który "wypluje" z siebie plik kompatybilny z algorytmami YT. O tych ostatnich można poczytać w pomocy technicznej YT.
A na koniec najlepiej materiał upscalować do rozdzielczości np. x2-x4 tego co chcemy pokazać - ponieważ YT ma różne stopnie kompresji dla różnej rozdzielczości materiałów.
I przykładowo, jeżeli wyrenderujemy sobie film w 720p i wgramy go na YT, to będzie on wyglądał przy odtwarzaniu w 720p na YT gożej niżeli plik który wyrenderujemy w 720p, następnie upscalujemy sztucznie do 4K i taki zauploadujemy na YT, a następnie będziemy oglądać w 720p.
Oczywiście jak chcecie zrobić sobie takie testy - to musicie poczekać, aż plik zostanie przetworzony przez YT, co w zależności od wielkości pliku i kodeków może zająć różną ilość czasu. W pierwszym etapie pojawi się jakość SD, potem HD, a potem UHD, gdzie różnica czasu potrzebnego na przetworzenie między HD i UHD będzie dużo większa niż między SD i HD.
A jak już potestujecie i będziecie mieli gotowe pliki to zwróćcie uwagę przede wszystkim na linie które powinny być proste, plik wgrany w 720p będzie miał te linie postrzępione, plik wgrany w 4H i odtwarzany w 720p będzie miał linie bez ząbkowania.