Evil Genius 2: World Domination | PC
Mam nadzieję że na samej zapowiedzi się nie skończy, bo w końcu taki oryginalny koncept jaki był w części pierwszej zasługuje na pełnoprawną drugą część.
Świetna gra, która okropnie wciąga i bawi. Aczkolwiek kilka rzeczy ma niestety skopane.
Jeśli martwisz się brakiem polskiego, to uspokoję, że angielski w grze jest stosunkowo prosty. Mój poziom to B1/B2, a tylko 2 razy musiałem sprawdzić znaczenie w słowniku.
MOCNE STRONY:
+ Rozplanowywanie pomieszczeń w ograniczonej przestrzeni wnętrza góry stanowi ciekawe wyzwanie i sprawia satysfakcję
+ Fajnie projektuje się niespodzianki dla nacierających fal wrogów (pułapki, kamery, ochroniarze czekający tuż za rogiem itp.)
+ Kampanie są długie i rozbudowane
+ Świetnie zbudowany komiksowy klimat walki dobra ze złem
+ Humor (aczkolwiek miłośnicy ostrych żartów mogą się rozczarować, bo humor jest raczej łagodny i dla części może być zbyt dziecinny)
+ Mimo że kupiłem grę na premierę, nie doświadczyłem poważniejszych problemów technicznych
SŁABOŚCI:
- Niektóre mechaniki są kiepsko wytłumaczone lub wcale
- Czasami nie wiadomo, czego gra od nas oczekuje
- System powiadomień jest kompletnie zwalony (często nie pozwala sprawdzić, czego konkretnie dotyczy komunikat oraz wszczyna alarm przy tak błahych sprawach, jak przerwa w szkoleniu, bo minion idzie coś zjeść lub spać)
- Miniony czasem zachowują się bardzo głupio, co bywa frustrujące podczas nalotu agentów (nieraz weszli mi do złego pomieszczenia i próbowali walczyć wręcz przez ścianę xD)
- Dalsza część gry, gdy baza jest w gruncie rzeczy gotowa, a czas spędzamy głównie na mapie świata, jest niestety nieco męcząca i monotonna
Gdybym miał wystawić ocenę, to takie 8/10. Przez większość czasu bawiłem się świetnie. Wciągnąłem się jak przy Cywilizacji. Ale bywały też chwile, w których się irytowałem.