Dziś premiera Imperator Rome - nowej strategii od studia Paradox
Jest to moja pierwsza gra kupiona przed premierą, ale w przypadku Paradox'u jestem spokojny o jakość produktu. Szykuje się kolejna strategia na setki godzin.
Fajnie, że Paradox zawitał na GOG. Najchętniej tam kupuje i tak też uczynie z Imperator Rome.
Chętnie bym zobaczył grę od Paradoxu w klimatach fantasy. Mam nadzieję, że ich następny projekt taką grą właśnie będzie.
E to nie było by już takie ciekawe. Jednym z filarów CK, EU, I:R są właśnie historyczne realia.
@steveX
Już lepiej Endless Space 2 albo Endless Legend. Obie o wiele lepsze i ciekawsze niż Stellaris, które niestety jest ubogie i zbugowane.
To chyba dawno w stellaris nie grałeś. Żadnych bugów nie ma a ubogie to właśnie jest niestety endless space 2
Kolego lukasxxz na prawdę musiałeś nie grać dawno w Stellaris. Potwierdzam, że zmieniło się bardzo dużo i to bez DLC - mam od premiery grałem 100 g wtedy i zacząłem po wydaniu Megacorp i zmiany są ogromne.
Co do @elathir, oczywiście polecam także, tylko aktualnie mam problemy z AGOT, wyskakuje mi wielkie puste okno, którego nie da się zamknąć, wiesz coś o tym?
Ale oburzenie ^^. Dawno to w EL2 nie grałem, w Stellaris gram obecnie więc mówię co uważam. Co do bugów to faktycznie sporo naprawili ale wciąż są. Np. Moduł bazy gwiezdnej zmniejszający tarcze prawdopodobnie nie działa, Fanatyczni oczyszczacze mogą dołączyć do Ligi Państw Niezrzeszonych co u mnie doprowadziło do jej natychmiastowego rozpadu, Zmiana lidera w federacji nie działa, ustawienie preferowanych robotów do montażu samo się resetuje, manipulacja pracującą populacją to koszmar(praktycznie niewykonalne, popki wolą być bezrobotne niż pracę o obniżonym priorytecie), obliczanie zasięgu dział floty często nie działa poprawnie. AI często nie buduje floty tylko kisi surowce. Upadłe imperium raz obrażone wypowiada wojnę po każdym rozejmie mimo iż nie ma już floty a nowej nie dostaje. Bramy L nierównomiernie się spawnują (np 3 na dużą galaktykę, z czego dwie koło siebie,i to przy podwyższonej liczbie bram w galaktyce). Więcej na forum gry.
Szpiegostwa nie ma, dyplomacja to proteza. Cywilizacje są bardzo podobne w stylu gry, a połączone świadomości to zwyczajnie mniej wykorzystywanych zasobów. Gra to dość ciekawy wyścig o ustalenie granic, potem nuda aż do Wielkiego Chana, potem nuda do Wojny w Niebiosach(jeśli wystąpi) i nuda do kryzysu końcowego. Dlatego trzeba skracać czas gry.
Kochani - powiedzcie mi - jestem fanboy'em Paradoxu, CK2 to moja ulubiona pozycja (w sumie na równi ze Stellaris), ze względu na mikro zarządzanie dynastią i wasalami. Byłem na 99% przekonany do zakupu preordera, ale z tego co sie zorientowałem w Imperator Rome nie ma takiego zarządzania jak w CK2. Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat? Czy może mam jednak brać i będzie git czy ta gra to raczej bardziej podobna jest do EU4?
Odpal YT i sam zobacz ;)
Ale z tego co ja widziałem, to gra bardziej opiera się na mikro-zarządzaniu prowincjami i ludnością a mniej postaciami niż CK2, czyli powiedziałbym, że coś pomiędzy EU4 a CK2, jeśli tak dobrze ogarniasz CK2, tu też powinieneś się odnaleźć. Ba, jeśli ogarniesz jakąkolwiek grę Paradoxu to masz ułatwione wejście w każdą inną, wystarczy ogarnąć różnicę w mechanikach.
Ale jak w pierwszym akapicie, obejrzyj coś, sam zdecyduj, mogę polecić jednego gościa, Zwirbaum się nazywa, bardzo ładnie chłopak tłumaczy i pokazuje jak wszystko w grze działa ;)
Właśnie go oglądałem, dlatego powstały wątpliwości! No nic, mam ciężki orzech do zgryzienia, bo zarządzanie postaciami jest jednak (dla mnie) bardzo ciekawe.
Jeżeli jesteś w rozterce to sugeruję poczekać parę dni na recenzje i opinie. Wtedy powinieneś mieć więcej informacji od szerszego grona graczy.