Po długim czasie od ukończenia Wieśka, dostałem natchnienie i ten duży sentyment jaki mam nadal do Wiedźmina sprawił, by znów powrócić do tej pięknej gry z radością. Od jakiegoś czasu zacząłem eksperymentować z grą na wszystkie możliwe sposoby by nie była to zwykła ''vanilla''. Opłaciło się. Setting gry jest dalej genialny i otwarty pomimo upływu lat. Można jeszcze coś więcej(o dziwo) wyciskać z tej gry, choć gra już nie raz przez ten czas była wyeksploatowana w różny sposób. CDPR zrobił dobrą furtkę dla moderów i jest duże pole do popisu(Serio, grę można zmienić o 180stopni na lepsze pod wieloma względami). Gra z 2015 roku. Wielu powie że stara, mechanika już toporna jak na ten czas, grafika odrzuca i to już nie to. I szkoda się bawić w modowanie bo i tak to mało daje albo wcale.
Generalne założenie przy ''grzebaniu'' w ustawieniach było takie, by wykrzesać co się jeszcze da z gry na mocnym pececie
Ustawienia były tworzone pod PC które spokojnie mają dać radę w 2K i 4K. Osobiście gram w 2K ze względu na posiadany monitor.
Wszystkie ustawienia testowane na wersjach gry: 1.31 oraz 1.32 GOTY.
Podstawy do zmian w grze będziemy musieli zasięgnąć do edycji koniecznie dwóch plików: user.settings (Documents\The Witcher 3), rendering (The Witcher 3 Wild Hunt\bin\config\base).
EDYCJA user.settings - Wklejam mój cały config wraz z wszystkimi DLC i modami jakie mam wgrane. Ustawienia z rozdziałką 1440p, ale spokojnie mi działa ten set co jest zastosowany pod rozdzielczość 4K. UWAGA! Po edycji i zapisie pliku trzeba zaznaczyć opcję user.settings "Tylko do odczytu".
[Gameplay/EntityPool]
SpawnedLimit=300
[SCOptionCE]
EnAgg=4
EDDN=15
EDND=1
[Hidden]
HasSetup=true
uiVerticalFrameScale=1
uiHorizontalFrameScale=1
[SCOptionPrepMed]
PrepTalents=true
PrepHTimb=1
PrepTimb=2
PrepCamLock=false
PrepUpgrade=false
PrepTimeScale=5
PrepLVL=true
[Localization]
RequestedSpeechLanguage=
SpeechLanguage=PL
RequestedTextLanguage=
TextLanguage=PL
[Viewport]
VSync=true
Resolution="2560x1440"
FullScreenMode=2
VSyncThreshold=0
OutputMonitor=0
[SCOptionCR]
RSAF=true
RSAGD=0
Finish=100
Dism=100
RSFV=1
RSAGF=30
[MoreQuickSlotsGamepad]
QuickInventoryRightTriggerAction=2
QuickInventoryRightBumperAction=1
ShowAllPotionSlots=true
SelectFirstPotionSlotOnQuickAccessOpen=false
UseDPadForPotionSlotsNavigation=true
MinStickMagnitude=0.800000
SelectedItemOnQuickAccessOpen=0
[Hud]
MinimapFocusClues=true
Minimap2Module=false
ItemInfoModule=false
HudSize=0
QuestsModule=false
BuffsModule=false
DamagedItemsModule=false
HorsePanicBarModule=false
WolfMedalion=false
CompanionModule=false
MinimapTracksWaypoints=false
ControlsFeedbackModule=false
BoatHealthModule=false
[SCOptionCE10]
BlockHits4=0
BlockHits5=100
BlockHits12=34
BlockHits6=25
BlockHits11=0
BlockHits7=35
BlockHits10=0
BlockHits1=0
BlockHits8=15
BlockHits2=100
BlockHits9=20
BlockHits3=50
[SCOptionCE6]
BlockHits4=-10
BlockHits5=100
BlockHits12=0
BlockHits6=0
BlockHits11=20
BlockHits7=0
BlockHits10=1
BlockHits1=0
BlockHits8=0
BlockHits2=100
BlockHits9=0
BlockHits3=10
[Budget]
TerrainTileMipDataBudget=300
TerrainTileMinTimeout=2
TerrainTileTimeout=10
OcclusionQueryAdditionalMemory=5
TerrainTileLoadingTimeout=5
[SCOptionCE1]
BlockHits4=-10
BlockHits5=50
BlockHits12=10
BlockHits6=10
BlockHits11=0
BlockHits7=15
BlockHits10=0
BlockHits1=0
BlockHits8=0
BlockHits2=45
BlockHits9=0
BlockHits3=30
[SCOptionTox]
residual_degeneration_rate=0.1
standard_degeneration_rate=0.25
accelerated_degeneration_threshold=0.25
potion_drunk_dur_low=1
deccelerated_combat_degeneration=false
combat_degeneration_rate=0
potion_drunk_dur_high=10
accelerated_degeneration_rate=1.75
[ContentManager/Mods]
MaxNameLength=64
Enabled=true
[SCOptionPrepAlch]
alchemy_anywhere=0
potion_duration_multiplier=1
alchemy_time_cost=8
mutagen_mininum_potion_duration=0
global_potion_duration=0
mutagen_potion_duration=0
potion_cooked_quantity=1
max_bomb_count=0
oil_minimum_duration=0
global_mininum_potion_duration=0
max_potion_count=0
oil_duration_multiplier=1
oil_cooked_quantity=1
mutagen_duration_multiplier=1
bomb_cooked_quantity=1
distillation_time=35
oil_duration=0
fade_out_alchemy=1
max_oil_count=0
[SCOptionIN]
InjMess=false
InjChan=2
InjPImm=false
[ImmersiveCamPositionsSprint]
sprintMode=1
[SCOptionVisuals]
SignIgniInt=true
BloodSprayMaj=true
BloodOnlyCrit=false
BloodSpray=true
BloodActiveRange=true
BloodTrail=true
BloodActive=true
SignAardInt=true
[SCOptionD]
SpecterDam=1
PDamB=1
RelictDam=1
PDam=1
GriffinDam=1
BeastDam=1
PDOT=1.0
PDamS=1
CursedDam=1
DraconidDam=1
InsectoidDam=1
EHeavyAPMult=1
AnimalsDam=1
PAPMult=1
EDOT=1.0
NekkerDam=1
WildHuntDam=1
HybridDam=1
ELightAPMult=1
ElementalDam=1
VampireDam=1
PDamC=1
HumanDam=1
EAPMult=1
TrollDam=1
NecroDam=1
[Audio]
MusicVolume=60
Subtitles=true
[SCOptionCE8]
BlockHits4=50
BlockHits5=85
BlockHits12=30
BlockHits6=10
BlockHits11=100
BlockHits7=25
BlockHits10=1
BlockHits1=0
BlockHits8=0
BlockHits2=35
BlockHits9=0
BlockHits3=20
[SCOptionCM]
LockonM=1
Combatstate=1
PadDistMed=0.4
PadDistLong=0.9
LockonMSF=0
SignInstantCast=1
Lockon=true
[LoadingScreen/TCR]
ShowProgress=true
[Game]
DoNotPauseWhileStopped=false
[fhudMisc]
fhudSilentJournalUpdates=false
fhudDoNotShowDamage=true
[Scripts]
DebugScriptsForceFlush=true
DebugScriptsLogDir=
[PostProcess]
SharpenAmount=2
MotionBlurPositionTreshold=0.05
MotionBlurRotationTreshold=1
AllowDOF=false
SSAOSolution=2
[LFEmisc]
LFEcraftPrice=1
LFEdialog=0.2
LFErepair=1.0
LFEdiss=0.5
LFEremup=1.0
[Input]
PadVibrationEnabled=true
KeyboardCooldownSpeed=0.1
InvertCameraXOnMouse=false
InvertCameraYOnMouse=false
CameraAutoRotX=true
InvertCameraX=false
UIMouseSensitivity=1
CameraAutoRotY=true
RightStickCameraSensitivity=1
InvertCameraY=false
RightStickAimSensitivity=1
MouseSensitivity=1
SteamController=0
ForceDisablePad=false
[fhudInteractions]
fhudHideNPCQuestMarkers=true
fhudHideAnimalNames=true
fhudHideWSInteractionIcons=false
fhudDisableAllInteractionPrompts=false
fhudHideHerbNames=false
fhudMaxDistanceToShowNames=3
[DLC]
DlcEnabled_vagabondarmor=1
DlcEnabled_dlc_010_001=1
DlcEnabled_dlc_015_001=1
DlcEnabled_dlc_005_001=1
DlcEnabled_dlc_007_001=1
DlcEnabled_dlc_013_001=1
DlcEnabled_dlc_004_001=0
DlcEnabled_dlc_kontusz=1
DlcEnabled_dlc_006_001=0
DlcEnabled_dlc_001_001=1
DlcEnabled_dlc_008_001=0
DlcEnabled_dlc_011_001=1
DlcEnabled_dlc_002_001=1
DlcEnabled_ep1=1
DlcEnabled_dlc_e3flares=1
DlcEnabled_dlc_014_001=1
DlcEnabled_tut_dlc=1
DlcEnabled_dlc_009_001=1
DlcEnabled_wolfie_dlc=1
DlcEnabled_bob_000_000=1
DlcEnabled_abob_001_001=1
DlcEnabled_dlcice=1
DlcEnabled_w3ee_dlc=1
DlcEnabled_full_metal_witcher=1
DlcEnabled_dlcquen=1
DlcEnabled_ccaw=1
DlcEnabled_dlc_012_001=1
DlcEnabled_dlc_003_001=1
DlcEnabled_dlc_016_001=1
DlcEnabled_dlc_011_002=0
[SCOptionCE7]
BlockHits4=40
BlockHits5=100
BlockHits12=0
BlockHits6=0
BlockHits11=60
BlockHits7=0
BlockHits10=1
BlockHits1=0
BlockHits8=0
BlockHits2=100
BlockHits9=0
BlockHits3=0
[QuickInventory]
OilsSortOrder=1
ShowElapsedTimeForNewestItems=true
ShowEquippedItems=1
PotionsSortOrder=1
SortBooksByName=false
ResetNewestItemsOnLoad=false
ShowNewestItems=true
[EnhancedTargeting]
ETMovementWeight=1.00
ETDisableCameraLock=false
ETHysteresis=1.05
ETInFrameCheck=true
ETFacingWeight=0.25
ETSignsTowardsCamera=false
ETCameraWeight=0.50
[SCOptionEx]
SStamUsage=0
SStamIndoor=false
SStamDelExpl=0
SStamDelComb=0
SStamInstDr=false
FallingDamage=true
[Gameplay]
MotionSicknessFocusMode=true
Difficulty=4
HudTutorialEnabled=false
EnableUberMovement=1
[SCOptionCW]
RDSCB=0.5
RDSCCK=1.0
ASDPH=10
RDSCCB=1.0
ASHAN=1
COSCB=9
FASC=6
RDSCD=0.9
ASDPS=0
SASC=9
ASDRN=1
RDSCH=1.1
RDSC=0.8
ASSD=1
BLSC=5
COSCK=9
RDSCC=0.8
ASFAN=1
COSC=8
EVSC=6
[SCOptionCE9]
BlockHits4=40
BlockHits5=100
BlockHits12=25
BlockHits6=10
BlockHits11=50
BlockHits7=20
BlockHits10=0
BlockHits1=0
BlockHits8=0
BlockHits2=50
BlockHits9=0
BlockHits3=0
[SCOptionInv]
WMoney=false
CInvent=false
WMisc=false
CWGeralt=80
WAlch=false
CWHorse=300
HorseInv=false
WQuest=false
[LevelOfDetail]
SwarmHideDistance=800
DecalsHideDistance=400
DimmerHideDistance=400
DynamicDecalsHideDistance=400
StripeHideDistance=400
[MoreQuickSlotsExtra]
CanApplyOilsWhileInCombat=true
ShowMinimapInsideQuickAccessMenu=false
CanRepairItemsWhileInCombat=true
ShowTrackedQuestInsideQuickAccessMenu=false
HideHerbPinsFromMinimap=false
HideEnemyPinsFromMinimap=false
ShowWolfHeadInsideQuickAccessMenu=false
[SCOptionCP]
CTM=0
CTHH=0
CTHSH=0
CTH=0
CTMH=0
[General]
ConfigVersion=2
[SCOptionCE4]
BlockHits4=40
BlockHits5=80
BlockHits12=40
BlockHits6=25
BlockHits11=0
BlockHits7=30
BlockHits10=0
BlockHits1=0
BlockHits8=25
BlockHits2=60
BlockHits9=50
BlockHits3=5
[LoadingScreen/Editor]
Disabled=false
[fhudMainMenu]
fhudHideDLC=true
fhudMainMenuMode=1
[MoreQuickSlotsKeyboard]
QuickInventoryEscAction=2
DoubleTapKeyIntervalSeconds=0.500000
ShowNewPotionQuickSlotsOnHud=1
HoldKeyIntervalSeconds=0.300000
QuickInventoryRightMouseButtonAction=1
NewPotionQuickSlotsKeys=0
EquipSelectedItemOnQuickAccessClose=2
SelectedItemOnQuickAccessOpen=2
[LoadingOverlay/TCR]
FadeOutCooldownExtraTime=1
FadeInSpinnerTime=1
NoninteractiveSpinnerTime=3
FadeOutSpinnerTime=1
NoninteractiveEndCooldown=1
[ImmersiveCamPositionsHorse]
hbAutoRot=2.0
[Visuals]
AllowClothSimulationOnGpu=false
InventoryBgColorScaleB=0.036
InventoryFixedLuminance=0.25
InventoryBgColorScaleG=0.034
MovieFramerate=30
GammaValue=1
InventoryBgColorScaleR=0.02
[LFEdur]
LFEdur90=0.8
LFEdur100=0.9
LFEdur75=0.6
LFEdur50=0.2
[Rendering]
GrassDensity=8000
DecalsSpawnDistanceCutoff=10
GlobalOceanTesselationFactor=128
UseDynamicWaterSimulation=true
CascadeShadowFadeTreshold=1
HairWorksGlobalWidthLimit=5
CascadeShadowDistanceScale2=4
MaxTextureAnizotropy=16
HairWorksGlobalDensityQuality=1
TextureMemoryBudget=4084
CascadeShadowDistanceScale3=2
HairWorkstGlobalDensityLimit=2
TextureStreamingHeadsDistanceLimitSq=200
MeshLODDistanceScale=8
ScaleformTextureUnstreamDelay=2.5
DecalsChance=1
TerrainReadAheadDistance=1200
HairWorksLevel=1
TerrainScreenSpaceErrorThreshold=1.6
TerrainScreenSpaceErrorThresholdFar=3.5
TextureStreamingCharacterDistanceLimitSq=400
MaxTerrainShadowAtlasCount=4
TextureStreamingDistanceLimitSq=80000
HairWorksGlobalDetailLODFactor=1
TextureMipBias=-0.7
TextureInFlightBudget=512
TextureInFlightCountBudget=20
PreserveSystemGamma=false
TerrainErrorMetricMultiplier=2
CascadeShadowmapSize=4096
CascadeShadowDistanceScale0=16
MeshRenderingDistanceScale=4
CascadeShadowQuality=4
HairWorksAALevel=8
CascadeShadowDistanceScale1=8
CharacterShadowsFallbackDistance=40
[SCOptionCE5]
BlockHits4=25
BlockHits5=90
BlockHits12=50
BlockHits6=30
BlockHits11=30
BlockHits7=30
BlockHits10=0
BlockHits1=0
BlockHits8=70
BlockHits2=75
BlockHits9=80
BlockHits3=0
[Input/Gestures]
EnableSwipe=true
EnablePan=true
EnableGestures=true
EnablePinch=true
[fhudMap]
fhudMinimapZoomExterior=0.5
fhudMapZoomMaxCoef=0.5
fhudMapZoomMinCoef=2.5
fhudMapUnlimitedZoom=true
fhudMinimapZoomInterior=1
fhudMinimapZoomBoat=0.5
[SCOptionH]
ElementalHP=1
HumanHP=1
AnimalsHP=1
CursedHP=1
HybridHP=1
PlayerHP=2
WildHuntHP=1
TrollHP=1
NecroHP=1
InsectoidHP=1
BeastHP=1
NekkerHP=1
RelictHP=1
VampireHP=1
SpecterHP=1
DraconidHP=1
GriffinHP=1
[SCOptionCA]
ADRGenD=1.0
ADRDegHH=10
ADRP=4
ADRDegH=10
AdrVigInt=20
ADRGenH=1.0
ADRDegHSH=6.7
[LoadingScreen]
FadeInTime=3
SkipShowWithAnyKey=true
GameRevealTime=3
SkipHideDelay=3
SkipInputDelay=0.25
FadeOutTime=1.5
SkipAutoshow=false
[fhudQuickItems]
fhudEnableWASD=false
fhudEnableItemsInRadialMenu=true
fhudRadialMenuTimescale=0.03
fhudCycleThroughBuffs=true
fhudApplyOilToDrawnSword=true
[LFEq]
LFEqMaster=1
LFEqMagic=1
LFEqWitcher=1
LFEqCommon=1
LFEqRelic=1
[SCOptionCWh]
WhDM=0.8
WhSU=0.4
[Engine]
LimitFPS=60
[SCOptionSkills]
SkillRateGrasses=1.0
SkillRateGeneral=1.0
SkillRateIgni=1.0
SkillRateBombs=1.0
SkillRateYrden=1.0
SkillRateAxii=1.0
SkillRateUtility=1.0
SkillRateOils=1.0
SkillRatePotions=1.0
SkillRateQuen=1.0
VersionNr=69.69
PointReq=false
SkillRateFast=1.0
SkillRateMutagens=1.0
SkillRateCrossbow=1.0
SkillRateAard=1.0
SkillRateStrong=1.0
MutsUnlocked=true
SkillRateTrance=1.0
SPG=1
[ImmersiveCam]
hlDepth=1.35
eWSDepth=2.7
atHeight=-0.1
sailDepth=1.9
atRotate=false
intDepth=2
hbFOV=60
hlHeight=0.65
comLock=false
clueHeight=-1.5
hbDistance=2.5
hlOffset=0.6
iWSHeight=0.2
WitcherSenseZoom=true
fsDepth=0.5
hbDepth=0
sprintAutoRot=true
expAutoRot=false
hbGallopDis=2.5
hbHeight=0
hbOffset=0.5
intHTDis=2.5
eWSOffset=0.7
Headtracking=true
atOffset=0.7
hbCanterDis=2.5
eWSHeight=0.2
sailHeight=0.3
fsOffset=0.95
comOffset=0.6
expOffset=0.75
clueDepth=4
expDepth=2.15
intOffset=0.35
noInteriorCamChange=true
clueOffset=0.65
sprintDepth=0.3
atDepth=-0.6
extHTDis=4
iWSDepth=2.49
v42Initialized=true
fsHeight=0
comHeight=0.65
iWSOffset=0.7
sailAutoRot=true
expHeight=0.15
intHeight=0.2
sailOffset=0.2
comDepth=1.35
sprintOffset=0.35
sailPitch=25
expFOV=60
sprintHeight=0
hbCombatDis=2.8
[fhudMarkers]
fhudMarkerIconType=0
fhudMarkerHideActivities=true
fhud3DMarkersEnabled=true
fhudMarkerDescriptionDisplayMode=0
fhudMarkerDistanceDisplayMode=0
fhudMarkersSyncWithMap=true
fhudMarkerMinDistance=4
fhudCompassMarkersEnabled=false
fhudMarkersDescriptionTextSize=15
fhudMarkersDistanceTextSize=15
fhudCompassScreenPosY=1
fhudMarkersFadeOutDelay=3
fhudMarkersAltTextSize=15
fhudMarkerMaxDistance=100
fhudProject3DMarkersOnCompass=true
fhudMarkerOnScreenOnly=false
fhudMarkerShowUndiscoveredRoadsigns=false
fhudMarkerPinWithUserMarker=true
fhudMarkersIconSizePrc=50
fhudMarkersTransparency=0
[Rendering/SpeedTree]
GrassGenerationEfficiency=0.075
GrassDistanceScale=2.5
FoliageDistanceScale=2.8
FoliageShadowDistanceScale=256
GrassRingSize=67108864
[SCOptionCE2]
BlockHits4=10
BlockHits5=60
BlockHits12=10
BlockHits6=15
BlockHits11=15
BlockHits7=20
BlockHits10=1
BlockHits1=0
BlockHits8=0
BlockHits2=45
BlockHits9=3
BlockHits3=20
[fhudHUD]
fhudEnableRadialMenuModules=true
fhudEnableWolfModuleOnVitalityChanged=true
fhudHideJournalUpdates=false
fhudFadeOutTimeSeconds=3.2
fhudEnableWolfModuleOnVigorChanged=true
fhudEnableCombatModules=false
fhudEnableWitcherSensesModules=true
fhudEnableMeditationModules=true
fhudEnableCombatModulesOnUnsheathe=false
fhudEnableWolfModuleOnStaminaChanged=true
[Gameplay/BoatCamera]
BoatLocalSpaceCamera=false
[MoreQuickSlots]
RestoreFirstSetOnMenuClose=true
MaxEquippedBombs=2
MaxEquippedConsumables=3
QuickAccessInnerBackgroundOpacity=66
QuickAccessInputFeedbackPanelYOffset=50
NewPotionSlotsXOffsetOnHUD=0
[SCOptionRend]
ReSU=1.0
ReDM=1.0
[SCOptionAnims]
AnimCombat=1
AnimLoot=1
AnimOil=1
AnimDrink=1
AnimEat=1
[Save]
ShowCompatWarning=false
[LFEsb]
LFEsbSell=1.0
LFEsbBuy=1.0
[SCOptionCE3]
BlockHits4=20
BlockHits5=70
BlockHits12=0
BlockHits6=20
BlockHits11=30
BlockHits7=25
BlockHits10=1
BlockHits1=0
BlockHits8=5
BlockHits2=60
BlockHits9=15
BlockHits3=15
[LFEcat]
LFEcatBoots=1
LFEcatFood=1
LFEcatSteel=1
LFEcatDiagram=1
LFEcatBomb=0
LFEcatArmor=1
LFEcatHorseBag=1
LFEcatUpgrade=1
LFEcatPotion=0.0
LFEcatGloves=1
LFEcatSilver=1
LFEcatPants=1
LFEcatAlchemy=1
LFEcatMisc=1
LFEcatCraft=1
LFEcatDye=1
LFEcatBook=1
LFEcatBolt=1
LFEcatTool=1.0
LFEcatOil=0.0
LFEcatTrophy=1
LFEcatBow=1
LFEcatUse=1
LFEcatJunk=1
[Kinect]
Kinect=true
[Foliage]
MaxVisibilityDepth=48
[Streaming/Textures]
UseMipRefiner=true
CinematicModeMipBias=-0.3
[fhudInventory]
fhudShowTrueItemPrice=true
fhudResetNewItemsEdibles=true
fhudResetNewItemsQuest=true
fhudResetNewItemsAlchemy=true
fhudShowStashItemQuantity=true
fhudShowRecyclingParts=true
fhudResetNewItemsRoach=true
fhudResetNewItemsIngredients=true
fhudShowItemCountWhenCrafting=true
fhudResetNewItemsOthers=true
fhudResetNewItemsEquipment=false
Niektórych opcji nawet nie ma sensu co zwiększać nie wiadomo jak mimo 4K, o ~50% wyżej od domyślnego UBER(przykładowo Uber=2 a my damy 6), bo żadnego większego efektu wizualnego może nie być, a wręcz w drugą stronę, i dodatkowo może spowolnić tylko płynność gry.
EDYCJA rendering - Wklejam cały config.
[PostProcess]
AllowBloom=true
AllowShafts=true
AllowAntialias=true
AllowMSAA=false
AllowBlur=true
AllowDOF=true
AllowVignette=true
SharpenAmount=1.f
AllowRain=true
AllowSSAO=true
AllowMotionBlur=true
AllowCutsceneDOF=true
AllowBillboards=true
AllowSoftLight=true
AllowFog=true
AllowUnderwater=true
AllowChromaticAberration=true
[Rendering]
MaxTextureSize=4096
MaxAtlasTextureSize=4096
MaxCubeShadowSize=2048
MaxSpotShadowSize=2018
TextureDownscale=0
DetailTextureDownscale=0
AtlasTextureDownscale=0
TextureMemoryBudget=4084
TextureMemoryGUIBudget=800
TextureTimeBudget=10
TextureInFlightBudget=256
DecalsChance=1.0f
DecalsSpawnDistanceCutoff=10.0f
TextureStreamingDistanceLimitSq=80000.f
TextureStreamingCharacterDistanceLimitSq=225.f
TextureStreamingHeadsDistanceLimitSq=100.f
TextureStreamingReduceGameplayLOD=true
UberSampling=0
TextureMipBias=-0.7
MsaaLevel=0
DynamicDecalsLimit=120
DynamicDecalsChunkLimit=60
MeshRenderingDistanceScale=4.0f
MeshLODDistanceScale=8.0f
TerrainScreenSpaceErrorThreshold=2.0f
TerrainErrorMetricMultiplier=10
ForceInstantAdaptation=false
ForceInstantEnvProbeUpdate=false
EnableTemporalAA=true
CascadeShadowFadeTreshold=1.0f
CascadeShadowmapSize=2048
CascadeShadowQuality=0
MaxCascadeCount=4
MaxTerrainShadowAtlasCount=3
GlobalOceanTesselationFactor=64
UseDynamicWaterSimulation=true
UseHairWorks=false
HairWorksAALevel=4
HairWorksGlobalStrandSmoothness=3
HairWorkstGlobalDensityLimit=2.0f
HairWorksGlobalDensityQuality=1.0f
HairWorksGlobalDetailLODFactor=1.0f
HairWorksGlobalWidthLimit=5.0f
TerrainReadAheadDistance=1200.0f
ForcedDebugPreviewIndex=-1
HardwareCursor=false
CharacterShadowsFallbackDistance=40
[TextureStreaming]
MaxResidentMipMap=6
UseMipRefiner=true
CinematicModeMipBias=-0.3
[LevelOfDetail]
MeshLodGameplayDownscale=0
CharacterLodGameplayDownscale=0
DecalsHideDistance=400
StripeHideDistance=400
SwarmHideDistance=800
DimmerHideDistance=400
[Budget]
DecalBudget=200
[Scaleform/GlyphCache/1]
NumTextures=2
TextureHeight=2048
TextureWidth=2048
MaxSlotHeight=48
SlotPadding=2
LOD tej gry w tych ustawieniach przynajmniej u mnie jest GENIALNY. Możecie wierzyć lub nie, ale dla przykładu wiatrak w Białym Sadzie widać z każdego krańca mapy jak się cały czas kręci. A wcześniej urywało się już po oddaleniu od niego o ~500m? Niestety jest jedna bolączka raczej z winy samej gry, mianowicie czasem jakieś średnie, małe obiekty(skrzynka, krzak, słup itp.)(zależy od miejsca), lubi się doczytać/pojawić"POP UP", ale całkiem w oddali jak u mnie(200~400m), nie jest to jakieś dokuczliwe i irytujące ale nie jednego może wkurzać. Nie znalazłem w 100% sposobu by to rozwiązać, bo temat istnieje od początku gry. Wiele modów jest na to i ustawień co ma to wyeliminować i do końca tego nie likwiduje. Ale wtedy perfekt by był :))
Powyższe ustawienia potraktujcie jako gotowy wzór(2K/4K). Każdy ma też inny sprzęt. Ktoś kto coś zna się na temacie to będzie wiedział jakie opcje/liczby może sobie zmienić na lepsze/wyższe czy całkiem coś ująć. W zależności od tego jaką mocą dysponujemy. Warto coś popróbować zmienić. Dla tych co dalej grają w Wiedźmina i tych co chcą grać to powodzenia w modowaniu :)
LISTA MODÓW Screen --->
Generalnie po tych wszystkich modyfikacjach, mówiąc krótko, gram w nową grę jak by wydaną w 2019r.
Dodatkowo nie wzbogaciłem gry o jakieś reshade, bo naprawdę nie potrzeba, tylko jeszcze bardziej zniszczy grę :)
https://www.youtube.com/watch?v=VHg3fI5cW7k
By to wszystko miało ręce, nogi i sens to koniecznie pasuje powgrywać większość tych modyfikacji. NA PEWNO minimum to chociaż te co zmieniają tekstury, modele, światło, gameplay i setting. Reszta już kosmetyczne sprawy, wedle gustu. A zapewniam Was, uświadczycie czegoś nowego/lepszego... I dosłownie będziecie się uczyli gry od nowa i kolejne setki godzin jak wciągnie to przegrane :)) Bazą jest W3EE jeśli chodzi o znaczącą zmianę mechaniki/gameplay-u.
mod00CustomCloudsWeathers
mod4kClouds
mod4kGrassTextures
modAlternativeChimneySmokeMaterials6
modANTRMedallion
modBackgroundNPCs
modBrutalFaceV6
modbumbeardedition
moddinproregular
modE3Flares
modE3Quen2_1
modFLTAVERoach
modGwentTWCG
modHDMonstersReworked
modHDReworkedProject
modMaleFacesUpgraded
modMonsterpack
modNewBeautifulGrass
modNewFires
modNoRandomDaytimeEncounters
modOldStyleMapV2
modReworkedHair_and_beard1_9EE
modSmoke
modStylishYenSeducingBlack
modSwordplay
modTrissGLorifiedBOOK
modTuckedHairMoreRobesDLC
modTurbolighting
modViperRetroUHD
modW3EELocalization1
modW3EELocalization2
modW3EELocalization3
modW3EELocalization4
modW3EELocalizationPL
modW3EEMain
modWitchereye
modYen_diva
modYEN_newface_1
modZZZFX
mod_UniqueAllWitcherEyes_V2
Co najważniejsze to podkreślone.
2560x1440 tak troszku dziwnie. Albo ustaw 1080p (co odradzam, bo to nie lata 2007-15), albo 4K.
Dodatkowo tak wygląda folder DLC ----->
Dzięki dlc0MergedDLC (jeśli dobrze wgramy), mamy możliwość na dodanie do gry sporej ilości modów/dlc, bez żadnych problemów z limitem, odpaleniem gry, crashami, długimi ładowaniami. Choć to też i zależne od pamięci RAM jaką mamy na pokładzie i tam będzie kiedyś 'ten limit'.
Na szybko screen z gry.
https://i.ibb.co/MnF5MPr/The-Witcher-3-Screenshot-2019-04-23-23-56-12-39.png <--- lepsza jakość. Te drzewa co daleko na horyzoncie też widać jak powiewa wiatr.
Sami oceńcie i testujcie...
https://i.ibb.co/HxwYx36/The-Witcher-3-Screenshot-2019-04-24-00-06-12-92.png <--- lepsza jakość.
Kompletnie zero reshade, innych filtrów i nakładek. Same opcje i mody teksturowe.
https://i.ibb.co/KDD6T8b/The-Witcher-3-Screenshot-2019-04-24-00-20-43-36.png <--- lepsza jakość.
W pliku user.settings głównie trzeba się skupić na linijkach:
[Gameplay/EntityPool]
[Viewport]
[Budget]
[ContentManager/Mods]
[PostProcess]
[LevelOfDetail]
[General]
[Rendering]
[Rendering/SpeedTree]
[Foliage]
[Streaming/Textures]
Plik rendering niepozornie, ale ma cały znaczenie.
https://i.ibb.co/72W8KGW/The-Witcher-3-Screenshot-2019-04-15-15-32-37-93.png <--- lepsza jakość.
Potrzebny wątek. Dzięki, Lateralus!
Jak kiedyś (może w wakacje) zdecyduję się na kolejne przejście "Wiedźmina", na pewno skorzystam!
Przydałyby się tutaj jeszcze rady Alexa, bo on chyba też mocno modyfikował tę grę.
Raczej już wszystko zostało tutaj podciągnięte do możliwych granic i z rozsądkiem... Ale pewne rzeczy można jak najbardziej jeszcze delikatnie pozmieniać, zmniejszyć w zależności co kto chce osiągnąć na swoim sprzęcie(jak komuś przeszkadza np. taka ostrość), a możliwości poprawek, zmian jest sporo. Nic nikomu nie stoi na przeszkodzie jeszcze mnożenia tych liczb jakkolwiek, ale z jakim skutkiem? Zapewne marny, nie nadającym sie do gry. Wszystkie linijki przerobiłem wzdłuż i wszerz, i wiem na co można sobie pozwolić a co nie.
Każda opcja była testowana, każde liczby, konfiguracje itd. To co udało mi się osiągnąć przeszło moje najśmiejsze oczekiwania że doprowadzę grę do takiego stanu. Chwilke mi zajęło to wszystko pospinać 'do kupy'. Polecam sprawdzić to wszystko, warto. Generalnie mniej istotne są uswianienia cieni, nie ma wielkiego znaczenia jak to tu ustawimy, w oczy to nie kuje i tak, ale by UBER był naszym minimalnym ustawieniem w grze.
SpawnedLimit też nie ma co przesadzać, 200 też może być okej, a 300 to już trochu na wyrost :))
Nawet Yen też się istotnie zmieniła... Lepsze/gorsze wedle gustu, na moje OK.
https://i.ibb.co/d2xHTj6/The-Witcher-3-Screenshot-2019-04-22-09-04-05-52.png <--- lepsza jakość.
zmiana tekstury nie ma wpływy na wydajność brakuje jednak przede wszystkim faktycznej zmiany w zasięgu dla rysowania / grassdistancescale i foliagedistancescale 3 to jest absolutnie widoczne minimum (!!) a najlepiej ustawić oba parametry na 6 /, poza tym cały CFG to nie jest przerzucenie z generatora tutaj każda pozycja odpowiada za coś, przede wszystkim nie można mówić że np. ilość cieni jest nie istotna ponieważ o ile wielkość cieni czy to 1024 czy np. 8192 ma głównie odzwierciedlenie w ich "miękkości" o tyle np. ilość cieni ma zasadnicze znaczenie dla sceny czy są to 4 z punktu światła, czy np. 8 na raz. Tak samo wartości odpowiadające za pyły, odbicia w wodzie itc. Już w 2015 można było z tej gry wydobyć taki wygląd że był to prawdziwym next gen. Tera kiedy mamy dodatkowo pakiety tekstury ;) Może kiedyś usiądę jeszcze raz do tego to ci rozpiszę. w modach brakuje przede wszystkim moda z rozpakowanym lod dla tekstur budynków system z spakowanych plików tego nie widzi z modów co z tego że widzisz dach domu jak na screenie post 6 jak jego dach to pikseloza a mają tam być kamienie, cienie i przede wszystkim elementy w wysokiej rozdzielczości.
Ponoć w The Witcher 3 HD Reworked Project 5.1 już tam z tym LOD-em jest zrobione. Inne właśnie pogarszają sytuacje np. generują różne obiekty w miejscach które nie powinny być. Fakt, w p6 coś chyba nie pykło do końca xD co nie zmienia faktu że działa to lepiej jak w wielu ówczesnych grach. Nawet w GTAV jest kiepsko pod wym wzgledem. Co do cieni, to jak to lubi, na szczęście należę do osób które nie przywiązują na to dużo uwagi, ale też tragicznie to nie może wyglądać. Generatorem tutaj nic nie było robione. Tak jak pisałem wcześnie, to że 3 a nie 6 to akurat nie miało sensu dawać więcej jak efektów spektakularnych, lepszych, widocznych na tych modyfikacjach/innych liczbach nie było a spadek wydajności konkretny. Bo zrozum te Twoje 6 nijak się będzie miało do moda i ustawień gdzie rekomendowane/najlepsza jakość ma być na ustawieniu 3. Ale jak ktoś ma na pokładzie 32GB RAM i dwie potężne grafiki to może jeszcze eksperymentować i efekt będzie wykorzystując taką moc, gdzie zasięg spadku wydajności jest większy.. Teoretycznie efekt może nie mieć końca mając jakiegoś peceta z kosmosu. Jak pisałem, ten setting jest dla zwykłych śmiertelników którzy mogą takie coś osiągnąć. 2K/4K. O 8K nawet nie myślałem bo księżyc.... Ale jeśli możesz to na ten LOD możesz coś jeszcze zapodać choć nie wiem czy poprawi sytuacje. Choć i tak już jest epicki, mimo że coś sie mogło nie doczytać, przykład to ten wiatrak kręcący się...
Podepnij się pod wątek, wspólnymi 'siłami' jesteśmy w stanie na tym polu coś jeszcze ugrać. Znaleźć jakiś kompromis, coś wypośrodkować, coś zwiększyć itd. I tak już na tym polu zostało już prawie że wszystko zrobione. Ale ile PC tyle ustawień.
To jest już spory fundament z tym settingiem, ale jeszcze kilka drobnostek i 'wiechę' można wieszać. Ty sobie tam pozmieniaj na 8 czy 16K :D i zapodaj screena bez utraty jakości. Trzeba odświeżyć/odkurzyć tą grę bo od paru lat pod względem settingu nie było nic odświeżane.
A.l.e.X z tym screenem z postu 6 jak dobrze zauważyłeś, znalazłem prawdopodobnie powód dlaczego ucięło parę tekstur. Dziwne i banalne ale z tego co widzę to robi też robote. Mianowicie jak odpalę Ansel-a wtedy potrafi nagle usunąć gdzieś coś w oddali co było załadowane. Normalnie grając 'w locie' i wtedy pyknąć screena to jest bez takich 'artefaktów'. Ansel gdy się odpali to minimalnie na starcie zmienia/zaburza i może gdzie coś poprawia, bo widać ten przeskok po przełączeniu. Przynajmniej u mnie tak jest. Może jak ktoś będzie miał lepsze parametry kompa, to czegoś takiego nie będzie miał? Lub ogólnie wina gry, narzędzia nvidia. Ale tak czy siak to jeszcze pasuje coś zrobić z tym doczytywaniem budynków jak wspominałeś, czy faktycznie coś sie jeszcze zmieni.
https://i.ibb.co/hmcFv50/The-Witcher-3-Screenshot-2019-04-24-18-03-01-91.png <--- lepsza jakość.
Takie tam o zachodzie słońca...
https://i.ibb.co/9vczTXB/The-Witcher-3-Screenshot-2019-04-24-22-59-33-48.png <--- lepsza jakość.
a jest jakiś mod żeby nie był wiatru ? nie wiem dlaczego ale wkurza mnie strasznie jak te drzewa wiecznie sie bujają :)
Dla jasności sprawdziłem jeszcze kwestie cieni.
Na ustawieniach: (4K)
CascadeShadowDistanceScale2=4
CascadeShadowDistanceScale3=2
CascadeShadowmapSize=4096
CascadeShadowDistanceScale0=16
CascadeShadowQuality=4
CascadeShadowDistanceScale1=8
FoliageShadowDistanceScale=256
W tych ustawieniach u mnie w 2K, cienie wyglądają bardzo słabo, nie dość że nie ostre to jak by pixeloza nawet. I szkoda katować siebie i PC jak ma to tak wyglądać. Może to wina sprzętu że nie jest w stanie przetworzyć takich liczb i ich odzwierciedlić w grze, lub coś innego może to blokować że pogarsza sprawę a powinno być lepiej.Dlatego ja u siebie te wszystkie linijki zostawiam na ustawieniach UBER gdzie cienie są naprawdę "żyleta'. Różnica gołym okiem między tamtymi ustawieniami. A gdy nie zamierzam sobie psuć tylko polepszać.
Ustawienia: (2K)
CascadeShadowDistanceScale2=1.5
CascadeShadowDistanceScale3=1.5
CascadeShadowmapSize=3072
CascadeShadowDistanceScale0=1
CascadeShadowQuality=1
CascadeShadowDistanceScale1=1
FoliageShadowDistanceScale=54
Czyli jak widać, większe liczby nie znaczą ładniej i lepiej. Ale będą tacy uparci i 'znafcy' co będą sie przy tym upierać.
https://i.ibb.co/xDtFcNY/The-Witcher-3-Screenshot-2019-04-25-13-57-52-46.png <--- lepsza jakość.
Ktoś już bawił się z konfiguracją gry?
https://i.ibb.co/jJKSq63/The-Witcher-3-Screenshot-2019-04-26-20-43-06-28.png <--- lepsza jakość
Nie trzeba samemu ręcznie wszystkiego zmieniać. Wystarczy pobrać moda Tweaks: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/2658
Tam nie ma niektórych opcji/linijek i też są w tym ograniczenia. Szczerze nie polecam, 'ręcznie' lepiej.
Czego brakuje? Limitów chyba nie ma, można ustawić bezpieczne wartości których nie powinno się przekraczać nawet robiąc to ręcznie. Tak czy siak ja przestałem się tym bawić - jedyna zmiana jaką zobaczyłem to zwiększona liczba pop-upów które są dla mnie nie do przyjęcia. Jest kilka opcji (trzy bodajże) które zmieniłem. Są to: odległość i ilość renderowanej trawy.
https://www.geforce.com/whats-new/guides/the-witcher-3-wild-hunt-graphics-performance-and-tweaking-guide <--- Tutaj dość pomocny artykuł z porównaniami gdyby ktoś chciał.
https://i.ibb.co/W0Hf73t/The-Witcher-3-Screenshot-2019-04-28-19-42-57-20.png <--- lepsza jakość.
Dawno już nie modowałem Wieśka, ale z tego co pamiętam to istnieje tam problem z czymś co w grach nazywa się "detailed shadows". Takie tam, HD cienie od mieczy, sznurków, hełmów, czapek i włosów.
W tym przypadku nie wystarczyło pogrzebać w plikach konfiguracyjnych, tylko trzeba było użyć modyfikacji, która włącza to w skryptach.
Na początku używałem "Lip Movement and HiRes Shadows on NPCs in gameplay", ale ten modzik nie włączał szczegółowych cieni na Geralcie (na Ciri tak). Później SkacikPL wypuścił "NVIDIA Ansel Utilities" i to włączało ten efekt nawet na Wiedźminie.
Szkoda. Ciekawe dlaczego ? Może W3EE ma to już w poprawkach, nie mogę znaleźć info. Pochwy mieczy poprawia. Nie znoszę jak trzeba wybierać jedno albo drugie.
Usiadłem w przerwie pomiędzy DG do W3 i brawo na ten moment dla sceny która rozpracowała to co mnie pokonało w 2015 roku, na ten moment wrzuciłem już 22GB modów i zmodyfikowałem całe cfg / całość wygląda obłędnie, ale jeszcze się bawię (sporo jeszcze muszę ustawić tak aby było idealnie) więc efekty wrzucę potem :)
Mi jeszcze jednej rzeczy do perfekcji brakuje.
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3193 ogarnął byś to jakoś? Niby to działa i rozpakowuje tekstury budynków ale za to powoduje masę innych błędów w grze z obiektami, teksturami. Szkoda strasznie. Idzie to jakoś połatać, albo w inny sposób coś poradzić na ten LOD budynków?
A.l.e.X co do cieni znalazłem u mnie alternatywe i wyszło epicko teraz. Te Twoje liczby to może u Ciebie sie sprawdzają, bo u mnie nie bardzo, ale dzięki temu https://www.geforce.com/whats-new/guides/the-witcher-3-wild-hunt-graphics-performance-and-tweaking-guide#shadow-quality-config-file-tweaks w końcu udało się to ustawić tak jak należy i wygląda lepiej jak na UBER.
CascadeShadowDistanceScale2=3
CascadeShadowDistanceScale3=2
MaxTerrainShadowAtlasCount=4
CascadeShadowmapSize=4096
CascadeShadowDistanceScale0=4 <-- to powodowało pixeloze, i trzeba ustawić indywidualnie według swoich potrzeb.
CascadeShadowQuality=1
CascadeShadowDistanceScale1=4
Możesz zapodać przy okazji listę modów co tam masz. Że aż tyle tego? U mnie folder 'Mods' waży 4~5Gb... Coś Ty tam napchał? Bo wiele modów wyklucza inne i trzeba z czegoś rezygnować przeważnie. Pewnie same tekstury/modele niż sprawy gameplay-owe? U mnie fundament to W3EE i pod to już muszę kombinować.
Lateraus - mody będą miały ponad 50GB jak już wszystko zrobię pod siebie, same tekstury w 4K mają ponad 10GB, poza tym do LOD potrzeba wydobyć część plików. Jak zrobię all to potem się podzielę. Tutaj próbka (jeszcze nie ostateczna wersja oczywiście). Z modów innych to oczywiście poza grafiką wszystkie immersyjne jak zawsze odcinanie czegoś przy zabijaniu / pozostająca krew, tryskająca przynajmniej te 10-20 sekund, zabrudzająca sierść, ubrania, inny wiatr, deszcz itc. Nie używam żadnych modów które ułatwiają grę jak wagowe itc. bo to dla mnie bzdura. Gram jak poprzednio na najtrudniejszym z modyfikacjami dla EE aby było trudno / b. trudno.
Igła! oto właśnie chodzi. Ty sobie możesz pozwolić w pełni wykorzystując swój PC. Bez porównania z vanilla. Turbolighting też tu jest?
U mnie podobnie to wygląda ale zdecydowanie LOD gorszy :/ i czekam właśnie na to by jakoś to ulepszyć. Screeny dawaj na jakiś serw bez kompresji bo tutaj na GOLu to dramat.
Lista modów jakie mam na tą chwile wgrane --->
Masz choć połowę z nich? HDReworkedProject używasz do tekstur? czy masz całkiem inne rzeczy.
Możesz nawet gdzieś spakować wszystkie mody/dlc i wrzucić gdzieś na serwer, chętnie przetestuje.
Tak oświetlenie jest całkowicie przemodelowane. Screeny bez kompresji wrzucę innym razem na ten moment ewentualnie w mniejszej kompresji to na moim koncie steam. Jak uzyskam efekt końcowy to potem się podzielę.
Na ten moment to wygląda tak
Nie masz tych denerwujących pop-upów na każdym kroku?
Dawko062 na takim sprzęcie co ma tego Wieśka, wątpię by coś takiego miało miejsce :D Spokojnie w 8K na tweak-ach też by śmigało luksusowo.
Jak podkręcisz wszystko na full to pop-upy i tak są. Chyba, że zrobił coś o czym nie wiem żeby się ich pozbyć :P
Dawko062 - nie ma żadnych popupów ponieważ wynika to tylko i wyłącznie z tego że gra miała ograniczenia, jak zdjęło się kaganiec to można praktycznie dowolnie na ile pozwala silnik. Część rzeczy trzeba było wydobyć ręcznie. Jak osiągnę efekt końcowy to się zastanowię jak to udostępnić bo W3 jest teraz mocno rozgrzebany ale nadal super stabilny więc gram i poprawiam jak coś widzę że jeszcze warto.
nie ma żadnych popupów ponieważ wynika to tylko i wyłącznie z tego że gra miała ograniczenia, jak zdjęło się kaganiec to można praktycznie dowolnie na ile pozwala silnik.
O to luksus.
Dawaj znać na bieżąco jak coś ogarniesz.
Dobra, bo nie mogę z tą grą. Jak usunąć pop-upy?
To chyba jakaś nowa gra wydana w 2019/2020r. :DD
Ale nie ma co dyskutować, 2x RTX 2080 TI robi tu napewno robote. Potęga. Może nawet w połowie swojej mocy nie są wykorzystane. U 99% ludzi, zwykłych śmiertelników(ja) tutaj nie do osiągnięcia taki efekt. LOD poezja. Też taki chce :D
Dobrze bo temat trzeba było odświeżyć, a efekt jak widać przez lata zmienił się sporo jeszcze na lepsze. Ja dla RED-ów bije brawo co porobili z tą grą i jakie ma jeszcze możliwości modyfikacji przez te lata.
W końcu udało się też przywrócić prawdziwy wygląd Eredina. Nie wiem jak oni mogli wszystko tak na końcu popsuć że dopiero w 2019 można mieć to co było prezentowane na E3 w 2014.
https://www.youtube.com/watch?v=By701w8Y-2k
https://www.youtube.com/watch?v=L01ZqCrn0WM
Wiedzieliście, że jest nieźle rozbudowany mod na skradanie do Wiedźmina?
Dla mnie słabe. Nie ma opcji bym to wgrał. Nie róbmy z Wiedźmina asasina...
https://www.youtube.com/watch?v=gDlwRNuCxzc
Sam fakt, że dali radę coś takiego zrobić jest niezwykły.
Widoczność Geralta zależy od pory dnia, pogody, światła itp. - nieźle.
spoiler start
Nie róbmy z Wiedźmina asasina...
W książkach zabił chyba kilku po cichu, albo ja coś mieszam.
spoiler stop
Już za wiele nie ma co "przerobić' w grze, wszystko praktycznie zostało już zmodyfikowane u mnie. Oprócz problematycznego LOD/pop up... to jest największa bolączka.
LOD/pop up... to jest największa bolączka.
No dokładnie, czekam aż Alex zdradzi tajemnice poprawienia tego.
Jest jakiś mod co respawnuje po jakimś czasie jak wyczyścimy wcześniej przykładowo obozowiska bandytów, gniazda potworów itd? Pusto później jest troche...
Random Encounters, ale do dzisiaj nie wiem czy działa z W3EE. Spróbuj, może akurat odpali.
Nie odpali :/ Ale W3EE jest genialne. To co robią teraz latające potwory i inne... wcześniej to trzeba było do nich podejść na 30 metrów by im sie włączył tryb walki. A teraz to w jednym miejscu miałem jak widłogon latał to potrafił dostrzec nas ze sporej odległości 100m? i zacząć atakować i nie odpuszczał. I sporo jest sie w stanie oddalić od swojego domyślnego miejsca. Jest super z tym.
Dawko062 - gra u mnie jest rozgrzebana na ten moment nie wiem jak zrobić to aby było to w modzie, ale będę próbował całość po rozgrzebaniu + mody ma ponad 90GB, samej gry nie mogę wrzucić w takiej wersji na ftp bo musiałbym mieć zgodę CDP a bardzo wątpię aby ktoś taką zgodę wyraził (to znaczy nawet nie wątpię, a wiem). Trzeba to skompilować do modyfikacji dwie osoby które poprosiłem starają się to zrobić. Jak się uda wrzucić modyfikacje loda + popupów to na pewno całość + lista modów tutaj się z znajdzie. Problemem jest to co jest od początku brak obiecanego edytora od CDP (obecnie to ciągle zabawa na zasadzie prób i błędów)
Jestem ciekawe skąd niby te 90 giga modów sie wzięło. Wszystkie mody z całego nexusa + jeszcze coś? U mnie ledwo 14Giga z wszystkimi modami jakie są zmieniające textury/modele itd.
rozpakowana gra + mody to ponad 90GB samych modów jest ok. 25GB z czego większość wagowo to oczywiście tekstury
A.l.e.X lepiej wrzuć screena gdzieś z najwyższego, odległego miejsca gdzie jest dobry widok by okazać w pełni ten niby działający LOD, bo to co powyżej to mam w tych miejscach i z bliska tak samo... Też masz w białym sadzie kręcący sie wiatrak z każdego miejsca bez urywania animacji? :)
Te screeny i gra u Ciebie to w panoramie by jeszcze lepsze wrażenie mogły robić. Ansel u Ciebie też troche wyostrza screeny? U mnie troche screenom ujmuje jak to co jest "w locie".
Czyżby to teraz była najlepsza gra z zasięgiem rysowania? Ogólnie jest spoko, nie ma porównania z tym co było. NPC jak się wczytują, z daleka już ich sensownie widać czy potrafią wyskoczyć z ziemi :) No i jak widać na obrazku drzewa troche kiepsko wyglądają i coś mało ludzików. Cienie super.
ilość npc niestety jest ograniczona do odległości od wiedźmina po kole, powyżej 200m nie ma już zmian, więc nie wiem jak za bardzo to poprawić ale 200m to jest jakieś 5x więcej niż w przypadku wersji def. więc nie wyskoczy ci nikt przed oczami, co kiedyś było śmieszne że po którymś tam patchu 1.13 chyba wyskakiwali przed nosem. Drzewa w bardzo dalekiej odległości też nie da się poprawić (tzn. nie wiem jeszcze czy się da) bo to są drzewa tła, a nie rysowane, jak będę gdzieś w lasach to zrobię screen z otoczenia. Na ten moment na pewno najładniejsza gra w jaką można zagrać na rynku (4 letni dziadek), a to jeszcze nie koniec bo i hulk i greg dalej zasuwają z teksturami 4K więc może być tylko jeszcze lepiej.
Tą są już detale, komuś coś może będzie wadzić. Dla mnie, u mnie POPup i LOD do poprawki, reszta jest luks, perełka. Gram w rozdziałce 2K, na teksturach i innych rzeczach w 4K. Nie wiem co by jeszcze można było wykręcić w tej grze na wyższy poziom. Już i tak dopieszczona jest na tyle że głowa mała. Ty tam co byś chciał jeszcze zmienić? Jak już jest genialnie. Niech CDP to zobaczy... Niesamowite że można było tak zmienić/odnowić jeszcze tą grę. Pięknie.
Screeny Alexa robią duże wrażenie.
Ja używam 30 modów. Najlepsze z nich są moim zdaniem:
HD Reworked Project 10.0 oraz Photorealistic Reshade.
A zasięgi widzenia w W3 to już mocniej zyskują po wyłączeniu mgły choć konfiguracja ręczna ustawień daje jeszcze większe efekty.
Pamiętam jakie wrażenie na mnie zrobił dx11 do Gothic 1 i Gothic, który prócz mocnej poprawy wody, cieni, oświetlenia dał zasięgi widzenia ostre do końca mapy. Tu w Wieśku 3 też mamy podobny efekt przy dużo większej ilości detali.
W modzie W3EE orientuje sie ktoś jakie są najwyższe poziomy eliksirów i petard?
Płonący miecz najlepiej :D <3
https://i.ibb.co/4s7Z8dX/The-Witcher-3-Screenshot-2019-05-14-23-18-08-82.png <--- lepsza jakość.
Kilka ciekawych modów w ostatnim czasie
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3776
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021 up
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3580 up
https://i.ibb.co/t465wN0/The-Witcher-3-360-2019-07-21-12-02-27-11.jpg <--- Novigrad w całej okazałości.
HD Reworked Project w najnowszej wersji 10.0 zajmuje o wiele więcej niż poprzednia wersja 5.1 sprzed roku. Poprawie uległy nawet twarze postaci. Wykorzystanie Vram jest też o wiele większe. Widać włożoną pracę. Pograłem sobie wczoraj 2 godziny.
Changelog:
Reworked almost everything, starting with Environment - Terrain, Buildings, Rocks, Water, Vegetation, ending at NPCs and Animals.
Twórca moda nadal ma zamiar rozwijać projekt.
Oczywiście modowanie Wieśka 3 nadal jest ograniczone z racji tego, że gra jest nowa, bo ma ma ledwie 4 lata.
Gry, które mają 10 lat czy tym bardziej 20 lat idzie o wiele mocniej poprawiać graficznie. A przy WIeśku 3 trzeba poczekać jeszcze kilka lat do 2023-2025, by sprzęt był mocniejszy i pozwolił całość zbudować na teksturach 8192x8192 albo jeszcze lepszych i znacznie lepszych dostępnych efektach za kilka lat.
W każdej grze dodanie lepszych tekstur o wiele mocniej poprawi wygląd gry niż odpalanie w wyższych rozdzielczościach.
Z tej dekady najmocniej wizualnie idzie poprawić Skyrim, bo czysta wersja miała znacznie słabsze tekstury i efekty niż przy W3.
Kaczmarek pokaż jak u Ciebie prezentuje się gra i napisz z jakich modów korzystasz.
Z pewnością zasięgów widzenia nie mam tak odległych jak na ostatnim screenie Alexa z Novigradem, gdzie jest fosa mimo że mam wyłączoną mgłę, mody na lepsze zasięgi rysowania oraz naniosłem zmiany w pliku konfiguracyjnym. Więc tu widzę potencjał na poprawę wyglądu.
Te 30 modów to same znane mody graficzne z teksturami, pogodą, oświetleniem, zasięgami więc niczym tu ciebie nie zaskoczę przy W3, bo pewnie znasz te wszystkie mody, bo są na Nexusie. Też preferuje STML bardziej od Phoenix. A Photoreaslitic Reshade wybrałem z wszystkich presetów, bo wizualnie on zbliża najbardziej Wieśka 3 do realnego obrazu i wyglądu gry z pokazów z 2014 roku, kiedy gra najlepiej się prezentowała. Przynajmniej pod względem kolorystyki i kontrastu kolorów.
Może Alex udostępniłby kiedyś ustawienia wszystkie w taki sposób jak to zrobił kolega Lateralus.
W ten sposób wraz z mocniejszymi kompami każdy mógłby mieć takie zasięgi w grze. Ja chętnie bym wbił z ciekawości. Może najpierw skorzystam z tych od Lateralus, by sprawdzić czy zauważę różnicę.
Może najpierw skorzystam z tych od Lateralus, by sprawdzić czy zauważę różnicę.
Jak pisałem wyżej ^
Wygodniej się to robi za pomocą moda Tweaks, bo dzięki niemu masz możliwość konfiguracji wszystkiego z poziomu gry.
Skorzystam więc z tego moda Tweaks skoro jest taka możliwość.
To może być pomocne narzędzie, by szybciej sprawdzać różnice poszczególnych naniesionych zmian.
Przy W3 nanosiłem zmiany z zasięgami w pliku konfiguracyjnym poza grą w podobny sposób jak w 2006/2007 roku w Gothic 3 i Oblivionie , gdy jeszcze nie miały modów, które poprawiają mocno zasięgi widzenia.
Jako ciekawostkę podam, że zasięgi widzenia można mieć znacznie lepsze:
Gothic 1 i 2 dzięki dx11 (klawisz F11 i ust.max w prawo) do końca mapy. Oczywiście najlepszy efekt jak dogramy do tych gier też znacznie lepsze tekstury.
Gothic 3 z modem Content Mod 3.1 o połowę lepsze zasięgi co daje fajny efekt, bo teraz z oddali nie mamy skał bez tekstur, ale oteksturowane. Widoki z Faring są świetne.
Gothic 3 Zmierzch Bogów -jak zmienimy ustaw. w pliku konfig. kopiując te z G3 z dogranym content mod 3.1 okazuje się, że w tym dodatku są 3 razy krótsze zasięgi rysowania w ustaw. co daje dużo do wyglądu po zmianie
Morrowind z pakietem modów Overhaul 3.0 ma ok 3 razy dłuższe zasięgi
Oblivion na modach do końca mapy
Skyrim na modach prawie do końca mapy, ale nic nie jest bardziej zasobożerne przy modowaniu tej gry niż stworzenie porządnych zasiegów widzenia, gdy gra jako bazę ma tekstury 4K
Risen 3 w wersji Extended Edition ma zwiększone zasięgi przez Piranhę Bytes
Polecam najnowszego Phoenix'a bo robi niesamowitą robotę: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3170
No niewiem czy to jest lepsze od STLM. Tym bardziej że gram bez reshade. Tpza tym ten screen co podałeś nie prezentuje sie realnie... te kolory??
No niewiem czy to jest lepsze od STLM. Tym bardziej że gram bez reshade.
Też zawsze byłem zdania, że STLM lepsze, ale teraz wyszła finalna wersja Phoenix'a i prezentuje się ona IMO lepiej. Gram bez reshade. Jakoś nie jestem fanem.
Co do samego screena to nic przy nim nie majstrowałem, tak wygląda gra :)
Wersja moda: "green" z tego co pamiętam.
Screen w czasie sztormu:
Ja walczę z LODem. W zasadzie mam config, który mi pasi. 1440p = 90 - 80 fps. Niestety nie jestem w stanie dokopać się do zasięgu jakości tekstur. W Novigradzie mam ewidentnie 3 etapty "zooma". Najczęściej na wysokich budynkach goowno, 5 kroków mydło, 5 kroków i żyleta.
A pokaż jak u Ciebie wygląda gierka.
Które miejsce Cię interesuje?
Daj sejva, to Ci grabne miejsce do porównania. ;)
Obojętnie.
Jak masz ochotę to możesz wrzucić Skellige i Novigrad.
Wygląda luksus.
Co tam masz wgrane?
Słaba tu formuła dodawania screenów. Szkoda czasu. Jednak 1440p, Gsync, 144Hz i w ruchu robi robotę. Screen nie oddaje 50% :(
Oj trochę mam ;). Zgrabię Ci katalog po powrocie do chaty.
Ze światła (wróciłem do) WLM VIII + ReShade Apex Preset (+cała kopa pomniejszych modzików - wrzucę później).
U mnie to tak wygląda, https://i.ibb.co/D5ZhF2R/The-Witcher-3-360-2019-07-23-20-16-48-09.jpg 8192x4096
https://i.ibb.co/JQzjfjG/The-Witcher-3-360-2019-07-23-20-31-22-33.jpg
https://i.imgur.com/VjyjGqV.jpg Biały sad
Wiedźmin default z YT vs te same ujęcia z modami oświetleniowymi i teksturowymi ;)
[link]
Kwestia gustu. Na bagnach, gdzie Wiedźmin nie radzi wybierać się nawet całą drużyną, gdzie stwory, mrok, para... gdzie ma kipieć klimatem od samego miejsca - słonko, ptaszki, tylko zajączka brak (tyle że mokro). Dla mnie taka sceneria oryginału, to była farsa z klimatu. Ale jak mówię - kwestia gustu, poczucia estetyki, wyobrażenia klimatu.
To tak, jak by w "OBCYM", brakowało mi i kolorów... i jakoś tak buro i ciemno. ;)
Kurcze - gdzie tu się podaje link (?)
Tak na marginesie i jako uzupełnienie. Mody oświetleniowe mają nadać "odpowiedniego" klimatu w odpowiednich miejscach.
Gdzie ma bić słońce - niech bije słońce (Toussaint?), gdzie ma być mrocznie i buro (bagna?) - niech będzie buro.
Nie wszędzie cukierek...
Niezły balans światła uzyskał koleś na tym filmie (nawiasem - widać jak niewiele wnosi RT w tej formie - RT bez RTX :)
[link] - niestety nie wiem, jak na tym forum podać link - każdy link niknie i pojawia się puste [link] ;(
Bo to nie takie hop siup. Musisz mieć ranking przynajmniej jeden na plusie.
Ale możesz też być cwany niczym nasz formowy Bohater (w wolnym czasie Biznesmen) Pan Siara Siarzewski i obejść zabezpieczenie wklejaniem linków w taki sposób --->
Buuu. To lipa. Serwis z założenia zakłada, że świerzak = troll? Słabo ;)
Co ciekawe w komentarzach (nie forum) linki działają bez problemu.
Dziwne ;)
No to "mnie! mnie Shrek wybierz!" ;),
bo chętnie poudzielałbym się, ale jak... kłody pod nogi uczciwemu obywatelowi, to będę się udzielał na innych (łatwiejszych w obsłudze) forach wiedźminowych ;)
https://i.imgur.com/VHnTtQZ.jpg <--- lepsza jakość.
https://i.imgur.com/IkJaykL.jpg
Chyba już zakończyłem modowanie na ten czas, wszystko raczej zostało porobione..
No to lipa ;( z tymi linkami.
Ja też zakończyłem modowanie (chyba) ;)
Potestowałem trochę WLM VIII, jego nowszą wersję Phoenix Ultimate, + WLM VIII + ReShade by @Ryszawy (filmik wzgórze).
Kto ciekawy - googlnie sobie JeRRy F3D + Witcher 3. Powinno wypluć liny.
Wrzucam linka dla zainteresowanych: https://youtu.be/mO66xJwxsxA
spoiler start
Od 10 sierpnia będziesz mógł normalnie wklejać ;)
spoiler stop
Jeśli ktoś nie wie jaki mod na światło wgrać to ten filmik może okazać się pomocny: https://www.youtube.com/watch?v=kxr0WFC3STU
Warto zaznaczyć, że porównanie dotyczy tylko trzech w miarę świeżych modyfikacji.
Tutaj starszy filmik a w nim więcej modów: https://www.youtube.com/watch?v=ezGf4etIbos
Ma ktoś jakiś dobry mod na tekstury? Chciałbym wykorzystać jakoś moje 8 gb vram :p
Dzięki, teraz mogę kolejny raz przejść wiedźmina.
Sory za odkop, ale sam niedawno zacząłem przygodę z Wiedzminem 3 i po tygodniu kombinowania z modami graficznymi, reshade oraz modyfikacjach user.settings udało mi się osiągnąć coś takiego. Jak na grę z 2015 roku naprawdę petarda
Żaden odkop, wątek jest "aktualizowany" od czasu do czasu :)
Jeśli miałbyś z czymś problemy albo jakieś pytania - wal śmiało.
Wiedźmin III z RT te same miejsca na razie bawię się ale efekt nieziemski, jak ta gra potrafi wyglądać teraz :)
z RT
@A.l.e.X
Prezentuje się do spoko, ale tylko na screenshotach. W ruchu to nie wygląda już tak dobrze (ale nie ma się co dziwić, to tylko nakładka na ekran).
W ruchu właśnie prezentuje się o wiele lepiej niż na screenshotach / pascal opanował już w najnowszej wersji pełną GI oraz DOF dla RT, obecnie robi się porządnie SSR tutaj masz parę próbek jak to wygląda na filmach, a na żywo coś niesamowitego (film poniżej jest z wersji 0.6 obecnie jest 0.7 a pomiędzy były 0.61A-B itc) Oświetlenie i scena światła teraz jest perfekcyjna !
https://www.youtube.com/watch?v=8DpF6WSaLac&t=
https://www.youtube.com/watch?v=8kKM2AhC9VY&t=
jeśli chodzi o szum z RT to zniwelujesz go AA dla RT jednak impact klatek jest b. duży (po całości) u mnie z ponad 110fps w 4K obecnie jest w porywach 60fps, a najczęściej przedział 50-60. Poza tym na ten moment bawiłem się na 12 promieniach, zjazd do 20 sprawiał że ilość fps spadała już do 20. Nowa wersja dostanie mniejszą mapę, a finalna za rok prawdopodobnie dynamiczne ustawienie tej wartości.
zobacz właśnie drugi film od 1:30
https://www.youtube.com/watch?v=8kKM2AhC9VY&t=
to właśnie wtedy masz pokazaną scenę z siatką dla GI i obok po nałożeniu tekstur / wiedźmin III teraz to po prostu poezja, aż naszła mnie ochota skończyć go jeszcze raz :)
Ray tracing akurat w wiesku nie wygląda za dobrze, a strasznie zmniejsza fpsy. Moim zdaniem mod ALM oraz dobry reshade wystarczą, efekt jest ogromny w porownaniu do vanilii, a traci się tylko max 10 fps
Akurat tak jak W3 prezentuje się z RT dla GI + SSR to dosłownie wyrywa z butów i nie zrobi to żaden mod ani reshade ponieważ tylko z promieniami RT dla światłocenia można uzyskać naturalną scenę oświetlenia.
Zastosowałem twój setting Lateralus i powiem szczerzę to kopara mi opadła z powodu doznań wizualnych i pięknego spadku klatek o ~25 :D No chyba, że wiesz co jest tak najbardziej zasobożerne, a nie wpływa tak mocno na grafikę. Póki co dałem look na 30 klatek bo po graniu na PS4 i tak mi to nie robi różnicy, a jak gram na padzie to tak tej 30 nie czuje. Po za tym polecasz jakiś mod na oświetlenie? STLM wygląda u mnie obecnie paskudnie. Jaskinie czy podziemia są jakoś sztucznie naświetlona, a powinna być ciemność, aby pochodne wyciągnąć, a oddalając się od obiektu nachodzi na niego dziwna mgła.
Albo jeszcze inaczej. Które linijki odpowiadają tylko za LOD i ogólnie za zasięg widzenia? Bo w sumie to by mnie najbardziej interesowało.
Pytania co prawda nie do mnie, ale odpowiem póki założyciel wątku nie wróci :P
chyba, że wiesz co jest tak najbardziej zasobożerne, a nie wpływa tak mocno na grafikę.
Cienie - umówmy się, między ustawieniami niskimi a wysokimi/ultra może jeszcze jest jakaś różnica, ale powyżej?
Druga najbardziej zasobożerna opcja to roślinność (głównie chodzi mi o trawę: jej ilość, zasięg rysowania itd.) choć tutaj nie da się ukryć ma ona niemały wpływ na wygląd gry, trzeba to wszystko w miarę pogodzić.
Po za tym polecasz jakiś mod na oświetlenie?
To już raczej kwestia indywidualna, mi podobał się Phoenix (teraz wyszła jeszcze nowsza wersja, znacząco różniąca się od poprzedniej), Lateralus znowu woli STML, jest jeszcze ALM, WLM, IL (polecam zerknąć, ostatnio był na głównej, więc zainteresowanie miał całkiem spore) i cała masa innych.
Albo jeszcze inaczej. Które linijki odpowiadają tylko za LOD i ogólnie za zasięg widzenia? Bo w sumie to by mnie najbardziej interesowało.
Z tym mógłbym Ci pomóc dopiero na weekendzie, bo teraz nie mam nawet dostępu do komputera a na telefonie niewygodnie jest to wszystko pisać. Tak czy siak lepiej jest wgrać Tweaks: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/2658 - dzięki czemu będziesz mógł zmienić poszczególne ustawienia od razu z poziomu gry, bez babrania się w tych wszystkich linijkach tekstu.
Ooo widzisz tego tweaks dziś wypróbuję. Ciekawe tylko czy nie koliduje z HDRP. Wczoraj trochę się pobawiłem i zmieniłem trochę linijek. Jest lepiej graficznie i z fps'em ale jeszcze bardziej można podkręcić bo mam zapas klatek. Tak poniżej 45 nie chcę zejść. Dlatego ten tweaks może sporo ułatwić. Będę się dzisiaj dalej bawił.
Co do oświetlenia to chciałem zainstalować Phoenix bo po screen'ach wygląda fajnie ale z jakimś modem mi się gryzie bo gra się nie włącza. Muszę wszystko wyrzucić i po kolei sprawdzać.
Ciekawe tylko czy nie koliduje z HDRP.
Wszystko działa luksusik (wiem bo sam mam obydwa) nie powinno być też problemów z żadnym innym modem.
Co do oświetlenia to chciałem zainstalować Phoenix bo po screen'ach wygląda fajnie ale z jakimś modem mi się gryzie bo gra się nie włącza. Muszę wszystko wyrzucić i po kolei sprawdzać.
Nie ma takiej potrzeby, jest narzędzie które zrobi to za Ciebie: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/484 - prosta sprawa: instalujesz czy tam wypakowujesz, podajesz ścieżkę do głównego folderu z grą i masz wszystko podane jak na tacy. Program pokaże Ci co z czym się gryzie i pozwoli to naprawić. Jeśli miałbyś jakieś pytania/niejasności co do obsługi to wal śmiało.
Phoenix powinien działać ze wszystkim prócz innych modów na światło czy pogodę.
Pobawiłem się trochę (jednak sam sobie zmieniałem linijki) i więcej nie wycisnę bo ogranicza mnie sprzęt ale sam jestem mega zadowolony z rezultatów i nie wiedziałem, że takim małym nakładem pracy można tak ulepszyć tą grę. Na początku jak zobaczyłem te wszystkie linijki to nie wiedziałem o co chodzi, ale z biegiem czasu zacząłem kumać co do czego i w sumie fajna zabawa z tym jest :) Poniżej dam kilka screen'ów jak to wygląda o ile kompresja ich nie zabije.
Wyszedł spoko mod na oświetlenie przypominający to co widzieliśmy w zwiastunie z 2013 roku: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/4453
https://www.youtube.com/watch?v=65uwLb-403g&t=0s