Anno 1800 – testy wydajności wersji beta
Na moim sprzęcie:
I7-4790LK, 16GB RAM DDR3 i GTX 1070 na maksymalnych ustawieniach w FHD jest 30 kl/s a na zbliżeniach w dużym mieście jest 27 i mniej.
i7-8750H, 16GB i 1070 tak jak kolega wyżej pisał w dużym mieście potrafi spaść do 24 klatek nawet ale ogólnie to utrzymuje powyżej 30.
Na 7700k jest to samo, ale w city builderach w dużych miastach zawsze miałem problem z lecącymi klatkami. Na szczęście nigdy poniżej 30 klatek więc nie ma tragedii :)
Na i7 7700k, GTX 1070, 16GB DDR4, SSD i DX11 miałem podobnie (ok. 30-45 klatek). Potem przełączyłem na DX12, co podbiło płynność do bardziej stałych 45 klatek, ale najlepszym pomysłem było zejście z ustawień ultra na bardzo wysokie. Zmiana w wyglądzie była gołym okiem praktycznie niezauważalna, ale wydajność wzrosła do ponad 90 FPS, a przy zbliżeniu do ok 55-60, więc całkiem przyzwoicie. Zresztą tak na prawdę ta gra jest na tyle statyczna, że nawet skaczące i relatywnie niskie FPSy nie są bardzo zauważalne czy przeszkadzające w grze. Gdybym nie miał włączonego miernika FPS, to bym pewnie nawet nie zwrócił uwagi na teoretycznie niską płynność.
Ryzen 1600, GTX 1060 FHD waha się między 52-60 tylko jak przesuwam mapę spada do czterdziestu kilku.
Stary złom i5 4570, gtx770, 8gb ram i na średnich gra się całkiem płynnie a gra i tak wygląda bardzo dobrze. Może wraz z rozwojem komp zacznie się dusić ale to jeszcze można zejść z ustawieniami.
Ja mam nadzieje ze na sprzęcie poniżej, będzie działać w stabilnych 60 fps w full HD i na to liczę.
Procesor: Intel Core i7-7700K /4.2GHz
Karta graficzna: MSI GeForce GTX 1060 OC 6GB DDR5
Pamięć RAM: Crucial Ballistix Sport LT 16gb DDR4
U siebie na i5 7500,rx570 i 8gb ramu mam na wysokich z cieniami ustawionymi na średnie w 2056x1080 między 45 a 50 klatek.Co ciekawe zapotrzebowanie gry na ram nie przekraczało 7 gb
Na moim GTX 1060 oraz Intel Core i7 870 2.93GHz FPS-y czasami spadały poniżej 20 klatek, ale na szczęście były to rzadkie przypadki.
Najczęściej miałem ok. 40-45 klatek na sekundę.