Jedi Fallen Order wykorzysta silnik Unreal. Wyciekł pierwszy artwork
I teraz pozostaje pytanie: czy EA opłaci te wszystkie marże, czy może poszli z Epiciem na ugodę i będzie kolejny exclusive?
I teraz pozostaje pytanie: czy EA opłaci te wszystkie marże, czy może poszli z Epiciem na ugodę i będzie kolejny exclusive?
Przecież EA ma swojego Origina.
Optymistyczne jest to, że EA nie kazało wepchnąć do gry Frostbite. Czekam na jutrzejszą prezentację! Czy ktoś wie gdzie będzie można ją zobaczyć?
Btw. Mandalorian będzie miało premierę 12 listopada 2019 na Disney+ :)
Jeśli będzie dostępne tylko na Origin i Epic Store to będzie trudny wybór gdzie kupić... narzucony słaby polski dubbing albo pseudo sklepik.
Zanim ktoś mi zarzuci fanbojstwo którejś z platform to daję grafikę porównującą możliwości obu sklepów ->
Gdyby Epic był chociaż drm free to może jakoś dałoby się to wszystko znieść...
W sumie dla mnie najlepiej wypada chyba GOG, gdyby tylko warsztat dodano to byłoby idealnie pod względem funkcjonalności.
^ Smutne musisz mieć życie. Papierem ściernym się podcierasz? Przecież grunt, żeby d**a była czysta :/
@Up
Mam smutne życie, bo gier używam do grania, a nie do czytania wypocin innych użytkowników, albo dyskutowana o nich na forach wbudowanych w platformę? Dobre :D.
Smutne życie to ma ten, kto rezygnuje z zakupu gry (albo czeka dodatkowe miesiące), bo mu platforma cyfrowa nie odpowiada. Przecież to takie ważne, jaki luncher siedzi w systemie w czasie grania...
^ Nie ma to jak 15 funkcjonalności (których na pewno znalazłoby się więcej) ograniczyć do jednej, jesteś lepszy od naszych polityków :) Launcher nie jest ważny, a to co za nim idzie. Brak wsparcia dla modów zrozumiem u wydawców, którzy robią swoje gry (EA czy Ubi), ale brak zapisu w chmurze? C'mon...
Och bo kupowanie zabugowanych gier na premierę w tych czasach to naprawdę wyczyn i szczyt prestiżu!
https://www.youtube.com/watch?v=LZM18ZK9mOY
@Up
Mnie nie obchodzi, czy luncher ma 15, 50 czy 150 funkcjonalności, bo ja przez 99.9999% czasu korzystam tylko z jednej - grania. Czy fajnie jest mieć więcej niż mniej? Pewnie, ale czy jest to dla mnie kryterium, które biorę pod uwagę przy dokonywaniu wyboru? Absolutnie nie. Żaden z istniejących luncherów nie oferuje mi niczego, co naprawdę stanowiłoby dla mnie jakąś istotną wartość dodaną, większość to po prostu bzdety, z których nawet nie korzystam. A zapisy w chmurze na EGS mają być w przeciągu najbliższych tygodni.
Nie ma to jak gadać z trollem fanboyem, ale co mi tam...
@Persecuted, Fallouta 76 też chwalisz, że dobry do bezmyślnego grania, bo przecież to gra a nie film aby szukać fabuły, grafiki, czy czegokolwiek innego? Was opłacają za te mało rozgarnięte komentarze, czy sami tak, z własnej inicjatywy, promujecie tego bubla jakim jest Epic?
Równie dobrze można powiedzieć, że jesteś hejterem Epica i podążasz za hejterskim mainstreamem : )))
Mnie natomiast Epic launcher podchodzi, może dlatego, że mam gdzieś fajerwerki i wodotryski. A korzystam z niego od wielu lat (od początku alpha testów Unreal Tournament). I bardzo mnie cieszy, że zaczyna się rozwijać. Jedyna funkcjonalnośc, na której mi zawsze zależy to komunikator/voip - a do tego służy Discord.
@vlaskk - Co? Czy ty sam siebie czytasz?
Twórcy Satisfactory w oficjalnym Q&A na swoim kanale Youtube sami przyznają, że im się włamano na konto na Epic. Czy są JAKIEKOLWIEK inne argumenty niż "Steam to monopolista" za tym Epiciem od Tencentu? Tyle ludzi ostatnio w komentarzach na GOL pisze o głosowaniu portfelem a tu gry po zawyżonych cenach na dziurawej platformie promują. Jeśli ktoś za to kasy nie bierze, to robi to chyba tylko na złość zwykłym zjadaczom chleba, takim jak ja. Jeszcze raz zapytam, czy Wam za to płacą, czy robicie taki trolling na złość całej społeczności graczy? Od miesięcy czekam na jakikolwiek argument za używaniem Epic, a nie, chociażby, uPlay.
@Up
Nie ma to jak gadać z trollem fanboyem, ale co mi tam...
To znajdź sobie kolegów albo dziewczynę, zamiast gadać sam do siebie.
Fallouta 76 też chwalisz, że dobry do bezmyślnego grania, bo przecież to gra a nie film aby szukać fabuły, grafiki, czy czegokolwiek innego?
Porównanie tak denne jak ty sam. Fabuła, grafika, klimat, zdania, dialogi itd. SĄ CZĘŚCIĄ ROZGRYWKI, czyli podstawowego elementu, dla którego w ogóle sięgamy po gry. Zapisy w chmurze, fora dyskusyjne, system recenzji, early acces itd. NIE SĄ CZĘŚCIĄ GRY I NIE MAJĄ ŻADNEGO WPŁYWU NA SAMĄ ROZGRYWKĘ CZY KOMFORT ZABAWY, bo są to jedynie elementy platformy, do której gra jest przypięta.
Was opłacają za te mało rozgarnięte komentarze, czy sami tak, z własnej inicjatywy, promujecie tego bubla jakim jest Epic?
A kto tu promuje Epica? Ja nie trzymam strony żadnej z cyfrowych platform i nie mam interesu w tym, aby którejkolwiek wiodło się lepiej czy gorzej. Z całą pewnością nie jestem jednak infantylnym, rozhisteryzowanym ignorantem i umiem spojrzeć na sytuację na chłodno i z dystansu. Dlatego właśnie rozumiem jak działa Epic, dlaczego robi to co robi i dlaczego jego strategia jest w obecnej sytuacji właściwa. Rozumiem też, że mimo pewnych niedogodności na wczesnym etapie, ta korpo-wojenka nam, graczom się opłaci (co już widać choćby w tym, że Valve wreszcie ruszyło d*** i uszczelniło system recenzji na Steamie, przez co zaniżanie ocen już nie jest możliwe).
A jeżeli ciebie kręci trzymanie z grupą mentalnych 12-latków, którzy nie mogą się pogodzić z faktem, że na rynku nareszcie pojawiła się jakaś konkurencja (która mimo pewnych perturbacji zawsze wychodzi konsumentom na zdrowie), to już twój problem.
Jeszcze raz zapytam, czy Wam za to płacą, czy robicie taki trolling na złość całej społeczności graczy? Od miesięcy czekam na jakikolwiek argument za używaniem Epic, a nie, chociażby, uPlay.
Odpowiedź na to pytanie padła wielokrotnie (choćby w moim komentarzu powyżej), tylko tego zwyczajnie nie widzisz albo nie rozumiesz (co wcale zaskakujące nie jest...). Otóż NIEKTÓRYM JEST TO OBOJĘTNE. Mnie zupełnie nie obchodzi na jakiej platformie cyfrowej gram. Instaluję grę, naciskam PLAY i się bawię, reszta jest bez znaczenia.
A czy wybieram Epica zamiast Steama albo innych platform? Nie, jeżeli mogę wybierać, to biorę Steam (bo mam do niego największe zaufanie), za wyjątkiem gier od Ubisoftu i Rockstara, które zawsze kupuję na platformach macierzystych. Jeżeli nie mogę wybrać, to po prostu kupuję grę tam, gdzie jest dostępna, bo koniec końców platforma nie robi mi wielkiej różnicy (a na pewno nie taką, która miałaby mnie skłonić do zrezygnowania z zakupu). To tak jak z kupnem np. samochodu. Jeżeli mogę wybrać kolor lakieru to spoko, wezmę swój ulubiony. Jednak czy brak takiej możliwości powinien mnie zniechęcić do zakupu? Gdybym miał umysł 11-latka to pewnie tak...
Moderacja: Prosimy o uspokojenie emocji i zaprzestanie wzajemnego się obrażania. W przypadku niedostosowania się do tej prośby Administracja lub Moderacja podejmie przewidziane Regulaminem Forum -> https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=2 działania.
Wiele powinno być wiadomo po jutrzejszej prezentacji. Respawn musi mieć niezłe fory w EA, skoro będą mogli użyć UE4 zamiast Frostbite, szkoda że nie dotyczy to innych studiów (zwłaszcza BioWare, które na starszej wersji UE zrobiło trylogię Sheparda i mieli ten engine nieźle obcykany).
Jestem umiarkowanym optymistą - Respawn jako deweloper (Titanfall ma świetnego singla), gra ma być singlowa (co biorąc pod uwagę EA zakrawa już na cud), wolna ręka co do wyboru silnika, no nic jutro się okaże czy mój optymizm jest uzasadniony ;-)
No to widocznie maja gdzieś na górze w EA niezłe chody, skoro mogli robić dwójkę na Source. Trochę dziwne, biorąc pod uwagę, jak wydymali Respawn z data premiery dwójki, skazujące grę na porażkę. Teraz jeszcze ten news z silnikiem Unreal i tym, że gra będzie prawdopodobnie głównie singlowym i raczej korytarzowym tytulem. Bardzo dziwne maja tam relacje z EA. Respawn to gerelanie bardzo utalentowane studio i pod wydawnictwem Sony mogliby to bardziej udowodnić.
Taka uwaga - Titanfalla 2 robili jeszcze ZANIM EA ich kupiło i wchłonęło ;-). Apex też chyba zresztą jest na source, ale to możliwe, że siłą rozpędu.
Przy najnowszym tytule - cud, cud prawdziwy :). Z tym, że Apex na rynku pozamiatał i generuje EA pierdyliony zielonych, więc możliwe, że pozycja negocjacyjna Respawn, ze swoim właścicielem jest całkiem mocna :).
Pewnie kolejne zsandboxowane mmo. Bo na liniowy singiel od tej zafajdanej (jednej z dwóch) firmy nie liczę.
To powstaje na tej wersji silnika z linku.
To bije Frostbite na glowe .
Chyba szykuje sie najpiekniejsza gra na obecna generacje no chyba ze zapowiedxza to juz na ps5 .
https://www.youtube.com/watch?v=KZ9mb3Jylb0&t=
Calosc podobno dziala na rtx 2080 .
1. Demo Unreala nigdy nie miało przełożenia realnego na gry.
2. Więc nie bije.
3. Źródło, że powstaje na wersji silnika pokazanej 2 tygodnie temu? Bo imo logiczniejsze jest, że gra powstaje już jakiś czas, wyjdzie niebawem i nie opłaca się teraz przerzucać na nową wersję.
4. Cały Twój post to jest takie podobno...
@czopor - Jak cos jest stworzone na silniku to oznacza ze takie ma mozliwosci. UE4 bije Frostbite na glowe.
Mi sie wydaje ze twoja niechec do tego silnika jest ze wzgledu na Epic Games a w tej chwili malo kto lubi ta firme. Nie zapominajmy ze byl to jeden z pierwszych, najladniej renderujacych silnikow jaki powstal. UT wygladalo bajecznie na tamte czasy.
Wow, w końcu jakaś licząca się* gra na Unreal Engine 4 :P
* chodzi mi o poważną grę z segmentu AAA
Przeciez masz Girsy 4, pewnie jesienia bedzie piata czesc
Jeszcze jest w sumie Hellblade ale to AA i to w sumie tyle
Cos im nie wyszedl nowy unreal engine, bo gier na nim malo, a jak sa to wygladaja tak sobie
Prawdę piszę, ale mozesz jestes z jakiejs alternatywnej rzeczywistosci
Jak do tej pory to nie podales zadnego argumentu, wiec dyskusja z toba nie ma zadnego sensu. Wyjdz
@up o czym tu dyskutować jak praktycznie najlepszą na rynku technologię określasz "nie wyszedł im". Pomijając już kompletnie sytuację na rynku. Bladego pojęcia nie masz o czym piszesz, ale zgrywać eksperta trzeba nie?
Najlepsza technologia z której nikt nie korzysta chyba lol
Popatrz sobie na zeszla generacje i na to ile wtedy ukazywalo sie gier na Unreal engine, a na to ile jest dzisiaj
Ekspertem nie jestem, na programowaniu sie nie znam, ale liczby nie klamia, a sama oprawa na UE w grach przynajmniej w 90% wyglada plastikowo
Na obecnej generacji z bardziej znanych gier (oprocz gow4 i hellblade) bylo jeszcze a way out, call of cthulhu, vampyr i life is strange 2
@up, dokładnie, nie znasz się i wystarczyło to od razu napisać a nie arbitralnie wypowiadać się na tematy, o których nie wiesz nic lub w najlepszym wypadku niewiele.
Czlowieku, nie znasz to się ty, bo jedyne to co potrafisz powiedziec to 'nie znasz sie', czyli równie dobrze moglbys nie pisac nic
@up a co innego napisać jak każdą wypowiedzią to potwierdzasz? Ile tam tytułów wymieniłeś? 5-6? To teraz znajdź 5-6 aktualnych, wysokobudżetowych tytułów AAA postawionych nie na in-housowej technologii... Każdy pseudoargument jaki przytaczasz potwierdza kompletny brak zrozumienia branży i działania silników, równie dobrze mógłbym dyskutować z moim psem. A to o "wszystkich plastikowych grach" to już po prostu wisienka na torcie z guano. Zatem tak, nie znasz się i tylko się pogrążasz.
Trochę tego jest:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engine_games
Wybrane:
Ace Combat 7: Skies Unknown
Ark: Survival Evolved
Ashen
Atomic Heart
Biomutant
Crackdown 3
Darksiders III
Days Gone
Dead by Daylight
Dragon Ball FighterZ
Dragon Quest XI
Gears of War 4
Gears 5
Hellblade: Senua's Sacrifice
Jump Force
Kingdom Hearts III
LawBreakers
Little Nightmares
Life Is Strange 2
Observer
Paragon
Rime
Scorn
Sea of Thieves
Seven: The Days Long Gone
Soulcalibur VI
Space Hulk: Deathwing
Spyro Reignited Trilogy
Street Fighter V
Tekken 7
System Shock
The Bard's Tale IV
The Outer Worlds
The Sinking City
The Vanishing of Ethan Carter Redux
Tropico 6
Vampyr
World War 3
Witchfire
A że nie ma wśród nich zbyt wielu głośnych AAA? To raczej nie wina samego silnika, co bardziej zmian w podejściu do tworzenia gier. Dziś prawie każdy liczący się (i bogatszy / lepiej dofinansowany) twórca, ma na podorędziu własny, wewnętrzny engine, więc te uniwersalne służą przede wszystkim za podstawę mniejszych projektów.
EA ma Fristbite, Capcom ma RE Engine, Konami ma Fox Engine, Ubisoft ma Anvil, Snowdrop i Dunia, CDP RED ma RED Engine, Avalanche ma Apex Engine, Insomniac ma swój, nienazwany silnik (on napędza np. ostatniego Spider-Mana), Naughty Dog ma swój, nienazwany silnik (serie Uncharted i Last of Us) itd.
Raz, że własny silnik zmniejsza koszty, a dwa, że często daje projektantom większe możliwości, bo pracują z własną, nie cudzą technologią.
A to o "wszystkich plastikowych grach" to już po prostu wisienka na torcie z guano
Chyba przespałeś poprzednia generacje, wlasciwie wszystkie gry na ue3 sie swiecily jak nie powiem co, wyjatkiem bylo Mirror's Edge, ale okej dyskutuj sobie z psem, pewnie z nim potrafisz
Ja mam trochę inną listę https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_gier_wykorzystuj%C4%85cych_silnik_Unreal
No, ale okej nawet jak jest troche wiecej gier na tym silniku to wiekszosc z nich ma grafikę jak z poprzedniej generacji, co jest nie tylko wina samego silnika (girsy 4 z duzym budzetem wygladaja tak sobie), ale tez i budżetu
Jednak KCD jakiegos zawrotnego budzetu nie mialo, a gra wyglada cudownie na Cryengine
Jezeli chodzi o prostotę tworzenia i zapewne cenę UE jest najlepszy, ale to tylko tyle i az tyle
Ach, gimbusiarski argument o ''świeceniu się''. Uwielbiam. Zwłaszcza że argumentem na to że UE4 "nie wyszedł" jest... UE3? Kolejny raz potwierdzasz swą ignorancję i fakt, co jest dostępne out-of-the-box bezmyślnie łączysz z tym czego się z różnych względów (głównie zasobów) nie chce robić devom i wystawiasz opinię silnikowi. No gratuluję.
Dostałeś listę wyżej - też niekompletną - to wolisz używać jeszcze bardziej upośledzonej listy gier bardziej pasującej do upośledzonego argumentu. Kingdom Come przecież również jest cukierkowe, no chyba, że gram w inne, a wygląda jak wygląda właśnie przez to jak out-of-the-box jest poustawiany cry. Spróbuj na tych samych ustawieniach zbudować miasto to się dopiero przekonasz co znaczy "świecić się jak...".
Najlepsze, że cały bezmyślny rant opierasz o wrażenia estetyczne wynikające z procesu produkcyjnego i przyjętego stylu artystycznego a nie ograniczeń silnika. Od prawie dekady wszystkie silniki korzystają z modelu PBR i właściwie wszystko jest na każdym osiągalne. Nawet unity z customowymi shaderami umie praktycznie to samo co taki frostbite. Ale skąd masz wiedzieć jak zamiast zainteresować się tematem zgrywasz mędrca.
Moderator: Prosimy o uspokojenie emocji i zaprzestanie wzajemnego się obrażania. W przypadku niedostosowania się do tej prośby Administracja lub Moderacja podejmie przewidziane Regulaminem Forum -> https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=2 działania.
Gearsy wyglądają bardzo ładnie (a 5 ślicznie na trailerach) silnik ma potencjał ale chodzi tylko o pieniądze. EA zrobiło swój własny silnik a (właściwie Dice), Bethesda też ma swój silnik od ID Software, Konami ma swój itd... Dlatego mało jest gier AAA na UE4. Namco jedzie na UE4 i Ace Combat czy Soul Calibur 6 wyglądają bardzo i działają w 60 fps.
Szkoda że Bioware nie miało takiej "wolności" wyboru technologii napędzających ich gry.
Skoro ma być na jesień 2019 , to jutro muszą jakiś gameplay pokazać ? Jak ik wyjdzie ładnie ta gra to może wiecej gier powstanie na tym silniku, bo działa on cuda
Artwork piękny. Interestujące jednak, że nie jest wykorzystany Frostbyte. Nie można było tak w BioWare, zamiast męczyć ten nienadający się do niczego prócz FPSów silnik?
Silnik daje naprawdę dużo, nie tylko fpsy, a to, że owy silnik jest trudny do ogarnięcia i tak naprawdę tylko Dice ogarnia co z nim pożytecznego zrobić to już powinno być zmartwienie EA.
Respawn ma u mnie kredyt zaufania po świetnej kampanii do Titanfall 2, jeżeli robią z tego "zwykłą" singlową grę akcji i odpowiednio się przyłożą to może wreszcie otrzymamy coś fajnego z logiem Star Wars od czasów The Force Unleashed. Marzy mi się żeby w tej grze Moc była zrobiona przynajmniej równie satysfakcjonująco co w wyżej wymienionej.