Gothic 2 – mod Dzieje Khorinis z terminem premiery
Rok 2020 będzie fantastyczny dla fanów gier Piranii - dwa świetne(mam nadzieję) mody i prawdopodobnie nowy Elex.
Dubbing z zapowiedzi wypadł nieźle, ale myślę, że w samym modzie będzie o wiele bardziej "dopasowany" do postaci.
Gothic nigdy nie umrze :)
Najsmutniejsze jest chyba to, że główną cechą tego moda która ma go wyróżniać są aktorzy głosowi z oryginalnego Gothica, niestety 17 lat później to już nie robi roboty, a w głosie słychać zmęczenie. Mimo wszystko spoko że coś robią, kilka osób pewnie się ucieszy jeśli uda się do dociągnąć do końca :)
gothice to zawsze były bardzo słabe gry nawet mody tego nie zmienią.
Najwyraźniej zapomniałeś dopisać "moim zdaniem". Dzięki, że się podzieliłes opinią, ale ona chyba nie wiele wnosi do rozmowy. A skąd pomysł, że masę użytkowników interesuje negatywne zdanie obcej osoby, która nie odnosi się nawet do artykułu?
Froxxy, a linkiewicz ma drugie najpopularniejsze konto na instagramie w Polsce, więc twoim tokiem rozumowania jest to bardzo wartościowa osoba XD
Większość z was nie pamięta tamtych czasów, ci hardcorowi fani gotica są zazwyczaj nie wiele starsi od tej gry xD Aż dziw biorą takie wypowiedzi "najpopularniejsza gra w Polsce" - trzeba by być kompletnie odrealnionym aby takie rzeczy wypisywać. Wtedy najpopularniejsze było the sims 1, może fifa, to ludzie kupowali. Bardziej hardcorowi gracze grali po sieci w UT i Q3A i to te dwie gry obrosły wtedy strasznym kultem, a nie żaden Gothic. Fani rpg mieli PT, ID, BG, NWN, to reklamowali masowo w cd action. Spory był rynek rtsów oraz - przede wszystkim - gier sportowych i wyścigowych. Gothic większego wrażenia nie robił, był ok grą, ale nie specjalną, nie wiem po co się tak przy tym upieracie.
eee nie przesadzajcie. G1 i G2 były popularne i większość moich znajomych i kuzynów znała bardzo dobrze te gry już w 2002-2003.
Bardzo popularne zarówno były wtedy Planescape Torment, Baldur's gate, Baldur's gate II, Icewind dale, Neverwinter Nights, Tomb Raider 1-4, Quake 1-3, Diablo 1-2, HoM&M 2 i 3, Thief, Unreal, NFS 3,4,5, Colin MCrae rally 2.0,
Resident evil 1-3, Alone in the dark-The New Nightmare, Max Payne 1 i 2. Mafia, Syberia 1 i 2, The Longuest Journey, TES - Morrowind, ale także Gothic 1 oraz Gothic II NK.
Te ostatnie z miejsca były popularne w PL. Pełny polski dubbing dużo pomógł w popularności tej gry, która przebijała w Polsce popularnością Morrowind. Ja pierwszy raz zagrałem w Gothic 1 w kwietniu 2002, a w Gothic II w marcu 2003. Czyli Gothic 1 miałem tak 2 tygodnie po premierze. Czekałem na tą grę, bo podobały się mi zapowiedzi w czasopismach z lat 2000 i 2001. Wiedziałem, że rok wcześniej była premiera w Niemczech, że gra ma bugi, że szykują dubbing, a potem, że wydana polska wersja gry po roku pozbyła się większości bugów i ma znakomity dubbing. Gra od pierwszych chwil czaruje klimatem. Pierwsze wejście do Starego obozu czy do lasu nocą czy do starej kopalni w kwietniu 2002 było niezapomnianym przeżyciem. Nie mówiąc o innych klimatycznych miejscówkach jak obóz sekty na bagnie, wieża Xardasa, świątynia Śniącego, górska forteca, zatopiona wieża xardasa, wieża mgieł, klasztor zmiennokształtnych, stara cytadela. Ludziom podobało się też bardzo to, że za każdym razem można grę przechodzić trochę inaczej, bardziej z początku ładować punkty w szermierza lub łucznika albo wybrać profesje maga czy wybór obozu itp.
Pełny polski dubbing świetnie zrobiony z tych gier miały np: Gothic 1 i 2, Syberia 1 i 2, The Longuest Journey. To także powodowało, że ludzie chętnie te świetne gry kupowali.
Ilość głosów przy Gothic 1 i 2 na GOL i filmweb pokazuje dobitnie jak te gry są popularne w PL. Żadne inne stare gry nie mają tyle głosów na popularnych polskich portalach.
Na zachodzie te gry są mało popularne. Głównie w wschodniej i środowej Europie.
Pytanie w co zagrać "Dzieje Khorinis" czy "Kroniki Myrthany" , bo obie modyfikacje wychodzą w 2020 i są prequelem G1/G2 po rozpadzie grupy na dwie części.
Po co wybierać, skoro można zagrać w oba :D
Pewnie tak zrobię, że sprawdzę oba, który lepszy. Ale dobrze wiesz, że one będą do siebie pewnie dość podobne.
Ale mam przeczucie, że Kroniki Myrthany będą tym lepszym prequelem.
Kto wie, może jeden z tych modów będzie na tyle dobry, że będzie zachęcał, by zawsze przy powracaniu do Gothiców zaczynać od prequela.
Póki co najlepsze konfiguracje trzech części dla mnie to:
G1 - System pack 1.6, Edycja Rozszerzona, Dx 11, Texture pack Artemiano
G2 NK - System pack 1.7, Returning 2.0 ver 0066 R2, Dx11 + dogrywamy spolszczenie napisów
G3 - Community patch 1.75, Quest pack 4, Content mod 3.1
Z tym, że ostateczna wersja Returning 2.0 0066 R2 zawiera w sobie już System pack 1.7 i Dx11 w jednym instalatorze. Aby dogrywa się osobno spolszczenie.
Co do Kronik Myrthany i Dzieje Khorinis to twórcy w obu przypadkach mówili, że pójdzie dograć Dx11, ale w ich instalatorze nie będzie. Jestem ciekaw jak wypadnie dubbing polski w Kronikach Myrthany. Te nowe animacje są też pewną nowością np: przy otwieraniu skrzyń. Ale w sumie już L'Hiver Edition i Returning 2.0 miały kilka nowych animacji.
Wydaje mi się, ze będą to dwa rożne mody. Oba dzieją się w innym miejscu, fabularnie tez się różnią no i mają tez oddzielną ścieżkę dźwiękową, jeśli dobrze pamiętam, co powinno budować nieco inny klimat. No i oczywiście każda z ekip dodaje też jakieś dodatkowe nowości od siebie, które powinny obie modyfikacje w jakimś stopniu wyróżniać. Ludzie myśleli, że to będą identyczne mody, bo po rozdzieleniu obie ekipy bazowały na tym samym kodzie źródłowym. Jednak od razu, jak tylko ekipa Dziejów wznowiła prace, odrzuciła ona wszystkie zmiany wprowadzone przez ekipę Kronik Myrtany. Obie ekipy poszły we własną stronę i mają inną wizję projektu.
hmm może masz rację.
W każdym razie po rozpadzie na dwie grupy ci od Kronik Myrtany musieli zmienić pewne nazwy. Zamiast wyspy Vaduz zmienili nazwę na Archolos. Ciekawa, która modyfikacja pierwsza wyjdzie skoro obie zapowiedziane wstępnie na 2020. Ale raczej wszystko wskazuje, że pierwsze będą Kroniki Myrtany z konkretnego powodu.
Wcześniej z tego co czytałem do połowy fabuły modyfikacji akcja miała dziać się na nowej wyspie, a druga połowa gry to powrót do Khorinis wraz z Górniczą doliną bez Jarkendaru. A koniec miał nastąpić w momencie stworzenia magicznej bariery. Być może przez ten rozpad tylko Dzieje Khorinis realizują ten plan, bo opis się nadal zgadza, że wrócimy na tereny z całą Górniczą Doliną i cały Khorinis. Natomiast opis Kronik Myrthany nic nie mówi, że będzie też po Archolos kontynuacja w połowie modyfikacji z popłynięciem na Khorinis. Ale może się mylę.
Chyba Kroniki wyjdą szybciej, bo nie musieli tyle zmieniać w modzie. Ekipa Dziejów musiała się cofnąć, przez co stracili jakieś pół roku, jeśli dobrze pamiętam (mówili o tym w jakimś filmie). Natomiast ekipa Kronik szła cały czas od przodu bez większych problemów, przez co mają pewną przewagę.
Tak, Dzieje Khorinis mają mieć kontynuację na Khorinis. Co do Kronik, nie mam pojęcia, czy planują drugą część. Parę miesięcy temu wypuścili duży film informacyjny, ale nie pamiętam, czy było tam coś o kontynuacji.
Ogólnie to ja też mam pewną zagwozdkę. Bardziej liczę na Dzieje Khorinis i to w nie chciałbym zagrać jako pierwsze, ale wszystko wskazuje na to, że to Kroniki będą szybciej ukończone. Nie wiem, czy po wcześniejszej premierze Kronik czekać na Dzieje, czy grać normalnie w Kroniki xD
Ale czy czasem przez ten rozpad ekipa od Dziejów Khoirinis nie straciła bardzo wielu przygotowanych questów z pierwszych trzech rozdziałów i nagrywane głosy aktorów przez rok w większości nie były na marne ?
Bo było info przed rozpadem, że mają przygotowane dialogi/questy/głosy pod 3 rozdziały czyli pierwszą wyspę.
Nastąpił rozpad i z tego co mówili głosy należały do jednej ekipy (DK), a dialogi/questy do drugiej (KM)
Kroniki Myrthany wyjdą raczej pierwsze, ale bardziej atrakcyjnym modem mogą być DK (dubbing profesjonalnych aktorów znanych z G1/G2/NK oraz powrót do Khorinis/Górniczej doiny i bardzo mocne powiązanie moda z G1 i G2 przez powrót do tych samych krain, tych samych postaci i zobaczenie wydarzeń sprzed G1 o jakich tylko słyszeliśmy grając w G1/G2.
Do KM też ma być dubbing PL. Ciekawe jak wyjdzie.
Z modów mamy dubbing PL już do Mroczne tajemnice słaby i ZŁote wrota średni. Natomiast była próba do Edycji Rozszerzonej, ale po nagraniu ok połowy głosów cisza teraz.
Do returning 2.0 rzekomo też chcieli nagrać dubbing i to ekipa Bractwospolszczenia, którzy przetłumaczyli napisy do tego olbrzymiego moda. Mi tam podobał się rosyjski dubbing więc w sumie wolałem pełny rosyjski niż połowa głosów PL , a druga połowa Rosyjski lub cisza. Ale w pierwszego returninga znów grałem połowa PL, połowa cisza. I to był słabszy wariant niż pełny Rosyjski dubbing, który jest świetnie zrobiony.
Może i Dzieje Khorinis zapowiadają się ciekawiej pod tym wzgledem, że część akcji będzie sie rozgrywać w khorinis i górniczej dolinie, tyle że z tego co twórcy mówili dostaniemy się tam dopiero w drugiej części moda. Czyli nie wiadomo kiedy to nastapi i czy wg. Może być tak jak ze złotymi wrotami gdzie jedynka wyszłą 5 lat temu, a 2 nie wiadomo czy będzie, może jakiś prolog, ale nie zapowiada się to najlepiej.
@Kaczmarek35
Ja słyszałem tylko (to było w tym filmie, co go wspominałem wcześniej), że ekipa Dziejów wywaliła wszystko, co zostało wprowadzone przez ekipę Kronik. Nic nie słyszałem o tym, że nie mieli praw do dialogów postaci. Oczywiście mogę się mylić. W każdym razie ja czegoś takiego nie słyszałem.
Z modów rozszerzających podstawkę do jedynki powstaje teraz dubbing do Świata Skazańców tworzony przez Bractwo Spolszczenia. Ponoć to nie są jedyne zmiany, więc może być ciekawie. Moim zdaniem warto się tym modem zainteresować.
@wogsel
Myślę, że nie będzie problemu. Skoro druga część ma się dziać na Khorinis i w Górniczej Dolinie, to najprawdopodobniej pójdzie im dużo szybciej. Nie muszą robić nowego świata, tylko zmienią już istniejący, więc zajmie im to dużo mniej czasu. Poza tym wszystkie nowinki techniczne jakie wprowadzą w pierwszej części będą już mieli gotowe i wystarczy, że je po prostu dodadzą. O to, czy wyrobią się z dubbingiem też nie ma się raczej co martwić, bo on powstaje równolegle z całym modem. Pewnie najwięcej czasu zajmie oskryptowanie wszystkiego.
Popularność moda "Dzieje Khorinis" jest duża.
Przed rozpadem na jednym materiale Video na Youtube mieli 400 tys wejść. A po rozpadzie 200 tys. To robi wrażenie.
Tego moda może nawet z 1 milion osób pobrać w 2-3 lata jak się pojawi.
Po ilości pobrań modów na GOL czołówka to:
Returning pierwsza wersja 111 tys.
Edycja Rozszerzona 79 tys.
Mroczne Tajemnice 68 tys.
Złote wrota 47 tys.
Sądzę jednak, że ze stron modderskich większość pobiera mody, a nie z GOL i tam są większe liczby z 4-5 razy większe.
Returning 2.0 zgaduje, że ma pewnie co najmniej taką samą ilość pobrań jak poprzednia wersja mimo krótkiej żywotności nieco ponad 3 lata, gdy R 1.0 jest od ponad 10 lat.
Zwłaszcza zwiększyło się pewnie zainteresowanie R 2.0 jak powstało spolszczenie w maju 2018.
Czyli przypuszczalnie razem ok 0,5 mln pobrań ma R1.0 i podobnie R2.0. Plus/Minus. Bo ta modyfikacja jest popularna najbardziej w Rosji, potem w Polsce i jeszcze kilku innych krajach. Nie wiem nawet czy Niemcy mają przetłumaczone napisy do tego moda. Było wcześniej tylko po Rosyjsku i angielsku translatorem, a potem po polsku dzięki bractwospolszczenia porządne tłumaczenie.
Ciekawe, że do dziś na GOL nie wstawili Returning 2.0 w najnowszej wersji, która jest przecież od połowy 2017. Może dlatego, że wstawka ma 4gb :)
Jakby liczyć też do tego inne kraje, to rzeczywiście pół miliona ludzi spokojnie może w Dzieje Khorinis zagrać.
Ja mody do Gothica pobieram zawsze z Bractwa Gothica, Bractwa Spolszczenia, theModders i Drużyny Spolszczenia. Dopiero jak tam nie mogę znaleźć tego, co mnie interesuje, szukam tutaj. Czyli prawie nigdy, bo z reguły wszystko tam jest xD
@sticky_dude Też czuje podobnie, niestety mimo że ci aktorzy na pewno mają wiele doświadczenia, to słychać mocno wiek, oraz to że niezbyt czują lore gothica. O wiele bardziej mi się podobał zwiastun kronik myrtany, gdzie postawiono na młodych, a nie starych dziadków którzy nie maja pojecia do czego podkładają głos.
Rok 2020 będzie fantastyczny dla fanów gier Piranii - dwa świetne(mam nadzieję) mody i prawdopodobnie nowy Elex.
Dubbing z zapowiedzi wypadł nieźle, ale myślę, że w samym modzie będzie o wiele bardziej "dopasowany" do postaci.
Gothic nigdy nie umrze :)
Czekam z niecierpliwością i dużą rezerwą co do tego projektu. Po zawirowaniach przy tym modzie, obsuwach, kłótniach myślałem, że inicjatywa zostanie pogrzebana. Mam nadzieję, że się chłopakom uda stworzyć coś fantastycznego, obu ekipom życzę sukcesu bo oba projekty wydają się ciekawe.
Ekipa Kronik Myrtany ma zdecydowanie lepszych ludzi od budowania klimatu. Trailer ich moda aż kipi klimatem jedynki oraz daje spory zarys lore bez zdradzania szczegółów fabuły. Dzieje Khorinis pokazały niestety tylko świat, na szczęście porządnie zrobiony, i nic więcej. Kwestie dubbingu ocenię dopiero po ograniu modów. Starzy aktorzy z pewnością mają doświadczenie, ale uważam, że grają zbyt teatralnie. Ponadto scenarzyści z Dziejów używają zbyt kwiecistego języka, który zwyczajnie nie pasuje do postaci. Młode pokolenie aktorów jest mocno niedoceniane w Polsce i może sprawić miłą niespodziankę w Kronikach. Dzieje biją Kroniki z pewnością pod względem wyboru gildii. Kroniki już zapowiedziały dwie gildie i żadna z nich nie używa magii. W Dziejach prawdopodobnie dostaniemy gildie na wzór G2, ale z magami wody zamiast ognia.
Podsumowując, oba mody zapowiadają się na pozycję obowiązkową, aby sprawdzić jakie niespodzianki przygotowali dla fanów twórcy.
Dokładnie, zgadzam się. Trailer Kronik Myrtany zdecydowanie lepszy. Faktycznie dubbing seniorów średnio zgrywa się z klimatem Gothica..Dziwnie będzie ogrywać te dwa mody, ponieważ w zdecydowanej większości będą mieć ten sam świat, questy, postacie etc.
arachno
Gothic 1 ma znacznie lepszy klimat niż G2NK. Zresztą głównie w czym była lepsza jedynka to klimat, fabuła, pomysł na grę, więcej świetnych miejscówek. Ale Gothic 2 NK z Returning 2.0 ma już klimat zbliżony bardzo do Gothic 1. Niesamowicie klimatyczne miejsca są np: Świątynia Śniącego, Stara kopalnia, Opuszczona kopalnia, Kopalnia na przełęczy, kopalnia żelaza orków, Jaskinia bólu, Miasto śmierci w dolinie Cieni, Zatopiona wieża Xardasa, Obóz na bagnie, wieża mgieł, grobowiec paladynów itd.
Nie chodzi generalnie o to, że modyfikacja wiele miejscówek przywróciła w G2NK, które wycięli twórcy, a były w Gothic 1 oraz wiele nowych też dodano, ale bardzo poprawiono klimat. Walki ze szkieletami, bandytami czy nekromantami są kapitalne.
@Kaczmarek35 osobiście uważam, że oba gothici mają dobre klimaty tylko z innym ukierunkowaniem. G1 wsadza nas na głęboką wodę i wszędzie jest niebezpiecznie i mroczno, g2nk natomiast mocno balansuje klimatem od początkowej sielanki, poprzez bitnych najemników i na groźnej górniczej dolinie kończąc. Z pewnością G1 bije G2 jeżeli chodzi o prowadzenie fabuły.
A jeżeli chodzi o mody to osobiście uważam, że Returning nie ma za dużo wspólnego z Gothiciem. Za dużo miejscówek wprowadzonych na siłę, nadal słaby balans, mnóstwo questów niezgodnych z gothicowym lore, mnóstwo npc i potworów nie pasujących do świata pierwotnie wykreowanego. Po prostu wszystkiego jest za dużo. Oczywiście są fajne rozwiązania, ale z reguły występują tylko na początku - nowe gildie, ciekawe questy myśliwych, zabójców, możliwość odpoczywania w każdym miejscu, rozwinięty crafting, dodatkowy akt. Ale im dalej w las, tym twórców za bardzo ponosi wyobraźnia.
Mi osobiście bardzo przypadły do gustu pakiety:
G1 - System pack 1.6, Edycja Rozszerzona, Dx 11, Texture pack Artemiano
G2 NK - System pack 1.7, Returning 2.0 ver 0066 R2, Dx11 + dogrywamy spolszczenie napisów
Returning 2.0 podoba się mi z wielu powodów:
-Przywrócił wszystkie tereny w górniczej dolinie, a za to bardzo był krytykowany G2 przez fanów przy premierze.
-Dodał sporo nowych terenów
-dodał ok 300 nowych questów
-dodał 3 nowe gildie główne i 5 gildii pobocznych oraz ścieżkę fabularną z Opiekunami i 7 rozdziałem
-podniósł poz.trudności, który był za niski w G2NK, bo szło przejść go bez straty życia już za 3-4 razem i wiało nudą. A tu na Hardzie jest ciekawiej i bardziej wymagająco, ludzie nawet na Normal mówią, że jest troszkę trudniej niż w G2NK.W każdym razie początek jest trudniejszy (pierwsze 3 rozdziały), jest o wiele dłuższa droga od zera do herosa i satysfakcja z postępów, która tak cieszy w Gothic 1 i 2. (Na hardzie od połowy 4 rozdziału robi się podobnie jak w G2NK, a od 7 rozdziału już łatwiej.) Mi zajęło na Hard przejście 300 godzin, ale zrobiłem wszystko w grze i super dokładnie eksplorowałem. Jeśli ktoś chce przejść w 200 godzin może narzekać jakie to trudne, bo ma za słabą postać :)
-przynajmniej 4 razy dłuższa gra
-o wiele fajniejsze walki z szkieletami, bandytami, nekromantami, demonami. Jest ich o wiele więcej. Zwłaszcza miejsc z szkieletami, ale demonów, nekromantów czy bandytów też sporo dodali.
-Klimat zbliżony do G1.
-rozbudowane umiejętności
-poprawiona grafika dzięki teksturom z L'Hivera, dx11 oraz bujnej roślinności. Miejscami gra dzięki temu wygląda w przybliżeniu jak Gothic 3 i Risen 1 tekstury w lasach czy mieście Khorinis czy wnętrza pomieszczeń. Pod pewnym względami lepiej od nich np: woda, cienie, oświetlenie, zasięgi widzenia, ale w niektórych polach przegrywa - twarze czy miejsca mniej wypełnione plaże itp.
Ja preferuje modyfikacje rozszerzające mi opowieść z G1 i G2NK stąd preferuje te mody.
Ktoś kto nie chce bardziej rozszerzonej fabuły i przygody oraz większego wyzwania, a tylko grafikę i tą samą grę nie wybierze Edycji Rozszerzonej do G1 i Returning 2.0 do G2Nk tylko sam Dx11+Texture pack do G1 i L'Hiver Edition+Dx11 do G2NK. Choć L'Hiver też podnosi poziom trudności względem G2NK więc wyzwanie jest. Ale bez tych tekstur G2 wygląda wyraźnie słabiej. Sam dx11 to za mało.
W Dziejach khornis też będą tylko 2 gildie i to takie same. Też miała być gildia strażników i kupców, no chyba że coś zmienili. Ale jeszcze jakiś czas temu mówili, że nie planują żadnej gildi zwiazanej z magia, a w grze bedziemy miec do dyspozycji tylko zwoje.
Jak wyżej - zwiastun Kronik Myrtany zdecydowanie był lepszy. Ten od Dziejów nie jest zły, ale zwyczajnie przegadany i gdybym na ich podstawie miał wybrać jedną produkcję, to zdecydowanie postawiłbym na Kroniki. Oczywiście oba mody sprawdzę. 2020 będzie ciekawy :)
Prawdopodobnie:
Kroniki Myrthany to tylko fabuła na nowej wyspie.
Dzieje Khorinis fabuła na nowej wyspie, a potem przeniesienie akcji na Khorinis (cała mapa Khorinis i Górniczej doliny z g1 bez Jerkendaru) i będziemy świadkami wydarzeń o jakich była mowa w G1 i G2 np: bunt Gomeza i stworzenie magicznej bariery przez magów.
Tak, ale z tego co mówiono ekipa Dzieji Khorinis dopiero po ukończeniu pierwszej części na Archolos weźmie się za drugą, dziejącą się na Khorinis. Więc, tak naprawdę to jest tak odległy temat, że chyba nie ma co zawracać sobie teraz tym głowy, i nie wiadomo czy te plany zostaną zrealizowane.
Ekipa DK ma wyspę Vaduz, a grupa od KM ma Archolos.
Chyba masz jednak rację z tym, że DK powstaną w dwóch częściach. Nie wiem jak to będzie wyglądać czy oddzielne mody czy uaktualnienie moda po na przykład 2 latach. W każdym razie savy muszą działać z końcówki części 1.
Poza tym DK cz1 ma wstępną datę 2020, ale może być też tak, że wydadzą moda w 2021, by był lepiej dopracowany, bo przy pośpiechu będą musieli znów łatać bugi jak to zawsze ma miejsce z modami. Niektóre łatane są 2-3 lata.
Mnie w każdym razie bardziej kręci ta ewentualna 2 część już z wyspą Khorinis, bo część 1 czy DK czy KM to będzie coś podobnego jak wiele innych modów.
Mój błąd, chodziło o Vaduz. Ale tak jak pisałem nie ma się co nastawiać, bo to bardzo odległy projekt i nie wiadomo, czy zostanie kiedykolwiek ukończony. Ale zgadzam się, że temat jest ciekawy, i oglądanie wyspy Khorinis w czasach świetności zapowiada się interesująco.
W sumie G2NK z Returning 2.0, Dx11 też bardzo mocno wzbogaca całą grę, a zwłaszcza miasto Khorinis. Na dodatkowe 300 questów przypada raczej ponad 100 w mieście portowym.
Gildia kupców, gildia zabójców, z początku gry dzielnica portowa z obowiązkowymi questami od najbiedniejszych mieszkańców by w ogóle zapracować na to, by móc rozmawiać z 5 mistrzami (Matteo, Harad, Bosper, Constantino,Thorben). Znacznie więcej questów w gildii złodziei czy w samym mieście. A także wiele questów powiązanych z innymi wątkami, które także wykonujemy częściowo w samym mieście. Sam port i miasto też lepiej wyglądają i są wzbogacone o nowe detale. No i same tekstury robią duże wrażenie znacznie lepsze niż czystym G2 i dx11 (lepsza woda, cienie, oświetlenie, zasięgi widzenia) Ale jeszcze bardziej przerobiony port mamy w L'Hiver Edition+dx11. Nawet Sara ma murowany dom, gdzie handluje.
Zresztą stragany inaczej wyglądają w czystym G2NK, z Returning 2.0 i w L'Hiver Edition.
Ale w Dzieje Khorinis 10-11 lat wstecz w stosunku do wydarzeń z G1/G2 mielibyśmy pewnie o wiele bardziej rozbudowany port. Przycumowane kilka statków. Także prężnie działającą gildię kupców.
Mnie bardzo rozczarowało miasto królewskie w G3 i sam port. Z tego co było mówione w pierwszych dwóch częściach to miasto królewskie powinno mieć murowane domki, a nie drewniane strzechy oraz olbrzymi port do przyjmowania wielu statków z rudą. Tymczasem tam była malutka przystań. Rozumiem, że Piranha była poganiana przez Joowood i gra wyszła w fazie beta (wydajność, bugi, brak fabuły głównej, brak dbałości o spójny lore z G1/G2 itp.)
Gothic 3 jest całkiem dobrą grą. nawet całkiem dobrym gothiciem, ale jesli chodzi o lore to pod tym wzgledem to jest klapa. Najwiekszym bledem Phirani bylo robienie calego kontynentu, trzeba bylo zrobic wycinek mapy, ale dopracowany jak w widzminie 3, a nie robic cala mase miast, ktore sa malutkie i maja sie ni jak do tego co bylo mowione w g1 i g2. W g1 i g2 np, lee mowi nam o tym ze trafil do koloni przez spisek tamtejszej szlachty, w g3 nie ma w zasadzie nikogo ze szlachty, ani zadnych szlacheckich włości, czy zapisków. W varancie powinno byc bagno. Generalnie miasta za strasznie biedne, np. w krorinis mamy burdel, a na kontynencie nie ma ani jednego xd Widac ze tworcy wzieli na swoje barki zbyt wiele, moze gdyby mieli wiecej czasu to wtedy gothic 3 bylby bardziej dopracowany.
Ja uważam, że G3 z Community pach 1.75, Quest pack 4, Content mod 3.1 zyskuje sporo, ale nadal na wielu waznych polach przegrywa z G1 i G2NK, a co dopiero, gdy do nich dogramy mody :) Risen 1 niby gra mniejsza, ale znacznie sprawniej zrobiona, posiadająca jakąś fabułę główną i bardziej przypominającą G1 i G2Nk niż G3. Piranha nazywała to zadośćuczynieniem po wtopie z G3.
Ja tak oceniam:
Gothic 1 - 10
Gothic 1 + mody: System pack 1.6, Edycja Rozszerzona, Dx 11, Texture Pack, Normal maps - 10+
Gothic 2 NK - 9,5
Gothic 2 NK+ mody: System pack 1.7, Returning 2.0, spolszczenie, Dx 11 - 10!
Gothic 3 - 8
Gothic 3 + mody: Community patch 1.75 + Quest Pack 4 + Content mod 3.1 - 8,5
Risen 1 - 8,5
Jeśli chodzi o to jak postrzegają to ludzie w Polsce to:
Gothic 1 GOL - 9,0 z 24758 ocen
Gothic 2 GOL - 9,0 z 21073 ocen
Gothic 2 NK GOL - 9,0 z 15643 ocen
Gothic 3 GOL - 8,5 z 33550 ocen
Risen 1 GOL - 8,5 z 10084 ocen
Gothic 1 Filmweb - 8,7 z 22801 ocen
Gothic 2 Filmweb - 8,8 z 21251 ocen
Gothic 2 NK Filmweb - 8,8 z 17382 ocen
Gothic 3 Filmweb - 7,4 z 12148 ocen
Risen 1 Filmweb - 7,4 z 5268 ocen
Z tym, że wielu młodych zawyża ocenę G3 patrząc na grafikę, a zaniża G1 i G2 ze względu na przestarzałą oprawę, a modów nie potrafi wgrać.
A jak wiemy mocno poprawia grafikę w G1 Texture pack i dx11, a bardzo mocno w G2NK L'Hiver Edition i dx11 lub Returning 2.0 i dx11. Miejscami gra dzięki temu wygląda w przybliżeniu jak Gothic 3 i Risen 1 np: tekstury w lasach czy mieście Khorinis czy wnętrza pomieszczeń. Pod pewnym względami lepiej od nich np: woda, cienie, oświetlenie, zasięgi widzenia ze względu na efekty dx11, ale na niektórych polach wizualnych przegrywa - twarze czy miejsca mniej wypełnione plaże itp.
G1 przechodziłem 8 razy, 3 razy czystą wersję, 3 razy z MT, 2 razy z Edycją Rozszerzoną, dx11, Texture pack, oraz jeszcze kilka małych modyfikacji do G1
G2 przechodziłem 8 razy, 1 raz samo G2, 3 razy G2NK, 2 razy z pierwszą wersją Returninga, raz z L'Hiver Edition+dx11, raz z Returning 2.0+dx11 oraz wiele różnych modów poza fabułą G2Nk
G3 przechodziłem 3 razy. Raz wersje 1,09, raz 1.73, raz 1.75 + QP4, CM 3.1
Risen 1 przechodziłem 2 razy
W Gothic 3 jak już zaczynasz grać to też gra się nawet ok na modach, ale nie jest to samo co w G1 i G2NK. Mi zawsze podobała się Myrthana i Nordmar, a odpychał mnie Varant, jedynie piramidy z wykopaliskami w miarę fajne.
Największe wrażenie robią chyba okolice Faring, ale w sumie większość Myrthany ciekawie zrobiona i ładna, ale miasta rzeczywiście za małe trochę jak na kontynent. Zwłaszcza stolica. G3 żeby był tak interesujący fabularnie jak 1 i 2 to Piranha bytes potrzebowała chyba jeszcze z półtora roku czasu więcej. Gra miała za dużą mapę i ich to przerosło.
G3 tworzyli ok 3 i pół roku, a dużo mniejszego Risena 1 ok 3 lat. Przy drugiej grze mieliśmy znacznie mniejszą mapę i krótki czas gry, ale ogarnęli to dobrze i zdążyli w 3 lata.
zamiast moda 2ki mogli by zrobić prawdziwą fajną 4ke a nie ten syf co powstał Arcania....
Soulfire nie ma żadnych praw, by tworzyć Gothic 4. Jedynie mogą tworzyć sobie bezpłatne mody do G1 i G2NK jak inni modderzy. Jakakolwiek chęć zarobku na modach wiązałoby się z zablokowaniem danego moda przez Piranhe.
Prawa do serii Gothic wróciły kilka lat temu do Piranhy bytes.
Gry G3:Zmierzch bogów oraz Arcania nie należą do serii nawet według słów włodarzy Piranha bytes., bo tych gier nie tworzyli więc nie uznają do uniwersum. Poza tym są tak słabe, że nie chcą być z tymi nawet kojarzeni.
Kolejna gra nad którą pracuje PB to Elex 2, ale ponoć nie będą potem tworzyć już trzeciej części tej serii. Szansa na Gothic 4 jest spora w przyszłości.