Warsaw na PAX East 2019 – zobacz gameplay z polskiej strategii
Już początkowe screeny zbyt mocno zalatywały mi Darkest Dungeon, ale teraz po wyglądzie walki (bardzo podobnie graficznie ikony, niemalże identyczny styl animacji, dosłownie identyczny sposób zbliżeń na postacie wykonujące akcje co w DD). To już nie jest "inspiracja" a bardziej podchodzi pod plagiat/kalkę. Jeśli ktoś by mi powiedział, że to jest mod do DD to bym uwierzył.
To samo można powiedzieć o: że..
kradzieży samochodów z GTA
Tryb hordy Za Gears'ów
Widok z pierwszej osoby z Doom'a
Tryb Battleroyal z Pubg
Poziom trudności i system umierania z Souls'ów
zarządzanie jednostkami i zasobami w czasie rzeczywistym z Diun 2
Skakanie na platformy z Super mario bros
Zombie ze...wszystkiego!!!
są zrzynane bez litość i na okrągło. Przecież można powiedzieć, że Darkest dungeon jest mieszaniną zrzynki z gry Rouge i turowej walki z Jrpg, a także zrzyna styl graficzny z komiksów. Mogę tak wymieniać długo, ale ważniejsze jest czy twórcy chcą wykorzystać dobrą mechanikę gry, aby przedstawić za jej pomocą ciekawe realia nieznane dla zachodniego odbiorcę.
w fajny sposób to przedstawia Quaz w tym filmie:https://www.youtube.com/watch?v=JUwqaAfTA1Y
Wymieniłeś 3 pozycje w porównaniu do Darkest Dungeon. Sam nazwałeś Darkest Dungeon mieszaniną. Tyle, że jest to mieszanina unikalna. Problem jest taki, że w Warsaw jakiego elementu byś nie wymienił to jest zerżnięty z jednego tytułu. Darkest Dungeon. Co innego jest czerpać inspiracje do pojedynczych elementów gry, a co innego wziąć zbiór 90% elementów innej pozycji i przenieść je do swojej produkcji.
Trochę się pogubiłeś. kopiowanie trybów gry czy mechanik nie jest niczym złym, ale jeśli jak w tym przypadku, że poza typem gry kopiujesz ten styl graficzny/animacje/ui to już jest problem. Jeszcze może by to przeszło jakbyś styl graficzny brał z gry A, animacje z gry B a ui z gry C, ale jest to już bardzo nie na miejscu, gdy wszystko to bierzesz z udanej gry A. Oczywiście, że w dzisiejszych czasach trudno zrobić coś innowacyjnego, ale też nie przesadzajmy do tego stopnia, że będziemy przymykać oko jak gra niemal 1 do 1 kopiuje inną, która była wydana całkiem niedawno.
Odp do Bezi2598
No tak, ale twórcy wzięli tą grę za wzór bo pasuje do konwencji. Powstanie Warszawskie skończyło się tragicznie, a sami twórcy mówili, że nie będzie happy ending'u, a mechaniki rozgrywki z DD (strategia turowa, permadeath itp.) pasuje do tego do tej gry Warsaw. Ludzie mówili o Nioh, że to są samurajskie Soulsy. Owszem miało też swoich mechanik, ale z grubsza to był souls-like. Byłaby mowa o zerżnięciu z Darkest Dungeon gby zrobili grę, która kopiuje wszystko (zamiast powstania warszawskiego byłoby dark fantasy) i nic nie daliby od siebie
Strategia turowa, permadeath, mroczny klimat i brak happy endingu to bardzo szerokie pojęcie, jest mnóstwo takich gier, nie wyglądają jak DD. JEDYNE co jest unikalne w tej grze to setting. To jest właściwie reskin Darkest Dungeon. Że za wzór sobie postawili tę grę to widać na pierwszy rzut oka. Oni tu nawet takie pierdółki jak styl wyświetlania animacji w walce skopiowali.
Edit:
No i raczej nie wydaje mi się żeby jakoś dobrze przedstawili tematykę swojej gry. Do tego trzeba kreatywności, po tym co widzę na materiałach nie widzę żeby jej mieli za dużo.
Owszem widać. Ale także widać, że twórcy Warcrafta 1 wzorowali się na Diun 2....ba sami się przyznali, że chętnie w to grali i chcieli zrobić własną Diun 2
Porównujesz serię, która zrewolucjonizowała gatunek RTSów, nawet jeśli czerpali skądś inspiracje. Ten tytuł nie jest rewolucją i nie dodaje niczego do gatunku.
Warcraft jedynie usprawnił sterowanie, zamiast jednej jednostki można było zaznaczyć 4 i inny setting dopiero rewolucja nadeszła wraz 2 kiedy można było po kliknięciu na wroga zaatakować go zamiast dodatkowo kliknąć, aby potwierdzić atak. Nie mam zamiaru mówić ci, że nie masz racji, że bardzo wzorują się z DD. Chodzi mi o tą, że dla mnie jest ważniejszy czy to dobrze wykorzystają w settingu.
owszem mogli dać coś więcej niż swobodne przemieszczanie się po mapie z limitem staminy, a nie jak w DD podążanie po losowo generowanych lochach
No cóż jak się wzorować to na najlepszych. Dla mnie wygląda jak lekko zmieniona wersja DD (gameplayowo oczywiście), więc teraz pozostaje tylko pytanie: Czy uda im się dobrze połączyć wszystkie składowe gry, stworzyć dobry klimat i interesującą fabułę? Jeśli tak to będzie dobrze.
Gra o powstaniu warszawskim? Tylko skradana z MOCNYM naciskiem na fabułę, świetnymi postaciami i chwytającym za serce oraz tragicznym wątkiem głównym.
Może być i coś w tym stylu, może być non-violence gdzie bohaterka jest sanitariuszką i widzimy okropieństwa wojny i całą beznadzieję.
Gra z nastawieniem na samą mechanikę jest dla mnie takim se pomysłem (o fpsach nie wspomnę...).
Niezwiązane z Powstaniem Warszawskim, ale dość unikalnym i ciekawym tytułem jest Valiant Hearts od Ubisoftu.
Valiant Hearts jest jedną z moich ulubionych gier. Fajnie byłoby zrobić taką przygotówkę o Powstaniu
@misterŁŁ
Może niekoniecznie o powstaniu, ale o czasach okupacji w Polsce już jest. Wyszła w tamtym roku i nazywa się My Memory of Us.
No to szykuje się pozew twórców DD, dawno nie widziałem takiej perfidnej zrzynki.
Gwoli kopiowania pomysłów to np. taki Iratus: Lord of the Dead jest kalką DD ale opowiedzianą z drugiej strony a zachwytów nad nim co nie miara więc kopiowanie pomysłów nie jest domeną tylko twórców z Pixelated Milk. W Warsaw najważniejsze będzie to jak historia zostanie przedstawiona oraz jak bardzo będzie "dojrzała".
Skoro gra ma być mocno inspirowana DD, to nie dziwię się że postawili na taki, a nie inny styl artystyczny. W końcu nie oni pierwsi to robią, dopóki nie kopiują ich kodu... swego czasu na rynku było pełno jRPGów zrzynających z serii FF, jeśli gra ma być dobra, nie widzę problemu.
Pytanie tylko czy będzie dobra...
gdyby w branży gier nie dopuszczano do takich inspiracji, do dziś najbardziej zaawansowanymi grami byłyby Tetris (kopiowany na potęgę do dziś) i Pacman. To samo zresztą tyczy się książek, filmów i dowolnego innego medium, bo tak naprawdę "wszystko już było".
Owszem, w tym wypadkU Warsaw wygląda jak bezpośredni dodatek do DD, ale na rynku już pojawiły się Slay the Spire, Iratus i Deep Sky Derelicts i jakoś pozwów nie widziałem, więc najwyraźniej rynek dopuszcza aż takie inspiracje. Równie dobrze moglibyśmy się czepiać Pillars of Eternity, że poza brakiem licencji D&D to jest kropka w kropkę Baldur albo Icewind Dale (bo jest).
Jestem ciekaw, co z tego wyjdzie. Jeśli fabularnie i mechanicznie gra okaze się kiepska, tak poważne nawiązania do Darkest Dungeon tylko zaszkodzą Warsaw i wtedy wszyscy będą mówić otwarcie o zrzynce bez własnego pomysłu studia. Ale jeśli gra się uda i poza samą podobną mechaniką zaoferuje coś zupełnie innego i całkiem dobrego, nikt nie będzie marudził, że to tylko reskin.
Bosz.. czemu ludzie tak się spinają? Pod gameplayem już same dislike dają. Co z tego że coś jest podobne, auta i rowery też są podobne a od różnych producentów. Nie rozumiem o co te płacze, grunt żeby gra była dobra i to jest najważniejsze. Byle nie było identycznych elementów a jak coś jest podobne ale lekko zmienione to jest ok.
ło mat0ko pomysł ciekawy ale ja wiem czy to jest temat na grę, chyba tylko w Polsce... bo dla ludzi z poza Powstanie Warszawskie nie ma kompletnie znaczenia i większość nawet nie wie że było, tak więc gra kierowana na rodzimy rynek.
Bardzo fajnie to wygląda warto jednak aby zrobili powstańczą polską wersję.....
językową