Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Serwery nie rosną na drzewach. Ile kosztuje utrzymanie gry sieciowej

24.03.2019 17:25
Sadistic Son
1
10
Sadistic Son
97
Imperator

Ach ci biedni producenci gier, ileż to oni mają powodów do zmartwień.

A tak serio, to rzeczywiście często nie zdajemy sobie sprawy z tego jak to wygląda w backendzie - ile osób, działów i infrastruktury jest zaangażowane żeby gracz mógł sobie postrzelać. Fakt że tak jest ze wszystkim, nie tylko z grami. Telefonia komórkowa, telewizja, energetyka, dostawcy Internetu, szpitale, czy dostawcy mleka, markety albo choćby poczta - korzysta się z tego na codzień nie zastanawiając ile pracy dzieje się na zapleczu w tym czasie, aby to wszystko działało.

post wyedytowany przez Sadistic Son 2019-03-24 17:29:30
24.03.2019 17:32
2
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany146624
131
Legend

To wystarczający powód, by w pełni przejść na gry Single Player :)

24.03.2019 23:12
Nerka
2.1
1
Nerka
161
Generał

Więcej można zarobić na mikro-transakcjach,niż na np DLC do SP :(

24.03.2019 18:05
Bober93
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Bober93
16
Legionista

Sadistic Son, to sie nazywa gospodarka :)

No a Ciekawe jest jak to jest z serwerami P2P, zdaje się ze w fife tak jest i to jeszczew zle zaimplementowane bo laguje niemiłosiernie. W przypadku P2P wychodzi na to że można zaoszczędzić gruby hajs.

24.03.2019 21:41
3.1
1
Beliar1404
40
Centurion

P2P jak nazwa wskazuje nie wymaga serwera.
Ew. lag zależy od jakości połączenia każdego z użytkowników.

24.03.2019 18:14
DanuelX
4
odpowiedz
1 odpowiedź
DanuelX
82
Kopalny

Nie wiemy, ile Epic płaci (...) Możemy się natomiast domyślać
I właśnie na takich "domysłach" oparty jest cały ten artykuł. No ale wiadomo korpo nie generuje zysków tylko dopłaca do biznesu.

25.03.2019 12:03
😁
4.1
Mazarian
57
Konsul

Oczywiście że korpo nie generuje zysków. Za to ciągle przynosi straty których podstawowym źródłem są pracownicy chcący za wiele monet za marnej jakości działania które szumnie zwą pracą. Na serio zaś realne stawki zwłaszcza przy tak wielkich firmach jak Epic czy Ubi mogą być zupełnie inne. Zwłaszcza jeżeli kontrakty są długoterminowe. Obliczenia rzędu że serwer dla 1000 ludzi kosztuje X więc dla 10 tyś będzie kosztował Y prawdopodobnie nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. To trochę tak jak z handlem hurtowym i detalicznym. Przy zakupie ogromnych partii/pakietów cena może być dużo niższa i negocjowana indywidualnie.

24.03.2019 20:45
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
tynwar
86
Senator

dlatego streaming nie ma sensu i koniec kropka.

24.03.2019 21:06
5.1
3
smog29012
19
Legionista

Co ma streaming do serwerów do gier multiplayer ?

31.03.2019 15:43
5.2
tynwar
86
Senator

naprawde nie rozumiesz? streaming gier musi miec serwery zeby dzialac...

24.03.2019 20:50
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
kriskow11
2
Generał

Dlatego smiesza mnie komentarze typu gra Single player drozsza bo scenariusze

24.03.2019 21:05
6.1
smog29012
19
Legionista

Gra Single Player jest dużo droższa niż multi, dlatego tyle teraz gier multi. Gry z największymi budżetami to gry single player. Nie chodzi tylko o scenariusz, masz pojęcie ile czynników składa się na grę single player ? Setki animacji postaci, atorzy, sesje motion capture, cut scenki, scenariusze do zadań głównych i pobocznych, stworzenie sztucznej inteligencji. Prawie żadnej z tych wymienionych rzeczy nie ma w grze multi.

25.03.2019 07:07
MaBo_s
6.2
2
MaBo_s
70
Generał

World of Warcraft, Elder Scrolls Online, Guild Wars 2, Warframe - każda z tych gier ma wszystkie elementy, które wymieniłeś. Gry multi to nie tylko Fortnite.

post wyedytowany przez MaBo_s 2019-03-25 07:10:06
25.03.2019 20:10
6.3
smog29012
19
Legionista

No i warframe to gra z małym budżetem, world of warcraft ewentualnie ma bardzo duży budżet. Nawet tak rozbudowane gry multi częściej mają mniejsze budżety niż gry single player.

post wyedytowany przez smog29012 2019-03-25 20:17:02
26.03.2019 02:01
6.4
kriskow11
2
Generał

skończ MMO Star Wars The Old Repuplic Gra pochłonęła około 210 milionów dolarów
Destiny kosztowała nieco ponad 140 milionów dolarów
Call of Duty mw2 co prawda ma Singla ale główny tryb to multi Całkowity koszt produkcji: 250 milionów dolarów
Tak są to copy pasta z newsów a nie moje teorie

post wyedytowany przez kriskow11 2019-03-26 02:04:47
24.03.2019 21:22
7
odpowiedz
1 odpowiedź
kriskow11
2
Generał

Ta dobra gra multi to team od balansu nowej zawartosci , no i co miesieczne patche to nie jest tak jak kiedys damy wam 10 map i grajcie

25.03.2019 07:39
Matysiak G
7.1
Matysiak G
154
bozon Higgsa

I edytor, więc zamiast dlc był za darmo pierdyliard map, skórek i modów.

24.03.2019 21:32
ZeroNaruse
8
1
odpowiedz
ZeroNaruse
129
Murderer

Trzeba też pamiętać, że między innymi AWS oferuje "zakup z góry" lub "rezerwację" zasobów na np. 3 lata, a wtedy koszta spadają ogromnie w dół ;). Także drogo jest gdy robi to Kowalski na godziny, ale nie gdy potężne firmy na lata :).

post wyedytowany przez ZeroNaruse 2019-03-24 21:33:14
26.03.2019 10:08
9
odpowiedz
1 odpowiedź
tybet2
154
Generał

Teraz serwery są tanie. Na tyle tanie że każdy dobrze zarabiający człowiek może sobie pozwolić żeby mieć 1 w domu gdy ma takie potrzeby. A co dopiero korporacje. GDYBY to było drogie i się nie opłacało to by graczom pozwolili hostować serwery jak za starych dobrych czasów - a gardzą tym.

08.04.2019 23:49
9.1
Charon Styks
35
Chorąży

Policzmy na przykładzie FORTNITE. Ilość graczy na "serwerze"
( podobno na raz bawiło się OSIEM MILIONÓW 8000000 !!! Graczy )
Za slot policzmy detalicznie 10 dolarów ( to bandycka cena ale ... :D ) czyli rocznie koszt OSIEMDZIESIĄT MILIONÓW DOLARÓW. Deklarowane wpływy 3 MILIARDY.

PS. I tu jakiekolwiek emocje nie są brane pod uwagę Hosting gier sieciowych będących platformami sprzedażowymi zajebiście się opłaca.

post wyedytowany przez Charon Styks 2019-04-08 23:51:55
04.04.2019 21:55
leaven
10
odpowiedz
leaven
145
Konsul

A co to za pieniądze dla koncernów? Może niech podadzą ile co tydzień biorą ich prezesi i przez ile lat za ich tygodniówkę mógłby działać serwer.

Publicystyka Serwery nie rosną na drzewach. Ile kosztuje utrzymanie gry sieciowej